Favoriete bocht?

Favoriete bocht?

  • Links

    Stemmen: 34 38,2%
  • Rechts

    Stemmen: 31 34,8%
  • S-bocht

    Stemmen: 18 20,2%
  • Haarspeldje

    Stemmen: 2 2,2%
  • Geen één

    Stemmen: 1 1,1%
  • Anders.....

    Stemmen: 3 3,4%

  • Totaal aantal stemmers
    89
Iedere bocht.... zonder troep. En ook al is er géén bocht dan maken we er gewoon ééntje. ;)
 
Ik ga met een rechterbocht snel met mijn uitlaatbocht aan de grond, dus links is mijn favoriete kant.

foto=miu46njr
 
Ik heb op een MAG-cursus gehoord dat het ligt aan je ogen... er is altijd één van je ogen het "dominante" oog. De bocht waarbij dat oog "boven" is gaat het beste, en dat klopt bij mij.

"boven": bocht naar rechts=linkeroog, bocht naar links=rechteroog
dominante oog is te vinden als volgt: kijk naar een bepaald punt op laten we zeggen 100m, hou beide ogen open, maak met twee vingers een cirkeltje rond dat punt, hou je vingers op die plaats, sluit nu één voor één je linker- of rechteroog, bij één van beide ogen blijft het punt in het cirkeltje... dat oog is je dominante oog. (en wordt ook bij boogschieten gebruikt :P )

maar... je kan jezelf er wel op oefenen, en de "grens" van geen vertrouwen hebben in verleggen. Dus oefenen oefenen oefenen :Y

klopt wat je zegt over dat 1 oog dominant is, maar heb een paar weken terug vro 1 gedaan en die zeggen dat je je ogen horizontaal moet houden(doen sommige gp coureurs ook erg duidelijk) en uiteraard zover mogelijk door de bocht heen kijken, moet dan ook zeggen dat links sindsdien beter gaat :9~
 
Ik weet niet of het bij anderen ook zo werkt, maar de ene bocht gaat beter dan de andere. De bocht naar rechts gaat echt perfect, lekker vloeiend en constant. Maar de bocht naar links is bagger. Kom soms teveel naar de as van de weg (waardoor je dus in de bocht moet corrigeren) en lig niet lekker in de bocht. Ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt (misschien omdat ik er steeds meer op ga letten).
Hebben sommigen van jullie dit ook en wat hebben jullie eraan gedaan? Ik vind het namelijk errug irritant worden B|

Naar rechts heb je meer marge, linksom kruip je onbewust naar de middenstreep om ook die marge te hebben.
 
Mn favoriete bocht:

Klaverblad valburg : 110 km/u

in mn Chevy en geen supersporter die me inhaalt :X
 
Ik dacht ook altijd dat er voor mijn gevoel duidelijk verschil zat tussen linker en rechter bochten.

Rechter bochten nam ik voor mijn gevoel een stuk makkelijker, echter toen ik mijn eerste berg-etappe reed stonden mijn maten perplex van het gemak waarmee ik juist die linker bochten nam :o

We zijn er eens wat meer op gaan letten en bewust met toerbeurd van kop gewisselt, toen bleek dat we dat allemaal wel enigzinds hadden. _O-

Het ligt dus meer aan je gevoels-ervaring dan aan het daadwerkelijke verschil, al zal iedereen altijd wel zijn voorkeur houden :+

Door jezelf hierdoor teveel te laten leiden zorg je ervoor dat je twijfel gaat krijgen waardoor je uiteindelijk altijd verkeerd door een bocht gaat. :+
 
:^
Dat heb ik dus ook als ik een linkerbocht neem...je gaat er teveel bij nadenken ofzo, waardoor het volgens mij helemaal niet lekker meer kan gaan. Maar ja, probeer dat maar es te veranderen...
Ik heb ook al van in het begin een voorkeur voor rechtse bochten. Rechts rijdt ik mijn stepjes regelmatig aan de grond. Links gebeurt dat maar zelden.
Er liggen hier trouwens een paar hele grote rotondes in de buurt die ik o zo graag eens rechts zou nemen.
Zou het dan toch aan het soort motor liggen ;)
klopt wat je zegt over dat 1 oog dominant is, maar heb een paar weken terug vro 1 gedaan en die zeggen dat je je ogen horizontaal moet houden(doen sommige gp coureurs ook erg duidelijk) en uiteraard zover mogelijk door de bocht heen kijken, moet dan ook zeggen dat links sindsdien beter gaat :9~
Mmmm....ook maar es proberen dan....
 
Laatst bewerkt:
denk wel dat je het eerst moet proberen bij voor jouw bekende bochten, om gewoon ff dat gevoel te krijgen dat het ook echt werkt, suc6 :)
 
denk wel dat je het eerst moet proberen bij voor jouw bekende bochten, om gewoon ff dat gevoel te krijgen dat het ook echt werkt, suc6 :)
Zal van de week 's avonds es proberen...ik laat wel weten hoe het bij mij is gegaan.... :Y
 
Waarom denken jullie dat schaatsen altijd tegen de klok in wordt gedaan? Omdat het nemen van een bocht naar rechts minder natuurlijk is dan het nemen van een bocht naar links.
Heeft iets met de hersens te maken. Maar je je moet wel een goed stel hersens hebben anders gaat het noch naar rechts nog naar links goed. _O-
 
Me Favoriete bocht? das makelijk das bier. het is smerig maar toch blijft je het drinken })

Ach bochten, zonder ze is het lastig om een knee-down te maken.
 
Links gaat bij mij ook beter... Rechts gaat altijd maar een beetje twijvelachtig, terwijl die zo mooi te oefenen zijn :? .

Misschien omdat de laatste bocht richting de kroeg ook links de hoek om gaat :+ .
 
Zou het dan toch aan het soort motor liggen ;)

Ah ja, wij rijden dezelfde motor zeker? *D Op dat punt kan ik niet vergelijken, heb nog nooit met een andere gereden. En ik kan me niet herinneren dat ik met de brommer een voorkeur voor bepaalde bochten had.
Nog geen plannen voor een andere motor jij?
 
Kijken naar andere motoren wel, kopen niet. Hij bevalt prima tot nu toe: lekker licht, toch wel fel en makkelijk te sturen (alleen bij mij dus wat gemakkelijker naar rechts). *D
Maar heb ook nog nooit gereden met iemand die dezelfde motor heeft....dus het kan gewoon toeval zijn.
 
Ik kan sinds kort aan allebei de kanten de steppies aan de grond krijgen (met een beetje mazzel O-) ). Dus volgens mij heb ik niet egt voorkeur
 
Kijken naar andere motoren wel, kopen niet. Hij bevalt prima tot nu toe: lekker licht, toch wel fel en makkelijk te sturen (alleen bij mij dus wat gemakkelijker naar rechts). *D
Maar heb ook nog nooit gereden met iemand die dezelfde motor heeft....dus het kan gewoon toeval zijn.

Helemaal mee eens :) Ie bevalt mij ook nog steeds. Alleen... heel mss soms... beetje meer power zou wel leuk zijn. Maar ik denk dat ik er nog wel een paar seizoenen mee doe. En als er al een andere zou komen vrees ik toch een beetje dat ik er geen afscheid van ga kunnen nemen. Dus mss later er eentje bij, we zien wel.
Maar eerlijk gezegd, ik denk niet dat het type motor er veel mee te maken heeft. Zal wel eerder eigen zijn aan de mens, net zoals de één linkshandig is en de ander rechtshandig.
 
Ik had op de fiets altijd dat een bocht naar rechts meer moeite kost, als ik erover nadenk heb ik ook het idee dat een bocht naar rechts meer moeite kost. Alleen als ik op de motor zit heb ik nergens last van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan