Favoriete tijd voor een motortochtje

ka-duc

Die hard MF'er
23 jul 2008
783
37
Amstelveen
Welk deel van de dag rijd je het liefst?

Regelmatig pak ik s'avonds de Fatboy voor een solo ritje. Dat tijdstip lijkt naadloos bij het karakter van de motor te passen, de dagelijkse drukte komt tot stilstand, de wind gaat vaak liggen en het verkeer dunt drastisch uit.

Kortom, mijn favoriete moment is de avond, na de spits.

Heb jij een duidelijke voorkeur, en zo ja, waarom?
 
Ik rijd vaak op zondag maar dan soms last van veel verkeer als het mooi weer is.

maar een mooie zomeravond laat is geweldig.

meest favoriete moment is als het nederlands elftal in de avond op ek of wk moet spelen.
zo lekker rustig op de weg, geweldig.

daarom baal ik dat ze zich niet gekwalificeerd hebben
 
Een maandag of een vrijdag, verkeer is dan extra challenging :D
Anders gewoon rond 22u 's avonds, dan is er niemand onderweg.
 
maar een mooie zomeravond laat is geweldig.

meest favoriete moment is als het nederlands elftal in de avond op ek of wk moet spelen.
zo lekker rustig op de weg, geweldig.

daarom baal ik dat ze zich niet gekwalificeerd hebben

:stupid:

Heerlijk, die rust en ruimte, zeker op de lange mei/juni/juli avonden door de polders van het groene hart!
 
Geen ervaring maar het mooiste lijkt me eigenlijk juist heel vroeg in de zomermorgen. Als de zon opkomt of nét daarvoor, de wegen nog uitgestorven zijn en de lucht lekker fris.

Maar ik hou dan ok wel van vroeg opstaan. Deed dat vroeger ook altijd als ik een tentamen had. Was de wereld lekker rustig en stil.
 
Geen ervaring maar het mooiste lijkt me eigenlijk juist heel vroeg in de zomermorgen. Als de zon opkomt of nét daarvoor, de wegen nog uitgestorven zijn en de lucht lekker fris.

Maar ik hou dan ok wel van vroeg opstaan. Deed dat vroeger ook altijd als ik een tentamen had. Was de wereld lekker rustig en stil.

niet als je dan gaat rijden ;)
 
Dit topic doet me denken aan ruim 30 jaar geleden.
We hadden een motorclubje hier in het dorp en maakten de regio onveilig op onze CBtjes.
Een van de gasten was ietwat vreemd, hij ging steeds minder vaak mee rijden en had op een gegeven moment zo'n parijs dakar BMW met een enorme tank.
Toen ik hem vroeg waarom hij dat ding had gekocht was zijn verklaring, ik ga vaak laat in de avond op pad en dan rijd ik de hele nacht en dan kun je bijna nergens tanken :)

zijn favoriete tijd was dus de nacht
 
Rijdt het liefst als het gewoon lekker rustig is op de weg, dus meestal 's avonds. In het weekend is het meestal veel te druk op de weg, allemaal zondagsrijders die in de weg zitten, fietsers etc. ;(

's nachts in de stad rijden heeft ook wel wat, maar daar ga ik niet speciaal mijn bed voor uit. :+
 
Goedemorgen allemaal!

DIT is het favoriete moment voor mij om te rijden.

Hierboven is het al gezegd, een zomerochtend in de natuur is het mooiste wat er is.
Geen mensen (nog wel wild!), geen verkeer en de natuur "wordt wakker".

Zometeen lekker een aantal weken door Griekenland en Italië rijden.
Bij de B&B's en hotels zo vroeg mogelijk ontbijten en dan hop, de motor op!
 
Laatst bewerkt:
Vrije tijd:
Bij dagtrips, niet in het weekende, is te druk.
Vertrekken na 9:00u 's morgens, ondanks ik een ochtendmens ben zou ik niet te vroeg vrertrekken. Opstaan rond 6:30u, douchke pakken, iets eten, daarna kleren aantrekken, nog wat eten klaarmaken om mee te nemen voor een korte middagstop. Dan rijden van 9 tot 4:30. Een goedkope eetgelegenheid zoeken (of reeds ingepland), eten, en rust nemen tot een uur of 6:30, de drukte neemt weer af, dus je kan weer doorrijden tot thuis, of tot de plaats van overnachting als het om een meerdaagse gaat.

Woon-werk:
Het liefst wanneer er reeds drukke en lange files gevormd zijn.
Om meerdere redenen;
- in mijzelf alle ingeblikten uitlachen dat ze ruim het dubbele van de tijd nodig hebben om op hun werk te geraken.
- door die drukte kan je rustig rijden, ertussen. Ga je de snelweg op voor die drukte moet je met het verkeer mee, wat dan net snel (en roekeloos) rijdt omdat ze weten dat ze later de dag tijd gaan verliezen als ze in een file terecht komen. Je moet dan mee met het verkeer, en pakweg 150km/u rijden, waar ik dus helemaal geen zin in heb
 
Op dit moment (het voorjaar) Eerst nog lekker trainen met de honden omdat het nog lekker fris is buiten en daarna een uurtje ontspannen met de motor.
In de zomer is het gewoon om 8 uur de motor pakken en even genieten van de rustige wegen.
 
Zondagochtend om een uur of 9. :Y
Iedereen ligt nog te pitten en dan gaat Gijs een lekker stukje vijzen door de nagenoeg uitgestorven schone Achterhoek.

:]
 
Zondag.

Ultiem: dagje eifel op het moment dat de EK of WK voetbalfinale op tv wordt uitgezonden :]
 
Laatst bewerkt:
De gehele dag maar dan lekker in Spanje...
full
 
'kom net terug van een ritje, de zondagochtend is daar ook een ideaal moment voor :Y

De regen die voorspeld wordt valt dan ook altijd net op het moment dat je wilt gaan rijden })

Dus ook vanochtend vielen bij het wegrijden de eerste druppels :P

Daar bleef het wel even bij en was weer op tijd terug voor de, korte maar hevige hoosbui, die daarna losbarstte ;)
 
Ma t/m Vr, voor de spits proberen terug te zijn, dus afhankelijk van de afstand, vroeg of nog vroeger op.
Dan zijn de Alpen wegen hier praktisch uitgestorven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan