Fazer 1000 of FZ1

Fireball2017

Rookie
15 jan 2017
3
0
Beste Yamaha collega's.
Even voorstellen , ik ben Jan uit het Zuiden van Nederland en sinds vandaag lid van dit forum.
Leeftijd is 60 jaar en ik heb vroeger al heel veel jaartjes motor gereden en er een paar jaren tussenuit geweest omdat drie studerende kinderen meer investering vroegen, dus even geen motor.
Maar nu weer lekker genieten, kinderen den deur uit en weer een paar jaartjes terug naar mijn oude liefde Yamaha FZR1000.
was in 1987 ook mijn laatste Yamaha en twee jaar geleden een hele mooie gekocht in Staphorst.
Fijne motor en een super motorblok en toch zit ik te overwegen om een nakedbike te kopen.
Dit ivm de zitpositie en bagagemogelijkheden, mijn FZR 1000 is een echte eenzitter en geen bagagemogelijkheden.
Een Yamaha FZ1 van 2007 of een Fazer 1000 van 2005.
Allebei prachtige motoren en ik lees hier dat er echt voor en nadelen aan deze motor zitten.
Het aan/uit effect scoort hoog en het verbruik van de FZ1 scoort ook slecht.
Ik lees ook veel lof over de Fazer 1000 en ik hoor graag reacties !
Beide motoren zijn in prachtige staat en goed onderhouden, maar aan de FZ1 zit één nadeel en dankzij dit forum ben ik daar achter gekomen. De FZ1 komt uit België en ik begrijp dat het vermogen dan geknepen is, iets wat ik niet wil natuurlijk.
Graag hoor ik van de kenners en dat zijn er wat heb ik gelezen op dit forum.
Met vriendelijke groeten, Jan.
 
Ik heb alleen de Fazer 1000 gehad. Dit is een goede toermotor, ook voor ritten naar het buitenland. De koppel "kromme" is nogal recht waardoor het vermogen lineair toeneemt met het toerental.
De FZ1 schijnt wat "sportiever" te zijn in alle opzichten.
Gewoon proefrijden en kopen wat het beste bevalt.
 
Welkom op het forum, je zou je vraag ook kunnen stellen in het Fazer topic:
Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

De FZ1 heeft minder koppel onderin en meer vermogen bovenin de toeren. Frame en opbouw van de twee motorfietsen is nogal anders, proefrijden is het beste advies. In Belgie kan een motorfiets geknepen zijn tot 100pk, maar veelal laten ze meestal illegaal die restrictie verwijderen. De verkoper kan je dat wel vertellen en met proefrijden merk je dat ook wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan