Fazer 1000 start/rijdt slecht en knalt.

JasonM

MF'er
11 nov 2018
178
60
Appelscha
Goedenavond, het gaat om een
Yamaha fazer 1000 uit 2003 met Carburateurs.

Vanmiddag zou ik een rondje gaan rijden maar de motor wilde niet starten, motor gaat wel rond en aan de benzinelucht te ruiken krijgt hij daar voldoende van. Na heel veel startpogingen kwam er een oorverdovende knal inclusief vuurwerk uit de uitlaat maar hij startte niet. Na nog een aantal pogingen startte hij dan toch en liep hij alsof er niets gebeurt was. Geen vreemde geluiden, geen overmatige rook, gewoon zoals het hoort. Ik blij en dacht lekker te kunnen rijden. Echter begon hij na ongeveer 10-15 minuten rijden nogal te bokken en in te houden met zo nu en dan weer zo'n oerknal. Hij sloeg meerdere keren af waarna ik hem al rollend weer aan de praat kreeg, dit heeft zich meerdere keren herhaald tot hij helemaal niet meer startte.
Het lijkt mij dat het probleem met de ontsteking te maken heeft maar ik heb de bougies en bobines getest en heb op alle 4 de bougies een vonk.
Hebben jullie enig idee waar ik het zoeken moet?
 
hi heb dit zelf een keer gehad en toen waren het mijn hoofdsproeiers en stationair sproeier die toch niet helemaal goed schoon waren waardoor de meng verhouding niet goed was en je dit euvel kan krijgen.
 
wij hebben dit ook gehad.. en nieuwe bougies erin wel de nippon denso geen ngk toen was het een tijdje verholpen .. bij nadere inspectie van de bougiedoppen bleek dat er eentje gescheurd was en oversloeg op de cillinderkop wat van buiten af niet te zien is want ze zitten er nog al diep in ..
met wat tape omwikeld en was die weer voor nood oplossing voor een poosje goed..maar als je pech heb dan blijft dat probleem terug komen..
hebben het nooit echt kunnen verhelpen
 
Yep, er zitten nog kleppen in het plafond.

Neuh kleppen zijn gesteld, carbs gereinigd. Het wachten was op het een en ander aan dichtende onderdelen. Succesievelijk ga ik m weer samenbouwen.
 
wij hebben dit ook gehad.. en nieuwe bougies erin wel de nippon denso geen ngk toen was het een tijdje verholpen .. bij nadere inspectie van de bougiedoppen bleek dat er eentje gescheurd was en oversloeg op de cillinderkop wat van buiten af niet te zien is want ze zitten er nog al diep in ..
met wat tape omwikeld en was die weer voor nood oplossing voor een poosje goed..maar als je pech heb dan blijft dat probleem terug komen..
hebben het nooit echt kunnen verhelpen
Oh, dan is dat het... @JasonM Heb je een tapeje?
 
Verloop van kleppen met die blokken is nada..Nieuwe vonkjes erin! en hoor je bij het contact aan zetten de brandstof pomp wel? die hoor je gelijk bij deze type FZS Prrrrr rr rrrr tot de carbs vol zitten......
 
Verloop van kleppen met die blokken is nada..Nieuwe vonkjes erin! en hoor je bij het contact aan zetten de brandstof pomp wel? die hoor je gelijk bij deze type FZS Prrrrr rr rrrr tot de carbs vol zitten......
Heb gisteravond de klepspeling gecontroleerd en die waren allemaal goed. De brandstofpomp hoor ik exact dat geluid maken.
Ik ga vanavond de carburateurs nog maar eens uit elkaar halen.
Nieuwe bougies zijn besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan