Fazer 1000 start/rijdt slecht en knalt.

JasonM

MF'er
11 nov 2018
178
60
Appelscha
Goedenavond, het gaat om een
Yamaha fazer 1000 uit 2003 met Carburateurs.

Vanmiddag zou ik een rondje gaan rijden maar de motor wilde niet starten, motor gaat wel rond en aan de benzinelucht te ruiken krijgt hij daar voldoende van. Na heel veel startpogingen kwam er een oorverdovende knal inclusief vuurwerk uit de uitlaat maar hij startte niet. Na nog een aantal pogingen startte hij dan toch en liep hij alsof er niets gebeurt was. Geen vreemde geluiden, geen overmatige rook, gewoon zoals het hoort. Ik blij en dacht lekker te kunnen rijden. Echter begon hij na ongeveer 10-15 minuten rijden nogal te bokken en in te houden met zo nu en dan weer zo'n oerknal. Hij sloeg meerdere keren af waarna ik hem al rollend weer aan de praat kreeg, dit heeft zich meerdere keren herhaald tot hij helemaal niet meer startte.
Het lijkt mij dat het probleem met de ontsteking te maken heeft maar ik heb de bougies en bobines getest en heb op alle 4 de bougies een vonk.
Hebben jullie enig idee waar ik het zoeken moet?
 
Heb zelf de carburateurs goed gereinigd, zou kunnen dat er ergens een verstopping zit natuurlijk maar toch niet bij alle 4 lijkt me. Zou hij dan niet op b.v 3 cilinders lopen.
 
Denk dat er wat rommel onderin de tank en wellicht nu benzinekraantje zit. Tank er even afhalen, op z'n kop leggen en kraantje demonteren. Goed schoonmaken, monteren en met verse brandstof afvullen.
 
Als het mengsel niet juist is looptie niet maar krijgt hij te weinig benzine. Krijgt wel, maar loopt er niet op. Dus meurt het.
Probeer de remmenreiniger test effe knul, starten met het busje remmenreiniger er in leegspuiten of echte Snelstart...
 
  • Verdrietig
Waarderingen: MSW
Als het mengsel niet juist is looptie niet maar krijgt hij te weinig benzine. Krijgt wel, maar loopt er niet op. Dus meurt het.
Probeer de remmenreiniger test effe knul, starten met het busje remmenreiniger er in leegspuiten of echte Snelstart...
Luchtfilter eruit en dan de remmenreiniger in het filterhuis spuiten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan