Fazer 1000 VS YZF R1

Alsof er continue is een file is waar je tussendoor moet rijden... O-) :P


Fazer is snel en comfertabel,maar blijft natuurlijk een "gewone" sport.

De R6 is snel,comfertabel en je hebt het gevoel echt aan het rijden te zijn qua bochten,schakelen,rijden...

De R1 dito ,maar is een "luie motor" ,je mist het speelgevoel van de R6,alles gaat sneller/soepeler.

Mijn beleving tussen de R6 en de R1 waren:

Snelheid: R1>R6
Bochten: R6>R1
Koppel: R1>R6 (maar met de R6 was het leuker)
Stunten: R1>R6
Met duo: R6>R1
Toeren: R1=R6
Topspeed: R1>R6
Echte race/accelereer gevoel: R6>R1

O.a. ... :)

Hihi, die R6>R1 zal niet gelden voor het 2004 model...
 
of misschien dat een iemand hier een fazer 1000 R6 of R1 uit 2002 heeft staan voor een proefrit en eventueel voor de verkoop maar dan moet hij dus wel zilver zijn
Ok je hebt mail.
Ik heb hier een R1 uit 2003 staan die van mij, en een R6 uit 2002 die van m,n meissie.
Alleen de R1 is te koop maar deze scheelt wat betreft motor totaal niks wat betreft met de 2002 want deze heb ik ook gehad (RIP).
Dus je kan ze hier allebei berijden.
Groet
 
Volgens mij is gewoon belangrijk wat je wilt: een pure racer als de R1 of een sportieve toermotor als de Fazer 1000. Ik heb onlangs een keer op een Fazer 1000 mogen rijden en ik moet zeggen, ik was onder de indruk van die motor (ik zou ook eerder een spoertieve toerfiets kopen dan een racer).
 
Ik ben benieuwd... 8-)

Ga ze allebei iig even extreem proberen denk ik... :P

172 pk vs 117 pk bij nog geen 10 kg verschil zal wel voelbaar zijn denk ik...da's bijna 50% meer vermogen en dik 50% meer cilinderinhoud voor veel meer koppel.
 
Ok je hebt mail.
Ik heb hier een R1 uit 2003 staan die van mij, en een R6 uit 2002 die van m,n meissie.
Alleen de R1 is te koop maar deze scheelt wat betreft motor totaal niks wat betreft met de 2002 want deze heb ik ook gehad (RIP).
Dus je kan ze hier allebei berijden.
Groet


ik heb je mail ontvangen maar helaas is me dat iets te ver weg voor een proefrit
ik ben woonachtig in Enschede
 
Je moet enkel weten wat je wilt ben je een tourder dan een fazer . Hou je meer van een sportievere zithouding en dito rijden kies dan voor de R1!
 
ik heb hiervoor een ZXR750 gehad en die vond ik echt te gek
ik wilde toen altijd een "zilveren" R1 maar vind de fazer met het zelfde blok ook wel zeer aantrekkelijk
ik ga morgen op alebei proefrijden......en de fazer komt uit 2002 maar alleen is de R1 van 1999 dus ik neem aan dat de R1 uit toch anders rijd dan een R1 uit 2002 of valt dat mee qua rijeigenschappen
ik kreeg op mijn ZXR750 alleen op langere afstanden last van mijn benen omdat je toch met je benen in een gebogen positie zit maar als ik bij een motor zaak op een R1 zit ljikt mij dit minder als op de ZXR of verbeeld ik mij.......
en is de zithouding van een R1 uit 1999 nog anders dan uit 2002 of is er niet zoveel aangepast
 
die fazer is een rode dus ik zal hem zeker niet kopen maar dan heb ik wel vast het gevoel van een fazer kunnen ervaren

weet iemand ook ongeveer wat een fazer 1000 of een R1 mogen kosten van bouwjaar 2002 met niet te veel KM's en wel schadevrij en de kleur zilver

en weet iemand hoe het zit met de kracht verhouding.......

heeft een R1 net zo veel, of meer of minder kracht onderin dan de fazer 1000 omdat er zo'n beetje het zelfde blok op zit met iets meer pk's
 
Laatst bewerkt:
ik heb hiervoor een ZXR750 gehad en die vond ik echt te gek
ik wilde toen altijd een "zilveren" R1 maar vind de fazer met het zelfde blok ook wel zeer aantrekkelijk
ik ga morgen op alebei proefrijden......en de fazer komt uit 2002 maar alleen is de R1 van 1999 dus ik neem aan dat de R1 uit toch anders rijd dan een R1 uit 2002 of valt dat mee qua rijeigenschappen
ik kreeg op mijn ZXR750 alleen op langere afstanden last van mijn benen omdat je toch met je benen in een gebogen positie zit maar als ik bij een motor zaak op een R1 zit ljikt mij dit minder als op de ZXR of verbeeld ik mij.......
en is de zithouding van een R1 uit 1999 nog anders dan uit 2002 of is er niet zoveel aangepast

Een 99er is veel nerveuzer en laat zich hierdoor iets minder makkelijker te berijden dan de 2002(3) modellen.
De nieuwe modellen zijn dus wat gemoedelijker en het vermogen is beter verdeeld.

En je hebt mail!
 
NOU..............

Ik heb een proefrit gemaakt op een R1 en een Fazer 1000 maar ik weet het nog steeds niet
Nu moet ik wel zeggen dat de R1 uit 1999 kwam en volgens mij daarom minder lekker rijd en stuurt dan een R1 uit 2002. Deze ga ik dan ook volgende week proberen
Ik vond ze allebei lekker snel alleen durfde ik op de R1 niet echt gas te geven omdat deze nogal zenuwachtig was(dit hadden ze mij ook wel verteld)
De Fazer reageerde in de stad wel soepeler dan een r1 maar dat kan dus ook aan het bouwjaar liggen
Dus ik wacht zeker nog even de proefrit met de andere R1 af voor ik mijn conclusie ga trekken.
Weet iemand trouwens ook waarop ik moet letten bij de aanschaf van 1 van deze 2 motoren (wat zijn/waren de gebreken) het word dus wel een motor uit 2002
 
NOU..............

Ik heb een proefrit gemaakt op een R1 en een Fazer 1000 maar ik weet het nog steeds niet
Nu moet ik wel zeggen dat de R1 uit 1999 kwam en volgens mij daarom minder lekker rijd en stuurt dan een R1 uit 2002. Deze ga ik dan ook volgende week proberen
Ik vond ze allebei lekker snel alleen durfde ik op de R1 niet echt gas te geven omdat deze nogal zenuwachtig was(dit hadden ze mij ook wel verteld)
De Fazer reageerde in de stad wel soepeler dan een r1 maar dat kan dus ook aan het bouwjaar liggen
Dus ik wacht zeker nog even de proefrit met de andere R1 af voor ik mijn conclusie ga trekken.
Weet iemand trouwens ook waarop ik moet letten bij de aanschaf van 1 van deze 2 motoren (wat zijn/waren de gebreken) het word dus wel een motor uit 2002

Ik kan je zeggen dat een 2002 al een stuk beter aan het gas hing, stuurde en remde dan het 2000 model. Het 1999 model is het oermodel en wat rauwer in de omgang. Het 2000 model had stompere remmen en een langere overbrenging om de wheelies wat te onderdrukken. Het 2002 model maakt alles weer ruimschoots goed, prima wheelies als vanouds én goed remmen én goed sturen én door de prima injectie voorbeeldig op het gas.

Je zult versteld staan van de vooruitgang al blijf ik vinden dat je een Fazer niet kunt vergelijken met een R1, twee totáál verschillende concepten!!!
 
Weet niet of het nog nodig is , maar jurgen van dijk in Enschede heeft
een Fazer 1000 , een R6 en een R1 staan....

Wellicht dat je daar ff kunt rijden ?
 
Weet niet of het nog nodig is , maar jurgen van dijk in Enschede heeft
een Fazer 1000 , een R6 en een R1 staan....

Wellicht dat je daar ff kunt rijden ?

Bedankt...........maar toevallig ben ik hier afgelopen week ook geweest om op de rode fazer en blauwe R1 te rijden alleen ging de rode fazer weer terug naar duitsland.........
hij krijgt volgende wek een 2002 binnen en hij zou mij bellen zodat ik ook op deze motor kon rijden
 
Op vrijdag 17 oktober 2003 17:04 schreef René_R1 het volgende:al blijf ik vinden dat je een Fazer niet kunt vergelijken met een R1, twee totáál verschillende concepten!!!

Ik ga binnenkort een 2002/2003 model testen........en dan kan ik het verschil denk ik pas goed ervaren
ik wil een Fazer ook niet met een R1 vergelijken maar ik vind ze allebei mooi in het zilver maar nu moet ik dus een keus maken welk ik volgend jaar wil gaan berijden........en dat is zo moeilijk
 
hallo

ik lees iets dat de fazer600 feller is dan de 1000 amai dat zou ik nu niet durven zeggen heb met de 600 gereden en dan de 1000 gekocht ja amai veel verschil" de 1000 rekt je armen toch redelijk uit bij het acelereren " ik heb die weggedaan vanwege het weinig bescherming bij hoogere snelheid anders een primma koers ding
 
hallo

ik lees iets dat de fazer600 feller is dan de 1000 amai dat zou ik nu niet durven zeggen heb met de 600 gereden en dan de 1000 gekocht ja amai veel verschil" de 1000 rekt je armen toch redelijk uit bij het acelereren " ik heb die weggedaan vanwege het weinig bescherming bij hoogere snelheid anders een primma koers ding
Lees de motivatie over het feller zijn...
Met de 600 rij je gewoon veel sneller hoog in te touren dan de 1000, daarom lijkt deze feller dan de 1000,,

DOH dat de 1000 harder optrekt
 
Ik ben eruit.............


het word een zilveren R1 uit 2002

dus nu nog effe flink zoeken
 
de keus is moeilijk want zowel de fazer als de R1 rijden beiden perfect
ik heb eerst op een R1 uit 1999 gereden...........om eerlijk te zijn wat rijden die dingen K*T...echt behoorlijk zenuwwachtig
ik kon niet met dat ding overweg..........
de fazer kwam uit 2002 en reed direct heel soepel..........
nu heb ik vorige week op een nieuwere R1 gereden (met injectie)
maar deze machine reed wel perfect
dus qua bochten en rijeigenschappen vind ik de R1 en de fazer veel met elkaar overeenkomen........
ik vind de R1 toch net iets mooier om te zien dus ik ga maar voor een R1
maar dan moet hij dus wel zilver zijn en uit 2002
 
Terug
Bovenaan Onderaan