Fazer 1000

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Kan iemand mij zeggen wat een redelijke prijs is van een Fazer1000 van 2 jaar oud en niet teveel op de teller.Zag er eentje met 35000 km.Maar 8500 pleurotjes.Toch niet normaal of wel.
 
Is normaal voor Yamaha,
Erg prijsvast.
Zo kost een 85er Vmax ook nog 4100 euro als ie in redelijke staat is.
 
Is normaal voor Yamaha,
Erg prijsvast.
Zo kost een 85er Vmax ook nog 4100 euro als ie in redelijke staat is.
Maar v-maxen zijn een soort verzamelaarsobject aan het worden toch?
 
Maar v-maxen zijn een soort verzamelaarsobject aan het worden toch?
Nee, dat valt wel mee, het is meer dat niet iedereen er op wil rijden en er ook niet veel zijn.

Maar van die Fazer is op zich geen verkeerde prijs.
Is pas 2 jaar oud en niet echt heel veel km's op de klok.
 
Kan iemand mij zeggen wat een redelijke prijs is van een Fazer1000 van 2 jaar oud en niet teveel op de teller.Zag er eentje met 35000 km.Maar 8500 pleurotjes.Toch niet normaal of wel.


De min heb ik in mei dit jaar aangeschaft, een tweedehandse zwart met 10k op de klok en daar vroegen ze 9250 voor, maar ze gaven een goede prijs terug voor mijn RF dus heb ik het daarbij gelaten. Nog wel 35% korting op kleding etc die ik ten alle tijden nog kan gaan halen.

Dus ik vind die prijs van jou helemaal niet zo verkeerd hoor en het is een leuke fiets om mee te rijden, snelwegkilometers is wat minder maar daarnaast wel leuk.
 
Voor hetzelfde geld heb je een nieuwe Fazer (FZ6 Fazer, sport uitvoering) weliswaar "maar" een 600 maar doet zeker niet onder voor een 1000 !

Of wil je per se een 1000 hebben?
 
Kan iemand mij zeggen wat een redelijke prijs is van een Fazer1000 van 2 jaar oud en niet teveel op de teller.Zag er eentje met 35000 km.Maar 8500 pleurotjes.Toch niet normaal of wel.

Fazer 1000 is een moeilijk geval 2e hands. Want door Yamaha te duur in de markt gezet (27 duizend gulden ooit dacht ik) en daarna prijs flink verlaagd(nu 11.000 euri). Is volgens mij slimmer om wat dieper in de buidel te tasten en nieuw te kopen. Als je een halve ketting en halve bandenset (tenzij je mazzel hebt en alles is nieuw op je 2ehandsje) qua prijs optelt bij een 2e hands is nieuw al niet zo heel veel duurder meer. Wanneer je geen inruil hebt en je sjopt wat rond kun je voor 10.000 of misschen nog minder nieuw rijden. Ik heb een quote gehad voor 10.300 incl. afleverkosten en kenteken zonder dat ik moeite deed. Ben maar in 1 zaak geweest. Kleur naar keuze, aflevering in 1 week. Met andere woorden; er zijn er nog zat. Zou wel kunnen dat 2004 laatste jaar is van huidige model. Kan je verschillende kanten mee op. Nog even wachten en dan een heel goede deal maken op een uitlopend model. Nu kopen en misschien spijt krijgen omdat je nieuw model veul mooier vindt.
 
Nog even wachten en dan een heel goede deal maken op een uitlopend model. Nu kopen en misschien spijt krijgen omdat je nieuw model veul mooier vindt.
Er zit wel wat in hoor wat je zegt, maar je laatste redenering...... :X :X .
Dat heb ik nou altijd met computers: koop je de snelste die er is, de volgende maand is er een nog snellere... |( |( |( :z

:+
 
Er zit wel wat in hoor wat je zegt, maar je laatste redenering...... :X :X .
Dat heb ik nou altijd met computers: koop je de snelste die er is, de volgende maand is er een nog snellere... |( |( |( :z

:+

Precies, heel herkenbaar en heel vervelend. Ik probeer dat op te lossen door de eerste maanden na aankoop niet naar computerbladen en prijzen te kijken.
Maar met een motor is dat moeilijker. Moet je met oogkleppen op gaan rijden en zo. Maar het kan evengoed dat iemand de huidige Fazer 1000 mooier vindt dan de opvolger. Alleen kan nu daar nog niemand wat van vinden want we kennen de opvolger nog niet. Misschien weten we meer na de Intermot in september. En dan zijn er zeker ook nog nieuwe Fazer's van het huidige model die aan de man gebracht moeten worden.
 
Voor hetzelfde geld heb je een nieuwe Fazer (FZ6 Fazer, sport uitvoering) weliswaar "maar" een 600 maar doet zeker niet onder voor een 1000 !

Of wil je per se een 1000 hebben?
|( , 1000 is toch wel stuk confortabeler, en stuk sneller dan de fz600. (verder zijn er nog wel een hoop voordelen op de 1000 tegenover de 600, maar dat is ook groot gedeelte mening)

Maar de prijs voor de 1000 moet iets vanaf te praten zijn.
Maar de prijs is opzich helemaal niet verkeerd
 
Laatst bewerkt:
Precies, heel herkenbaar en heel vervelend. Ik probeer dat op te lossen door de eerste maanden na aankoop niet naar computerbladen en prijzen te kijken.
Maar met een motor is dat moeilijker. Moet je met oogkleppen op gaan rijden en zo. Maar het kan evengoed dat iemand de huidige Fazer 1000 mooier vindt dan de opvolger. Alleen kan nu daar nog niemand wat van vinden want we kennen de opvolger nog niet. Misschien weten we meer na de Intermot in september. En dan zijn er zeker ook nog nieuwe Fazer's van het huidige model die aan de man gebracht moeten worden.

ALs ze bij het nieuwe 1000 model de zelfde richting kiezen als bij de 600. Zeg ik, nu nog gauw een 1000 halen ;)
 
600 en 1000 maakt dus echt wel veel uit zeker bij de nieuwe

66 tegenover 100NM koppel, sterkste koppel 10.000 en vermogen 12.000 bij de 1000 is dat 8.500 koppel en 10.000 vermogen. Dus koppel en vermogen veel groter bij lagere toeren.

Maar het is i.d.d. wel zo dat een 600 genoeg is, de Fz6 heeft 98 PK, en is erg licht dus makkelijk door de bochten te gooien (zeker zo makkelijk als een Cb500, alleen veel meer vermogen).
 
Alf, Ook nog steeds van plan om die harley weg te doen, of kijk je nu voor een fazer ERBIJ?


dat zou wel beter zijn!

ga je echt spijt van krijgen
 
Kan iemand mij zeggen wat een redelijke prijs is van een Fazer1000 van 2 jaar oud en niet teveel op de teller.Zag er eentje met 35000 km.Maar 8500 pleurotjes.Toch niet normaal of wel.


gebruikte fazer zijn inderdaad te duur

zie prijzen zonder inruil

fazer 1000 rood '02 €8000
fazer 1000 blauw '02 €8500
fazer 1000 grijs '03 €9250


en ik heb de mijne gekocht inc aflevering model '04 (en dus ook een echte !) voor €10.000

ik betaal dan liever €1000 per bouwjaar meer en alles nieuw in plaats van een gebruikte motor en geen 2 jaar garantie


maarten
 
Terug
Bovenaan Onderaan