Fazer 600 benzine uit de overloop

Michel24

Rookie
9 jun 2016
5
0
Rhenen
Na wat zoeken heb in de huidige fora heb ik helaas nog geen oplossing gevonden. Dit is mijn eerste keer op dit forum ( heb net een week mijn rijbewijs). Ik hoop dat jullie nog een idee hebben wat ik kan proberen.

Mijn Fazer 600 uit 2000 heeft sinds vandaag en probleem, er komt namelijk benzine uit de overloop van de carburateur. Het lijkt dus de vlotter te zijn. Er zitten 2 carburateurs aangesloten op het slangetje dus een van de twee geeft problemen.
De benzine komt alleen uit de overloop als de motor draait met de choke uit, met de choke is ingeschakeld lekt hij niet meer.

Gisteren heb ik de benzine tank leeg gehaald en verschoont omdat hier roestpoeder in zat, dit zal denk ik alsnog ergens zijn terecht gekomen.

Ik hoop het zelf op te lossen, lukt dit niet dan zal hij naar de dealer moeten wat ik hoop te voorkomen.

Wat heb ik al geprobeerd: |(
- Tik op de carburateur (beide)
- Vlotterbakje leeg laten lopen en doorgeblazen met een compressor
- De buitenste carburateur voorzichtich het vlotterbakje verwijdert en schoongemaakt.
- Carburateur reiniger in de tank

Heeft iemand een ander idee? *D
 
Voor mensen met een gelijkwaardig probleem; Het probleem is verholpen, de rubbers in de carburateurs deden niet veel meer en de carburateurs waren erg vies. Na een revisie zijn de problemen verholpen en rijdt de motor beter dan ooit. Verder uit voor zorg ook het benzine filter vervangen.
 
netjes hoor, geen reacties, toch een terugkoppeling antwoord hoe het afgelopen is.

ik zie ook dat het onderwerp in toer staat en niet in techniek vraag en antwoord.


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan