Fazer 600 vraag (jes)

sporter

MF'er
18 aug 2004
79
0
Hoogeveen
Hoi,

Ik heb een paar vragen over mijn Fazer 600 uit 1999.

1) Weet iemand waneer je olie moet bijvullen. Als ik in het kijkglaasje kijk zie ik nog net het randje olie, daarboven zit geen olie. Is diet goed of moet het kijkglaasje volledig met olie zijn gevuld.

2) wat voor een olie kun je het beste gebruiken voor het bijvullen

3) Heeft iemand het boekje wat bij de motor hoort en wil deze voor mij scannen en mailen naar mark.wit@home.nl Dit boekje zat helaas niet bij de motor

4) Aangezien de motor uit Duitsland is geimporteerd, heb ik gehoord dat deze motoren vaak zijn terug getuned naar minder vermogen. Dit schijnt voor de verzekering te moeten. Nou zou ik graag willen weten hoe je dit kan zien of c.q merkt dat deze is verminderd.

5) De ketting. deze loopt aan de bovenkant over een plastic geleider. Bij mijn Fazer ligt hij er het als het ware op. Is dit een teken dat de kettingte slap is?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
 
1) Weet iemand waneer je olie moet bijvullen. Als ik in het kijkglaasje kijk zie ik nog net het randje olie, daarboven zit geen olie. Is diet goed of moet het kijkglaasje volledig met olie zijn gevuld.
olie001.jpg


Moet dus tussen de peilstreepjes zitten! Neem aan dat dat bij een Fazer ook zo is.
 
4) Aangezien de motor uit Duitsland is geimporteerd, heb ik gehoord dat deze motoren vaak zijn terug getuned naar minder vermogen. Dit schijnt voor de verzekering te moeten. Nou zou ik graag willen weten hoe je dit kan zien of c.q merkt dat deze is verminderd.
Aangezien jouw motor niet standaard meer dan 100 pk heeft zal dit waarschijnlijk niet het geval zitten. Meeste motoren werden namelijk teruggetuned tot 100 pk.
 
Olie moet tussen de streepjes op je kijkglaasje. Kan niet missen. Als je nog maar heeeeel weinig olie ziet: NIET MEER RIJDEN MAAR EERST BIJVULLEN!!!!!!!!
Op de dop van de olietank staat welke olie erin moet. Ik gok 10w40.

Boekje heb ik niet voor je maar die kan je overal kopen. Of even kijken op www.fazerclub.nl

Ketting moet over de rubber geleider lopen. Heeft niets te maken met slap of niet. Maar je mag de ketting niet van het tandwiel af kunnen trekken.

Groeten Peter
 
Thanks,

Ik ben vanmiddag even naar Jagermotoren gereden waar ik hem zaterdag had gekocht. De oliepeil was precies in het midden. Ik had de twee streeptjes niet zien staan. Voor de zekerheid heeft hij er nog een beetje olie bijgevuld.

Tevens heb ik het boekje gekregen, hij had er nog eentje liggen.

weer een tevreden klant. Mochten jullie nog een keer een motor willen aanschaffen dan is deze zaak een echte aanraden. Kijk ook eens op www.jagermotoren.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan