Fazer 600

Mr Hornet

MF veteraan
11 dec 2001
1.429
0
Ik las in de test van Promotor van 1998 dat op een Fazer je benen veel naar buiten staat (vooral als je lange benen hebt)

Is dit in latere modellen aangepast ?

Heeft iemand hier ervaring mee ??

Weet iemand wat het voordeel zijn van de bouwjaren ??

Bijv. 2000 model heeft grotere tank + dikkere
zadel ..enz..

Ik weet dat je het beste er achterkomt als je een proefrit maakt (zal ook gebeuren)
 
Dat komt door het model tank.

Ik weet niet of dat is veranderd bijde nieuwere.. Je zou een slangs kunnen gaan en erop gaan zitten (de motor dan niet de tank ;) )
 
je zit op een fazer inderdaad iets met je benen uit elkaar.
dit is met modeljaar 2002 verandert door er een andere grotere tank op te zetten.
ze zijn leverbaar vanaf 1998
model 1999 kreeg een andere ophanging van de uitlaat (iets lager zodat de voetsteunen van de duo ook wat lager zitten) en iets ander kuip alsook iets dikker zadel
model 2000 een andere cocpit (dubbel dagteller en klokje )
model 2001 bleef het zelfde alleen de onderhouds interval ging naar 10.000 km
model 2002 kreeg die groter tank ,andere radiator cover en een ander kuip .
 
Laatst bewerkt:
kun je een fazer makkelijk "hoger op de poten" zetten ???

de meeste fietsen zijn 790 qua zithoogte met 1.92 is een paar cm hoger wel fijner

Op Woensdag 13 februari 2002 13:47 schreef F@zertje het volgende:
model 2000 een andere cockpit (dubbel dagteller en klokje )

Is er met deze ingreep ook wat veranderd aan de windbescherming ???
 
Laatst bewerkt:
hoger op zijn pootje kan kijk maar bij louis.nl
ze hebben daar een setje om de achterzijde 2 cm omhoog te zetten.
de windbescherming is redelijk (ik ben 1,86 mtr)en eigelijk al te groot voor het ding

zoek je een fazer })
 
Laatst bewerkt:
kweet nog niet precies welke motor ik ga kopen (mijn hornet is bijna verkocht)

ik denk dat ik ff een weekend zo'n fazer huur om te kijken hoe het bevalt .. (ik heb al wel een mooie zwarte van 2000 met 10000 km zien staan)
 
Ik weet van iemand die z'n Fazer omgehoogd had dat 'ie het weer ongedaan heeft gemaakt omdat het ophogen het rijgedrag negatief beïnvloedde.
Dat je met je benen naar buiten zit klopt, dat komt door de vorm van de tank. Als je niet te lang bent (ik ben 178cm) went dit erg snel en ik heb er dan ook geen last van. Op het '02 model schijn je er ook als je tegen de 190cm aan bent geen last van te hebben.
 
Laatst bewerkt:
mijn goud/zwart kleurig staat ook te koop
is een fazer s
maar 5500 km gelopen
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe fazer heeft een andere (en grotere) tank, waardoor ook bij langere mensen de benen beter kunnen aansluiten.
 
Die zwarte heb ik ook zien staan jah! ;-P
(kvond die grijs metallic mooier)

Ik heb bij die zaak op een model "2002" gezeten en volgens mij heb je, wat betreft je benen, geen last van! (nu ken ik dat gevoel naar buiten zitten met de benen op de oudere modellen niet, dus.....)
 
Die zwarte heb ik ook zien staan jah! ;-P
(kvond die grijs metallic mooier)

Ik heb bij die zaak op een model "2002" gezeten en volgens mij heb je, wat betreft je benen, geen last van! (nu ken ik dat gevoel naar buiten zitten met de benen op de oudere modellen niet, dus.....)

ik weet niet of het echt storend is op het oude type
daarvoor moet ik eerst een proefrit gemaakt hebben
 
Uiteraard!
Maar je kunt zowiezo al wel zo'n 20 minuutjes rijden op de betreffende fiets die je wilt kopen....
 
Op woensdag 13 februari 2002 19:21 schreef Hrimgrimnir het volgende:
Ik heb bij die zaak op een model \"2002\" gezeten en volgens mij heb je, wat betreft je benen, geen last van! (nu ken ik dat gevoel naar buiten zitten met de benen op de oudere modellen niet, dus.....)

Het is niet echt met je knieën naar buiten zitten maar meer dat ze niet direct aan de tank aansluiten. Je zit meer met de binnenkant van je dijbeen (net iets boven je knieën) tegen de tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan