Fazer deksel verwijderen,wat komt er allemaal uit?

15 apr 2004
151
0
Een tijdje geleden heb ik mijn Fazer 600 laten vallen (dacht nl dat de jiffy uitgeklapt was, was dus niet zo...). Nu heb ik op de deksel aan de linkerkant (kant van schakelpedaal) wat lelijke krassen. Dus ik wil graag de deksel er af halen, schuren en opnieuw spuiten. Alleen, wat valt er allemaal uit als ik deze deksel verwijder? Komt er dan olie uit, of springen er allerlei onderdelen uit die ik natuurlijk nooit meer terugvind of terug kan plaatsen?

full

De deksel is in de foto met een rode pijl aangegeven.
 
Let op!

Motor op zijstandaard zetten en dan loshalen..gaat altijd goed

Als je klaar bent moet je maar ff vertellen hoe het gegaan is.

Snuggere Harry :P Dat deksel zit aan de kant van de zijstandaard. Dus als je em op de zijstandaard zet en het deksel losschroeft, klotst alle olie eruit. Met het koppelingsdeksel werkt het inderdaad wel.

Meestal zit achter dat deksel de dynamo. Grote kans dat er niks anders dan olie uitkomt. Maarja, ik ken de Fazer niet, dus in WPHB kijken is misschien ff handig. (Of hopen dat er hier iemand is die het weet)
 
ja dat is het dynamo deksel met magneet spoel , dus geen olie,
let op dat je de pakking heel laat en de elektra los schroeven dan is de deksel los .maar ik zou de deksel laten zitten, evt schuren en met zwarte lak bijwerken . sucses er mee.
 
ja dat is het dynamo deksel met magneet spoel , dus geen olie,
let op dat je de pakking heel laat en de elektra los schroeven dan is de deksel los .maar ik zou de deksel laten zitten, evt schuren en met zwarte lak bijwerken . sucses er mee.


Gewoon laten zitten, lichtjes schuren en spuiten. geen kip die 't ziet. (zo heb ik eens wat flinke krassen weggeschuurd van m'n dynamodeksel, en vervolgens dat gedeelte met een zwarte viltstift :X O-) weer zwart gemaakt, en believe it or not, je zag er vrij weinig van..behalve als je er echt op ging letten

Als je 'm los haalt mot eerst je olie eraf, dan de dynamo deksel eraf, dynamospoel losdraaien, de hele reut schoonmaken, schuren, spuiten, en weer terug zetten (vergeet niet een nieuwe pakking er tussen te zetten!!!). Als de schade nogal meevalt, zou ik 'm dus mooi laten zitten, bespaart je een hoop werk. En aangezien je overal makkelijk bij kunt bij jou..

suc6
 
Gewoon laten zitten, lichtjes schuren en spuiten. geen kip die 't ziet. (zo heb ik eens wat flinke krassen weggeschuurd van m'n dynamodeksel, en vervolgens dat gedeelte met een zwarte viltstift :X O-) weer zwart gemaakt, en believe it or not, je zag er vrij weinig van..behalve als je er echt op ging letten

Als je 'm los haalt mot eerst je olie eraf, dan de dynamo deksel eraf, dynamospoel losdraaien, de hele reut schoonmaken, schuren, spuiten, en weer terug zetten (vergeet niet een nieuwe pakking er tussen te zetten!!!). Als de schade nogal meevalt, zou ik 'm dus mooi laten zitten, bespaart je een hoop werk. En aangezien je overal makkelijk bij kunt bij jou..

suc6


Er zit bij de Fazer geen olie achter deze deksel. Het betreft de dynamo.
Spuiten kan je ook doen door de omgeving af te plakken en eventueel de boutjes te verwijderen. Dan blijven die mooi blinken.
Je kan de deksel verwijderen. Maar je dient dan de stekkers van de dynamospoelen en die van de pickup spoel los te maken.
 
Iedereen bedankt voor de antwoorden. Als ik de posts lees (meet een beetje filteren :) ) dan begrijp ik dat achter de deksel een dynamo zit, er komt geen olie uit maar alleen de kabeltjes en stekkertjes losschroeven.
Er zit echter een soort van grote tune-schroef in de deksel (rechtsboven), weet iemand waar dat voor dient?
 
Iedereen bedankt voor de antwoorden. Als ik de posts lees (meet een beetje filteren :) ) dan begrijp ik dat achter de deksel een dynamo zit, er komt geen olie uit maar alleen de kabeltjes en stekkertjes losschroeven.
Er zit echter een soort van grote tune-schroef in de deksel (rechtsboven), weet iemand waar dat voor dient?


Controle timing van de ontsteking
 
Terug
Bovenaan Onderaan