Fazer FZ6 2005, TPS probleem?

sokhu

Rookie
24 okt 2009
3
0
Beste formleden,

Ik heb een Fazer FZ6 die niet stationair draait als er een kilometer of 50 mee is gereden. Het stationaire toerental zakt over die 50 KM van +-1200 naar 700rpm tot op een gegegeven moment stationair draaien niet meer mogelijk is zonder zelf gas bij te geven.

Als de motor onverhoopt afslaat en je start opnieuw slaat hij gelijk opnieuw af als je geen gas bij blijft geven. Als ik echter de motor geheel uit zet met de contact sleutel en vervolgens weer aan zet zit het toerental bij stationair weer gewoon op +-1200rpm.

Heeft iemand wat aanwijzingen waar ik dit in moet zoeken... De garage waar ik normaliter naar toe ga lijkt dit namelijk ook niet te kunnen vinden..
 
Hoe kom je bij die 3 á 4 uur montage? Is geen grote klus hoor. Kabeltje los, tps zit met 2 boutjes vast.

ben afgelopen vrijdag motor voor vervanging sensor 2 1/2 uur kwijt geweest.
moet wel zeggen dat ik er niet ben bij gebleven dus echte reparatie tijd onbekend.
8-)

gr
 
ik heb hetzelfde probleem gehad idd kapotte gasklepsensor en wordt door yamaha vervangen indien het nog niet eerder is gedaan door hen.
ik heb een geimporteerde fazer en na wat aandringen bij yamaha nl werd die ook netjes vervangen bij termaat in nijmegen.
eerder al contact met vd heyden in den bosch gehad en die vertelden me dat ik maar terug moest gaan naar land van herkomst.
zo zie je maar de ene dealer is de andere ook weer niet

gr aryan

Zo te lezen is inderdaad zijn TPS vervangen.

Hoe kom je bij die 3 á 4 uur montage? Is geen grote klus hoor. Kabeltje los, tps zit met 2 boutjes vast.

Het schijnt dat om die 2 boutjes en het kabelte los te kunnen maken er wel het een en ander gedemonteerd moet worden. Termaat deed het in 2,5 uur ... dus met 3 uur zat ik er niet ver naast ..... moet je het zelf doen tel dan op 4 uur _O-

ik heb een geimporteerde fazer en na wat aandringen bij yamaha nl werd die ook netjes vervangen bij termaat in nijmegen.
eerder al contact met vd heyden in den bosch gehad en die vertelden me dat ik maar terug moest gaan naar land van herkomst.

gr aryan

Dat is nu een fijne klantbenadering .... gewoon terug sturen naar land van herkomst :X
 
Laatst bewerkt:
Zo te lezen is inderdaad zijn TPS vervangen.
Het schijnt dat om die 2 boutjes en het kabelte los te kunnen maken er wel het een en ander gedemonteerd moet worden. Termaat deed het in 2,5 uur ... dus met 3 uur zat ik er niet ver naast ..... moet je het zelf doen tel dan op 4 uur _O-
Dat is nu een fijne klantbenadering .... gewoon terug sturen naar land van herkomst :X

Hm, tja, dat zal dan wel. Mogelijk zit de handel bij de 6 ff anders vast?
 
Terug
Bovenaan Onderaan