Fazer FZ6 op marktplaats, S1 of s2?

Ik heb de moto binnen, klikkertje is er af. Doorverbinden deed remlicht branden dus hij is kapot. Zie foto. Door welke kan ik deze exact vervangen?
 

Bijlagen

  • F36440D4-FE76-4D13-8216-B2E97E037CBF.jpeg
    F36440D4-FE76-4D13-8216-B2E97E037CBF.jpeg
    225,1 KB · Weergaven: 20

Op de vorige pagina is ook een link naar een andere site gepost. Beide!
 
Laatst bewerkt:

Op de vorige pagina is ook een link naar een andere site gepost. Beide!
 
  • Eens
Waarderingen: Brnk
Die van JPM is duurder,maar aangezien hun de laagste prijs garanderen kan je dat aan hun melden,als het goed is
krijg je die dan nog goedkoper bij JPM.
 
Hij is besteld! Bijna meer verzendkosten dan kosten voor de schakelaar:p wel een mooie machine hoor
 

Bijlagen

  • D4555D33-C139-4A3D-BBE8-1F1C3BB3F3C6.jpeg
    D4555D33-C139-4A3D-BBE8-1F1C3BB3F3C6.jpeg
    416,4 KB · Weergaven: 43
  • C5807E60-BFDD-4742-9A2B-EE8F16D4F6F2.jpeg
    C5807E60-BFDD-4742-9A2B-EE8F16D4F6F2.jpeg
    208,8 KB · Weergaven: 41
  • 065CA52D-37B8-4544-80F1-5C1A41A9016C.jpeg
    065CA52D-37B8-4544-80F1-5C1A41A9016C.jpeg
    164,8 KB · Weergaven: 40
  • 7AE877FA-80EA-4E7A-B711-A7CD910CAB53.jpeg
    7AE877FA-80EA-4E7A-B711-A7CD910CAB53.jpeg
    397,6 KB · Weergaven: 45
Vanaf 2008 was ABS op de S2 standaard in Europa, waarvan mijn punt vooral is dat daar misverstanden op de loer liggen.


Indien er gewoon voldoende onderhoud is geweest zijn ook die nog keurig. Maar met dergelijke standen zou ik het laten staan als er geen historie van is.
Een brommer met 35-50k kun je nog prima kopen. Als dat ding verder goed loopt, hoef ik er echt geen bonnetjes bij van de dealer.
 
Liever een motor met hoge km-stand en goed onderhoud dan één met lage km-stand zonder historie.

Een oudere motor met lage km-stand is zeker mogelijk, zo kocht mijn vrouw een Ducati 600SS uit '95 met maar 19.000 km van de eerste eigenaar. Die kwam alleen met heel mooi weer buiten, daarna ging er een doek overheen en netjes de garage in.
Daarvoor had ze een Suzuki Bandit 600S uit 2001 met 125.000 km op de klok, die kwam van een motorzaak incl. volledige onderhoudshistorie. Ding liep perfect, nooit een probleem mee gehad.

Maar goed, genoeg over km-standen. Zoals hierboven ook al aangegeven, ga kijken en rijden, neem desnoods iemand met ervaring mee die weet waar op te letten. Succes!
Ik wordt zo moe van dit soort omgekeerde logica. Je hebt het over vrouwen: heb je er liever een die jong is maar een beetje wild, of een hele oude die wel altijd naar de kaakchirurg en de oncoloog is geweest...
 
Ik wordt zo moe van dit soort omgekeerde logica. Je hebt het over vrouwen: heb je er liever een die jong is maar een beetje wild, of een hele oude die wel altijd naar de kaakchirurg en de oncoloog is geweest...
Waarom is dit omgekeerde logica? Jouw vergelijk slaat kant noch wal.
Wat ik bedoelde te zeggen; een lage km-stand zegt niks over de staat van de motor.

Maar hé, TS heeft een mooie fiets! :)
 
Ik wordt zo moe van dit soort omgekeerde logica. Je hebt het over vrouwen: heb je er liever een die jong is maar een beetje wild, of een hele oude die wel altijd naar de kaakchirurg en de oncoloog is geweest...
Eigenlijk is het meer de vraag: wil je een trol van 18 of doutzen kroes op 50 jarige leeftijd?
 
Beetje mosterd na de maaltijd. Ik heb zelf een SV1000S en een SV650S. Heb een keertje een weekendje een Fazer 600 (uit 2003) als leenmotor mee gehad.
Voor woon werk, denk ik dat je de beste keuze hebt gemaakt. Ik persoonlijk vond de Fazer een beetje lafjes onderin de toeren, maar zitpositie is vrij comfortabel, hij is redelijk zuinig en heeft volgens mij ook een grotere tank. Stuurt redelijk licht. De SV's zijn best wel sportief, en zonder aanpassingen aan de zithouding wil ik er geen lange afstanden mee rijden. (Mijn 1000 heb ik aangepast met SBK stuur, rijd er nu ook rustig een rondje Noorwegen mee). Voordeel van de 1000 is dat je wat lager in de toeren kunt blijven.
De 1000 rijd ik volgens mij zo'n 1 op 17 (kan ook iets minder zijn) mee en de 650 1 op 23 (dat is gewoon op de weg zonder gek te doen). Ik heb overigens een twin spark 650, die net een beetje zuiniger is als de carb versie.
 
Dank allemaal.

Ik rij normaal,neem geen scherpe bochten en rij iets boven de limiet. ik geniet van het eenvoudig weg rijden, ik hoef niet gek te doen:)

Eerste probleem al gehad. Vanmorgen zwakke start, sloeg niet aan. Accu gebracht naar accu boer na flink uitbouwen (was toch makkelijker bij m'n ouwe gsx) en de accu was helemaal leeg. Start capaciteit 54 terwijl hij op 180 moet staan. Heb. U een nieuwe accu met 300 startcapaciteit (ken de eenheid niet, accuboer had het erover) en nu weer perfect.

Ik vraag me toch af of die handelaar de accu niet gewoon opgeladen heeft voor m'n komst. Kan toch niet zo zijn dat ik het net zo tref heel toevallig. Dit is precies waarom ik niet zo van de handelaren ben, stom. Denken jullie dat het zin heeft hem aan te schrijven?
 
Die heeft hij natuurlijk gewoon ff opgeladen voor jij kwam.

Geen garantie zeker? Toch zou ik ff terug gaan naar die tent want voor dat bedrag had er een deugdelijke accu in moeten zitten.
 
Nee auto handelaar. Geen garantie uiteraard. En indien wel betekent het niets. De remlichtschakelaar is ook al gemaakt. Dit is dus waarom ik niet van handelaren hou.

Ik heb hem gevraagd de accu te vergoeden maar ik reken op niets. Voor hen is handel handel en al moeten ze over lijken gaan, als er maar geld wordt verdiend.

Ik denk ook dat de accu gister is opgeladen.
 
Tja wel een beetje je eigen schuld,je wil zo goedkoop mogelijk en krijg zelfs nog 100,- euro korting,zou niet te veel
zeuren tegen die handelaar,geen garantie is geen garantie en voor die 100,- euro korting koop je wel een accu en remlichtschakelaar,
anders had je bij de Yamaha dealer moeten kopen,dan had je veel meer betaald,maar wel met garantie. ;)
En een autohandelaar vragen om aan een motor te sleutelen is nog moeilijker dan een aap kunstjes leren :+
 
eens, maar het is wel lullig. Ik maal er niet om. Maar het is wel enigzins onbeleefd de accu op te laden voordat ik kom terwijl die echt helemaal op was. Op die manier had ik niet kunnen overwegen of ik hiermee akkoord had gegaan op dat moment als ik dit wist.
 
eens, maar het is wel lullig. Ik maal er niet om. Maar het is wel enigzins onbeleefd de accu op te laden voordat ik kom terwijl die echt helemaal op was. Op die manier had ik niet kunnen overwegen of ik hiermee akkoord had gegaan op dat moment als ik dit wist.
Een accu die helemaal op is kan je nog geen proefrit mee maken,die doet dan helemaal niets meer,dus die handelaar dacht misschien dat die accu het wel zou blijven doen.Maar vragen kost niks,dus ben benieuwd wat die handelaar doet,als het een louche is dan kan
je het wel vergeten vrees ik.
 
eens, maar het is wel lullig. Ik maal er niet om. Maar het is wel enigzins onbeleefd de accu op te laden voordat ik kom terwijl die echt helemaal op was. Op die manier had ik niet kunnen overwegen of ik hiermee akkoord had gegaan op dat moment als ik dit wist.

Het is inderdaad lullig. Prima om een motor met dooie accu te verkopen. Mits dit ook duidelijk is bij de verkopende partij…

Gozer kan wel beweren dat ie niet aan garantie doet: dan moet ie hem niet verkopen.
Ik ben geen expert, maar volgens mij is je vraag om de kosten voor de accu op zich te nemen niet onredelijk.

Die ‘korting’ is natuurlijk een lachtertje en geen argument om kapotte spullen te verkopen.

Gelukkig til je er niet te zwaar aan en heb je na wat kleine moeite echt een fijne nieuwe fiets!
 
Nee auto handelaar. Geen garantie uiteraard. En indien wel betekent het niets. De remlichtschakelaar is ook al gemaakt. Dit is dus waarom ik niet van handelaren hou.

Ik heb hem gevraagd de accu te vergoeden maar ik reken op niets. Voor hen is handel handel en al moeten ze over lijken gaan, als er maar geld wordt verdiend.

Ik denk ook dat de accu gister is opgeladen.
Tja toch heeft dat bedrijf geen slechte reviews(al zegt dat niet alles),dus of hij over lijken gaat betwijfel ik.
En als je niet van handelaren houd moet je daar ook niets kopen.🤔
 
Klopt, ik zeg dit omdat ik eigenlijk slechte ervaringen met handelaren heb (niet dealers maar wel handelaren). Voormalig vriend was handelaar en lichtte zelfs z'n vrienden op. Ik heb de gok toch genomen en ik neem alle consequenties voor rekening. Ik ben tevreden over de fiets.

Maar het enige wat ik wilde zeggen is dat het niet netjes is indien hij dit bewust z had georganiseerd.
 
Jongens, die accu is hetzelfde zoals ik dat thuis doe. Spul heeft een tijdje stil gestaan, dan gooi ik het sowieso even aan de lader. De beste heer heeft dat ook gedaan. Knap lullig dat die accu het daar mee wel deed, maar waarschijnlijk niet zo bedoeld. Doe even een net mailtje met de vraag van joh, kunnen we ergens het leed delen? Goeie kans dat er dan nog een accu achteraan komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan