Fazer FZ6 op marktplaats, S1 of s2?

Dit is zijn antwoord, zie foto. Ik laat het verder hierbij, 1 keer geschoten en mis. Ik denk trouwens dat je doelt op een andere garage met soortzelfde naam, die heeft inderdaad super review.

Ik heb overigens een net mailtje opgesteld zonder beschuldigingen of boosheid. Ik begrijp z'n verdediging niet goed verder. Maar het is goed zo.
 

Bijlagen

  • 512CB515-EA47-48D2-A47A-D0F20EED578B.jpeg
    512CB515-EA47-48D2-A47A-D0F20EED578B.jpeg
    75,8 KB · Weergaven: 71
Ja aan 1 kant heeft hij gelijk dat de motor relatief goedkoop was,maar dat zou los moeten staan van de accu,een nette
handelaar had dat anders opgelost,de louche niet.Gewoon lekker gaan rijden het is mooi weer :]
 
Yes, ik ben ook nog steeds tevreden. Ik wilde het iig proberen. Ik ga er maar vanuit dat hij ook goede trouw was. 😀😀
 
Daarom ,liever een goedkope motor met weinig km,s en een kapotte accu dan 1 met veel meer km,s en duurder met een goede accu :+
 
Ik vroeg me eigenlijk af, zijn er complete schroefsets te bestellen voor de kuipdelen enzovoort, die ik kan vervangen van geroeste schroefjes?
 
Ik vroeg me eigenlijk af, zijn er complete schroefsets te bestellen voor de kuipdelen enzovoort, die ik kan vervangen van geroeste schroefjes?
Oa,kan je ook nog een kleur kiezen ;)
Of,
Directe link,
 
Laatst bewerkt:
Net even groter rondje gereden, in het dorp niet vooruit te branden met dat langzame verkeer, in z'n 3 hou ik maar minimaal gas aan en rij ik al 50, met 2k toeren. Moet ik nietmeer toeren maken? Daarna even snelweg en 120 bij 5k toeren gereden. Heb wel de indruk dat m'n ouwe gsx meer als mes door boter door de wind reed, ik voel hier toch wel veel rijwind. Verder klinkt de motor wat zwaar, maar dat klopt volgens mij ook wel als ik alles lees over de motor.

Moet even wennen. Verder rijdt hij soepel, ben er blij mee. Doortrekken doet ie ook wel goed maar ik merk wel dat ik ook hieraan moet wennen, het is even een jaar geleden dat ik voor het laatst motor reed.
 
Waarom is dit omgekeerde logica? Jouw vergelijk slaat kant noch wal.
Wat ik bedoelde te zeggen; een lage km-stand zegt niks over de staat van de motor.

Maar hé, TS heeft een mooie fiets! :)
Bij een materiaalmoeheidstest wordt het materiaal na verloop van tijd steeds beter/slechter??? Volgens jou steeds beter, als het maar gecontroleerd wordt. Of als er een stempel met paraaf wordt gezet...

geschikt/ongeschikt
 
Bij een materiaalmoeheidstest wordt het materiaal na verloop van tijd steeds beter/slechter??? Volgens jou steeds beter, als het maar gecontroleerd wordt. Of als er een stempel met paraaf wordt gezet...

geschikt/ongeschikt
Ja joh. Verdraai het nog verder... Leer eerst eens lezen. Ik zeg toch; een lage km-stand zegt niks over de staat van de motor?

Hou maar op.
 
Net even groter rondje gereden, in het dorp niet vooruit te branden met dat langzame verkeer, in z'n 3 hou ik maar minimaal gas aan en rij ik al 50, met 2k toeren. Moet ik nietmeer toeren maken? Daarna even snelweg en 120 bij 5k toeren gereden. Heb wel de indruk dat m'n ouwe gsx meer als mes door boter door de wind reed, ik voel hier toch wel veel rijwind. Verder klinkt de motor wat zwaar, maar dat klopt volgens mij ook wel als ik alles lees over de motor.

Moet even wennen. Verder rijdt hij soepel, ben er blij mee. Doortrekken doet ie ook wel goed maar ik merk wel dat ik ook hieraan moet wennen, het is even een jaar geleden dat ik voor het laatst motor reed.
Rij iets meer kilometers, elke motor is anders
 
Ja joh. Verdraai het nog verder... Leer eerst eens lezen. Ik zeg toch; een lage km-stand zegt niks over de staat van de motor?

Hou maar op.
Hoeveel kinderen hebben een ouderdomsziekte? (De Sokratische methode dan maar weer.)
 
Net even groter rondje gereden, in het dorp niet vooruit te branden met dat langzame verkeer, in z'n 3 hou ik maar minimaal gas aan en rij ik al 50, met 2k toeren. Moet ik nietmeer toeren maken? Daarna even snelweg en 120 bij 5k toeren gereden. Heb wel de indruk dat m'n ouwe gsx meer als mes door boter door de wind reed, ik voel hier toch wel veel rijwind. Verder klinkt de motor wat zwaar, maar dat klopt volgens mij ook wel als ik alles lees over de motor.

Moet even wennen. Verder rijdt hij soepel, ben er blij mee. Doortrekken doet ie ook wel goed maar ik merk wel dat ik ook hieraan moet wennen, het is even een jaar geleden dat ik voor het laatst motor reed.
Maximale vermogen komt er bij de fz6 op 12k toeren uit, dus als je lekker rond wilt tuffen is 2-5k toeren ok, maar als je wat sportievere reactie van de motor verwacht moet je toch de powerband op gaan zoeken >7k toeren. De fz6 is een veelzijdige motor die je zowel rustig kan toeren, maar ook sportiever kan rijden. Lekker rustig wennen aan de nieuwe fiets als je een jaar niet gereden hebt. Have fun
 
Net even groter rondje gereden, in het dorp niet vooruit te branden met dat langzame verkeer, in z'n 3 hou ik maar minimaal gas aan en rij ik al 50, met 2k toeren. Moet ik nietmeer toeren maken? Daarna even snelweg en 120 bij 5k toeren gereden. Heb wel de indruk dat m'n ouwe gsx meer als mes door boter door de wind reed, ik voel hier toch wel veel rijwind. Verder klinkt de motor wat zwaar, maar dat klopt volgens mij ook wel als ik alles lees over de motor.

Moet even wennen. Verder rijdt hij soepel, ben er blij mee. Doortrekken doet ie ook wel goed maar ik merk wel dat ik ook hieraan moet wennen, het is even een jaar geleden dat ik voor het laatst motor reed.
Niks aan de hand toch?
Jullie moeten allebei weer even wennen 😉
Ik zou wel even een kleine beurt uitvoeren of laten doen.
In ieder geval de motorolie verversen, je weet niet hoe lang die er al in zit.
 
Is er geen complete set pre made voor mijn motor?
Als je de hele motor wil behangen met ander spul dan in deze link kijken,er is van alles voor te koop van blok sets tot kuipbouten,
en van rvs,titanium tot aluminium,dit is voor een s1

Wat betreft het rijden met de motor,gewoon soepel rijden en niet te laag in toeren in een hoge versnelling,dat vind een motor niet fijn,beter wat meer toeren dan te laag in toeren.
Mocht je de windbescherming onvoldoende vinden zou je een andere kuipruit kunnen proberen of een MRA verstelbare ruitspoiler.
 
Laatst bewerkt:
Net even groter rondje gereden, in het dorp niet vooruit te branden met dat langzame verkeer, in z'n 3 hou ik maar minimaal gas aan en rij ik al 50, met 2k toeren. Moet ik nietmeer toeren maken? Daarna even snelweg en 120 bij 5k toeren gereden. Heb wel de indruk dat m'n ouwe gsx meer als mes door boter door de wind reed, ik voel hier toch wel veel rijwind. Verder klinkt de motor wat zwaar, maar dat klopt volgens mij ook wel als ik alles lees over de motor.

Moet even wennen. Verder rijdt hij soepel, ben er blij mee. Doortrekken doet ie ook wel goed maar ik merk wel dat ik ook hieraan moet wennen, het is even een jaar geleden dat ik voor het laatst motor reed.
2000 rpm uit een 600 cc 4 cilinder lijkt me niet heel bevordelijk voor alles.
En de combinatie in z'n 3 met 50 2000 rpm lijkt me ook sterk.

Mijn ervaring is zo'n beetje 3000 tot 4000 rpm te draaien met zulk soort blokken. En het begint pas leuk te trekken van 6000rpm.
 
Eens, maar je mag in het dorp gewoon 50 op de hoofdweg, dus dat betekent dat iedereen 25-30 rijdt. Dan hoef ik de motor helemaal niet te laten werken. Iedereen rijdt zo langzaam. Ik kan toch ook niet in z'n 1 rijden?:p
 
Eens, maar je mag in het dorp gewoon 50 op de hoofdweg, dus dat betekent dat iedereen 25-30 rijdt. Dan hoef ik de motor helemaal niet te laten werken. Iedereen rijdt zo langzaam. Ik kan toch ook niet in z'n 1 rijden?:p
Ik weet niet precies wat de tandwielverhouding doet, maar in z'n 2 kun je prima 25-30. Volgens mij draait mijn ZZR dan iets van 3000 of 3500 rpm.
 
Ik weet niet in wat voor vreemd dorp jij woont maar als je hier 50 mag dan rijden de meeste mensen dat ook gewoon. Als iemand op een 50 weg met 25 rijdt dan vlieg ik er liever langs. Daar ga ik niet achter zitten als ik nog voertuigen achter mij heb.
Verder kan en mag je motor elk toerental draaien wat jij wilt. Zolang de motor niet begint te horten en te stoten is er niks aan de hand. Het is zuiniger om in een zo hoog mogelijke versnelling te rijden waarbij de motor nog soepel rond draait.
 
In mijn dorp is 1 grote weg tussen van die stootbanden zodat je er niet langs kunt. Vet irritant.
 
Ik weet niet in wat voor vreemd dorp jij woont maar als je hier 50 mag dan rijden de meeste mensen dat ook gewoon. Als iemand op een 50 weg met 25 rijdt dan vlieg ik er liever langs. Daar ga ik niet achter zitten als ik nog voertuigen achter mij heb.
Verder kan en mag je motor elk toerental draaien wat jij wilt. Zolang de motor niet begint te horten en te stoten is er niks aan de hand. Het is zuiniger om in een zo hoog mogelijke versnelling te rijden waarbij de motor nog soepel rond draait.
Mag wel zuiniger zijn maar is niet beter,lage toeren en hoge versnelling is zware belasting ook word olie minder snel rondgepompt,
je moet een motorfiets niet vergelijken met een auto,zeker een 600 niet,2000tpm is voor een 600 net boven stationair toerental.
 
Mag wel zuiniger zijn maar is niet beter,lage toeren en hoge versnelling is zware belasting ook word olie minder snel rondgepompt,
je moet een motorfiets niet vergelijken met een auto,zeker een 600 niet,2000tpm is voor een 600 net boven stationair toerental.
De FZ6 is mits goed afgesteld ongeveer 1260 + een beetje toeren stationair.
2000 toeren draaien is voor de motor volkomen veilig en geeft geen zware belasting. Ze worden gemaakt om echt wel tegen een stootje te kunnen. Mocht je wel gas geven dan zit je binnen no-time hoger qua toerental.

(even los van het feit dat 2000 toeren echt voor geen meter rijdt op een Fazer maar das een ander verhaal)
 
Terug
Bovenaan Onderaan