Fazer FZS 1000 (BJ 2002-2005) Ongeldige VIN

Mmmm... kan de RDW je ook niet verder helpen met tips en trucs? Dit zal vast geen unicum zijn. Misschien opnieuw laten keuren, ofzo?
 
Belachelijk dat zo'n kerel een nieuwe zaak kan starten... doet me denken aan die pedofiel met z'n zeilschool die ook gewoon opnieuw kon beginnen... echt weer iets Nederlands waar het slachtoffer de dader is en de dader het slachtoffer.

Hoe heet die nieuwe zaak? Dan weet ik dat ik daar nooit heen moet.
Voor 7500 euro had ik die kerel toch even willen 'spreken' of iets met z'n nieuwe motorzaak willen doen.
 
[modbreak] Topicsstrater heeft zelf al aangegeven dat hij op de hoogte is dat het een kl*tezaak is waar ie m gekocht had enz maar geeft ook aan dat hij geen zin heeft om daarop door te blijven gaan. [/modbreak]

Ik zou eens bij wat RDW keuringsstations binnenlopen (onofficieel) en die keurmeesters om raad vragen (onofficieel). Die weten vaak als geen ander de legale mazen als wetgeving tekort schiet.

Anders blijft er idd niets anders over als een ander frame zien te bemachtigen.

Succes iig !!!
 
\[modbreak] Topicsstrater heeft zelf al aangegeven dat hij op de hoogte is dat het een kl*tezaak is waar ie m gekocht had enz maar geeft ook aan dat hij geen zin heeft om daarop door te blijven gaan. \[/modbreak]

Sorry, ik zal het niet meer vragen, je hebt wel gelijk dat hij er niet over door wilde praten.
Dat er maar veel meer mensen slachtoffer mogen worden van die vent.... B|
 
Ik zou hem gaan martelen tot hij het zegt :Y. Zelf ervoor kiezen om te zwijgen is in Nederland ook niet toegestaan. Je vrije meningsuiting MOET je kenbaar maken ;) :+
 
Ik zou hem gaan martelen tot hij het zegt :Y. Zelf ervoor kiezen om te zwijgen is in Nederland ook niet toegestaan. Je vrije meningsuiting MOET je kenbaar maken ;) :+

In Nederland heb je niet zoiets als vrijheid van meningsuiting en heb je die wel, dan wordt je afgeslacht of zoals gregorius nekschot met 10 man politie opgepakt.

Martelen is overdreven, maar voor de topicstarter is het een ramp, het is veel geld en als de overheid, justitie etc. je niet eens wil helpen hierin, dan vind ik dat dieptriest.
Als het nou een motor was van zeg 1000 euro, nog lullig, maar niet zo erg, 7500 euro vind ik een hele berg geld wat de meesten zeker niet zomaar even een 2e keer op tafel leggen.

Of er een circuitracer van maken, maarja.. een Fazer is niet echt een racer.
Nee, gewoon RDW bellen en anders toch idd een frame zoeken. Maarja, bij sloperijen zijn de FZS1000's vaak goed kapot gereden, dus kans op een krom of gebarsten frame...
 
De oude vin (mits ingeslagen op het balhoofd zelf, dus niet op een type plaatje) moet je met een of ander zuur en een reactiemiddel terug kunnen halen. Het materiaal (en dus de kristalroosters) van het staal/alu zijn vervormd door het inslaan, door deze met bovenstaande vloeistoffen te behandelen zou het originele nummer terug te halen moeten zijn. Echter kan ik je niet aan de namen en exacte manier helpen, maar ik weet 100% zeker dat het kan.


grz Thijs
 
Dat heet dus etsen..

Binnen het metaalkundig onderzoek wordt het etsen gebruikt om bepaalde details van een microstructuur te laten corroderen, zodat ze zichtbaar worden op een oppervlak en ze met de lichtmicroscoop bekeken kunnen worden. Het gebruikte etsmiddel is afhankelijk van het materiaal dat geëtst wordt, en de precieze details die er bekeken moeten worden.

Bron: wikipedia
 
De oude vin (mits ingeslagen op het balhoofd zelf, dus niet op een type plaatje) moet je met een of ander zuur en een reactiemiddel terug kunnen halen. Het materiaal (en dus de kristalroosters) van het staal/alu zijn vervormd door het inslaan, door deze met bovenstaande vloeistoffen te behandelen zou het originele nummer terug te halen moeten zijn. Echter kan ik je niet aan de namen en exacte manier helpen, maar ik weet 100% zeker dat het kan.


grz Thijs


als ze het nummer goed hebben weg gehaald lukt dat ook niet meer helaas.
lijkt me toch dat politie en rdw dat hebben geprobeerd?
 
Vmax / Ray,
Ik heb geprobeerd via Yamaha NL. Het ligt er natuurlijk aan wie daar toevallig de email beantwoord. Als ik daar de normale prijs voor moet betalen en iedereen zijn winstdeel heeft gehaald, weet ik nog niet of ik dit kan betalen :(
Volgens hem was het niet onmogelijk maar moest het via een Yamaha Dealer...........
 
Laatst bewerkt:
Maar wat zegt de bovag zelf? Heb je die al benaderd?

Die heeft een geschillencommissie, die volgens mij bindende uitspraken doet. Bovag zal ook wel een potje hebben voor gevallen dat... en anders civielrechtelijk aansprakelijk stellen die vent. Als ie opnieuw begonnen is, zal er vast wel wat te halen zijn.
 
Gedaan :Y Ook advertenties gezet, maar nog geen oplossing :N wel al een reactie gehad van een fazer met veel optische schade welke wellicht bruikbaar is.

En nu via dit forum:
*O* Wie kan mij helpen aan een Yamaha Fazer 1000 frame BJ 2002-2004
Tips, altijd welkom ==> zodat ik binnenkort kan rijden :]

Fijne lijst, ik zal ze allen eens bellen. Echter kun je beter een schade motor hebben, welke je nog kunt zien, als een frame los. Het is echter een buizenframe dus zou te richten moeten zijn....
 
Laatst bewerkt:
Vmax / Ray,
Ik heb geprobeerd via Yamaha NL. Het ligt er natuurlijk aan wie daar toevallig de email beantwoord. Als ik daar de normale prijs voor moet betalen en iedereen zijn winstdeel heeft gehaald, weet ik nog niet of ik dit kan betalen :(
Volgens hem was het niet onmogelijk maar moest het via een Yamaha Dealer...........


je wou zeggen dat ze bij yamaha nederland niet weten welk blok nummer bij
welk frame nr hoort?

of bedoel je het opnieuw afleesbaar maken van framenr met bhv spul?


*nw frame is ook niet te betalen, 2000 tot 2500 eu -O- *
Yamaha - FZS FAZER 1000 - 2002 - FRAME - Parts
 
Laatst bewerkt:
Nelis,
Die vraag moet ik ze nog stellen. Gezien bij elk frame een bepaald blok hoort. Stel ik heb een gestolen fiets waar een nummer in is geslagen van een kapot sloop/schade frame; het nummer van mijn frame is dan te achterhalen via het blok. Het is echter geen bewijs op het frame zelf. Wellicht is de motor van 10 andere gemaakt (=zeer onwaarschijnlijk). Er is nl niet makkelijker dan:
Frame opkopen van gewilde recente motor en er een mooie bij jatten, nummers overslaan klaar ==>cashen !!

Ennuh nelis, SUPER BEDANKT voor de link :)
 
Laatst bewerkt:
Motormuizen,

Volgens Yamaha is het niet mogelijk te achterhalen welk bloknummer bij welk framenummer hoort, maar alleen in welke serie het frame valt. Dit zal nog een extra reden zijn waardoor het gewoon niet te traceren is/was ofdat het frame bij het blok hoort, gezien het dezelfde serie is ;(
Voormast; Ik heb de hele lijst van slopers aangeschreven maar tot nu toe alleen nee als antwoord gekregen.
Als iemand een sloop fazer 1000 Bouwjaar 2001-2004 ziet, laat het me aub weten :W

Groet,
SL
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand wat je voor invoeren betaald
- van een belgische motor?
- op kenteken zetten?

- van een schade motor?

Ik vraag me bv af of je een niet rijdbare schade motor(1) mag invoeren en
hoe het zit met de BPM.
(1) mag dit niet knap je 'm eerst op en dan invoeren.....maar dan is het zeker max BPM toch ?

Grt SL
 
heb je nog via de politie wat weten te regelen of de verkoper aansprakelijk stellen?
je bent gewoon opgelicht door een heler en dan moet je als hij een nieuwe zaak heeft, dus kapitaal jou schadeloos stellen ....

vind het echt sneu voor je....
 
Kan je niet aan Yamaha vragen of ze voor een schappelijke prijs een frame kunnen leveren. Motorzaken hebben, mits dealer zo ongeveer 35% korting. Dan moet Yamaha mits ze mee willen werken toch vrij goedkoop een frame kunnen leveren.
 
Kun je via het motornummer niet de verkoper achterhalen, wellicht heeft die beter geregistreerd hoe of wat. Wel vreemd van Yamaha Nederland trouwens. Lijkt me toch dat je juist wel wilt weten wat waar inzit qua blok/frame? Al is het alleen maar om terugroepacties te kunnen coordineren...
 
Laatst bewerkt:
Motor liefhebbers,
Ik zou echt geholpen zijn met een schade motor met een goed frame.
Ik heb er een in belgie gezien, maar wat kost het me nu totaal om deze hierheen te krijgen ?
Hoe pak ik dit aan (liefst iemand met ervaring.....)?
SL

Roos/rEwd zie enkele posts terug...
 
Laatst bewerkt:
Bel gewoon eens naar een Yamaha dealer. Die maken op zo'n prijs behoorlijke winst. 35% marge van 2500 is 875 euro. Daar moet toch over te onderhandelen zijn.
 
je moet gewoon die zaak voor de rechter slepen, mijn broertje had hetzelfde (met een scooter :X ). Zolang het bedrag niet extreem laag is, heb je het gekocht in goed vertrouwen, en win je het. Zo kan je iig je geld verhalen op die zaak, en misschien een andere motor kopen.

Bij mijn broertje zijn ze nagegaan of hij niet gestolen was. Dit was niet het geval, en toen kon het rdw een nieuw frame nummer erin slaan, en kon hij een nieuw kenteken aanvragen.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt.
 
Weet iemand wat je voor invoeren betaald
- van een belgische motor?
- op kenteken zetten?

- van een schade motor?

Ik vraag me bv af of je een niet rijdbare schade motor(1) mag invoeren en
hoe het zit met de BPM.
(1) mag dit niet knap je 'm eerst op en dan invoeren.....maar dan is het zeker max BPM toch ?

Grt SL

tuurlijk mag je een niet rijdende schademotor invoeren, er wordt dan in verhouding met de schade korting gegeven op de BPM...
In principe betaal je dus BPM op de reeele waarde , de dagwaarde dus die de verzekering aanhoudt, maar als je je netjes en onderdanig opsteld, is daar nog wel over te onderhandelen. en een frame van 2002 tov 2005 scheelt al gauw weer 36 % bpm.
op naam zetten is een vaste prijs ( geloof 90 euro) rest is bpm
 
Terug
Bovenaan Onderaan