Fazer FZS 1000 (BJ 2002-2005) Ongeldige VIN

sexylexie

Rookie
22 mei 2008
14
0
NB
Fazer FZS 1000 (BJ 2001-2004) Ongeldige VIN:

Motor liefhebbers:
Een paar weken geleden is het kenteken ingetrokken van mijn zwarte Fazer FZS 1000 van 2002. Deze had ik in 2004 gekocht bij een bovag motordealer. Deze bleek een ander VIN /framenummer te hebben ingeslagen en zo verkocht. Motor mag ik van het RDW en politie houden, maar schade is €7.500,- gezien hij niet op de weg kan. Mijn motor hobby is nu dus voorbij ;(

Wie weet een manier om mijn motor weer op kenteken te krijgen.
Ik zit diep in de (financiele) put. Degene welke mij kan helpen of de gouden tip heeft ben ik zeeeer dankbaar :}

Het enige wat ik kan bedenken is een ander bruikbaar (2e hands) frame te op te kopen en alles over te zetten......maar hoe kom ik hier aan |(

Groet²,
SL
full
 
Laatst bewerkt:
Frame kan je proberen te kopen bij Boonstra of andere grote slopers.

Heb je al eens de zoekfunctie hier gebruikt en gezocht op de naam van de verkoper van je motor?

Welkom op MF trouwens!
 
Hoi Bolski,
Ik snap je 2e vraag niet. De verkoper van de motor is bij mij bekend.

Bedankt,
SL
 
Bij zo'n actie mag wat mij betreft de naam van de zaak wel genoemd worden
 
Hoi Bolski,
Ik snap je 2e vraag niet. De verkoper van de motor is bij mij bekend.

Bedankt,
SL

Kijken of je met de zoekfunctie nog meer van dit soort dingen(onregelmatigheden) over de verkoper vind , bedoelt Bolski.
Woonplaats NB Noord Brabant misschien omgeving Eindhoven?
 
Laatst bewerkt:
Jongens,

Dit heeft allemaal geen zin en hier ben ik ook niet mee geholpen. Iedereen heeft inmiddels wel gehoord van die zaak in eindhoven waar ze in nov 2006 een inval hebben gedaan. Hier wil ik het helemaal niet over hebben gezien ik er niet vrolijk van wordt.

Het gaat er om, dat ik mijn hobby heb moeten beeindigen !

Hoe kom ik aan een ander frame/frame nummer en kan 'm weer bij het RDW laten keuren !?
Een andere motor is geen optie (geen geld/en ruimte voor een 2e)


Groet,
SL


~[edit Baksteen: even een passage verduidelijkt, topic gaat een kant op waarvan duidelijk is aangegeven dat hij er niet op zit te wachten nl.]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien domme vraag, maar kan deze motor niet weer gewoon opnieuw gekeurd worden bij de RDW? (ik heb er niet veel verstand van)
Zelfbouw motoren kunnen bijvoorbeeld toch ook gekeurd worden en krijgen dan een nr.bord e.d. (hebben ook geen frame-nr e.d.), terwijl er voor jou motor al een type-goekeuring is. :?

P.S. kan de Bovag eigenlijk niks voor je betekenen? Of in ieder geval een antwoord op je vraag geven. Bewuste verkoper was toch bovag-aangesloten.
 
Laatst bewerkt:
D,
Nee het RDW wil/mag geen nieuw nummer inslaan. Dit mogen ze alleen als het orginele nummer (wat er onder zat/zit) nog te achterhalen is. Kortom als ze weten van wie hij WAS, slaan ze er XXXX in en een nieuw RDW nummer. Bij is de VIN niet te achterhalen en doen ze dit dus niet.

Dat is/lijkt dom oneerlijk jammer......raar etc etc, maar het blijven amtenaren. Ze voelen zich ook niet aangesproken de veroorzaker is de verkoper/omkatter -frustratie²-

Of ze hier veel moete voor gedaan hebben weet ik niet, want vals is vals. De verkoper is overigens weer een nieuwe zaak begonnen en kan waarschijnlijk weer gewoon onder de bovag vlag onder een andere naam verder.
 
Ik zat toch even te denken aan MCE... :X

Gek eigenlijk hoeveel mensen een motor kopen zonder framenummer/ papieren te controleren...
 
Of ze hier veel moete voor gedaan hebben weet ik niet, want vals is vals. De verkoper is overigens weer een nieuwe zaak begonnen en kan waarschijnlijk weer gewoon onder de bovag vlag onder een andere naam verder.

Dan post je toch als 1e de naam van die klootzak EN de naam van zijn nieuwe zaak,
al is het maar als waarschuwing voor toekomstige kopers/slachtoffers...
 
Pff klote zeg!!

Ik zou zoals al eerder gezegd Boonstra of een andere sloop bellen en een frame kopen. Je kunt ook op ebay.de kijken, maar dan moet je je motor weer invoeren dus dat kost wat extra....
 
Ik wil jullie de motor pret niet bederven, maar stel je eens voor, dat een motorzaak jaren en jaren omgekatte motoren verkoopt (dikke winst uiteraard). Al deze motoren zijn al weer eens ingeruild en misschien nog wel een keer en komen terecht bij de gerenomeerde zaak bij jouw op de hoek ennuh bovag dus da's goed!

Je wilt wel eens wat anders en JIJ ruilt je motor in en wie is dan de ....................?
 
ja foei,

Jelski, even speciaal voor jou !
en wie zegt dat jouw motor orgineel is? :?
Dat kun je namelijk NIET weten, behalve als het een nieuwe is wellicht.... O-)
 
Laatst bewerkt:
Simpelste oplossing die al meerdere malen genoemd is: 2e hands frame op kopen en alles overbouwen. Je kan verscheidene zaken contacteren of die nog een frame hebben liggen (of eventueel importeren) en misschien kan je nog wel een MF'er strikken voor de overbouw naar het 'nieuwe' frame.
 
De dealer was aangesloten bij de BOVAG zei je. Heb je die al gebeld om wat advies en/of bemiddeling?

Daarnaast zou ik denken dat je de dealer waar je ;m van gekocht hebt aansprakelijk te stellen voor deze schade. Die had ie nooit zo mogen verkopen lijkt me? Ofwel, even naar een juridisch loket gaan lijkt me ook geen gek idee.
 
heb je een rechtbijstand verzekering,zo'ja die even inschakelen om bij de bovag wat geld los te peuteren.

de situatie is gewoon ook wel kudt voor je,iig veel succes met het verder zoeken of afhandelen.

tweety
 
"Hoe kom ik aan een ander frame/frame nummer en kan 'm weer bij het RDW laten keuren !?"


Ik vind die Bovag-handelaar die jou deze fiets verkocht heeft de aangewezen persoon om die vraag te beantwoorden.
Laat hem maar een oplossing aandragen zou ik zeggen.
 
Bovag vertellen over het doen en laten van deze meneer, misschien zijn ze zelfs al op de hoogte van deze praktijken. Blij zal bovag zoieso niet zijn dat iemand die handeld onder hun vlag dit flikt.

Aankoop

Waarop moet u letten als u een nieuwe motorfiets gaat kopen? Dat zijn nogal wat zaken. BOVAG heeft een vragenlijst gemaakt die u kan helpen om tot een goede keuze te komen. Als u na het doorlopen van die lijst duidelijk heeft wat u belangrjik vindt bij een motor, dan kan elk bij BOVAG aangesloten motorfietsbedrijf u adviseren welke modellen goed bij u passen.

Gebruikt
Ook bij aankoop van een gebruikte motorfiets kan bovenstaand lijstje helpen bij de keuze. Bij alle bij BOVAG aangesloten motorbedrijven kunt u terecht voor gebruikte motorfietsen. Deze zijn uiteraard goed onderhouden en veelal voorzien van de complete onderhoudshistorie. Voor verkoop van motorfietsen wordt er altijd nog een volledige onderhoudsbeurt uitgevoerd en worden slijtagegevoelige delen zoals de banden, ketting, tandwielen, remschijven en blokken extra nagekeken. Zo weet u zeker dat u op een zo goed als nieuwe motorfiets wegrijdt.

Indien u klant bent van een:

* rijschool, lid van BOVAG;
* tweewielerbedrijf (fiets, snorfiets, bromfiets), lid van BOVAG;
* (auto)verhuurbedrijf, lid van BOVAG;
* revisiebedrijf, lid van BOVAG

kunt u voor bemiddeling bij klachten telefonisch, per post of per e-mail een beroep doen op het BOVAG Bemiddelingsbureau.
 
"Hoe kom ik aan een ander frame/frame nummer en kan 'm weer bij het RDW laten keuren !?"


Ik vind die Bovag-handelaar die jou deze fiets verkocht heeft de aangewezen persoon om die vraag te beantwoorden.
Laat hem maar een oplossing aandragen zou ik zeggen.

Denk eens logisch. Diezelfde dealer heeft jou een omgekatte fiets verkocht, vertrouw je hem dan ook nog dat ie een legaal frame voor je opzoekt??
 
die vent is een andere zaak begonnen?
waarom doet justitie/politie niks?

ik zou als eerste een aanklacht indienen wegens oplichting en via een civiele procedure aankoopbedrag en schadevergoeding eisen.

en anders zou ik die vent zelf opzoeken, voor zo'n bedrag blijf je toch niet passief thuis zitten B|
 
Fazer FZS 1000 (BJ 2002-2005) Ongeldige VIN:

Motor liefhebbers:
Een paar weken geleden is het kenteken ingetrokken van mijn zwarte Fazer FZS 1000 van 2002. Deze had ik in 2004 gekocht bij een bovag motordealer. Deze bleek een ander VIN /framenummer te hebben ingeslagen en zo verkocht. Motor mag ik van het RDW en politie houden, maar schade is €7.500,- gezien hij niet op de weg kan. Mijn motor hobby is nu dus voorbij ;(

SL[afbeelding]

Als jouw bewering klopt is het niet zo moeilijk toch aan de schandpaal met deze motordealer
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eens proberen bij Yamaha Nederland via het motorbloknummer het framenummer te achterhalen.
Lijkt me trouwens sterk dat de politie dat framenummer er niet uit kan lezen, die hebben daar echt wel methodes voor.

Bovendien: VERKOPER OPENLIJK TE KAKKEN ZETTEN HIERO.....dit kan ook anderen overkomen.
 
Ik zou eens proberen bij Yamaha Nederland via het motorbloknummer het framenummer te achterhalen.
Lijkt me trouwens sterk dat de politie dat framenummer er niet uit kan lezen, die hebben daar echt wel methodes voor.

Bovendien: VERKOPER OPENLIJK TE KAKKEN ZETTEN HIERO.....dit kan ook anderen overkomen.

misschien moet de TS yamaha nederland eens bellen/mailen en zijn hele verhaal doen.
dat hij met zijn laatste geld zijn droommotor heeft gekocht en door een criminele verkoper nu in de problemen zit.

heel misschien zullen ze uit coulance/medelijden je helpen, misschien zelfs een frame ter beschikking stellen.

of we sturen allemaal een mailtje naar yamaha met het verzoek een gedupeerde te helpen :) daarvoor ben ik wel bereid ff een mailtje te tikken of zo en als iedereen dat doet dan heb je misschien geluk ;)

het zou iig zeer goede reclame zijn voor yamaha als je hier kunt posten dat ze je een nieuwe frame hebben gedoneerd ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan