Fazer FZX lijst

Mijlenteller? Want ik kan me nauwelijks voorstellen dat een teller 40% te weinig aangeeft. En aangezien 80 km/h gelijk staat aan 50 mph ...

Dat kan ook.

Maar ik las het als 'ik keek niet zo goed op de teller omdat ik lekker aan t rijden was, en vond het zo lekker gaan dat ik vergat 50kph te rijden', omdat ik me daar ook wel in kan vinden. De meeste limieten rijden erg goed als je ze in mijlen hanteert.(ik heb ook zo'n mijlenteller, erg handig :') )
 
Ja, hij is geweldig!

Hij was van een liefhebber die hem altijd als 'erbij' motor had naast z'n andere motoren. Ik denk dat dat al gauw zo is voor een 30 jaar oude motor met niet al te veel km die er nog goed uit ziet. Gevolg: banden zagen er goed uit (ook qua profiel) maar waren hardstikke oud, en ik heb wat glijmomentjes gehad. Check de DIN nummers op de banden, is een goed prijs-onderhandelingspunt, nieuwe banden ben je veel geld aan kwijt, banden al gauw 200 en montage ook (tenzij je zelf de wielen eraf haalt).

De reserveswitch is bij mij kapot (de sensor denk ik), en ik trek de tank in 1x leeg zonder waarschuwing. Dat schijnt vaker te gebeuren, is dat zo, andere FZXers? Is even wennen, zeker omdat de tank niet zo groot is en er geen benzinemeter op zit. Vraag even aan de verkoper of die het nog doet.

Maar geen grote problemen. En t rijdt prachtig! :9~ :] *D

Is de motor nou echt zo klein, of valt dat mee? Gezien ik 1.85 lang ben, zou de zit houding wel ideaal zijn?
 
Is de motor nou echt zo klein, of valt dat mee? Gezien ik 1.85 lang ben, zou de zit houding wel ideaal zijn?

Weet ik veel. Ik ben 1.78 en vind het lekker zitten, maar dit is m'n eerste motor, dus mijn oordeel is misschien niet zo waardevol. Kom maar langs om te zitten (pm bij interesse).
 
Heb ik middels de fzx , leuke fiets zit alleen wat werk aan. Er zit een recht stuur op maar dat bevalt totaal niet. Weet iemand welk stuurtje het beste lijkt op het origineel en waar kan ik die kopen? Hebben jullie ook tips voor het los halen van de handvaten en dergelijke, alvast bedankt
 
Heb ik middels de fzx , leuke fiets zit alleen wat werk aan. Er zit een recht stuur op maar dat bevalt totaal niet. Weet iemand welk stuurtje het beste lijkt op het origineel en waar kan ik die kopen? Hebben jullie ook tips voor het los halen van de handvaten en dergelijke, alvast bedankt

Je laat er geen gras over groeien :] .

het artikelnummer is 1UF-W2611-00-00 denk ik. Maar misschien is een tweedehands radian stuur ook wel wat. (lijkt exact hetzelfde te zijn)

image20160411_172903186_zps49kikgzo.jpg

21814YX600RAD58.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een opknapper er bij gekocht. Stond op MP en komt uit Winterswijk. Nogal wat werk maar we doen het met plezier.
full
 
Hallo,
Zijn er hier nog FZX rijders actief?
Ik zit er over te twijfelen om een FZX700 te kopen, ik heb er nog nooit
één in het echt gezien maar het model spreekt mij erg aan!
Ik twijfel alleen erg door het formaat, hij lijkt zo klein..
Ik ben zelf 1.85m, kan ik hier wel oprijden zonder dat de verhouding raar lijkt?
Meestal zal ik rijden met mijn vrouw achterop. Die is rond de 1.75m.
Past dit allemaal fatsoenlijk op deze motor? :-)

Ik heb al gelezen dat het blokje erg betrouwbaar is en niet kapot te krijgen.
Maar waar moet ik wel opletten bij de aanschaf?

Als ik de eigenaar van een motor ben, zou ik me nog ff netjes voorstellen in het
daar voor bedoelde topic.

Bedankt alvast!
 
Hallo,
Zijn er hier nog FZX rijders actief?
Ik zit er over te twijfelen om een FZX700 te kopen, ik heb er nog nooit
één in het echt gezien maar het model spreekt mij erg aan!
Ik twijfel alleen erg door het formaat, hij lijkt zo klein..
Ik ben zelf 1.85m, kan ik hier wel oprijden zonder dat de verhouding raar lijkt?
Meestal zal ik rijden met mijn vrouw achterop. Die is rond de 1.75m.
Past dit allemaal fatsoenlijk op deze motor? :-)

Ik heb al gelezen dat het blokje erg betrouwbaar is en niet kapot te krijgen.
Maar waar moet ik wel opletten bij de aanschaf?

Als ik de eigenaar van een motor ben, zou ik me nog ff netjes voorstellen in het
daar voor bedoelde topic.

Bedankt alvast!

Ha! Ik ben 'actief' in de zin dat ik vaker rijd dan forums lees. Maar je hebt vandaag geluk. FZX is prachtig! Robuust is zeker, die van mij repareert zelfs zichzelf; de benzinesensor (voor de 'reserve') was kapot toen ik m kocht en ik had dus effectief geen reserve, maar dat heeft zich opgelost, tegenwoordig gaat het lampje aan en de benzinepomp uit als waarschuwing dat het op raakt. Verder geen problemen gehad met t ouwe beessie.

Voor jouw vraag: Ik ben 178cm, mijn vriendin is even lang als jij. Zij vindt achterop veeeel te klein. De voetsteuntjes zitten daar heel erg hoog. Voor mij is dat ook erg krap, daar wil je vriendin(edit: oeps, sorry, vrouw) niet een uur zitten, denk ik. Een ritje naar het strand is het verste dat ik mijn vriendin mee kan nemen. Ik vind de bestuurderspositie best OK, maar het voelt best klein, het is echt geen grote fiets. Voor jou dus wellicht te klein. Waar woon je? Als je in de buurt van Leiden zit kun je een keer langs komen om te zitten. (of ik kan als dat me toevallig uitkomt naar jou toe komen als het een mooi of kort ritje naar je toe is :] )

Komende week ben ik op vakantie dus reageer ik niet, maar stuur maar een PB als je wat wilt. :W
 
Laatst bewerkt:
Hoi Maarten, bedankt voor je reactie!
Dan ben ik bang, hoe jammer ook, dat ik toch naar een andere motor op zoek moet..
Ik woon ongeveer 1.5 uur van Leiden af, dus iets te ver om ff af te spreken. Toch bedankt voor het aanbod!
Misschien moet ik dan maar gelijk gaan kijken naar een Vmax :-P
Fijne vakantie!

Gr John
 
Hoi Maarten, bedankt voor je reactie!
Dan ben ik bang, hoe jammer ook, dat ik toch naar een andere motor op zoek moet..
Ik woon ongeveer 1.5 uur van Leiden af, dus iets te ver om ff af te spreken. Toch bedankt voor het aanbod!
Misschien moet ik dan maar gelijk gaan kijken naar een Vmax :-P
Fijne vakantie!

Gr John

1.5 uur is inderdaad te ver om voor de lol even op en neer te rijden. (nouja, voor een dagtripje niet, maar ik heb meer avondritjes van een/twee uur en die dagritjes heb ik vaak andere doelen :+) Succes met het vinden van een 'passende' fiets!
 
twijvel een beetje mn fzx750 te verkopen of meenemen naar spanje.............heb er veel goodies los bij: FZR1000 wiseco 1040cc blok, R1 voor/achtervork wielen remmen etc
 
twijvel een beetje mn fzx750 te verkopen of meenemen naar spanje.............heb er veel goodies los bij: FZR1000 wiseco 1040cc blok, R1 voor/achtervork wielen remmen etc

Meenemen dus! Is toch prachtig rijden daar? Waar ga je heen? Of ga je daar met iets anders rond scheuren?
 
5 motoren waaronder 2 nico bakkers, n katana etc, maar die fzx rijd zo leuk/lekker en een fijn torretje erin....eindje 40km boven Malaga op het platte land.....idd super weggetjes daaro alhoewel de afgrond soms erg diep is ;)
Caminito-del-Rey-Spain-4-1024x377.jpg
 
Zo,

Nieuwe baan, andere stad.. Kort gezegd de FZX mag weer los!!

Nieuwe bridgestone banden komen eronder en m'n zadelhoes is aan vervanging toe. De oude venom bandenset was nog niet op maar door stilstand (weer een jaar buiten) blauw uitgeslagen en vol met scheuren! Reden altijd wel lekker maar nu was ik m bij de eerste regen al bijna kwijt in een bocht en de scheuren in t profiel groeien met de dag.

Achterband is wel zeer weinig keus merk ik. Of je moet van die kneiterharde tourbanden willen..

Maandag eerste ritje met de bridgestone set.. Ben benieuwd..

btw: deze keer startte i meteen na opladen accu en ff laten pompen met de vlotterkamers open. Bruine benzine er uit laten lopen.
Remmen losgemaakt en ontkoekt. koppeling ontlucht en cilindertje gereinigd en voorzien van nieuw rubbers.

Gas op die lollie!
 
dm4svb.jpg


Deze pinnetjes dus. Wat kan ik daarmee? Is dit een systeem om koffers eraan te hangen? Volgens mij is dit standaard voor fzx, maar ik heb het niet op andere modellen gevonden. Ze zitten direct aan het frame, zijn stevige stalen pinnetjes, dus is duidelijk geschikt voor flinke belasting.

Alvast dank! :W :]
 
Om een spin of spanband aan te knopen..
Zit er bij mij ook op.

Die toepassing had ik ook al bedacht, maar ik vroeg me af of er iets bij hoorde, het lijkt wat op een kliksysteem. Ik heb mijn spanband onder het zadel om de framebuizen door gehaald en om de achterbeugel. Spanband wat los, tas dwars op zadel eronder, spanband weer vast. Dat is nu mijn bagagesysteem, maar als ik meer wil meenemen, of wat stabieler...
 
@Gsan ik zou inderdaad die fzx750 maar meenemen, en die bakkers maar aan mij verkopen :-)

Als de fzx te koop komt, en hij is goed, hoor ik het graag.
 
He gasten,

ik heb t verprutst. Na olie + oliefilter vervangen drupte er wat olie rond het filterhuis, dus ik heb een paar dingen geprobeerd. Gisteravond stond ik ineens langs de weg zonder olie -O- : filterhuis is gescheurd. Duidelijk heb ik te hard aangedraaid. |(

Vraag aan jullie: Wie heeft er nog een extra filterhuis liggen? Of weet waar ik eraan kan komen?

Alvast dank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan