Fazer of Bandit of CBF?

snelletomaat

Rookie
23 apr 2008
7
0
Leiden
Ik kan niet kiezen... ben net geslaagd en heb op alle 3 proef gereden (Fazer en CBF een half uurtje, Bandit een uurtje) en ze rijden alle 3 goed! Alle 3 de 600 versie. CBF zat het best, de Fazer vind ik het mooist maar schakelde wat rot, Bandit was prima. Ben gewoon vet blij dat ik het gehaald heb in 1 keer en ik vind alles gaaf als ik maar kan rijden :]

Maar kan niet kiezen welke mee te beginnen! Volgens de verkopers zijn de kosten voor onderhoud van die 3 ongeveer gelijk. Ik zou eerst een paar keer een weekend kunnen huren maar daar loop je $$$ op leeg. En als je huurt krijg je het nieuwste model mee en dat is toch anders dan een 2e hands van 4 tot 6 jaar oud. Wat zouden jullie doen? Toch maar huren of toch maar iets kiezen en over 2 jaar weer verder zien. Mn budget is 5000 euro. Ben geen sleutelaar dus een brik om mee te starten en dan verder te kijken is geen optie.
 
Ik heb een fazer 600 uit 2003 te koop :) wil zelf iets zwaarders gaan kopen :P

Ik vind een CBF een les fiets, Bandit niet mooi.. dus dan blijft alleen de Fazer over ;) heerlijke stuur fiets :)
 
een cbf (helemaal geen les fiets, trouwens maar ja...) zou ik kiezen. perfecte zithouding en het is een honda.
 
een cbf (helemaal geen les fiets, trouwens maar ja...) zou ik kiezen. perfecte zithouding en het is een honda.

Weet ik ;) Maar ben zelf geen honda fan, ieder zijn ding :) Wat TS zegt: yamaha schakelt over het algemeen wel wat brakker dan een honda.

honda heeft een wat vlakkere vermogensafgifte, maar toch hou ik het zelf bij een yamaha ;)

Een vriend van me heeft vorige week een proefrit gemaakt op een bandit (wel nieuw) maar hij vond het geweldig rijden. Dus is maar net wat je zelf mooi / lekker vind.
 
CB600F hornet, ga daar eens op proefrijden. net ietsje sportiever als de CBF en oerdegelijk honda :D
 
Laatst bewerkt:
ik heb net een heel weekend op een nagelnieuwe cbf600 gereden via www.hondafunandsafety.nl (240 eurootjes voor 2 overnachtingen, ontbijt, diner en tourguide excl benzine+bier) in de eifel. Heerlijke motor. In alle opzichten superieur (mag ook wel met 10 jaar verschil) aan mijn fazer 98. Op'één dingetje na. De vermogensafgifte is vrij vlak over het hele toerengebied terwijl je bij de fazer boven de 9 duizend een heerlijke duw in je rug krijgt.
En het cockpitje ziet er wat saai uit.

Maar als ik 5 mille had zou ik voor een fazer gaan (want ik wil een kuipje voor mijn kanis èn een duw in me rug) Maar als je naked wil is de hornet ook een heerlijke fiets die die fazer duw wel heeft.

enne: nog gefeliciteerd!

mijn fazer schakelt inderdaad ruk! :(
 
je hoeft geen honda fan te zijn als je maar weet dat een honda goed rijdt en lang mee gaat. koop je een motor alleen als je fan bent?
 
weinig geld, betrouwbaar. dan is er maar 1 antwoord: Bandit.

en voor €5000,= koop je nog er een jonkie voor ook. (lees GSF650 K5)
 
Laatst bewerkt:
gewoon een bandit juiste prijs en zeer betrouwbaar. Ik heb de mijne in 2001 nieuw aangeschaft en heb er nu bijna 50000 km op de klok staan en probleemloos. En wat betreft mooi of niet mooi dat is persoonlijk kan niemand voor je invullen alleen jij zelf.
En wat betreft goede motoren dat zijn ze alle 3 wel hoor.
 
Laatst bewerkt:
Moeilijk hoor, de drie fietsen hebben allemaal hun voor- en nadelen.
Het aangegeven budget is ruim voldoende om een leuke motor te kopen.
En je hebt je keuze weten te beperken tot 3.

Ik zou gaan voor de Fazer......
 
Sjeezis! Ben jij mij ofzo?
Ik zit met precies hetzelfde dilemma en met hetzelfde budget, alleen staat bij mij de Suzuki GSR600A ook nog op me uitzoek lijstje omdat ik die wel eeerrrgg mooi vind. Alleen is deze met mijn budget nog niet te vinden.


Ps Ik moet alleen m'n AVD nog
 
Ik zou een Bandit (650) nemen... ZIt in dezelfde prijsklasse als een CBF600 en heeft veel meer motor.

Ik zat met dezelfde dilemma's maar heb absoluut geen spijt van de Bandit (GSF650A). Wat een soepel blok en wat stuurt hij lekker !!! Mijn vrouw heeft een GSF600 uit 2004 gekocht. Rijdt ook als een zonnetje.. Maar ja...blijft ook een kwestie van smaak, lichaamsbouw en koopkansjes...

Veel succes dus !!
 
voor €5000,- heb je een leuke fz6s fazer uit 2004-2005 met niet te veel km's
En als beginnend rijder moet ik zeggen dat hij heerlijk rijdt.

Gerard
 
Ga eens proefrijden op een Honda CB600F, net weer wat sportiever dan de CBF.
 
Ik vind de Bandit te klein (ben 1.82). Staat stom ;)
Fazer vind ik het kuipje niet mooi.

Dus ja, de CBF (toeval is dat ik hem zelf ook heb... O-) )
 
Ik vind een CBF een les fiets
Ja I know! Imago probleempie... Maar knee down zie ik mezelf nog niet maken dus ja boeie het reed gewoon goed! Had wel ruzie met de spiegels van de CBF ik kreeg ze niet goed zat telkens tegen mn elleboog aan te kijken. En is wel de duurste van de 3!

Maar als ik 5 mille had zou ik voor een fazer gaan (want ik wil een kuipje voor mijn kanis èn een duw in me rug)
Dat duwtje in de rug... dat is dus dit wat je vanaf 6000rpm ziet bij deze Hornet?
Is wel gaaf.... heb zover niet doorgetrokken, hoezo beginnende rijder :$ De Fazer was idd met kuipje maar had vaak dat ie van zn 1 naar N ging ipv 2. Was een FZS600 van 2002 met 11dkm. Was die Fazer afgetrapt of hebben ze dat allemaal??
 
Gewoon de motor nemen waar je het prettigst op zit. Als je net begint met rijden is een motor die wat "tammer" is aan te bevelen, je zult er wel achter komen dat je met elke motor erg vlot kunt rijden. En dan na een paar jaar opwaarderen naar eentje wat echt jouw ding is.
 
Hartelijk gefeliciteerd met je rijbewijs!

Motorrijden is emotie. Als alle drie de modellen wel goed zijn, tot welk model voel je je het meeste aangetrokken?

Neem die motor.
 
Heb je ook geen voorkeur qua uiterlijk of zithouding? Ik zou voor de Fazer gaan maar ik ben dan ook bevooroordeeld ;)
 
Heb je ook geen voorkeur qua uiterlijk of zithouding? Ik zou voor de Fazer gaan maar ik ben dan ook bevooroordeeld ;)

:^

Maar het punt is naar mijn idee:

Tot welke motor voel jij je aangetrokken? Als ik je nu dwing om blind zonder na te denken met het pistool op het hoofd te kiezen: welke wordt het dan? Je instinctieve reactie?
 
Laatst bewerkt:
Als je een beetje sportief wilt rijden zou ik de CBF lekker links laten liggen, of het moet de CBF 1000 zijn. Op het sportieve vlak gaat de CBF 600 echt vervelen op een niet al te lange termijn. Ga dan voor zijn sportievere broer, de Hornet CB600F, of, zijn grotere broer de CB900F Hornet.




Onderhoudskosten zal je met de Honda's niet hebben, op slijtageonderdelen na (remblokken, kettingsets, banden, bougies, olie en filters)

Beide zijn binnen je budget in iedergeval prima te verkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
Beetje zonde om een 2de hands te kopen met 5000 op zak.
Regel er 1000 bij en je hebt een nieuwe bandit (kleurtje van vorig jaar)!
 
mijn fazer is van 1 naar 2 een wat langere beweging. maar het blijft af en toe lastig. Heb ik met die cbf , een ntv een st1100 en een st1300 ook, dus het zal ook wel aan mij liggen. Als een bak in zijn vrij moet (stoplicht oid) dan lukt het niet en als je naar z'n twee moet gaat ie in zijn vrij, iets met murphy. In ieder geval vond ik beide st's nog rukker schakelen dan mijn fazer. (die st1300 was nog geen jaar oud)

ik zou als beginnend rijder niet op een 900 hornet stappen. Da's wel heel rap. Mijn ervaring is dat je nadat je papiertje hebt pas gaat leren rijden. Dan is het fijn om een brommert te hebben die je een beetje kan handelen. (laatst op een st1300 gereden en het eerste half uur had ik het idee dat ie met mij aan het rijden was ipv andersom, na een half uur ging het wel en na een uur ging het als de brandweer)

Het betere bochtenwerk is mijns insziens beter te leren op een wat lichtere fiets.

Qua betrouwbaarheid zullen ze elkaar niet veel ontlopen. Als je ze maar een beetje vertroeteld. Maar honda heeft wel een hele goede naam.

Wacht alleen niet te lang, het is nu mooi weer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan