Fazer of Diversion 600

Fazer of Diversion 600

  • Fazer 600

    Stemmen: 9 50,0%
  • Diversion 600

    Stemmen: 9 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    18

joeri1982

Rookie
15 apr 2008
16
0
Forummers,

Gaarne zie ik jullie advies tegemoet.

Ben op zoek naar een eerste motor....... nu is mijn oog gevallen op:

Yamaha Diversion 600

en de

Yamaha Fazer 600

Ik wil zo'n Euro 4000,- spenderen.

Schiet er eens op en graag met voor/nadelen.

Bvd............ :W
 
De fazer 600 zal je mss minder snel vervelen, is iets sportiever en krachtiger dan de div. Maar Hier op het forum is deze vergelijking/vraag toch al vaker voorgekomen, dus met de search ga je er ook al een stuk uitgeraken. Maar zoals vaak en met vele dingen, blijft het uiteindelijk een persoonlijke keuze! Succes alvast..
 
Het zijn alle 2 goede fietsen.
De fazer wat meer pk, sportiever, blingbling.
De diversion wat meer down to earth, alledaagser, een streep goedkoper in onderhoud.
Een diversion wordt veelal gekocht als eerste fiets, als opstapper om dan na de nodige ervaring het zwaardere gerief te kopen, al zijn er ook die er 10 jaar mee rijen.
Het hangt af van je persoonlijke keuze. Emo-gewijs zou ik zeggen de fazer, nuchter en euro besparend en als pk geen rol speelt, zou ik voor de div kiezen.
Beide proberen te proefrijden.

gestemd op de "andere" dan is de poll weer in evenwicht ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een Diversion 600, en in 1998 een Fazer 600 gehad. De Fazer stuurt superstrak, een Diversion veel minder. Met een Fazer kun je helemaal uit je bol gaan op een circuit, al moet je wel constant 10.000 toeren of meer maken wil je de gang er in houden.

De Diversion is meer een goeie lobbes, die braaf doet wat je wil, betrouwbaar is, minder duur in onderhoud. Vond de kwaliteit van het Fazerblok (1e generatie) een beetje tegenvallen; hij had bij 18.000 km toch wat olieverbruik, ondanks dat ik altijd zeer rustig de zaak op temperatuur rij, en daarna pas los ga. })

Met de Diversion ga ik lekker zitten, goede zithouding, steppies zitten veel lager dan bij de Fazer, en ga ik op m'n dooie gemakkie een stukje sturen. Met een rustiger tempo kom je er ook wel.

Tuurlijk, met een Diversion kun je ook wel wat sportiever rijden, maar een Fazer, met aan het stuur een kundig rijder, moet je met een supersportmotor van goede huize komen wil je op een bochtig traject in de buurt komen :)
 
Het kan raar lopen........ :? ben volledig veranderd en ga voor een Yamaha TDM 850. Ben namelijk tegen de 2 meter en deze is meer geschikt. :]

Toch bedankt voor de reacties.
 
Goeje keus, al zeg ik het zelf.

[me="Wullebolle"]had ooit 2 voorkeuren, den div900 en den tdm850, en wat zich eerst aanbood als goede okkazie ging het worden ....[/me]
 
Okay ik ook even. Heb een 91er cbr1000f. Moet weg. Nu wil ik graag iets meer rechtop en supersport is mijn ding niet. Vandaar dat ik een div 900 overweeg.

Nu lees ik dat de div 600 een nogal waggelframe heeft. Nu wil ik graag weten of de 900 dat ook heeft. Ben niet zo'n scheurneus, maar ik ben nu mijn rocksolid cbr gewend, en hoop toch echt dat ik niet veel aan stijfheid hoef in te boeten.

Dus.... Wat denken jullie,.. valt het met de div 900 wel mee of toch maar niet doen?
 
Ik ben vandaag overgegaan van een 600 naar een 900. Maar van dat waggelframe kan ik me wel iets voorstellen. De 900 voelt vele malen stabieler aan en rijdt superprettig. Alsof je van een oud dafje overgaat naar een benz (of is dat nou ietsies overdreven?). Maar goed, je snapt mijn punt wel. Hij is in ieder geval een stuk stijver.
 
Okay, dus niet zo superwaggel als de 600. Misschien maar es proefritje regelen dan.

Dank je voor je reaktie *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan