Fazer of Thundercat ?

Fazer verafgood ik bijna :} Cat heb ik nooit bereden '( Ben dus niet objectief en doe dus geen uitspraak.

De motoren zijn nagenoeg hetzelfde dus telt alleen het volgende:
- Uiterlijk: topkuip / volledige kuip
- Zithouding: tour / sportief
- Leeftijd: Nieuw / 2e hands

Succes :)
 
Mijn mening lijkt me duidelijk CAT :}
Volgens de Haynes handboeken zijn er wel duidelijke verschillen tussen de blokken van de Cat en Fazer. In de specs heeft de Cat behalve vermogen ook meer koppel dan de Fazer, daarop zou ik m'n keuze niet baseren. Maar waarom niet een nieuwe Cat? De prijzen van een nieuwe Fazer en Cat veschillen toch niet zo veel?
 
Ik zou gaan voor de nieuwe Fazer. Mooie kop en ik heb een aantal keer op de ex van mijn vriendin gereden, ook een Fazer en dat gaat goed van zijn plaats en stuurt door het brede stuur als een mak lammetje met de pit van de boze wolf.
 
Op dinsdag 02 april 2002 19:10 schreef The Saint het volgende:
Ik zou gaan voor de nieuwe Fazer. Mooie kop en ik heb een aantal keer op de ex van mijn vriendin gereden , ook een Fazer en dat gaat goed van zijn plaats en stuurt door het brede stuur als een mak lammetje met de pit van de boze wolf.

:?
 
Voor woon- / werk vind ik 600cc een beetje weinig. Ik wil nogal schakellui rijden met woon- / werk. Dan is een beetje kracht onderin wel prettig.

Voor het kunst- en vliegwerk is 600cc prima. Dat vermogen heb ik lang niet nodig in de bochten...
 
Ik zou gaan voor de nieuwe Fazer. Mooie kop en ik heb een aantal keer op de ex van mijn vriendin gereden, ook een Fazer en dat gaat goed van zijn plaats en stuurt door het brede stuur als een mak lammetje met de pit van de boze wolf.

Eh....oke ik had het even moeten na lezen voor het posten :+ Helaas is mijn vriendin niet bi ( lijkt me voor de verandering best leuk ) maar dood normaal hetro. Ik doelde op haar ex MOTOR, een Yamaha Fazer. :)
 
ga toch maar eens rijden op een sv650
naar en middag je spelen op de baars, weet ik het zeker een sv stuurt fijner dan een fazer
 
Ondertussen lijkt het me wel dat ik harder de bocht doorga met een Fazer dan met de T-Cat. Dus het wordt nog moeilijk kiezen.
En de SV is van dezelfde prijsklasse als de T-Cat als ik het goed heb zeker ?
BTW, wat is het verschil tussen een gewone Fazer en een Fazer sport buiten de kleurstelling ?
 
is reeds antwoord op gegeven... beter lezen .. :9 :9

juist |( , ik dacht dat het ging over het verschil tussen modeljaar 2001 en 2002. Dus op beide vragen weet ik het antwoord al.

Mijn dealer zei ook dat er de Sport sportiever afgeveerd stond dan de gewone versie -ik wou eigenlijk dat weten, voor kleurtjes betaal ik niet meer :j - , maar als het veersysteem hetzelfde is, dan regel ik dat zelf wel wat harder, dus ?????
 
volgens mij zelfde vering alleen andere afstelling (zeker weten doe ik dit niet)

de uitlaat klinkt wel lekkerder dan een standaard uitlaat (maar ook deze kun je er zelf monteren)
 
volgens mij zelfde vering alleen andere afstelling (zeker weten doe ik dit niet)

de uitlaat klinkt wel lekkerder dan een standaard uitlaat (maar ook deze kun je er zelf monteren)

Ik heb nog een carbon uitlaat liggen van mijn T-Cat, en aangezien het ongeveer hetzelfde motorblok is, kan ik deze waarschijnlijk zonder verdere problemen monteren.
 
foutje in 1e bericht, prijs is voor beide geen 7400 Euro maar wel 5900 Euro. (7400 voor model 2002).
Dus toeleggen voor een nieuwe T-Cat is wat meer... alhoewel mijn verzekering vind dat ik in mijn recht ben, afwachten wat de andere verzekering zegt....
 
Ik heb zelf een 98-er fazer. Heerlijke bike, alleen het zadel vind ik wat te zacht.

Het blok is bijna gelijk aan die van de T-cat. Het fazer blok heeft keramische wanden in de cylinders en de hoek van het blok is iets aangepast.

Met een K&N en een open carbon demper (Nikko Racing) zit ik nu ook op circa 100 pk. Het geluid is heerlijk. :}

Qua uiterlijk vin dik de cat mooier en sportiever. Maar het zien van het fazer blok is ook altijd weer mooi. Voor lekker toeren en spelen is een fazer geschikter. Je leunt immers niet op je polsen. Maar als je voor woon-werk veel snelweg pakt, is er ook niets aan de hand. Nu zit de T-Cat ook niet niet zo extreem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan