Fazer of Thundercat ?

B2

MF veteraan
Donateur
4 jul 2001
2.240
493
Belgie (Gent)
Wat zou ik kopen ? (En ja, ik heb op beide al gereden)
- Nieuwe Fazer model 2001: voordeel: zelf inrijden en hij is nieuw.
- 2e handse T-Cat van 2 jaar oud met 9000 km op teller.

Prijs voor beide is dezelfde (7400 Euro)
 
puur persoonlijk zoiets, ik zou direct voor de Tcat gaat...

die enorme afschrijving van een nieuwe wil ik niet... en (ik) vind de cat "mooier".
 
Ik heb geen ervaring met deze 2 motoren dus kan geen tips geven.
Maar Fazers zie je er al heel veel rijden.
Ik persoonlijk vind een motor met een volle kuip mooier.
Ik zelf zou voor de thundercat kiezen.
 
Hangt natuurlijk van vele zaken af:
- Hoeveel CC heeft de fazer
- wat voor rijder ben je
- wat is het hoofddoel van de motor
---- woon-werk
---- toeren
---- sportrijden

Persoonlijk vind ik de cat mooier, maar ik zou toch voor de nieuwe fazer gaan(mits >600cc). dan weet je zeker dat er geen rare capriolen mee uitgehaald zijn.
 
Laatst bewerkt:
persoonlijk zou ik voor de t-cat gaan (puur vormgeving)

beide motoren hebben wel 1 ding gemeen dat is dat je ontzettend veel voor weinig geld krijgt

welke keuze je ook maakt volgens mij zijn het beide top motoren
 
Hangt natuurlijk van vele zaken af:
- Hoeveel CC heeft de fazer
- wat voor rijder ben je
- wat is het hoofddoel van de motor
---- woon-werk
---- toeren
---- sportrijden

Persoonlijk vind ik de cat mooier, maar ik zou toch voor de nieuwe fazer gaan(mits >600cc). dan weet je zeker dat er geen rare capriolen mee uitgehaald zijn.
motorblok is hetzelfde. (600 cc)
rijder: snel & veilig & sportief (dus geen rechtdoor blazen)
hoofddoel: woon-werk (maar moet wel plezant zijn)

en dat van die capriolen is ook mijn grootste zorg (en bovendien vindt mijn vriendin de fazer mooier en veiliger, zeker sinds mijn ongeluk, maar de keuze ligt aan mij)
 
motorblok is hetzelfde. (600 cc)
rijder: snel & veilig & sportief (dus geen rechtdoor blazen)
hoofddoel: woon-werk (maar moet wel plezant zijn)

en dat van die capriolen is ook mijn grootste zorg (en bovendien vindt mijn vriendin de fazer mooier en veiliger, zeker sinds mijn ongeluk, maar de keuze ligt aan mij)
Jammer dat ie 600cc is, maar voor woonwerk zou ik toch de fazer zeggen.
 
De vraag blijft wat wil je precies? Blok van de Cat en Fazer is bijna gelijk. (Waarom is iedereen toch zo overtuigd van die Cat, alleen vanwege de looks?)
- Fazer 599 CC / 69,9 KW / 95PK @ 11500 rpm
- Cat 599 CC / 73,6 KW / 100PK @ 11500 rpm

Uiterlijk en zithouding is heel anders. Rijgedrag van de Cat ken ik niet maar daar zal ongetwijfeld verschil in zitten.
Ik rij zelf een Fazer en ben daar zeer tevreden over. Rijd goed, stuurt als een trein, vermogen genoeg, verbruik valt reuze mee, vergevingsgezind.
 
Laatst bewerkt:
Hij het al een ritje met beide gemaakt... :)

inderdaad:

12000 km op een T-cat, eens 3 dagen op een fazer en op het moment rijd ik ook met een fazer rond (deze week dan toch).

btw: wat is het verschil tussen een gewone fazer en de sport-uitvoering (buiten de kleurstelling dan).
 
Op dinsdag 02 april 2002 10:54 schreef B2 het volgende:inderdaad:

btw: wat is het verschil tussen een gewone fazer en de sport-uitvoering (buiten de kleurstelling dan).

volgens mij is verder het enigste verschil dat er een andere demper op zit
de nieuwe tophalf van de fazer vind ik echt :} :}
krijgt de fazer een veel sportievere look door
 
Om een kleine indicatie te geven hoesnel fazers zijn (mocht dat de hoofdgedachte zijn) op assen rijden de marshalls ermee, hoe hard ze daarmee de hoek om kunnen gaan is niet te geloven, knie aan de grond en gaan.
Maar zoals velen al zeiden, wat wil je met zo´n ding.
Woon-werk?? absoluut de fazer.
 
inderdaad:
12000 km op een T-cat, eens 3 dagen op een fazer en op het moment rijd ik ook met een fazer rond (deze week dan toch).
btw: wat is het verschil tussen een gewone fazer en de sport-uitvoering (buiten de kleurstelling dan).
Zat weer eens te :z geloof ik...
Verschil is inderdaad alleen de kleurstelling en de demper. Van het 2002 model is geen sportuitvoering leverbaar.
Wat vond je nu zelf het lekkerste rijden?
 
Zat weer eens te :z geloof ik...
Verschil is inderdaad alleen de kleurstelling en de demper. Van het 2002 model is geen sportuitvoering leverbaar.
Wat vond je nu zelf het lekkerste rijden?

Het is moeilijk om te vergelijken, ik vind de Fazer veel meer een gooi-en smijt fiets dan de T-Cat, terwijl die laatste stabieler is en veel meer aanvoelt alsof je met een motor aan het rijden bent.
 
Lastige keus! Beiden rijden superlekker. Heb op beide motoren gereden, maar zou denk ik toch voor de T-Cat gaan. Uiterlijk oogt iets beter, en denk dat je met hoge snelheid nog iets relaxter op een T-Cat zit dan op een Fazer.
En mocht je toch voor de Fazer gaan, koop dan het 2002 model, zal niet veel meer kosten lijkt me en heeft een aantal verbeteringen welke de 2001 nog niet had.
 
fazer is een heel leuk ding
kun je ook lekker wheely's me maken.
maar ik heb nu ook een paar keer op de sv van mijn vrouw gereden.
je zou om de verwarring compleet te maken eens op zo'n sv moeten rijden
stuurt iig beter dan een fazer en met een open carbon pijp erop is het geluid ook wel leuk.

geen sv ->dan de fazer pakken =raggen
cat lijkt sportiever maar met de fazer valt fijner te rijden.

ps: koop een model 2001 die staan er nog voldoende overjarig en zijn een 1000 euro goedkoper!
 
Laatst bewerkt:
Allebei prima motoren, Tcat beschermt misschien iets beter. Ga voor het uiterlijk zou ik zeggen, nieuwe fazer ziet er wel fraai uit.
 
fazer is een heel leuk ding
kun je ook lekker wheely's me maken.
maar ik heb nu ook een paar keer op de sv van mijn vrouw gereden.
je zou om de verwarring compleet te maken eens op zo'n sv moeten rijden
stuurt iig beter dan een fazer en met een open carbon pijp erop is het geluid ook wel leuk.

geen sv ->dan de fazer pakken =raggen
cat lijkt sportiever maar met de fazer valt fijner te rijden.

ps: koop een model 2001 die staan er nog voldoende overjarig en zijn een 1000 euro goedkoper!

dat was dus de reden voor een model 2001 te kopen -als hij er nog staat tenminste-.

en naar de SV heb ik nog niet durven kijken, ik vind ze nl. prachtig en mijn keuze wordt dan nog een stuk moeilijker.
 
Inderdaad andere kuip, andere tankvorm, iets grotere tank, betere spiegels, tankdop van de R1, verbeterd dashboard (klokje altijd aan), remhandel in 5 standen verstelbaar i.p.v. in 4 en nog een aantal kleine dingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan