Het mooie weer is terug dus rijden! (althans dat dacht ik)
Helaas heeft door onbekende oorzaak vorige week de ketting het begeven tijdens het rijden, en de garage waar die nu staat komt met de conclusie, ketting is tegen de waterpomp aangeslagen waardoor deze vervangen moet worden. Verder is ook de koppelingsdrukpin afgebroken, al met al rond de 1000 euro om de motor op te laten knappen. (liep snel op door 350 euro waterpomp)
Nu schrok ik nogal erg van dat bedrag en overweeg om de motor zelf op te knappen, alleen was dit mijn eerste motor (vorig jaar Juni gekocht) met als insteek al doende gaan we leren. Verder dan koppeling afstellen en olie verversen was ik nog niet gekomen. Heynes handboek ligt (Yamaha fzs600 uit 1998) klaar maar mijn vraag is of dit aan te raden is om te doen als beginner ?
Alvast bedankt!
Helaas heeft door onbekende oorzaak vorige week de ketting het begeven tijdens het rijden, en de garage waar die nu staat komt met de conclusie, ketting is tegen de waterpomp aangeslagen waardoor deze vervangen moet worden. Verder is ook de koppelingsdrukpin afgebroken, al met al rond de 1000 euro om de motor op te laten knappen. (liep snel op door 350 euro waterpomp)
Nu schrok ik nogal erg van dat bedrag en overweeg om de motor zelf op te knappen, alleen was dit mijn eerste motor (vorig jaar Juni gekocht) met als insteek al doende gaan we leren. Verder dan koppeling afstellen en olie verversen was ik nog niet gekomen. Heynes handboek ligt (Yamaha fzs600 uit 1998) klaar maar mijn vraag is of dit aan te raden is om te doen als beginner ?
Alvast bedankt!