FAZER rijders............ vertel het hier! Deel 3

Welk model fazer heb jij?

  • FZS600

    Stemmen: 21 39,6%
  • FZS1000

    Stemmen: 8 15,1%
  • FZ6 Fazer

    Stemmen: 7 13,2%
  • FZ6-N

    Stemmen: 6 11,3%
  • FZ1 Fazer

    Stemmen: 4 7,5%
  • FZ1-N

    Stemmen: 3 5,7%
  • andere fazer......

    Stemmen: 0 0,0%
  • ik heb geen fazer!

    Stemmen: 4 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    53
Status
Niet open voor verdere reacties.
Keen...balen voor je -O- , maar gelukkig, hoe cliché ook, heb je zelf nix *O*

@ Keen en Tamiya: ik heb pas ook m'n Fazert neergelegd :z , op m'n 1e dag van m'n vakantie in de Eifel -O- .......maar de hele week toch nog kunnen gassen *O*

En nog steeds rij ik er mee rond......in afwachting van het telefoontje van de dealer dat de onderdelen binnen zijn.

hoop voor je dat je WA Casco verzekerd bent, Keen ;)
 
:(

Vanmorgen fanmail van CJIB... En niet eens voor te hard rijden... nee... Voor het rechts inhalen waar dat niet mag. In feite was dat: een hele lange rij auto's inhalen voor het stoplicht via het fietstrookje langs de weg (met NIET doorgetrokken streep trouwens) om vooraan te gaan staan bij dat stoplicht...

3 x raden wat het me kost...

(overigens doe ik het dagelijks, dus tja... )

Silver mag niet raden by the way.. :)
 
Laatst bewerkt:
:(

Vanmorgen fanmail van CJIB... En niet eens voor te hard rijden... nee... Voor het rechts inhalen waar dat niet mag. In feite was dat: een hele lange rij auto's inhalen voor het stoplicht via het fietstrookje langs de weg (met NIET doorgetrokken streep trouwens) om vooraan te gaan staan bij dat stoplicht...

3 x raden wat het me kost...

(overigens doe ik het dagelijks, dus tja... )
Nou moe, er mag ook niks in dit land :?

Kost 130 euro ofzo? Zou het lekker voor laten komen en gewoon uitleggen aan de kantonrechter wat je precies deed.
 
:(

Vanmorgen fanmail van CJIB... En niet eens voor te hard rijden... nee... Voor het rechts inhalen waar dat niet mag. In feite was dat: een hele lange rij auto's inhalen voor het stoplicht via het fietstrookje langs de weg (met NIET doorgetrokken streep trouwens) om vooraan te gaan staan bij dat stoplicht...

3 x raden wat het me kost...

(overigens doe ik het dagelijks, dus tja... )

Silver mag niet raden by the way.. :)
Volgens mij was dat 95 Euro, maar misschien is het alweer verhoogd? B|

Maarehhh....wel terecht natuurlijk, want dat rechts inhalen... dat mag natuurlijk ook niet! O-)

:+
 
Hee Keen sterkte man...

ik weet precies hoe het voelt. B| Heeft alleen het waterpompdekseltje schade of ook dat grotere deksel? Waterpompdeksel is 60 euro ofso en een nieuwe kuip inclusief stickers 330 euro

succes met het oplappen :Y


trouwens ik moet binnekort nieuwe banden. wat zijn zo'n beetje de fijnste banden voor onder een fazer?

groeten sjakov
 
trouwens ik moet binnekort nieuwe banden. wat zijn zo'n beetje de fijnste banden voor onder een fazer?

groeten sjakov
Het hang er van af. Ben je de supersportieve 'alles aan de grond' rijder of meer 'woon-werk / stukkie toeren' type?

Supersportband; de Michelin Pilot power is momenteel de te kloppen band.
Naar mijn idee niet echt een geschikte band voor 25kw omdat je heb niet of nauwelijks op temperatuur zult krijgt met dit vermogen. Daardoor kun je niet optimaal gebruik maken van de ongelooflijke grip die deze band te bieden heeft.

Sport/Tour band; de Metzeler Roadtec Z6 / Pirelli Diablo Strada / Michelin Pilot Road in de volgorde van mijn persoonlijke advies. Overigens zijn de Metzeler en de Pirelli nagenoeg dezelfde band.

Een goede outsider die tussen de supersport en de sport/tour inzit (persoonlijk goede ervaringen mee) is de Pirelli Diablo.
 
Het hang er van af. Ben je de supersportieve 'alles aan de grond' rijder of meer 'woon-werk / stukkie toeren' type?

Supersportband; de Michelin Pilot power is momenteel de te kloppen band.
Naar mijn idee niet echt een geschikte band voor 25kw omdat je heb niet of nauwelijks op temperatuur zult krijgt met dit vermogen. Daardoor kun je niet optimaal gebruik maken van de ongelooflijke grip die deze band te bieden heeft.

Sport/Tour band; de Metzeler Roadtec Z6 / Pirelli Diablo Strada / Michelin Pilot Road in de volgorde van mijn persoonlijke advies. Overigens zijn de Metzeler en de Pirelli nagenoeg dezelfde band.

Een goede outsider die tussen de supersport en de sport/tour inzit (persoonlijk goede ervaringen mee) is de Pirelli Diablo.

oke bedankt *O*

zou de pirelli diablo bijvoorbeeld wel op temperatuur komen en wat is de levensduur zo'n beetje van deze band?

ik gebruik de fazer voor naar school te rijden en gewoon lekker zelf te touren. Heb nu op mijn BT56 achterband nog een paar mm schaamrand en de steppies raken soms al eens de grond :] })
 
@Keen: balen man ;( . Ik had gisteren m'n RMT en het was 's middags hondeweer B| . Harde wind, veel regen en glad wegdek door de troep die erop waaide.

@Rebbel: wat is dat nou? Zo te horen valt het mee en heb je niet teveel schade *O* .

@Keen en Rebbel: tja, en weer het cliché maar o zo waar: gelukkig heb je zelf geen schade ;) .

@Sjakov: op mijn Fazer 600 (vol vermogen) deed ik zo'n 6000 km met de Diablo (achter). Ik zou als ik jou was, voor de Diablo Strada gaan (als je Pirelli wilt tenminste). Meer dan voldoende grip, ook bij sportief rijden en gaat zeker 8000-9000km mee. Ze hadden toen (weet niet of dat nu nog zo is) geen voorband voor de Fazer 600. Ik heb er toen een normale Diablo onder laten leggen.
 
Keen, da's balen zeg :( hopelijk ben je snel weer op weg :)

Over banden: ik heb BT020, doet het prima voor mij.

Goed zeg, meteen dit nieuwe deel van het fazertopic maar even in mn Favorieten gezet :)
 
trouwens ik moet binnekort nieuwe banden. wat zijn zo'n beetje de fijnste banden voor onder een fazer?

groeten sjakov

ik heb een setje Metzeler Z6 zitte op me fiets, en ik ben er meer dan tevreden van, zalige grip!!
heb nu bijna 5.000 km met die achterband gereden, en ik kan er minstens nog is 5.000 km mee doen, en m'n rijstijl is eerder sportief te noemen ;)

de voorste band ligt er nog maar 'n 1500 km op schat ik zo...
 
Laatst bewerkt:
Over banden: ik heb BT020, doet het prima voor mij.
BT020 (vooral de NT uitvoering) is niks mis mee, maar vanwege de snelle ontwikkelingen in bandenland toch inmiddels weer wat op leeftijd. Laat ik het zo zeggen; momenteel zijn betere banden te koop.

ik heb een setje Metzeler Z6 zitte op me fiets, en ik ben er meer dan tevreden van, zalige grip!!
heb er nu bijna 5.000 km mee gereden, en ik kan er minstens nog is 5.000 km mee doen, en m'n rijstijl is eerder sportief te noemen ;)
Jep, de Roadtech Z6 is momenteel een van de beste sport/tour banden.

zou de pirelli diablo bijvoorbeeld wel op temperatuur komen en wat is de levensduur zo'n beetje van deze band?

ik gebruik de fazer voor naar school te rijden en gewoon lekker zelf te touren. Heb nu op mijn BT56 achterband nog een paar mm schaamrand en de steppies raken soms al eens de grond :] })
De levensduur van de Diablo kan ik moeilijk voorspellen. Met 25kw moet ie toch wel ff meegaan zou je zeggen. Op mijn Fireblade (150pk) ging ie ongeveer 6000 km mee....

Indien je veel snelweg rijdt, dan zou ik toch eerder kiezen voor de Metzeler Roadtech Z6 of de Pirelli Diablo Strada dan voor de 'gewone' Diablo.

Roadtech Z6;
Metzeler_z6.jpg


Diablo Strada;
pirellidiablostrada.jpg
 
als ik al 10.000 km doe met een pilot power dan moet dat met 25kW zeker ook lukke
ik zou er gewoon pilot powers onder zette :Y dan heb je in de winter ook nog goede grip
 
Nu het hier toch over banden gaat... Op die Fazer van mij zitten nog de orginele Dunlop 207 banden die er standaard worden bijgeleverd. Ze zijn over een tijdje wel aan vervanging toe (heb nu 6000km op de teller).

Zal er een groot verschil merkbaar zijn voor mij als 'motor n0ob' met die banden die hierboven allemaal zoal genoemd worden?
 
als ik al 10.000 km doe met een pilot power dan moet dat met 25kW zeker ook lukke
ik zou er gewoon pilot powers onder zette :Y dan heb je in de winter ook nog goede grip
Dat van die grip in de winter, kun je dat uit ervaring zeggen?

Normaal gesproken is namelijk het tegendeel waar. Supersportbanden die niet goed op temperatuur kunnen komen (winter, 25kw) geven bijzonder slechte grip.....

Maar wie weet is die Michelin Pilot Power een wonderband :X
 
ja, wat voor maat?
kennelijk maat L :X |(
Is dat zo'n beetje 10 ofzo? In mijn Buse staat "10/L", maar zijn eigenlijk ietsje pietsie te groot....
Ik denk wel vergelijkbaar met maat 9 a 10. Die handschoenen zijn trouwens niet in het geheel te groot, maar het komt meer omdat ik een beetje rare vingers heb B| Mijn middelvinger is door het intensieve gebruik ervan :X echt een stuk langer dan de rest, waardoor ik bij mijn andere vingers net iets teveel ruimte overhoud _O-

Heb nu handschoenen van Bering en nog een of ander naamloos merk, en die zitten wel goed. Die zijn allebij maat 9 trouwens.
 
Nu het hier toch over banden gaat... Op die Fazer van mij zitten nog de orginele Dunlop 207 banden die er standaard worden bijgeleverd. Ze zijn over een tijdje wel aan vervanging toe (heb nu 6000km op de teller).

Zal er een groot verschil merkbaar zijn voor mij als 'motor n0ob' met die banden die hierboven allemaal zoal genoemd worden?
Stond ie standaard op de D207? Das een supersportband... :? (inmiddels verouderd en vervangen door de D208) Bedoel je niet de D220 van dunlop?

Het is bij banden gewoon het belangrijkste dat je er vertrouwen in hebt. Daarom is het ook zo'n persoonlijke keuze. Maar wel een belangrijke keuze; Vertrouwen in je banden = meer ontspannen op de motor zitten = makkelijker, soepeler rijden = schuiner door de bocht = je vrienden vertellen hoe fijn je banden zijn. Hahahahaha
 
Stond ie standaard op de D207? Das een supersportband... :? (inmiddels verouderd en vervangen door de D208) Bedoel je niet de D220 van dunlop?

Het is bij banden gewoon het belangrijkste dat je er vertrouwen in hebt. Daarom is het ook zo'n persoonlijke keuze. Maar wel een belangrijke keuze; Vertrouwen in je banden = meer ontspannen op de motor zitten = makkelijker, soepeler rijden = schuiner door de bocht = je vrienden vertellen hoe fijn je banden zijn. Hahahahaha

Woei! Ik heb supersport banden *O* Het zijn inderdaad D207 banden. Staat ook in het instructieboekje dat die er standaard onder horen te zitten.

Ik denk dat ik maar voor die Roadtecs of Pilot Roads ga, het hoeft van mij niet al te sportief. Wat kost dat trouwens tegenwoordig nog zoal, zo´n setje nieuwe banden ?
 
Wat kost dat trouwens tegenwoordig nog zoal, zo´n setje nieuwe banden ?
Normaal gespoken moet je denken aan ongeveer 300 euro voor de set incl. monteren etc... Even rondbellen kan geen kwaad.

[me]vindtieleuk bestelt zijn banden altijd bij een groothandel in Duitsland. Zo'n bestelling doet ie meestal met een paar vrienden tegelijk, scheelt verzendkosten. ;) Let wel, dit is alleen interessant als je een adresje hebt waar ze niet de hoofdprijs rekenen voor het monteren en ballanceren. Anders kan je net zo goed naar de bandenboer of de je dealer gaan....[/me]
 
Normaal gespoken moet je denken aan ongeveer 300 euro voor de set incl. monteren etc... Even rondbellen kan geen kwaad.

[me]vindtieleuk bestelt zijn banden altijd bij een groothandel in Duitsland. Zo'n bestelling doet ie meestal met een paar vrienden tegelijk, scheelt verzendkosten. ;) Let wel, dit is alleen interessant als je een adresje hebt waar ze niet de hoofdprijs rekenen voor het monteren en ballanceren. Anders kan je net zo goed naar de bandenboer of de je dealer gaan....[/me]
[me]Next weet nog wel een mannetje 8-) [/me]
 
Ik denk wel vergelijkbaar met maat 9 a 10. Die handschoenen zijn trouwens niet in het geheel te groot, maar het komt meer omdat ik een beetje rare vingers heb B| Mijn middelvinger is door het intensieve gebruik ervan :X echt een stuk langer dan de rest, waardoor ik bij mijn andere vingers net iets teveel ruimte overhoud _O-

Heb nu handschoenen van Bering en nog een of ander naamloos merk, en die zitten wel goed. Die zijn allebij maat 9 trouwens.
Mijn huidige lederen (eenvoudige) handschoenen zijn (uiteraard) wat groter geworden, en hebben nu iets meer vlees aan de binnenkant van de hand ter hoogte van de vingers zeg maar. Hierdoor zit het niet echt strakjes meer en hoopt het een beetje op, waardoor het soms erg irritant zit. Ik denk dat dat een typisch gevalletje is van een maatje te groot.
 
Dat van die grip in de winter, kun je dat uit ervaring zeggen?

Normaal gesproken is namelijk het tegendeel waar. Supersportbanden die niet goed op temperatuur kunnen komen (winter, 25kw) geven bijzonder slechte grip.....

Maar wie weet is die Michelin Pilot Power een wonderband :X


ja dat weet ik uit ervaring.. zelfs met -10 en sneeuwstromen gaat silver gewoon op de motor naar z'n werk en school.

Pilot powers zijn gewoon zeer goed. de originele Dunlops die er onder zaten waren na 6000 km gewoon op en in de winter was het LEVENSGEVAARLIJK..

silver neemt niets anders meer dan pilot powers, het zijn lekkere zachte banden die toch lang meegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan