FAZER rijders............ vertel het hier! Deel 3

Welk model fazer heb jij?

  • FZS600

    Stemmen: 21 39,6%
  • FZS1000

    Stemmen: 8 15,1%
  • FZ6 Fazer

    Stemmen: 7 13,2%
  • FZ6-N

    Stemmen: 6 11,3%
  • FZ1 Fazer

    Stemmen: 4 7,5%
  • FZ1-N

    Stemmen: 3 5,7%
  • andere fazer......

    Stemmen: 0 0,0%
  • ik heb geen fazer!

    Stemmen: 4 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    53
Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha... ik zou voor een betere koop zoeken... Mijn dealer in Hilversum monteert hem voor 650,- (wel als meerprijs bij de aankoop van de motor, maar ik denk dat je een goeie prijs krijgt als je eens gaat praten)

Ik ben echt razend benieuwd hoe het klinkt. Ik vond m'n FZ6 Fazer op z'n zachts gezegd wat "mild" in z'n uitlaatgeluit. Bij deze moet ik kiezen of ik hem met of zonder dB-killers er in wil hebben. (die zitten achterin, om te switchen moet je de hele uitlaat weer demonteren, dus het halve kontje uit elkaar)

Ik heb ze er om te beginnen maar in gezet, ga er vanuit dat hij ook met dB-killers een beter geluidje maakt dan de origionele uitlaat, en het is helemaal legal (ook handig voor het buitenland enzo)

Maakt voldoende geluid en ook nog Street legal ;) ;) ;)
Stuk beter dan origineel!!
 
Haha... ik zou voor een betere koop zoeken... Mijn dealer in Hilversum monteert hem voor 650,- (wel als meerprijs bij de aankoop van de motor, maar ik denk dat je een goeie prijs krijgt als je eens gaat praten)

Ik ben echt razend benieuwd hoe het klinkt. Ik vond m'n FZ6 Fazer op z'n zachts gezegd wat "mild" in z'n uitlaatgeluit. Bij deze moet ik kiezen of ik hem met of zonder dB-killers er in wil hebben. (die zitten achterin, om te switchen moet je de hele uitlaat weer demonteren, dus het halve kontje uit elkaar)

Ik heb ze er om te beginnen maar in gezet, ga er vanuit dat hij ook met dB-killers een beter geluidje maakt dan de origionele uitlaat, en het is helemaal legal (ook handig voor het buitenland enzo)

en wie is JOUW dealer in Hilversum ???...daar heb ik jaren gewoond, alleen de naam is genoeg
:Y
 
zoveel dealers zijn er daar niet hoor, maar als ik jou was zou ik van de Kuinder eens proberen, aan de verlengde loswal, achter de Gamma.

(Ik hoop dat ik nu niet mijn eigen glazen ingooi als ik anderen vertel dat ik er maar zo weinig voor betaald heb... nogmaals: voor die prijs kocht ik er een motor bij he?)
 
zoveel dealers zijn er daar niet hoor, maar als ik jou was zou ik van de Kuinder eens proberen, aan de verlengde loswal, achter de Gamma.

(Ik hoop dat ik nu niet mijn eigen glazen ingooi als ik anderen vertel dat ik er maar zo weinig voor betaald heb... nogmaals: voor die prijs kocht ik er een motor bij he?)


ok...Nico dus
 
Gave nieuwe spiegels Keen !!!!!
Ik ben zelf ook opzoek naar andere spiegels want ik zie geen hol in deze.(standaard spiegels)

Hey Keen,
Hoe bevalt je speigel. Heb je echt zo veel meer zicht ?
En welk artikel nr van motozoom heb je besteld. Ben ook opzoek naar betere spiegels. (Kan ik tenminste zien wie ik allemaal voorbij blaas :+ )
 
Nog even iets heel anders he... waar ik even mee zit. M'n vorige fazer, die die ik ietswat hardhandig in de vangrail geparkeerd heb heeft nog best een hoop geld opgebracht.

Mijn dealer had iets van 1600 op het "wrak" geboden, een andere 1800, maar een of ander bedrijf in almere heeft het wrak voor 3100 meegenomen. Veel te veel geboden dus, en ik weet niet waarom, maar ik ben bang dat ze de motor niet voor onderdelen gaan gebruiken, maar proberen hem weer op te lappen. Volgens de dealer mag dat omdat hij alleen economisch total-loss was.

Normaal zou dat niet zo'n probleem zijn, alleen is het frame een beetje krom. En omdat het zo'n mooi aluminium "die cast" frame is kan dat volgens de dealer niet veilig hersteld worden. (grote kans op metaalmoeheid)

Ik denk niet dat ik hier iets aan kan doen, behalve dan anderen waarschuwen voor een mogelijk foute koop. 't kenteken is 'MN-GD-08' een Blauwe FZ6-s Fazer, voor het eerst op kenteken gezet op 24 februari 2005.
 
Nog even iets heel anders he... waar ik even mee zit. M'n vorige fazer, die die ik ietswat hardhandig in de vangrail geparkeerd heb heeft nog best een hoop geld opgebracht.

Mijn dealer had iets van 1600 op het "wrak" geboden, een andere 1800, maar een of ander bedrijf in almere heeft het wrak voor 3100 meegenomen. Veel te veel geboden dus, en ik weet niet waarom, maar ik ben bang dat ze de motor niet voor onderdelen gaan gebruiken, maar proberen hem weer op te lappen. Volgens de dealer mag dat omdat hij alleen economisch total-loss was.

Normaal zou dat niet zo'n probleem zijn, alleen is het frame een beetje krom. En omdat het zo'n mooi aluminium "die cast" frame is kan dat volgens de dealer niet veilig hersteld worden. (grote kans op metaalmoeheid)

Ik denk niet dat ik hier iets aan kan doen, behalve dan anderen waarschuwen voor een mogelijk foute koop. 't kenteken is 'MN-GD-08' een Blauwe FZ6-s Fazer, voor het eerst op kenteken gezet op 24 februari 2005.
Mijn "oude" Fazer is ook weer in het wild te bewonderen *D . Daar is niets mis mee, althans, niets wat niet gerepareerd kan worden. Ik ben benieuwd wie er op rijdt.
Hij is op 24 maart 2006 weer op naam gezet, kleur zwart, model 2000, kenteken MB-LS-14.
 
Nog even iets heel anders he... waar ik even mee zit. M'n vorige fazer, die die ik ietswat hardhandig in de vangrail geparkeerd heb heeft nog best een hoop geld opgebracht.
....

Ik denk niet dat ik hier iets aan kan doen, behalve dan anderen waarschuwen voor een mogelijk foute koop. 't kenteken is 'MN-GD-08' een Blauwe FZ6-s Fazer, voor het eerst op kenteken gezet op 24 februari 2005.


Een zelfde verhaal heb ik met mijn total loss zijnde Peugeot 206 2.0 gti. Ice blue met kenteken 99 NS TL.

Via het net het wrak gevolgt en zo heeft ie via 4-5 dealers die m steeds iets oplapten, uiteindelijk zijn weg gevonden naar een dealer in de buurt:

Ik was een maand na de crash aan het motorrijlessen en zag een wel heel bekende auto te koop staan. Ik ben direct omgekeerd om te gaan kijken of ik dat nou goed zag!) bij een louche dealer: Nee, een proefrit was alleen mogelijk als we een prijsafspraak hadden, en er stond op: eerste eigenaar. Hoe dat kon als hij 3 maanden eerder was ingevoerd: ja... we hebben de bumpers meegespoten en dat kost even tijd.. Ohja het was echt wel maar 1 eigenaar geweest, want in het onderhoudsboekje stond maar 1 dealer.

Hoe bizar is dat.

Ik heb medelijden met diegene die m gekocht heeft, want het chassis was 3 cm verbogen...

(Positieve kant van dit verhaal: als die auto niet Total loss was geweest, had ik geen motor gereden!)
 
Gisteren eind v.d. middag trouwens iemand in Zierikzee geweest? Kwam een donkerblauwe FZ6 tegen. :]
 
Woot...

Motor -> check
Kentekenbewijs -> check
Nummerplaat -> check
Verzekering -> check, gebeld en geregeld
Volle tank -> gaat de dealer regelen!

Om 17:00 mag ik hem ophalen :)
 
Ja, hoe zit dat precies? binnen hoeveel km moet ik me aan welke maximale toerentallen houden?

Ik moest tot de 1000Km onder de 6000Rpm blijven. Na de 1000Km beurt mocht ik het gas vol open trekken (afgaande op de dealer, had geen zin om het boekje te lezen, wilde alleen maar :] ).
 
... en lekker veel schakelen :Y 't moet allemaal beetje inslijten.

Ik kreeg 't advies om na de 1000 km-beurt per 100 gereden km's het aantal toeren met 1000 op te voeren tot je op max zit 8-)
 
Ik ben met alle stupids. De eerste 200 km heb ik hem onder de 5000 km gehouden, daarna onder de 7000 totaan 1000 km. Daarna niet lange tijd hoger dan 8500,. maar wel af en toe tot de 13000 door. De eerste paar honder km veel afremmen op de motor en weer lekker door de versnellingen optrekken. De eerste 100 km in één keer er op.

Wijsheid onleend aan het intructieboekje, de dealer en MF.

Have fun.
 
[me]Hrimgrimnir gaat overmorgen de FZ1 testen *D
[/me]



Ik heb hier nog RVS stuurdoppen liggen. Als je geintresseerd bent, mail me maar (profiel). Prijs komen we wel uit.
Klein fotootje
full


Orgineel is er naast te zien. In feite exact zelfde alleen 10 mm langer (loopt zelfde taps toe). Grotere foto's per mail.

In elk geval te monteren op een fazer 600 '98-'01. Ik weet niet hoe het zit met andere Yamaha (Fazers).
 
Wat ik nou meemaak...

Ben aan het rijden, van mijn werk naar huis. Rustigies aan over de IJsseldijk van Capelle naar Gouda, af een toe een paar bochten op snelheid en het verder stuk naar Alphen af en toe een leuke acceleratie, maar over het algemeen rustig aan.

Hier op het industrieterrein op zoek naar een goede lokatie om nog eens wat behendiheidsoefeningen te doen ter voorbereiding van de aanstaande VRO 2 cursus, merk ik opeens dat ik bijna geen grip meer heb. Achterband vol rulletjes op de zijkanten van het loopvlak.

Dat is toch niet normaal? Moet zo'n band - Dunlop D252 - toch tegenkunnen, zo'n beetje warmte?

Overigens zag ik net dat er een schroef in het loopvlak zit :( , maar de band is/lijkt nog goed op spanning.
 
Wat ik nou meemaak...

Ben aan het rijden, van mijn werk naar huis. Rustigies aan over de IJsseldijk van Capelle naar Gouda, af een toe een paar bochten op snelheid en het verder stuk naar Alphen af en toe een leuke acceleratie, maar over het algemeen rustig aan.

Hier op het industrieterrein op zoek naar een goede lokatie om nog eens wat behendiheidsoefeningen te doen ter voorbereiding van de aanstaande VRO 2 cursus, merk ik opeens dat ik bijna geen grip meer heb. Achterband vol rulletjes op de zijkanten van het loopvlak.

Dat is toch niet normaal? Moet zo'n band - Dunlop D252 - toch tegenkunnen, zo'n beetje warmte?

Overigens zag ik net dat er een schroef in het loopvlak zit :( , maar de band is/lijkt nog goed op spanning.
Hee... Ik rij daar zelf ook vaak (woon in Nieuwerkerk), ken je die metaalverwerker op de ijsseldijk ter hoogte van Nieuwerkerk? Daar maken ze van oud metaal van die mooie pakketjes. Helaas ligt er regelmatig nogal wat troep op de dijk (stukjes metaal e.d.). -O-

Ik had vorige week ook een lekke band, en ben bang dat ik 'm daar heb opgelopen. Nu waren mijn banden toch al aan vervanging toe, dus dat maakte niet zo heel veel uit.
 
Hallo allemaal, mede Fazer rijders.
Ik heb er dus ook 1. Een naked gele 1000 in dit geval.

Vanochtend een MF sticker op een FZ6 gespot. We stonden samen voor het stoplicht op de rondweg Utrecht overvecht. Jij was in full leathers, sloeg aan het einde af richting Autoboulevard en het was behoorlijk vroeg 06.15 ofzo.
Ik had nog helemaal geen koffie op. :z
Dit moet ik vast heel ergens anders posten, maar wie gaat nou alle 'ik heb je gezien' post lezen? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan