FAZER - The Fazer train is coming .. deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laser Hotcam op mijn fiets:


Hier nog zonder Db-killer. Rij nu met, en nu klinkt hij nog lekker donker maar niet aso.
 
Heb de Boss uitlaat, zonder killer. Geeft alleen lawaai als je goed doortrekt. Als ik op constante toeren rijd hoor je hem niet enorm, oftewel een goede uitlaat voor woon-werk.
 
Ik heb een vraagje, ik heb sinds afgelopen zaterdag een yamaha FZ6 Naked staan in mijn schuur omdat ik die ingevoerd heb vanuit de uk. Alleen zit ik nu met 1 laatste uitdaging, de koplamp!

Wie o wie heeft er nog een koplamp liggen van een fz6 naked uit 2007 S2 (nieuwe model), 2005 modellen moeten ook passen...

Misschien heb je er een liggen waarvan het glas gebroken is? Ik heb alleen de reflector nodig eigenlijk...

IK hoor graag van jullie!
 
Met het schema erbij is het natuurlijk makkelijker, die staat op mijn site
zie deze link:
http://home.tiscali.nl/tjdamen/damted/images/fazerplan.jpg
even opslaan en in paintshop of ander programma even openen en afdrukken,
zoals het beschreven staat op de dimlichtombouw pagina:
http://home.tiscali.nl/tjdamen/damted/dimlich2.htm
Als je dit schema kunt lezen dan kom je er best uit, maar als je daar moeite mee hebt, help ik je hier even op weg:
Ik stel voor dat je +12V vanaf de rood/gele draad gebruikt als +12 V voor je Garmin:
Deze +12V met een rode draad (evt draadzekering erin opnemen) aftappen bij de 3polige bruine stekker met de dikke draad kleuren: blauw, blauw/zwart, rood/geel.
(Dit zijn de 3 draden die naar de lichtschakelaar (Schema bij nr. 53) gaan op de rechter stuurhelft) ook aan de vrouwtjeskant van deze stekker aan de rood/gele draad.

De massa voor Garmin met zwarte draad naar zwarte draad van witte 6 polige stekker (deze stekker heeft aan beide zijden slechts 5 gebruikte draden, de draadkleuren: zwart, rose, bruin/wit, blauw/zwart, rood/geel) (mee solderen op zwarte draad op bovenstuk stekkertje nadat stekkertje uit stekker is losgehaald, niet te dik solderen zodat het stekkertje nog wel terug kan in de stekker, gebruik zonodig ook nog wat isolatietape. Soldeer de draad aan de vrouwtjekant van de stekker want daar is het meeste ruimte!

Dit is aangepaste versie tbv de dimlichtombouw, maar dus heel goed geschikt om je Garmin achter het contactslot te schakelen en gezekerd door je koplampzekering.

Succes!

Edit: nog even een toevoeging:
Ik heb met een ijzeren steuntje een chassis deel van zo'n BMW-stekker bevestigd links bij de claxon (onder dat boutje erbij)
Als je dan aan je Garmin zo'n stekker maakt (mini sigarettenaansteker zeg maar) dan kun je daar makkelijk de boel oppakken en zonodig loskoppelen.
Sommige boren een gaatje in de plastic binnenkappen, maar dat vind ik niet zo mooi.

Ik ben een beetje laat, maar bedankt voor je uitleg!

Ik ga van 't weekend eens knutselen.

't Resultaat laat ik nog weten/zien!
 
dag mede fazerrijders,

Omdat ik eind januari mijn 1e motor, een mooie fzs600 uit '98, heb gekocht moet ik me natuurlijk even aanmelden in het fazer topic!

Dus bij deze! Hieronder ook twee foto's:

full


full


En wie weet, tot ziens!
 
Mijn Fazer is helemaal klaar *D
Heel het weekend doorgewerkt om de motor helemaal netjes te maken.
Zo'n beetje alles is los geweest, op het blok na dan. Overal nieuw vet, alles gepoetst/polijst etc.
Hij ziet er weer bijna als nieuw uit. Ben er erg trots op.
Nu moet de motor alleen nog gekeurd worden (ivm import) en dit kan pas helaas a.s. maandag :( Dus moet nog even geduld hebben.
Foto's *D*D
FZ6_S2.jpg

Skon wa *D

Hier nog wat meer foto's
forumfoto.jpg

Denk dat ik de komende paar jaar er nog wel tegen aan kan *D

Motor is nu in originele staat (op valdoppen na dan) Moet voor de keuring even... Anders moet je op alle accesoires ook nog BPM betalen.
Heb in de kast nog een puntbak liggen voor voor de uitlaatbochten, en Xenon verlichting. Voor beter zicht, en staat wel chique. Dan wil ik ook nog de lampen even doorverbinden, zodat ik twee lampen continu heb branden.
Daarnaast hebben we ook nog een originele uitlaat liggen van ons pap zijn Fazer. Deze uitlaat gaan we verbouwen voor een sportiever geluid. Ons pap heeft dit ook gedaan met zijn motor, en klinkt nu net wat sportiever. Zonder echt asociaal te klinken, zoals mijn FZS 600 nu wel doet, ghehe.

Dit staat er op het moment nu bij ons in de garage, echt asociaal :P
fazers.jpg


Maar goed, genoeg geluld voor nu. Ga nog even mijn Fazer bewonderen in de schuur.
Had ik al gezegd dat ik er blij mee ben...? :P
 
Mijn Fazer is helemaal klaar *D
Heel verhaal...

Mooi werk hoor. Daar zitten heel wat uurtjes in!
Zo heb je tenminste eer van je werk en scheelt het nog een boel euro's ook.
Maandag wordt een makkie waarschijnlijk. :+

BTW: Er zitten zeker Metzeler M1 of M3 bandjes onder die rode fazer (de nieuwste) ?
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk hoor. Daar zitten heel wat uurtjes in!
Zo heb je tenminste eer van je werk en scheelt het nog een boel euro's ook.
Maandag wordt een makkie waarschijnlijk. :+

BTW: Er zitten zeker Metzeler M1 of M3 bandjes onder die rode fazer (de nieuwste) ?

Ben je vertegenwoordiger van Metzgeler, je bent helemaal verMetzgelerd haha _O-
 
Laatst bewerkt:
Die twee rode hebben me net zoveel gekost, als de blauwe van ons pap :Y
Beetje goed zoeken, en veel opknappen en dan kan je veel geld verdienen *D
Over de jaarlijkse vaste kosten van wegenbelasting en verzekering hoeven we het gelukkig ook niet te hebben. Nu hopen dat ze nog even wachten met de motor-APK en andere onzinnige heffingen...
 
Zo van lang weggeweest eindelijk weer terug. Heerlijk een maand in Nieuw Zeeland gezeten en na terugkomst direct weer op de motor gesprongen *O* Nu lekker fulltime aan het werk (wel woon/werk met de auto :+ ) Maar we kunnen nu lekker vrietijd rijden met de motor O-)

Mijn Fazer is ook weer lekker gepoetst dus laat het mooie weer maar komen!
 
Dank je!

Net even gebeld met de RDW in Den Bosch en het eendagskenteken wordt opgestuurd, dus a.s. maandag kan ik naar de keuring *D

Ga nu even de verzekering bellen :P

Ziet er idd erg goed uit die motor! :}

Het wachten duurt wel lang zo he, staat te schitteren maar je kan/mag er nog niets mee :P Nouja, het is het waard! *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan