Fazer vlotters lopen over

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
5.356
3.315
Ridderkerk (ZH)
[*]Merk: yamaha
[*]Type: fzs600
[*]Bouwjaar: 2002
[*]Kmstand: 50k
[*]Probleem: vlotters lopen over
[*]Wanneer is het probleem ontstaan: nadat ik er zelf aan ging klooien
[*]Wat is er al aan gedaan:



Nou je kon er op wachten dus, na mijn gekut om de carbs schoon te krijgen en het wisselen van de vlotternaalden vanmiddag een poging gedaan hem te starten.

Verse benzine erin, nieuwe bougies, accu vol en de sleutel omgedraaid. Dat ging al fout, de brandstofpomp bleef maar doortikken en dat betekend dus een lek. En ja hoor, uit beide overloopslangen een straal benzine op straat....

Starten deed hij ook niet, ik neem aan veel te veel benzine in de vlotterbakken?

Morgen alles maar weer slopen dus.

Wat is een goede manier om te checken of testen of die naalden afdichten met de carbs op de werkbank? Ik heb die dingen nou zo vaak verwijderd dat ik het blind kan...
 
[*]Merk: yamaha
[*]Type: fzs600
[*]Bouwjaar: 2002
[*]Kmstand: 50k
[*]Probleem: vlotters lopen over
[*]Wanneer is het probleem ontstaan: nadat ik er zelf aan ging klooien
[*]Wat is er al aan gedaan:



Nou je kon er op wachten dus, na mijn gekut om de carbs schoon te krijgen en het wisselen van de vlotternaalden vanmiddag een poging gedaan hem te starten.

Verse benzine erin, nieuwe bougies, accu vol en de sleutel omgedraaid. Dat ging al fout, de brandstofpomp bleef maar doortikken en dat betekend dus een lek. En ja hoor, uit beide overloopslangen een straal benzine op straat....

Starten deed hij ook niet, ik neem aan veel te veel benzine in de vlotterbakken?

Morgen alles maar weer slopen dus.

Wat is een goede manier om te checken of testen of die naalden afdichten met de carbs op de werkbank? Ik heb die dingen nou zo vaak verwijderd dat ik het blind kan...
Benzine in de aanvoer slangen gooien. Als je slangetjes op een gegeven moment vol zitten en niet meer zakken moeten ze afsluiten. Anders loopt de benzine de carburateur uit.
Heb je wel de juiste vlotterhoogte aangehouden?
 
hou het in 1 topic O, bugje

Maar het staat in het eerste topic

als je dat gedaan had met de vlotterbakken eraf wist je alles.
 
Ik probeerde het eerste topic voort te zetten om het overzichtelijk te houden maar dat was al op slot.

De mods een verzoek tot heropening gestuurd maar dat kwam niet en die gasten hebben ook gewoon Paasweekend dus dan maar een nieuw topique....
 

als je dat gedaan had met de vlotterbakken eraf wist je alles.

Maar je bedoeld vlotterbakken eraf, de carbs ondersteboven houden zodat de nu hangende vlotters de naalden dichtdrukken en dan benzine erop vanuit een extern tankje?

Hoe zit het met de benzinedruk? Is dat niet veel minder met een los tankje dan wat de benzine pomp levert?

Nou weet ik niet wat zo'n pomp doet, dat is volgens mij ook alleen maar de veerdruk achter het pompmembraam, dus dat zal ook geen enkele barren zijn denk ik?
 
Terug
Bovenaan Onderaan