fazer z1

magda

Rookie
18 aug 2006
1
0
Antwerpen
rijd momenteel met fr maar overweeg om de nieuwe fazer Z1 te kopen.
Is er hier iemand die deze motor al heeft? zo ja wat vind je er van
thanks
 
Ken hem zelf niet maar als ik mensen zo erover hoor is het een hele brute fiets.Veel(bruikbare)power, maar waar je ook nog lekker mee kan touren.Alleen als je heel sportief(circuit)wilt rijden heb je iets te kort aan bodemspeling.

Zo meer weet ik niet ieder geval Succes :W
 
rijd momenteel met fr maar overweeg om de nieuwe fazer Z1 te kopen.
Is er hier iemand die deze motor al heeft? zo ja wat vind je er van
thanks

sowieso een proefrit maken (denk dat je dat al wist :Y ) om zelf
te ervaren of je het wat vind. Jij kan hem geweldig vinden en
anderen niet, zou dan jammer zijn zo'n mooie fiets te laten staan toch...

Nou succes met je keuze
 
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:36 schreef King Blade het volgende:Maar een testrit verteld je meer dan al ons wijze mannen/vrouwen bij elkaar.
Heb er dus zelf op gereden, en wel een hele middag ;) Rest van de motor niks mis mee: lekker sturen, super goede remmen etc. Alleen om die rottige injectie zou ik hem al niet kopen. Er is vast genoeg aan te doen, maar voor dat geld moet je gewoon een goede motor hebben vind ik, en niet 1 waarvan de injectie een eigen leven lijdt. Als die injectie goed was dan was het een goede, hele goede fiets.

Maar het schijnt exemplarisch te zijn hoor. Ik hoor ook van mensen met een FZ1 die niets merken aan de injectie, maar wat ik merkte is dat wanneer je met een constant toerental rijdt, en je geeft gas, dat ie eerst even inhoudt en dan abrupt vooruit gaat. Erg handig bij het verlaten van een rotonde bijvoorbeeld. Not. Ook het gas hernemen na het overschakelen gaat vrij beroerd hierdoor.
 
Als je een motor wilt met de kutste injectie ooit: koop de FZ1 Fazer :)

och. Als je toch 12.000 euro aan een motor uitgeeft kan 500 euro voor een powercommander en een afstelbeurtje er ook best af. Gelijk een open uitlaat erop als je toch aan het afstellen bent..

Dat soort problemen zijn prima op te lossen en alleen daarvoor zou ik een motor niet voor laten staan.

Het is dat ik een gekuipte fiets wil en de grondspeling niet wil missen, maar anders had ik mijn R6 zo ingeruild voor een FZ1. (de naakte versie dan wel.. want die met die topkuip is geen porum.. sorry)

maar wat ik merkte is dat wanneer je met een constant toerental rijdt, en je geeft gas, dat ie eerst even inhoudt en dan abrupt vooruit gaat.
Yamaha is weer terug bij de eerste R1's. Die hadden dat ook. 'Heerlijk' bij het uitaccelereren van een bocht.. gas erbij.. geen power.. nog wat gas.. geen power... nog wat gas.... POWERRRRR.. whaaaaaaaaaaa.. :X

eerste R1's waren carburatie fietsen..
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het vreemd dat als je zo veel geld uit geeft aan zo'n fiets. Dat je dan niet kan verwachten dat die ook doet wat ie moet doen. Ik vind em echt heel vet maar ik zou geen geld erbij leggen omdat ie anders niet goed zou rijden. Maarja miss ben ik een vrek ofzow. Maar ik vind et belachelijk....
 
Ik heb er ff een rondje mee kunnen rijden (model 2006, naked) en vond 'm vergeleken met mijn oude Fazer 1000 uit 2005 een stuk minder. Vering was te hard, zadel te hard, minder koppel (nou is de mijne wel Dynojet Stage 2) en die injectie :X Nou heb ik geloof ik gehoord dat 2007 qua injectie verbeterd is maar toch... ik hoef 'm niet.
 
rijd momenteel met fr maar overweeg om de nieuwe fazer Z1 te kopen.
Is er hier iemand die deze motor al heeft? zo ja wat vind je er van
thanks

fr? Bedoel je VFR

Wilde zelf eventueel overstappen van een VFR op een FZ 1.

Tijdens een proefritje op hier volledig op terug gekomen omdat de FZ1 niet neutraal stuurt. Daarmee bedoel ik moest het stuur tegen houden in de boch t om niet aan de binnenkant er uit te rijden.

Maarre misschien dat jij dat geen probleem vindt. Bracht mij er toe om weer een VFR te kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan