Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12A

MF Fazerrit 2014 voorkeur

  • Zaterdag 12 april

    Stemmen: 1 5,9%
  • Zondag 13 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 19 april

    Stemmen: 13 76,5%
  • Zondag 20 april

    Stemmen: 3 17,6%
  • Zaterdag 26 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 27 april

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn FZ1 is van '09
Qua gewicht zitten we ongeveer gelijk ben dus wel benieuwd
Wat straks je ervaring en kosten zijn voor die andere achterveer.
Ik merk nl ook als ik hard een lange bocht neem dat hij af en toe neiging
heeft om wat te deinen. Niet oncontroleerbaar maar liever niet
Schokbreker staat al op de strakste stand dus die stel optie is uitbenut.
En ja orginele ruitje vond ik mooier dan de aftermarket die aangeboden werden
Heb hem uit de UK en was goedkoper daardoor dan een ermax

En mooi zwart is niet lelijk al is het geen kleur 😜
 
Ik heb een veringsfetish,
Liefst koop ik een andere schokdemper, maar bijkomstige euro's zijn me het niet waard.
Harder progressieve veer zou voldoende moeten zijn, zonder springerig te worden.
'06 had een 120 n/mm veer, die schijnt te hard te zijn, vanaf '07 is hij zachter ( ik dacht ergens gelezen te hebben 100n/mm)
Ik heb een '10 en met mijn 90 kg schoon aan de haak, vind ik hem te zacht.

En ja dat geeft ook meer grondspeling.
De 55 serie geeft rechtop ,meer hoogte, maar schuin op een oor, weet ik het niet.


Ik heb het ding voor de lol. Niet voor woon-werk.
Ik heb ook een tandje minder voor, voor de trekkracht.
Deze winter andere veren, en de band komt wel als hij versleten is.

Ben ook 90 kg, en heb ook een 2006 gehad die achterveer was goed voor mij, die van 2008 ook helemaal dicht geschroefd omdat die veel zachter is.
 
I
En ja dat geeft ook meer grondspeling.
De 55 serie geeft rechtop ,meer hoogte, maar schuin op een oor, weet ik het niet.
Schuin ook! :Y Met de 50 in een "normale" bocht raakte mijn laars altijd net even de grond, nu met een 55 niet meer. :]
 
Veer is te zacht
Dit is niet veerspanining of demping

De veervoorspanning is een verkeerd begrip, zie het meer als niveau regeling.
Veervoorspanning naar max draaien helpt niet
De inzakking blijft gelijk alleen van een hoger startpunt.
Nadeel, wiel kan minder uitveren, wat weer invloed heeft op hard aanremmen of oneffenheden in wegdek.
Dit zou je deels kunnen compenseren door ingaande demping te vergroten
Maar dat gaat niet op een fz1


Deinen is vaak uitgaande demping. Draai uitgaande demping dichter, deinen wordt minder.
Ingaande demping leidt bijna niet tot deinen, of het moet wel heel erg weinig demping zijn.
( niet het geval bij fz1)

Maar uitgaande demping zal de relatief grote inzakking door oneffenheden agv zwakke veer, niet voorkomen.
In een bocht ervaar je dit ook als deinen.
Fz zakt achter diep weg door bult in wegdek. Maar komt wel rustig uit door ( verstelbare) uitgaande demping.
Diepe zakking, verandert balhoofdhoek. Blablablabla


Beste oplossing andere schokbreker, Maar kostbaar.
Hardere veer, maar die zal ook minder comfortabel zijn.
Gulden middenweg progressieve veer.
Eerste helft slag, behoud comfort, daarna snel harder, minder zakking, ervaar minder ' deining' in bocht.




P.s.
De standaard veer is niet slecht, het kan voor zeikers zoals ik beter
 
Laatst bewerkt:
Zo banden zitten eronder
Zijn toch geen T30 bandjes geworden maar de S20EVO.
Achter wel een 190-55 gemonteerd en nu eens zien hoe dat bevalt.
Keus voor de S20 kwam doordat de voorband rare slijtage vertoonde en deze
dus onder garantie is omgeruild tegen montage kosten.
Waar een klein bedrijf groot in kan zijn zeg had bij motoport niet gebeurd.
Dus een dikke aanrader en een vette pluim voor bandenquickservice te Bleiswijk 👍👍👍
 
Zo banden zitten eronder
Zijn toch geen T30 bandjes geworden maar de S20EVO.
Achter wel een 190-55 gemonteerd en nu eens zien hoe dat bevalt.
Keus voor de S20 kwam doordat de voorband rare slijtage vertoonde en deze
dus onder garantie is omgeruild tegen montage kosten.
Waar een klein bedrijf groot in kan zijn zeg had bij motoport niet gebeurd.
Dus een dikke aanrader en een vette pluim voor bandenquickservice te Bleiswijk 👍👍👍


foto!!

ben benieuwd of het een zichtbaar verschil is
 
Verschil aan de band was goed zichtbaar
Zal er volgende keer een foto van maken
Merkte met rijden niet echt een verschil maar heb ook rustig gereden ivm nieuw rubber
 
Zo banden zitten eronder
Zijn toch geen T30 bandjes geworden maar de S20EVO.
Achter wel een 190-55 gemonteerd en nu eens zien hoe dat bevalt.
Keus voor de S20 kwam doordat de voorband rare slijtage vertoonde en deze
dus onder garantie is omgeruild tegen montage kosten.
Waar een klein bedrijf groot in kan zijn zeg had bij motoport niet gebeurd.
Dus een dikke aanrader en een vette pluim voor bandenquickservice te Bleiswijk 👍👍👍

Ben erg benieuwd hoe de S20 evo jou bevallen... Heb momenteel T30 bandjes , en ze bevallen overigens prima.. maar volgend jaar ben ik toe aan een nieuwe slof achter.. de s20 evo moeten wat sportiever zijn/voelen

:Y
 
Beste Fazerrijders!

Ik ben van plan om een Fazer aan te schaffen en heb een mooie gezien op marktplaats.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

De verkoper zegt in de advertentie dat het BJ2009 is maar als ik op de yamaha site kijk zie ik dat in 2009 helemaal geen donkerblauw voorkwam. Moet een 2008 zijn lijkt me? Ook heeft de motor geen ABS terwijl in 2009 de fazers standaard uitgerust werden met ABS toch?

De vraagprijs is 3500.- Wat vinden jullie? p.s. waar moet ik op letten bij de aanschaf van een fazer.
 
Hoi Jeroen
op het net heb ik terug kunnen vinden dat het model sinds 2007 ongewijzigd op de markt is verschenen.
wel een lichte update per kalenderjaar maar niets schokkends.
Op modeljaar 2009 en dan in de S2 uÍtvoering zit standaard ABS echter is in de advertentie en in jouw relaas niet te zien of het een S2 model is. S2 per september 08 op de markt.
Anders als het niet te ver bij je weg is gewoon even langs gaan kan je op het plaatje zien wat
het productie jaar is van de motor.
Ik heb zelf geen FZ6 maar wat ik begrijp is het een lekker fietsie waar je veel plezier mee kan hebben.
zwakke punten of punten van aandacht kan ik je dus niet melden.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk is het een overjarige motor geweest, of een importfiets, heb je het kenteken? Of weet je ook enkel wat de verkoper adverteert?
Verder vind ik het een wel érg summiere advertentie. :X
 
Beste Fazerrijders!

Ik ben van plan om een Fazer aan te schaffen en heb een mooie gezien op marktplaats.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

De verkoper zegt in de advertentie dat het BJ2009 is maar als ik op de yamaha site kijk zie ik dat in 2009 helemaal geen donkerblauw voorkwam. Moet een 2008 zijn lijkt me? Ook heeft de motor geen ABS terwijl in 2009 de fazers standaard uitgerust werden met ABS toch?

De vraagprijs is 3500.- Wat vinden jullie? p.s. waar moet ik op letten bij de aanschaf van een fazer.


voertuigen worden in Nederland geregistreerd op kenteken
Het is goed mogelijk dat het kenteken op 2009 staat, maar dat het fabricage voor 2009 is.
De adverteerder kan dan correct zijn (niet iedereen is op de hoogte van de fabricage verschillen per jaar)
 
Beste Fazerrijders!

Ik ben van plan om een Fazer aan te schaffen en heb een mooie gezien op marktplaats.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

De verkoper zegt in de advertentie dat het BJ2009 is maar als ik op de yamaha site kijk zie ik dat in 2009 helemaal geen donkerblauw voorkwam. Moet een 2008 zijn lijkt me? Ook heeft de motor geen ABS terwijl in 2009 de fazers standaard uitgerust werden met ABS toch?

De vraagprijs is 3500.- Wat vinden jullie? p.s. waar moet ik op letten bij de aanschaf van een fazer.

Hee Jeroen,

Aan de website van de zaak te zien lijkt dit me een handelaar (alleen aanbod op marktplaats, niet op de eigen site). 3500 euro is een koopje, of ie nu uit 2008 of 9 komt. Het lijkt me in ieder geval wel het (laatste) s2 model gezien de "spitse snuit" (model ervoor had rondere vormen aan de voorkant :9).
Is dit de eerste keer dat je een motor koopt? Let gewoon op de normale dingen, hierbij wat tips:

MotorVision.nl
 
Ik ben ook een keer bij die jongen gaan kijken maar het is meer een schuurtje waar ze in staan en volgens mij opgeknapte schade fietsen. Ik heb toen een proefrit gemaakt op een vfr en een hornet maar kreeg er geen goed gevoel bij. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring...
 
@Brian
Net even een stukje wezen toeren om de bandjes een beetje in te rijden
Moet zeggen dat ze best veel vertrouwen geven al is de afstand nog erg kort
maar ze geven nu al een beter gevoel dan de bandjes die er eerst onder zaten.
Merk ook dat de motor iets lichter stuurt ws door de 55 band
Ervaring is weinig maar denk dat ik me er wel mee kan verenigen
Bijgevoegd de pics
full
 
Laatst bewerkt:
Hee Jeroen,

Aan de website van de zaak te zien lijkt dit me een handelaar (alleen aanbod op marktplaats, niet op de eigen site). 3500 euro is een koopje, of ie nu uit 2008 of 9 komt. Het lijkt me in ieder geval wel het (laatste) s2 model gezien de "spitse snuit" (model ervoor had rondere vormen aan de voorkant :9).
Is dit de eerste keer dat je een motor koopt? Let gewoon op de normale dingen, hierbij wat tips:

MotorVision.nl

Of je neemt iemand mee..
Erik van Lent motorkeuringen
 
Mogelijk is het een overjarige motor geweest, of een importfiets, heb je het kenteken? Of weet je ook enkel wat de verkoper adverteert?
Verder vind ik het een wel érg summiere advertentie. :X

Het kenteken is MV-RT-99

De motor is volgens de eigenaar niet geïmporteerd en heeft alleen ooit schade gehad aan de topkuip maar die heeft hij laten spuiten.
 
Vervaldatum APK N.v.t.
B Datum eerste toelating 04-07-2009
I Datum tenaamstelling 13-11-2012
Tijdstip tenaamstelling 19:05
Datum eerste afgifte Nederland 04-07-2009
 
@Brian
Net even een stukje wezen toeren om de bandjes een beetje in te rijden
Moet zeggen dat ze best veel vertrouwen geven al is de afstand nog erg kort
maar ze geven nu al een beter gevoel dan de bandjes die er eerst onder zaten.
Merk ook dat de motor iets lichter stuurt ws door de 55 band
Ervaring is weinig maar denk dat ik me er wel mee kan verenigen
Bijgevoegd de pics [afbeelding]

Als je eenmaal 190/55 gewend bent wil je niet meer anders :]
Het staat ook nog eens lekker dik.
 
3 ervaringen die ik nog met m'n FZ6 S2 Fazer heb gehad;

1) windgeruis. Hier had ik al diverse keren over gepost aangezien m'n Nolan N104 nogal rumoerig is bij snelweggebruik. Mij is op m'n laatste tour richting de Alpen opgevallen dat de onderzijde van de helm hier voor een deel debet aan is. Door een betere afdichting tussen nek en helm valt het windgeluid een stukje te reduceren. Ik heb hier een artikeltje op m'n blog (engelstalig) gepost voor die die geïnteresseerd zijn: Reducing wind noise on a Nolan N104 helmet

2) motorolie. Ik heb vorige weekend 20,000 km beurt zelf uitgevoerd. Hierbij heb ik uiteindelijk gekozen voor het huismerk van Louis.de; Procycle SAE 10W-40. Deze olie had ik gekozen/verkozen over Castrol (die ik normaal ook in m'n auto's gebruik) vanwege de commentaren en ervaringen met slecht schakelen bij Castrol en goed schakelen bij Procycle. De olie van Procycle is op mijn Fazer iig een verbetering vwb schakelen, want dat gaat nu veel soepeler

3) koppelingskabel smeren. Hier heb ik nu Ballistol Universalöl gebruikt (is te koop bij Hornbach). Dit omdat het teflon niet aantast en ik er goede ervaringen over heb gelezen. Een Duitse collega van me had dit goedje aanbevolen. Tot op heden werkt het iig goed, en gaat het koppelen weer heerlijk soepel.
 
Wat zitten er soms toch rare mensen op marktplaats. Ik heb m'n powercommander erop gezet met als prijs: "bieden" en in de omschrijving staat duidelijk dat 'ie nieuw in doos is, een nieuwprijs heeft van +/- 350-375 en dat er op onzinbiedingen niet wordt gereageerd.

1e bod: 50,= |(

Dan meldt zich deze bieder per mail met de vraag wat mijn uiterste prijs is. Die geef ik waarop hij een bod doet van de helft daarvan :Z.

Doeiii :W Ga ik niet eens mee in discussie. Denkt zeker dat we in Egypte op de markt staan. Ik wacht rustig/heb geen haast.
 
Wat zitten er soms toch rare mensen op marktplaats. Ik heb m'n powercommander erop gezet met als prijs: "bieden" en in de omschrijving staat duidelijk dat 'ie nieuw in doos is, een nieuwprijs heeft van +/- 350-375 en dat er op onzinbiedingen niet wordt gereageerd.

1e bod: 50,= |(

Dan meldt zich deze bieder per mail met de vraag wat mijn uiterste prijs is. Die geef ik waarop hij een bod doet van de helft daarvan :Z.

Doeiii :W Ga ik niet eens mee in discussie. Denkt zeker dat we in Egypte op de markt staan. Ik wacht rustig/heb geen haast.

herkenbaar! Iets op marktplaats zetten vervolgens een belletje krijgen ik bied 100,- dan haal
Ik het vanavond op. terwijl er al er al een bod is van 300,-
 
Mijn voorrem-sage duurt nog steeds...

Mijn garagist vertelde me dat er niets mis is met mijn remmen en dat mijn schijven recht zijn... :Z

Toch is het probleem nog altijd niet over. Deze avond ga ik mijn remolie vervangen en hopelijk biedt dat een oplossing.
 
Al je balhoofd lagers gecontroleerd?
Ik had het ook dat trillen in het stuur, waren de lagers versleten.
 
Mijn voorrem-sage duurt nog steeds...

Mijn garagist vertelde me dat er niets mis is met mijn remmen en dat mijn schijven recht zijn... :Z

Toch is het probleem nog altijd niet over. Deze avond ga ik mijn remolie vervangen en hopelijk biedt dat een oplossing.

Heeft de garagist ook een proefrit gemaakt, en specifiek gelet op de symptomen die jij ervaart, of alleen binnen de remmerij gecontroleerd?
Ik verwacht niet dat het verversen van de olie het probleem gaat verhelpen, bij het niet goed ontluchten is de rem meer "sponzig" ipv een aan/uit gevoel. Heb hetzelfde op een gsxr 600 K4 gehad, toen bleken het de remschijven te zijn.

Hopelijk vind je snel een oplossing, want er is niets zo vervelend dan niet 100% op je remmen te kunnen vertrouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan