Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12A

MF Fazerrit 2014 voorkeur

  • Zaterdag 12 april

    Stemmen: 1 5,9%
  • Zondag 13 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 19 april

    Stemmen: 13 76,5%
  • Zondag 20 april

    Stemmen: 3 17,6%
  • Zaterdag 26 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 27 april

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
herkenbaar! Iets op marktplaats zetten vervolgens een belletje krijgen ik bied 100,- dan haal
Ik het vanavond op. terwijl er al er al een bod is van 300,-

We zijn ook Hollanders he . Proberen toch koopjes te scoren . Hapt een verkoper toch toe dan is het leuk . Doet hij dit niet , ook goed .
En voor sommige is 100,- in de hand leuker als een 300 op mp die je niet heb.
 
Koopjesjagen is prima en er zullen best veel opportunisten zijn, zowel bij de aanbieders als de geïnteresseerden. Maar als iemand 1/3 van de nieuwwaarde biedt voor iets gloednieuws, gooi ik de deur dicht en doe niet meer open ook al doet 'ie daarna alsnog een aanvaardbaar bod. Dan moet ik altijd denken aan een dialoog in een of andere film: "staat er soms 'f*ck me' op m'n voorhoofd?" _O-
 
Om te achterhalen wat nu het exacte bouwjaar is van een Motorfiets.

Op de Yamaha Motor Nederland website http://www.yamaha-motor.eu/nl staat tegenwoordig een onderdeelcatalogus voor de consument als u bij voertuig identificatie nummer het complete

Frame nummer invoert wordt het modeljaar van de unit zichtbaar.

U komt bij de onderdelencatalogus door te klikken op service & diensten > Yamaha onderdelen catalogus.

:] Hopelijk voorkomt dit miskopen voor Yamaha rijders in de toekomst!
 
Het contactslot van mijn fazer (fz6s van 2004) is wat harkerig. Ik had het in het begin bij mijn vorige motor (een 94er Diversion 600) ook. Toen hielp een beetje slotspray erg goed. Nooit meer problemengehad. Bij de Fazer heeft het tijdelijk wat verbetering gebracht, maar nu is het weer ruk.

Nu heeft de Fazer ook een startonderbreker. Is dat mechanische gedeelte los verkrijgbaar of los te demonteren? Ik kan me voorstellen dat een keer goed spoelen of doorblazen ook nog wel zou moeten kunnen helpen.
 
Heeft de garagist ook een proefrit gemaakt, en specifiek gelet op de symptomen die jij ervaart, of alleen binnen de remmerij gecontroleerd?
Ik verwacht niet dat het verversen van de olie het probleem gaat verhelpen, bij het niet goed ontluchten is de rem meer "sponzig" ipv een aan/uit gevoel. Heb hetzelfde op een gsxr 600 K4 gehad, toen bleken het de remschijven te zijn.

Hopelijk vind je snel een oplossing, want er is niets zo vervelend dan niet 100% op je remmen te kunnen vertrouwen.


Er is een testrit mee gedaan, maar ze hebben het niet opgelost. Ik kom er al 6 jaar, maar nu ben ik echt teleurgesteld. Bij het naar huis rijden was het getril bij het remmen ook aanwezig. De balhoofd is nog goed. Ik heb bij een vriend de schijven laten nakijken en je ziet en hoort dat op bepaalde punten ons 'ijkpunt' even tegen de schijven schuurt en dan weer niet. Ze zijn dus wel krom maar er zit een lange slag in.
Ik heb bij een officiele yamaha dealer geïnformeerd naar nieuwe remschijven, en daar kreeg ik tot mijn grote verbazing, een bestek twv €181 voor beide schijven voorgeschoteld. Is dit reëel? Als ik naar aftermarket merken kijk dan beginnen de prijzen bij €450 per set ... wat denken jullie?

Ondertussen heb ik mijn bekrlag gedaan bij mijn garage want je doet je motor binnen met een probleem en je verwacht dat ze het grondig nakijken en een oplossing bieden voor het bestaande probleem.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je een probleem hebt met de dikte van de remschijven.

Ik zou eens met een micrometer rondom op zo'n 10 verschillende plekken de dikte eens opmeten.
Bij verschillen boven 0,03mm ga je dit al voelen.
Vooral bij zacht remmen is dit voelbaar en lijkt op kromme schijven.

Mijn remedie:
Remblokken opschuren met grof schuurpapier en weer monteren.
Ook de remschijven licht opschuren (minder grof schuurpapier) kan geen kwaad.

Als je dit elke 1000 km een paar keer doet, heb je kans dat de dikteverschillen iets afnemen.

Alternatieven:
Schijven laten vlakslijpen (zijn ze gelijk weer gelijkmatiger van dikte)
Nieuwe schijven en blokken. (ga voor OEM, is goedkoper)
 
Laatst bewerkt:
Het contactslot van mijn fazer (fz6s van 2004) is wat harkerig. Ik had het in het begin bij mijn vorige motor (een 94er Diversion 600) ook. Toen hielp een beetje slotspray erg goed. Nooit meer problemengehad. Bij de Fazer heeft het tijdelijk wat verbetering gebracht, maar nu is het weer ruk.

Nu heeft de Fazer ook een startonderbreker. Is dat mechanische gedeelte los verkrijgbaar of los te demonteren? Ik kan me voorstellen dat een keer goed spoelen of doorblazen ook nog wel zou moeten kunnen helpen.

Yamaha kwaal, dat ga je niet goed krijgen ook. Duw de sleutel naar beneden als je het contact omdraait en dan gaat het soepel.

Mijn FZ1 had er al last van toen ik hem kreeg en pas 2 jaar oud was.
 
Het contactslot van mijn fazer (fz6s van 2004) is wat harkerig. Ik had het in het begin bij mijn vorige motor (een 94er Diversion 600) ook. Toen hielp een beetje slotspray erg goed. Nooit meer problemengehad. Bij de Fazer heeft het tijdelijk wat verbetering gebracht, maar nu is het weer ruk.

Nu heeft de Fazer ook een startonderbreker. Is dat mechanische gedeelte los verkrijgbaar of los te demonteren? Ik kan me voorstellen dat een keer goed spoelen of doorblazen ook nog wel zou moeten kunnen helpen.
Herkenbaar probleem, is en blijft een Yamaha kwaaltje... In de familie/vriendenkring zijn er 7 Fazers, en allemaal hebben ze dit probleem...

Enige remedie voor mij is tot op heden: Smeren, smeren, smeren. Om de paar weken smeer ik het slot met WD-40 en dan is het werkbaar. Al heb ik ook al verschillende keren staan te vloeken op het slot...
 
Het contactslot van mijn fazer (fz6s van 2004) is wat harkerig. Ik had het in het begin bij mijn vorige motor (een 94er Diversion 600) ook. Toen hielp een beetje slotspray erg goed. Nooit meer problemengehad. Bij de Fazer heeft het tijdelijk wat verbetering gebracht, maar nu is het weer ruk.

Nu heeft de Fazer ook een startonderbreker. Is dat mechanische gedeelte los verkrijgbaar of los te demonteren? Ik kan me voorstellen dat een keer goed spoelen of doorblazen ook nog wel zou moeten kunnen helpen.

Heb hetzelfde gehad bij meerdere Yamaha sloten. Eerst werkt WD40 of ander dun smeermiddel nog wel, maar op een zeker moment houdt dat ook op. Toch is dit vrij simpel op te lossen.

Spoel het slot eerst goed uit door het ruim in te spuiten met WD40, net zo lang tot er geen donkere meuk meer uit het slot komt druipen.
Nu het slot GOED laten drogen, je kunt daar ook een haarföhn voor gebruiken. Het slot moet droog zijn, anders gaat het grafietpoeder klonteren.
Flesje grafietpoeder (verkrijgbaar bij de meeste fietsenzaken, Halfords enz.) kopen. Druk met een pennetje of je sleutel het klepje in het slot opzij en spuit ruimschoots grafiet in je slot. Contactsleutel ook even "coaten" met grafiet. Nu langzaam aan de poeder in het slot "masseren" met je sleutel. Steeds de sleutel lichtjes heen en weer bewegen en steeds dieper gaan. Forceer niets. Herhaal dit (ook af en toe wat grafiet bijspuiten) totdat het slot weer gangbaar wordt.
Na een paar weken of maanden kan het zijn dat je slot weer wat stroever gaat. Dan weer even wat grafiet er inmasseren. Daarna gaat het meestal vele jaren goed.
 
Laatst bewerkt:
Heb hetzelfde gehad bij meerdere Yamaha sloten. Eerst werkt WD40 of ander dun smeermiddel nog wel, maar op een zeker moment houdt dat ook op. Toch is dit vrij simpel op te lossen.

Spoel het slot eerst goed uit door het ruim in te spuiten met WD40, net zo lang tot er geen donkere meuk meer uit het slot komt druipen.
Nu het slot GOED laten drogen, je kunt daar ook een haarföhn voor gebruiken. Het slot moet droog zijn, anders gaat het grafietpoeder klonteren.
Flesje grafietpoeder (verkrijgbaar bij de meeste fietsenzaken, Halfords enz.) kopen. Druk met een pennetje of je sleutel het klepje in het slot opzij en spuit ruimschoots grafiet in je slot. Contactsleutel ook even "coaten" met grafiet. Nu langzaam aan de poeder in het slot "masseren" met je sleutel. Steeds de sleutel lichtjes heen en weer bewegen en steeds dieper gaan. Forceer niets. Herhaal dit (ook af en toe wat grafiet bijspuiten) totdat het slot weer gangbaar wordt.
Na een paar weken of maanden kan het zijn dat je slot weer wat stroever gaat. Dan weer even wat grafiet er inmasseren. Daarna gaat het meestal vele jaren goed.

Ga ik ook eens proberen dan.. Alles is beter dan nu.
 
Mn fzs600 was total na geen voorrang gekregen te hebben. Weekje of 2 terug een nieuwe gekocht... Het is weer een fazer geworden :D

24gn7ms.jpg
 
Heel goed, was tegen de zijkant van de auto gebotst, met mn bovenbeen hard tegen die auto en verder op t dak beland. Heb paar weken stijf been gehad, verder niks gelukkig :-)
 
Het contactslot van mijn fazer (fz6s van 2004) is wat harkerig. Ik had het in het begin bij mijn vorige motor (een 94er Diversion 600) ook. Toen hielp een beetje slotspray erg goed. Nooit meer problemengehad. Bij de Fazer heeft het tijdelijk wat verbetering gebracht, maar nu is het weer ruk.

Nu heeft de Fazer ook een startonderbreker. Is dat mechanische gedeelte los verkrijgbaar of los te demonteren? Ik kan me voorstellen dat een keer goed spoelen of doorblazen ook nog wel zou moeten kunnen helpen.
Heb dus zelfde fiets, en merkte dit ook op. Wat erg helpt bij mij is bij het de sleutel insteken de sleutel helemaal doorduwen, (zoals bij stuurslot erop zetten) daarna veert hij iets terug en dan draait hij altijd soepel om bij mij. Wanneer ik dit niet doe is het inderdaad prutsen.
 
@Startrekpistol: dat gedrag merkte ik inderdaad ook op. Het was idd zo erg dat je behoorlijk hardhanig moet doordrukken. Bedankt voor de tip, want dit is inderdaad cruciaal gebleken.

Het helpt wellicht ook niet mee dat de motor regelmatig in weer en wind staat. Thuis overigens wel onder een tent. en die gekke oude Div had maar 1 punt waar je de sleutel moest doordrukken en dat is wanneer je de motot op stuuslot wil zetten met stadslicht aan (dat heeft de Fazer ook).

Verder mooi al je zo'n botsing zonder al teeel kleerscheuren weet te "overleven"...

Ik ben overigens verder zeer in mijn nopjes met de Fazer. Het enige waar ik hartgrondig spijt van heb is dat k dit niet veeeel eerder heb gedaan.
 
Yeey! Ik ben in het bezit van een Yamaha FZ6 Fazer uit 2008 helaas zijn de banden aan vervanging toe. Nu is mijn vraag welke banden adviseren jullie? of kan ik ergens meer wegwijs worden in de bandensoorten! Grtz
 
Yeey! Ik ben in het bezit van een Yamaha FZ6 Fazer uit 2008 helaas zijn de banden aan vervanging toe. Nu is mijn vraag welke banden adviseren jullie? of kan ik ergens meer wegwijs worden in de bandensoorten! Grtz

Pilot road 2 is super.
Pilot road 3 als je ook in regen rijdt.
Pilot road 4 als je het beste van t beste wilt.

Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen

@Startrekpistol: dat gedrag merkte ik inderdaad ook op. Het was idd zo erg dat je behoorlijk hardhanig moet doordrukken. Bedankt voor de tip, want dit is inderdaad cruciaal gebleken.

Het helpt wellicht ook niet mee dat de motor regelmatig in weer en wind staat. Thuis overigens wel onder een tent. en die gekke oude Div had maar 1 punt waar je de sleutel moest doordrukken en dat is wanneer je de motot op stuuslot wil zetten met stadslicht aan (dat heeft de Fazer ook).

Bij mij hielp het door de FZS niet meer op stuurslot te zetten. Vanaf 'off' (dus niet stuurslot) gaat het meestal wel soepel, inderdaad met even het drukken. Beetje contactspray/wd40 heeft wel geholpen. Hierna stuurslot niet meer gebruikt (toch altijd schijfremslot ivm verzekering) en probleem bleef weg. Ik had laatst ook op een TDM gereden, die had precies hetzelfde (was al eerder slot van een Fazer ingezet :P) Succes.
 
Yeey! Ik ben in het bezit van een Yamaha FZ6 Fazer uit 2008 helaas zijn de banden aan vervanging toe. Nu is mijn vraag welke banden adviseren jullie? of kan ik ergens meer wegwijs worden in
Ben je een kilometervreter dan zou ik voor de T30 gaan
Zelf rij ik met de S20 evo nu net 500 km maar naar volle tevredenheid tot nu toe.
Maar blijft altijd iets persoonlijks
 
Yeey! Ik ben in het bezit van een Yamaha FZ6 Fazer uit 2008 helaas zijn de banden aan vervanging toe. Nu is mijn vraag welke banden adviseren jullie? of kan ik ergens meer wegwijs worden in de bandensoorten! Grtz

Bandenkeus is heel persoonlijk, ik zweer bij Michelin pilot road 2. Zowel op de fz6 als met mijn vorige motor, een zx10r, onder alle omstandigheden (van nat tot circuitdagje) nooit een stap verkeerd gezet. Daarnaast met de komst van de road 3 & 4, ook kostentechnisch interessant. Voor mij de perfecte mix tussen duurzaamheid, betrouwbaarheid en kosten.

Veel plezier met je nieuwe fiets! :]
 
hey

vandaag een update gedaan , effe orginele filter vervangen door een bmc ,

vind persoonlijker dat het beter is , wel een zeer leuke fiets om aan te sleutelen :)

greets ivo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan