Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12A

MF Fazerrit 2014 voorkeur

  • Zaterdag 12 april

    Stemmen: 1 5,9%
  • Zondag 13 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 19 april

    Stemmen: 13 76,5%
  • Zondag 20 april

    Stemmen: 3 17,6%
  • Zaterdag 26 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 27 april

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het stemmen lijkt inmiddels te zijn gestagneerd, dus we gaan er zaterdag 19 april op uit.

Verzamelen zal zijn langs de A12, afslag De Meern, bij de Starbucks/BK/AC restaurant. In het midden van het land dus.
Het zal een gevarieerde rit worden met dijken, binnenwegen en bossen.


Meer informatie volgt binnenkort. *D
 
Waarschijnlijk verwachten ze meer te verdienen met motoren met een lagere cilinderinhoud. Want daar zijn ze bij Yamaha wel druk bezig mee geweest natuurlijk.

Honda heeft dat eigenlijk ook gedaan, kijk maar naar de 500 en 700/750 serie. Boven de 1000cc vernieuwen ze daar ook niet veel meer de laatste tijd.
Kleinere, zuinige motoren zijn tegenwoordig in.

Met alle respect maar de markt wordt al overspoelt met 100-120pk machientjes. Suzuki doet er ook vrolijk aan mee. Waarom heeft men daar geen 1000CC naked meer. Maak een GSR 1000 en blaas nieuw leven in de B-King. Ook daar komt men weer met een GSR 750 waar men slechts 106PK uithaalt terwijl de GSXR 750 gewoon 150pk heeft. Yamaha, Suzuki dat kan echt beter. Hoe moeilijk kan het zijn om een dikke 1000cc naked te bouwen.

Het zal wel te maken hebben met de Co2 prestaties die ze als bedrijf moeten halen :r

Als ik zuinig wil rijden pak ik het saaie koekblik wel of koop ik een motorscooter.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd iedereen nog met zijn nieuwe aanwinst!

Heb laatste tijd nog wel veel meegelezen alleen verder niet actief, ben wel geïnteresseerd in de rit op de 19e maar moet nog even regelen met werk. Lijkt me wel leuk aangezien ik vorige keer uiteindelijk niet mee kon :(
 
Met alle respect maar de markt wordt al overspoelt met 100-120pk machientjes. Suzuki doet er ook vrolijk aan mee. Waarom heeft men daar geen 1000CC naked meer. Maak een GSR 1000 en blaas nieuw leven in de B-King. Ook daar komt men weer met een GSR 750 waar men slechts 106PK uithaalt terwijl de GSXR 750 gewoon 150pk heeft. Yamaha, Suzuki dat kan echt beter. Hoe moeilijk kan het zijn om een dikke 1000cc naked te bouwen.

Als ik zuinig wil rijden pak ik het saaie koekblik wel of koop ik een motorscooter.

Los daarvan is de marge op die kleinere motorfietsen dusdanig laag, dat daar het licht niet van zal blijven branden, die dingen moeten dusdanig goedkoop de markt in, dat er wel aantallen gescoord worden maar geld wordt er niet verdiend.
 
Met alle respect maar de markt wordt al overspoelt met 100-120pk machientjes. Suzuki doet er ook vrolijk aan mee. Waarom heeft men daar geen 1000CC naked meer. Maak een GSR 1000 en blaas nieuw leven in de B-King. Ook daar komt men weer met een GSR 750 waar men slechts 106PK uithaalt terwijl de GSXR 750 gewoon 150pk heeft. Yamaha, Suzuki dat kan echt beter. Hoe moeilijk kan het zijn om een dikke 1000cc naked te bouwen.

Als ik zuinig wil rijden pak ik het saaie koekblik wel of koop ik een motorscooter.

We moeten een petitie starten. :+

Maar de Italianen doen het een heel stuk beter wat betreft dikke nakeds, evenals Kawasaki en Triumph.
Daar staat wel tegenover dat die merken een kleinere afzet hebben dan Honda, Yamaha, bMW...
 
Laatst bewerkt:
Iemand de Motoplus gelezen enkele weken gelden (nummer 4):
Uitgave 04 – 2014

full


full


Voor het hele artikel kun je in de Motorplus terecht.
Toont wel aan dat Honda niet verkeerd bezig is
Vooral het midden gebied lijkt dan wat fijner dan dat van de FZ1.
 
Iemand de Motoplus gelezen enkele weken gelden (nummer 4):
Uitgave 04 – 2014

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor het hele artikel kun je in de Motorplus terecht.
Toont wel aan dat Honda niet verkeerd bezig is
Vooral het midden gebied lijkt dan wat fijner dan dat van de FZ1.

Ik ben echt heel erg benieuwd wat de uitslag zou zijn met 190/55 Pilot Powers en een 16t voortandwiel. Ik snap nooit zo goed dat men een vergelijkingstest doet met motors die op verschillend rubber staan. Wil je goed vergelijken dan moet je ook met dezelfde banden rijden.

We moeten een petitie starten. :+

Maar de Italianen doen het een heel stuk beter wat betreft dikke nakeds, evenals Kawasaki en Triumph.
Daar staat wel tegenover dat die merken een kleinere afzet hebben dan Honda, Yamaha, bMW...

:^
 
Laatst bewerkt:
Ik had in 2008 een FZ1N gekocht en na twee jaar ingeruild voor een CB1000r. Ben teruggegaan naar de FZ1, dit maal een S Fazer. Ik vind de Honda veel saaier rijden. Met de Yamaha heb ik eigenlijk twee in een. Tot pakweg 6.500 toeren een brave soepele en daarna een redelijk agressieve bike die het voorwiel erg graag wil liften. De Honda doet het best goed, doch dat was niet helemaal wat ik wilde. Met het Crossplane blok in een nieuwe FZ1N of S zou ik echt happy worden.

Nu denk ik serieus aan de nieuwe BMW S1000R. Deze zit prima en schijnt ook lekker agressief te zijn. Er is in ZO Brabant echter nog geen demo. Dit vind ik wel vreemd, doch blijkbaar iets van BMW. Je moet hem maar kopen zonder proefrit.
 
Laatst bewerkt:
Het stemmen lijkt inmiddels te zijn gestagneerd, dus we gaan er zaterdag 19 april op uit.
Verzamelen zal zijn langs de A12, afslag De Meern, bij de Starbucks/BK/AC restaurant. In het midden van het land dusHet zal een gevarieerde rit worden met dijken, binnenwegen en bossen.

Afstand naar het verzamelpunt is goed te doen.
Nu maar hopen dat we hetzelfde weer hebben als vandaag :Y
 
Vandaag de Fazer opgehaald en direct 150 km gereden. Geweldig!
Bij de volgende mooie dag eerst de motor wassen, cleanen, ketting reinigen, poetsen en in de was zetten ect.
Ook wil ik led knipperlichten voor en achter plaatsen, wie heeft er een link naar goede led knipperlichten?
 
Mooi om te zien dat iedereen zo blij is met de Fazer :Y
 
Vandaag de Fazer opgehaald en direct 150 km gereden. Geweldig!
Bij de volgende mooie dag eerst de motor wassen, cleanen, ketting reinigen, poetsen en in de was zetten ect.
Ook wil ik led knipperlichten voor en achter plaatsen, wie heeft er een link naar goede led knipperlichten?

Bij mij heeft Termaat er geïntegreerde led knipperlichten in gezet. En heb meer plaatjes in dit topic gezien met de zelfde verlichting. Ziet er echt heel mooi uit!
 
Vandaag de Fazer opgehaald en direct 150 km gereden. Geweldig!
Bij de volgende mooie dag eerst de motor wassen, cleanen, ketting reinigen, poetsen en in de was zetten ect.
Ook wil ik led knipperlichten voor en achter plaatsen, wie heeft er een link naar goede led knipperlichten?
Ik heb deze! ;)
 
Vandaag de Fazer opgehaald en direct 150 km gereden. Geweldig!
Bij de volgende mooie dag eerst de motor wassen, cleanen, ketting reinigen, poetsen en in de was zetten ect.
Ook wil ik led knipperlichten voor en achter plaatsen, wie heeft er een link naar goede led knipperlichten?

Leuk!!!

Gefeliciteerd!
 
Vandaag de Fazer opgehaald en direct 150 km gereden. Geweldig!
Bij de volgende mooie dag eerst de motor wassen, cleanen, ketting reinigen, poetsen en in de was zetten ect.
Ook wil ik led knipperlichten voor en achter plaatsen, wie heeft er een link naar goede led knipperlichten?

Eh.... cleanen? Je bedoelt met cleaner behandelen? Alleen doen als er iets aan de hand is met de lak, bv. dat die verkleurt oid.
Gebruik je cleaner te vaak, dan wordt je lak dof en levenloos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan