Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12A

MF Fazerrit 2014 voorkeur

  • Zaterdag 12 april

    Stemmen: 1 5,9%
  • Zondag 13 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 19 april

    Stemmen: 13 76,5%
  • Zondag 20 april

    Stemmen: 3 17,6%
  • Zaterdag 26 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 27 april

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Eh.... cleanen? Je bedoelt met cleaner behandelen? Alleen doen als er iets aan de hand is met de lak, bv. dat die verkleurt oid.
Gebruik je cleaner te vaak, dan wordt je lak dof en levenloos
Don't worrie, i'm a professional detailer. ;)
Ik bedoel gewoon de motor lekker verwennen door hem een goede schoonmaak en poetsbeurt te geven.
 
Ff een ander vraagje... bij de vorige thread kreeg ik elke keer een mailtje s er reactie was... en nu niet meer... Hoe kan ik dat instellen?
 
Met de lak van tegenwoordig is dat inderdaad zo gebeurt B|

heb ik gelukkig geen last van...mijn vorige gsx-r was ook verschrikkelijk ...wat een klotelak! mijn huidige FZ8 is met speciale 'harde' autolak gespoten in een officiele yamaha kleur... Black Pearl , daarnaast een blanke laklaag eroverheen... echt schitterend!! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ff een ander vraagje... bij de vorige thread kreeg ik elke keer een mailtje s er reactie was... en nu niet meer... Hoe kan ik dat instellen?
Rechts bovenin het scherm, een envelopje dat symbool staat voor notificaties instellen.

Naast het driehoekje voor modjes waarschuwen, en het symbool voor toevoegen als favoriet
 
Laatst bewerkt:
Nu ben ik officieel gastrijder, van de week mijn trouwe FZS1000 verkocht, gelukkig was het een heel enthousiaste man die helemaal blij met mijn trouwe fazer naar huis ging. Voelt toch een beetje vreemd om je motor weg te zien rijden.

Maar ik heb gelukkig mijn nieuwe trots waar ik nu mijn rijd, inmiddels de eerste 250km erop gezet en tot nu toe geniet ik enorm. Dus alvast een eerste foto. Voor in de OP om echt bij de gastrijders gezet te worden, maak ik van het weekend nog wel wat mooiere foto's.

Grotefoto-WCCUFCVU.jpg
 
Veel plezier ermee, zag mijn Fz1 vorige week ook door mijn woonplaats rijden, raar gevoel was dat :/
 
Nu ben ik officieel gastrijder, van de week mijn trouwe FZS1000 verkocht, gelukkig was het een heel enthousiaste man die helemaal blij met mijn trouwe fazer naar huis ging. Voelt toch een beetje vreemd om je motor weg te zien rijden.

Maar ik heb gelukkig mijn nieuwe trots waar ik nu mijn rijd, inmiddels de eerste 250km erop gezet en tot nu toe geniet ik enorm. Dus alvast een eerste foto. Voor in de OP om echt bij de gastrijders gezet te worden, maak ik van het weekend nog wel wat mooiere foto's.

[afbeelding]

Mooie brommert. Maar eh, die tas is niet waterdicht. Spreek uit ervaring. Heb die tas ook.
Tijdens een slechte dag in Schotland heeft ie ongeveer een liter water meegenomen aan de binnenzijde.....
 
Ik rij toch bijna nooit met regen, maar als ik weekendje weg ga zal ik er rekening mee houden.
 
Maar ik heb gelukkig mijn nieuwe trots waar ik nu mijn rijd
Gefelicteerd met de nieuwe aanwist! Ziet er echt schitterend uit! Plannen om af en toe ook eens een bos weggetje te gaan pakken ermee?

Hoewel m'n FZ6'je het voorlopig nog prima doet, hoop ik zodra ik dat gat in m'n hand heb kunnen dichten over te stappen naar een F800 GS. Fijn om te horen dat de overgang van Yamaha naar BMW niet al teveel pijn doet!
 
Laatst bewerkt:
Gefelicteerd met de nieuwe aanwist! Ziet er echt schitterend uit! Plannen om af en toe ook eens een bos weggetje te gaan pakken ermee?

Hoewel m'n FZ6'je het voorlopig nog prima doet, hoop ik zodra ik dat gat in m'n hand heb kunnen dichten over te stappen naar een F800 GS. Fijn om te horen dat de overgang van Yamaha naar BMW niet al teveel pijn doet!

F800GS heb ik al meerdere demo's van ingereden, eerste 1.000km, erg fijne motor alleen miste ik wat power, maar dat is als je van een 600 komt zeker niet het geval.

Bosweggetjes pakte ik een paar jaar geleden ook met mijn XT600, was zeker erg leuk!
Misschien dat ik dat nu wel weer ga doen.
 
Don't worrie, i'm a professional detailer. ;)
Ik bedoel gewoon de motor lekker verwennen door hem een goede schoonmaak en poetsbeurt te geven.

Ik maak me geen zorgen..... maar wilde het wel ff zeker weten. Ik heb van die poetsers meegemaakt die élke keer de handel in de cleaner zetten, omdat ze dachten dat het zo hoorde, vandaar.
 
[b


Mooie brommert. Maar eh, die tas is niet waterdicht. Spreek uit ervaring. Heb die tas ook.
Tijdens een slechte dag in Schotland heeft ie ongeveer een liter water meegenomen aan de binnenzijde.....

Heb je daar nog invoerkosten voor moeten betalen? _O-
 
Nu ben ik officieel gastrijder, van de week mijn trouwe FZS1000 verkocht, gelukkig was het een heel enthousiaste man die helemaal blij met mijn trouwe fazer naar huis ging. Voelt toch een beetje vreemd om je motor weg te zien rijden.

Maar ik heb gelukkig mijn nieuwe trots waar ik nu mijn rijd, inmiddels de eerste 250km erop gezet en tot nu toe geniet ik enorm. Dus alvast een eerste foto. Voor in de OP om echt bij de gastrijders gezet te worden, maak ik van het weekend nog wel wat mooiere foto's.

[afbeelding]

Ach het is natuurlijk geen Yamaha :o maar toch issie wel nais
 
Nu ben ik officieel gastrijder, van de week mijn trouwe FZS1000 verkocht, gelukkig was het een heel enthousiaste man die helemaal blij met mijn trouwe fazer naar huis ging. Voelt toch een beetje vreemd om je motor weg te zien rijden.

Maar ik heb gelukkig mijn nieuwe trots waar ik nu mijn rijd, inmiddels de eerste 250km erop gezet en tot nu toe geniet ik enorm. Dus alvast een eerste foto. Voor in de OP om echt bij de gastrijders gezet te worden, maak ik van het weekend nog wel wat mooiere foto's.

[afbeelding]

Mooie bike Vincent, veel plezier, en veeeeeel veilige km's! :]
 
Nu ben ik officieel gastrijder, van de week mijn trouwe FZS1000 verkocht, gelukkig was het een heel enthousiaste man die helemaal blij met mijn trouwe fazer naar huis ging. Voelt toch een beetje vreemd om je motor weg te zien rijden.

Maar ik heb gelukkig mijn nieuwe trots waar ik nu mijn rijd, inmiddels de eerste 250km erop gezet en tot nu toe geniet ik enorm. Dus alvast een eerste foto. Voor in de OP om echt bij de gastrijders gezet te worden, maak ik van het weekend nog wel wat mooiere foto's.

[afbeelding]

Gaaf……..Die WIL IK OOK! *O*
Ik hou van die kleurstelling. Lekker simpel, no flash.
 
Hoi BMW-Vince,

Hij ziet er prima uit, gefeliciteerd!

Waarom ben je overgestapt naar deze GS. En moet je niet flink wennen aan het Boxterblok.
Rijdt volgens mij toch heel anders dan een vier in lijn.
 
Hoi BMW-Vince,

Hij ziet er prima uit, gefeliciteerd!

Waarom ben je overgestapt naar deze GS. En moet je niet flink wennen aan het Boxterblok.
Rijdt volgens mij toch heel anders dan een vier in lijn.

Ik werk voor BMW en zodoende heb ik de laatste jaren al veel BMW motoren kunnen rijden, met name inrijden van demo's en gewoon af en toe een weekendje een fiets meenemen.
Dus echt wennen is niet nodig, maar het grote verschil is niet meer sinds de boxer deels vloeistofgekoeld is, rijdt veel vloeiender dan vroeger.
Dit blok reageert wel veel sterker en feller op lage toeren maar gaat toch op hogere toeren gewoon heel hard door.

Al met al valt het verschil wel mee, deze boxer is geen typische tweecilinder zoals vroeger.
We horen ook van diehard boxerrijders dat ze juist bij dit nieuwe blok een stukje karakter missen omdat de rijeigenschappen te vloeiend zijn.
Maar goed de power, 125pk en 125Nm maken wel een boel goed, als je de tractioncontrol uitzet dan maakt deze motor in 1 en 2 makkelijk een pure powerwheelie zonder deze te forceren, gewoon gas open en het voorwiel kiest het luchtruim.
 
Laatst bewerkt:
Ik werk voor BMW en zodoende heb ik de laatste jaren al veel BMW motoren kunnen rijden, met name inrijden van demo's en gewoon af en toe een weekendje een fiets meenemen.
Dus echt wennen is niet nodig, maar het grote verschil is niet meer sinds de boxer deels vloeistofgekoeld is, rijdt veel vloeiender dan vroeger.
Dit blok reageert wel veel sterker en feller op lage toeren maar gaat toch op hogere toeren gewoon heel hard door.

Al met al valt het verschil wel mee, deze boxer is geen typische tweecilinder zoals vroeger.
We horen ook van diehard boxerrijders dat ze juist bij dit nieuwe blok een stukje karakter missen omdat de rijeigenschappen te vloeiend zijn.
Maar goed de power, 125pk en 125Nm maken wel een boel goed, als je de tractioncontrol uitzet dan maakt deze motor in 1 en 2 makkelijk een pure powerwheelie zonder deze te forceren, gewoon gas open en het voorwiel kiest het luchtruim.

Blijft natuurlijk een kwestie van smaak/voorkeur.

Ik vond het verschil tussen de BMW boxer en een 4cilinder toch wel vrij groot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan