Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12A

MF Fazerrit 2014 voorkeur

  • Zaterdag 12 april

    Stemmen: 1 5,9%
  • Zondag 13 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 19 april

    Stemmen: 13 76,5%
  • Zondag 20 april

    Stemmen: 3 17,6%
  • Zaterdag 26 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 27 april

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nooit de nokjes eraf halen, deze houden de boel op zijn plek, zodat het niet gaat draaien.
Het spul is van kunststof en dat kun je niet zo vast zetten, daarvoor ook die nokjes.

Je kunt de nokjes opmeten vanaf je standaard stuur en dan boren, houd wel rekening met de hoek van je handles en natuurlijk dat je stuurgewichten niet in de weg komen te zitten van je gashandle, want die moet vrij kunnen draaien.

Bij mij heeft de dealer het gedaan. Echt twee seconden werk voor die mensen. Zonder nokjes is inderdaad niet aan te raden. Bij mij waren ze afgebroken en dat is niet fijn. 9 van de 10 keer gaat het goed maar bij op de claxon drukken verschoof de boel wel eens. Niet eraf halen dus...
 
Bij mij heeft de dealer het gedaan. Echt twee seconden werk voor die mensen. Zonder nokjes is inderdaad niet aan te raden. Bij mij waren ze afgebroken en dat is niet fijn. 9 van de 10 keer gaat het goed maar bij op de claxon drukken verschoof de boel wel eens. Niet eraf halen dus...
Allen thanks voor de support :}
Ga me er maar eens in verdiepen want vind een zwart stuur gewoon mooier :)
Wellicht een leuk klusje voor als het weer eens slecht weer is :Y
 
Helaas kan ik er met de rit niet bijzijn. Probeer volgende keer opnieuw. Veel plezier!

Ik heb een Rizoma stuur. Heb de nokjes er gewoon afgehaald en het stuur 2 cm aan elke kant ingekort. Gaat prima.
 
Ik kom toch WEL. Vriendinlief heeft het te druk en gaat niet mee naar Ten Kate, dus kies ik toch alsnog voor de Fazerrit! Eindelijk een keer erbij :) En nou nie verzetten nie ;)
 
Ik ga er van uit dat ik er ook ben!!

Miss ff lijstje maken van wie er nu aangemeld heeft. Kan iedereen ff zien of juist aan, of afgemeld staat.

Gr., Gijs
 
Laten we gaan voor géén.

Ik zal vanavond de route hier delen.
De temperatuur voor zaterdag is helaas bijgesteld naar 15 graden, maar het ziet er verder goed uit.

Verder wil ik mensen verzoeken ervoor te zorgen dat ze na vertrek van het startpunt van de route voldoende brandstof hebben om zeker 65 km te kunnen rijden.
Nabij de eerste pitstop is een tankstation.

Moet je van ver komen, en wil je tanken in de buurt van het vertrekpunt van de route?
Dan kun je natuurlijk langs de snelweg tanken, maar een goedkopere optie is om na afrit De Meern (A12) een klein stukje De Meern in te rijden.
Naamloos_zpsbdf461a7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even wat ervaring delen : Ik had een lekkende voorvork keerring op mijn 203 fazer 1000. Ik heb een nieuwe keerring geinstalleerd, maar direct ook de olie in beide vorken vervangen door iets zwaardere olie (10x50 ipv 5w50 zoals door Yamaha wordt aangeraden). Tegelijk heb ik ook de vorken een centimeter door de kroonplaat gestoken, wat de motor iets op de neus zet, maar nog geen grondspeling problemen veroorzaakt (toch niet bij mij).

En ik moet zeggen : een wereld van verschil! De uitdrukking "als op rails" krijgt een nieuwe betekenis. Ik kan een stuk platter in de bocht zonder me onzeker te voelen, en de vork duikt minder zonder oncomfortabel te zijn. Ligt het nu aan de keerring (de vork lekte precies al wat langer zonder dat ik het zag), aan de dikkere olie, aan de geometrie, ik weet het niet, maar de combinatie werkt perfect.
Misschien een tip voor wie een goedkope verbetering zoekt.

Volgende stap : nieuw rubber. Wat hebben jullie liggen op de fazer?
 
Vanavond laat ik er achter michelin pilot road 4 op leggen. Ik laat jullie wel weten hoe het bevalt. Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen want er liggen nu pirelli diablo's op uit 2006 die vierkant zijn en scheuren in het loopvlak
 
Michelin Pilot Road 3 op mijn FZ1

Goede grip maar ik heb het idee dat de motor wat stroef op zijn zij gaat in de bocht.
Weet niet precies hoe ik het moet omschrijven. Voorheen had ik geen idee wat voor ander merk en toen ging het wat soepeler.
Maar vooralsnog geven ze wel goede grip en ik kom er goed mee stil te staan als ik aan de rem trek. Dat is ook wel belangrijk.

@Peter575 Inderdad GEEN off road stukken. Laten we het bij asfalt houden.
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat nou voor gezeur steeds over offroad?
Er zit helemaal geen offroad in, dat ga ik er toch ook helemaal niet in gooien?!

Ik doe dit ook maar om iedereen een plezier te doen, op deze manier raakt de lol er voor mij ook snel af. Zo heb ik ook geen zin meer om zaterdag op stap te gaan.
 
RSPCT voor de organisator! Kom op, alsof hij dat erin zou zetten met al die straatbandjes.... |(
Ik wil graag mee en ik ben keigezellig! ;)
 
Laatst bewerkt:
RSPCT voor de organisator! Kom op, alsof hij dat erin zou zetten met al die straatbandjes.... |(
Ik wil graag mee en ik ben keigezellig! ;)

Net als vorig jaar, toen was het ook gezellig al waren we met een kleinere groep.

En in de rit van vorig jaar zat ook geen offroad, dus die discussie gaan we nu sluiten.
 
GPX toegevoegd aan de informatie in de OP!
 
Laatst bewerkt:
Kwam nog een leuk FZ6 filmpje tegen op het circuit van een of andere Engelsman.
Best knallen met zo'n motor :)

Andere vraag. Ik zoek zo'n comfort seat voor mijn motor. Weet iemand waar je die dingen kan testen ook? Binnen een straal van 100 kilometer van Den Haag het liefst. Liefst ook nog een beetje verhoogd zodat mijn knieën wat meer ruimte hebben.
 
Laatst bewerkt:
GPX toegevoegd aan de informatie in de OP!

Nog ff,

ten eerste; ziet er goed uit.

maar wel ff wat vragen;

Ik heb Basecamp, hoe stellen jullie de voorkeuren in? Vermijden snelwegen? Snellere tijd? Woonwijken vermijden? Maakt nog al een verschil voor de route en ik zie nu wat stukjes heen en weer in de route zitten en stukje a12...... Wel handig beetje gelijke instellingen te hebben, ook al past de zumo zich wel weer enigszins aan.

En dan bijna de zelfde vraag maar dan voor de instellingen op de zumo;

Snelweg vermijden? Snellere tijd? veerboot vermijden? etc?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan