Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12A

MF Fazerrit 2014 voorkeur

  • Zaterdag 12 april

    Stemmen: 1 5,9%
  • Zondag 13 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 19 april

    Stemmen: 13 76,5%
  • Zondag 20 april

    Stemmen: 3 17,6%
  • Zaterdag 26 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 27 april

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zwager is bezig met een bagagerek voor mn FZ6, hoop deze eind van de week te kunnen monteren en testen. Kan ik kijn bagage op vakantie voortaan vast zetten zonder bang te hoeven zijn dat de lak beschadigd... Fotos volgen later!
 
Zwager is bezig met een bagagerek voor mn FZ6, hoop deze eind van de week te kunnen monteren en testen. Kan ik kijn bagage op vakantie voortaan vast zetten zonder bang te hoeven zijn dat de lak beschadigd... Fotos volgen later!

Ik ben dan wel benieuwd!
 
Zo kids op bed, eindelijk echt vaderdag
full
 
Ik ben dan wel benieuwd!
Alstu:
20140606_223404_zpsc51ee703.jpg
20140606_223413_zps456b8d31.jpg

De ruwbouw. De tempexplaat die er boven op ligt is om te proberen. Zwager is druk bezig geweest en van de week wordt er deze plaat opgeschroefd:
IMG-20140613-WA0000_zps65e5eefd.jpg


Plaat is mooi groot, zo'n 50 bij 30 cm en gemaakt uit 2mm aluminium. Frame zelf is gemaakt van ijzer. Wanneer alles klaar is wordt er mee proef gereden. Als alles goed bevonden is gaat alles nog naar de straler/spuiter.
 
Hallo mensen,

heeft iemand toevallig het stuur van zijn fz8 te koop staan. Of weet iemand een aftermarket stuur dat er perfect op lijkt? Ik wil graag (nog) wat rechter op mijn fz1 zitten. Ik wil de originele fz1 risers houden en een fz8 stuur monteren.

mvg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Rizoma stuur op de originele risers gemonteerd. Als je het stuur ongeveer 4 cm smaller maakt hoef je niets aan de leidingen te doen. Ik vind dit echt prettiger zitten. Zie mijn foto in de openingspost.
 
Hyperpro op de Fazer! Voor en achter. Wereld van verschil! Achter is een extra stevige veer gemonteerd i.v.m. de topkoffer en eventuele passagier. Hij staat nu op stand 1 achter met dus nog stelmogelijkheid zat. Hij vliegt met remmen en gasgeven niet meer zo extreem naar voren cq achter en het comfort is verbeterd. Dat naar voren en achteren vliegen maakte hem vooral in de binnenstad en met flinke hobbels instabiel. De gasrespons van de fz6 is al niet zo best en de zwakke vering maakte het nooit beter. Bochtenwerk ging met snelle bochten en langzame goed maar ik heb dat nog niet echt kunnen testen omdat ik de snelweg op moest om snel ergens te zijn. Van het weekend gooi ik mijn vriendin achterop.
 
Hyperpro op de Fazer! Voor en achter. Wereld van verschil! Achter is een extra stevige veer gemonteerd i.v.m. de topkoffer en eventuele passagier. Hij staat nu op stand 1 achter met dus nog stelmogelijkheid zat. Hij vliegt met remmen en gasgeven niet meer zo extreem naar voren cq achter en het comfort is verbeterd. Dat naar voren en achteren vliegen maakte hem vooral in de binnenstad en met flinke hobbels instabiel. De gasrespons van de fz6 is al niet zo best en de zwakke vering maakte het nooit beter. Bochtenwerk ging met snelle bochten en langzame goed maar ik heb dat nog niet echt kunnen testen omdat ik de snelweg op moest om snel ergens te zijn. Van het weekend gooi ik mijn vriendin achterop.

Mooi toch?

Ik roep altijd dat de fabrikanten de meeste fietsen af-fabriek gewoon tekort doen door die budgetvering die ze er onder knallen.
Als er iets is dat meteen verbetering geeft dan is het wel wat jij hebt laten doen, veel meer dan een glimmende uitlaatpijp of allerlei andere toeters en bellen......

Wat was je kwijt en wat is er gedaan?
 
Yup, ik vraag mij eigenlijk af waarom ik het niet maanden eerder heb laten doen. Het verschil is echt dag en nacht. Je rijdt gewoon een stuk zekerder als je het gevoel hebt dat je fiets stevig op de weg ligt. Het "zoeken" is verdwenen en hobbels in het wegdek leveren niet meer gelijk onrustigheid in het rijwielgedeelte op.
Ik was er 400 euro voor kwijt en daarvan is vering vooraan afgesteld (hoogte, meer valt er niet in te stellen), gecontroleerd, dingen vervangen, de veren zelf en uiteraard de voorvorkolie. Aan de achterkant is de veer van de schokdemper vervangen door een hyperpro en daarna getest. Na het testen hebben ze hem later nog opnieuw open gehaald om de veer te vervangen voor een zwaarder exemplaar. Wat je merkt is wel een verschil van werkwijze t.o.v. de dealer. Ze nemen er echt de tijd voor en hebben ook rekenen gehouden met de topkoffer cq duo-passagier. Ik was er tevreden mee.

Maar inderdaad. Dit stond op prioriteitenlijst nummer 1. De wegligging.

@Vera
Spring er maar op!
 
Heb je voor nu progressief of normale veren laten plaatsen? Ik kom van een div, dus de fazer is voor mij al echt een feestje qua vering :)
 
Yamaha FZS-600 uit '99 met 35k op de teller. Vorige zomer is er een vrachtauto tegen aan gereden, met redelijk wat schade eraan overgehouden:

WfVQa30.jpg


Laten repareren en eens mooi opgepoetst, met het volgende resultaat:

kMlQVla.jpg


Dqaq3FH.jpg


7VN1jSQ.jpg


TBWrYFH.jpg


Nu gaat ie toch helaas de deur uit, vind het jammer als ie altijd binnen staat bij mijn ouders, ik rij er veel liever mee maar aangezien ik zelf geen garage heb, doe ik het maar met een Honda NTV 650 Revere uit '89 met 70k en cardanaandrijving voor luie mensen.. :P Deze kan lekker dag- en nacht in elk weertype buiten staan, dat boeit toch niet.. :P
 
Laatst bewerkt:
Update van mijn kant:

De hyperpro vering voor en achter bevalt echt geweldig. Met passagier gereden vandaag en ik ben schuiner gegaan dan ooit zonder passagier en dan heb ik voor mijn gevoel het nog rustig aan gedaan. Hij ligt als een blok op de weg en van de passagier heb ik totaal geen last gehad.
Ook een paar zijtassen vandaag gekocht voor de aankomende vakantie. Kan aan elke kant 34 liter in dus ruimte genoeg weer. Zijtassen, tanktas, topkoffer van 52 liter, Deutschland jawohl!
 
En die Hyperpro vering, kan je die alleen bij Hyperpro zelf laten monteren of kan elke dealer dat monteren en goed afstellen?
 
Filmpje van mijn ritje naar de Eifel twee weken geleden:


Gefilmd met ContourRoam. Beeld is goed met deze redelijk goedkope camera maar nu toch ook een ContourPlus2 besteld met externe mic. voor beter geluid (dit met oog op mijn vakantie naar Zwitserland over 4 weken al weer)
 
En die Hyperpro vering, kan je die alleen bij Hyperpro zelf laten monteren of kan elke dealer dat monteren en goed afstellen?

Een dealer kan het vast monteren maar ik zou het niet doen. Maakt qua prijs ook vrij weinig uit vaak. Bij Hyperpro hebben ze er verstand van en passen ze alles aan naar smaak van de rijder en weten ze ook uit ervaring welke veren ze moeten gebruiken. Er zijn nog verschillende varianten namelijk en ze controleren ook alle onderdelen grondig inplaats van gewoon olie eruit en veren erin. Ik zou het gewoon bij Hyperpro zelf laten doen.
 
Klinkt goed!!! Ben benieuwd hoe t rijdt :Y

Hij staat bij mij ook nog steeds in planning :) Net zoals een beurtje. Maar beide moeten even wachten, we hebben een huisje gekocht dus geld hard nodig!
 
Een dealer kan het vast monteren maar ik zou het niet doen. Maakt qua prijs ook vrij weinig uit vaak. Bij Hyperpro hebben ze er verstand van en passen ze alles aan naar smaak van de rijder en weten ze ook uit ervaring welke veren ze moeten gebruiken. Er zijn nog verschillende varianten namelijk en ze controleren ook alle onderdelen grondig inplaats van gewoon olie eruit en veren erin. Ik zou het gewoon bij Hyperpro zelf laten doen.
Bedankt voor je antwoord. Ik zit er ook aan te denken om het te laten doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan