Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit was de vorige FZ1
full
 
Hallo

Voorheen heb ik een FZ1-N 2006 gehad waar ik veel plezier aan had , heb hem toen verkocht en weer een OTR gekocht KTM450EXC , deze een jaartje bereden en toen maar besloten om toch weer voor een FZ1 te gaan maar dan de Fazer FZ1 SA, dus nu weer te vinden op de FZ1 zijn toch fijne fietsen
full
 
leuke motor *O* :]

Hallo

Voorheen heb ik een FZ1-N 2006 gehad waar ik veel plezier aan had , heb hem toen verkocht en weer een OTR gekocht KTM450EXC , deze een jaartje bereden en toen maar besloten om toch weer voor een FZ1 te gaan maar dan de Fazer FZ1 SA, dus nu weer te vinden op de FZ1 zijn toch fijne fietsen[afbeelding]
 
Kleine aanpassing gedaan vandaag Bellypan en Radiator kappen geplaatst. :}
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,
Ik ben Mark, kom uit Hoogezand en heb sinds afgelopen vrijdag een Fazer 1000 uit 2004.
Zoals te zien in mijn 'handtekening heb ik verscheidene motoren gehad. Hiervoor dus een Honda Fireblade, maar de sportieve houding, en oncomfortabel zit voor passagier hebben me doen besluiten deze weg te doen.

Mijn moeder heeft een Fazer 600 en een paar week geleden mocht ik daar bij gebrek aan eigen motor, een dag op touren. Dat beviel zo goed dat ik zelf ben gaan kijken naar een 1000.
En man o man, wat bevalt dat geweldig goed! :]

Ik moet nog mijn Garmin navigatie opbouwen, hoe hebben jullie dat gedaan?
En ik wil graag een ander ruitje, het liefst een double bubble, dus als iemand nog wat weet..

Ik wil me graag aansluiten bij dit topic en kijk uit naar een eventuele rit met Fazerrijders.
één van onderstaande foto's mag in de OP
I1U5Sye.jpg

8tWFOrm.jpg
 
Vorige week met de Fz in het zwarte woud geweest,
Motor wilde moeilijk starten, en viel de eerst km's vaak uit.

Eenmaal op temperatuur, draaide hij maar 800 rpm stationair. Verklaard waarom hij vaak uit viel.


Goed yammies hebben een stationair verstelknoop, maar ik kon hem niet vinden.
Thuis gekomen zat de draaiknop met kabel in de doos met spulletjes die er bij aanschaf bij zat.
Vorige eigenaar had hem blijkbaar verwijderd.

Wat gegoogled en gezochtover hoe en wat. Veel Engelstalige verhalen.
Ding weer terug gezet maar krijg hem max 2 tot 3 slagen in de 'thermo wax assembly'

Waarna de kabel omkruld. Igv draaid hij nu 1100 tot1200 rpm en valt niet uit.


Wat doet dat ding, ik snap de werking niet, waarom zou de vorige eigenaar het ding al losgehaald hebben, heeft een relatie met de vervangingsdemper?
 
Laatst bewerkt:
Mijn fazer loopt rond de 3000rpm niet helemaal lekker, lijkt wat in te houden...
Dit lijkt me niet normaal toch? Ik heb nog garantie, maar voordat ik 50km ga rijden om te horen te krijgen dat dat normaal is....
Fzs1000 uit 2004
 
@Kermit
Ik ben zelf in het bezit geweest van een FZS1000 uit '04 en
Deze hield niet in bij 3000 toeren wellicht was de mijne een uitzondering
maar als het mijn motor was zou ik erme terug rijden
Of een dealer in de buurt even laten kijken of er iets mee is
en met die info naar je leverancier gaan.
 
Mijn fazer loopt rond de 3000rpm niet helemaal lekker, lijkt wat in te houden...
Dit lijkt me niet normaal toch? Ik heb nog garantie, maar voordat ik 50km ga rijden om te horen te krijgen dat dat normaal is....
Fzs1000 uit 2004

Carburateurtjes niet goed gesteld? Doet mijn cat ook bij 3000rpm als hij niet helemaal lekker staat, alsof ie zich verslikt :+
 
Hoi allemaal,
Ik ben Mark, kom uit Hoogezand en heb sinds afgelopen vrijdag een Fazer 1000 uit 2004.
Zoals te zien in mijn 'handtekening heb ik verscheidene motoren gehad. Hiervoor dus een Honda Fireblade, maar de sportieve houding, en oncomfortabel zit voor passagier hebben me doen besluiten deze weg te doen.

Mijn moeder heeft een Fazer 600 en een paar week geleden mocht ik daar bij gebrek aan eigen motor, een dag op touren. Dat beviel zo goed dat ik zelf ben gaan kijken naar een 1000.
En man o man, wat bevalt dat geweldig goed! :]

Ik moet nog mijn Garmin navigatie opbouwen, hoe hebben jullie dat gedaan?
En ik wil graag een ander ruitje, het liefst een double bubble, dus als iemand nog wat weet..

Ik wil me graag aansluiten bij dit topic en kijk uit naar een eventuele rit met Fazerrijders.
één van onderstaande foto's mag in de OP
[afbeelding]
[afbeelding]
Welkom, leuke motor *D
Zeg maar welke je in de op wilt.
 
Ik heb die haynes manuals nooit in PDF kunnen vinden.. ik kan je wel aanraden even op MP of bol.com tweedehands te kijken. Meestal gaan na verkoop van de motor de handleidingen ook in de verkoop, dus er is met regelmaat heel goedkoop een handleiding te vinden. En het is sowieso wel fijn om hem in de schuur op de werkbank te hebben liggen. :)
 
voor de 2004 fazer van de vrouw zoek ik verstelbare koppelingshendel, zodat deze iets dichter bij het handvat komt te staan.

Iemand ervaring met de "ebay" setjes ? Zo ja een aankoo tip?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan