Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een vraagje : heeft er hier iemand een Quick shifter op een fz1 N. Lijkt me best een mooi ding om als accessoire er op te hebben .
Dus heeft iemand hier ervaring mee of er soms 1 te koop dan ben ik wel benieuwd naar de ervaringen wat betreft werking / inbouwen etc.

Heb er eentje van hm, zou het niet meer willen missen.
Inloggen
 
Mp2 vond ik een geweldige band de mp3 daarentegen behoorlijk drama. En die ervaringen hoor en lees ik meer.
De MP4 schijnt weer beetje teruggegrepen te hebben naar de basis van de mp2.
Maar ik heb het opgegeven.
Nu conti evo 2 road attack. Bezig aan 2setje.
Super plakkende band al in de eerste meters. Voor mij geen Michelin meer ondanks de MP4.
 
Geen ervaring met Michelin MP. Ben al jaren fan van Dunlop Sport Smart. Nu nog de bandjes van de vorige eigenaar aan het oprijden maar daarna gaan die er zeker weer onder. Zou geen nadeel kunnen noemen van die band.
 
Ik wil er trouwens een nieuw setje banden onder zetten. Road pilot 3 had ik in gedachten. Goede keus?

Bedankt alvast.

Ik heb goede ervaringen met de Michelin Pilot Road 3 op mijn Yamaha FZ6 S2 ABS Fazer. Na de OEM banden, waren volgens mij Dunlops, maar weet ik niet zeker meer, ben ik overgestapt naar de MPR3. De Michelins gaven mij meer vertrouwen aangezien die niet af en toe een stapje opzij zetten in een bocht. Bovendien is de looptijd langer bij normaal gebruikt: uit de OEM banden heb ik 10.000 km kunnen halen, en uit de MPR3 was er nog voldoende profiel bij 14.000 km (toen heb ik de FZ6 verkocht) om nog een 2.000 tot 3.000 km eruit te halen.
Op mijn BMW R1200RT zitten op dit moment Metzeler, en daar ben ik ook goed tevreden over. Die hebben nog maar 6.000 km wegervaring, en afhankelijk van hoe die zich verhouden zullen die vervangen worden door hetzelfde merk of de Michelin Pilot Road 4. De Metzeler Roadtec Z8 Interact kwam als winnaar uit de bus bij toerbanden vergelijk door Motorrad (nr 12, 29.05.2015) met Yamaha FJR1300 als test motor, met de Michelin Pilot Road 4 als goede tweede. De Metzeler blonk in alle fronten uit en was wat minder dan de Michelin vwb eigenschappen in de regen. De Michelin daarentegen was heer en meester in nat weer, echter was wat verder achterin met de prestaties op landweggetjes.

Succes met je keuze!
 
Genoeg om weer over na te denken! Thanks voor de reacties! Gelukkig regent het nooit in nl. 😁

Weet iemand nog of onderdelen uitwisselbaar zijn van de fazer 400 met de 600?
 
Even schaamteloos hier ook even mijn verkoop topic onder de aandacht brengen :+
Mischien iemand die nog op een FZ1000 rijd interesse in een "upgrade"? :]

Te koop: Yamaha FZ1S GT (volle kuip)

JCt8JXy.jpg
 
Misschien een dome vraag, zijn de uitlaatbochten van fz1 rvs( ga ik wel vanuit)? Gebruik momenteel Belgom, maar het blijft lastig om de vlekken eraf te krijgen. Iemand een wondermiddel om de bochten te reinigen?
 
Tsja hangt een beetje van de staat af denk ik. Als ze nog niet aangekoekt en roestig zijn dan kan je het af met alleen chrome polish. Anders eerst in de original coca cola weken en met goed nat zeepschuursponsje het grofste voorwerk doen. Helemaal strak en spiegelglad krijgen blijft echter moeilijk als ze eenmaal aangetast zijn.
 
Even schaamteloos hier ook even mijn verkoop topic onder de aandacht brengen :+
Mischien iemand die nog op een FZ1000 rijd interesse in een "upgrade"? :]

Te koop: Yamaha FZ1S GT (volle kuip)

[afbeelding]

Dan doe ik even mee :$

Beste allen,

Ben in het bezit van een Fazer FZS 1000 uit 2001 (54000 km). Iemand die van een Fazer 600 2002/2004 af wilt en een ruil wil maken?

Zo ja dan stuur ik meer info.

De Fazer 1000 is mij wat te zwaar (qua gewicht) en zoek wat lichters, hij rijdt heerlijk en stuurt enorm fijn maar elke keer als ik dat ding uit de garage moet slepen heb ik moeite met het lopen, ben zelf niet zo heel groot en sterk, en moet achteruit lopen helaas, elke keer weer.

Doet mij ook pijn in het hart, staat ook al te koop op MP, maar misschien is hier nog iemand.

$_84.JPG
 
Laatst bewerkt:
Misschien een dome vraag, zijn de uitlaatbochten van fz1 rvs( ga ik wel vanuit)? Gebruik momenteel Belgom, maar het blijft lastig om de vlekken eraf te krijgen. Iemand een wondermiddel om de bochten te reinigen?

Kwestie van tijd investeren, veel doek gebruiken (slipt snel dicht met polijstmiddel en geoxideerd RVS. Ik reinigde mijn bochten op mijn FZ6 S2 elke pakweg 3500 km zodat het niet teveel werk werd: nam me doorgaans 2 tot 2.5 uur voor alle 4 de pijpen.
Ik heb er eens over geblogd:
http://touron2wheels.wordpress.com/2013/05/26/cleaning-stainless-steel-exhaust-pipes/
http://touron2wheels.wordpress.com/2014/02/16/2-stainless-steel-pipes-done-still-2-to-go/
 
Tsja hangt een beetje van de staat af denk ik. Als ze nog niet aangekoekt en roestig zijn dan kan je het af met alleen chrome polish. Anders eerst in de original coca cola weken en met goed nat zeepschuursponsje het grofste voorwerk doen. Helemaal strak en spiegelglad krijgen blijft echter moeilijk als ze eenmaal aangetast zijn.

Thanks! Ben er wel vroeg bij, wil ze graag netjes houden en kreeg er wat vlekken op.
 
Kwestie van tijd investeren, veel doek gebruiken (slipt snel dicht met polijstmiddel en geoxideerd RVS. Ik reinigde mijn bochten op mijn FZ6 S2 elke pakweg 3500 km zodat het niet teveel werk werd: nam me doorgaans 2 tot 2.5 uur voor alle 4 de pijpen.
Ik heb er eens over geblogd:
http://touron2wheels.wordpress.com/2013/05/26/cleaning-stainless-steel-exhaust-pipes/
http://touron2wheels.wordpress.com/2014/02/16/2-stainless-steel-pipes-done-still-2-to-go/~[/quote]

Bedankt voor je reactie. Ik zal eens aan de slag gaan met de tips.
 
Dan doe ik even mee :$

Beste allen,

Ben in het bezit van een Fazer FZS 1000 uit 2001 (54000 km). Iemand die van een Fazer 600 2002/2004 af wilt en een ruil wil maken?

Zo ja dan stuur ik meer info.

De Fazer 1000 is mij wat te zwaar (qua gewicht) en zoek wat lichters, hij rijdt heerlijk en stuurt enorm fijn maar elke keer als ik dat ding uit de garage moet slepen heb ik moeite met het lopen, ben zelf niet zo heel groot en sterk, en moet achteruit lopen helaas, elke keer weer.

Doet mij ook pijn in het hart, staat ook al te koop op MP, maar misschien is hier nog iemand.

[afbeelding]
Jammer. Heb er ook één, en ook een fazer 600 2001 gehad, maar ik merk het verschil in gewicht niet zo (=18kg). Sinds mijn verhuizing zet ik 'm in een vrij krap schuurtje weg met zo'n movertje:
506599.jpg


Die heb je bij Louis al voor 50€. Daar zet je hem op en dan hoef je hem in ieder geval niet recht te houden. Werkt alleen op strakke ondergrond dus eenmaal buiten de garage moet je hem van het movertje af halen. Misschien het proberen waard voor je hem weg doet. Anyways; succes!
 
Laatst bewerkt:
Dan doe ik even mee :$

Beste allen,

Ben in het bezit van een Fazer FZS 1000 uit 2001 (54000 km). Iemand die van een Fazer 600 2002/2004 af wilt en een ruil wil maken?

Zo ja dan stuur ik meer info.

De Fazer 1000 is mij wat te zwaar (qua gewicht) en zoek wat lichters, hij rijdt heerlijk en stuurt enorm fijn maar elke keer als ik dat ding uit de garage moet slepen heb ik moeite met het lopen, ben zelf niet zo heel groot en sterk, en moet achteruit lopen helaas, elke keer weer.

Doet mij ook pijn in het hart, staat ook al te koop op MP, maar misschien is hier nog iemand.

[afbeelding]

Buitenstallen met een motorhoes geen idee? Scheelt je een hoop gesleep, bijna direct wegrijden. Als ik de foto zo zie heb je er een mooie oprit voor.
 
Goedemiddag allemaal,
Als beginnend sleutelaar heb ik vandaag mijn inlaatrubbers vervangen van mijn FZS600.
Alleen bij het terugbouwen heb ik onwijs zitten te @#$ten met de rubbers van het luchtfilter en de nieuwe inlaatrubbers. Ik heb alles teruggebouwd en kreeg mijn accu er bijna niet meer in omdat ik op een of andere manier mijn luchtfilterbak niet verder naar voren krijg geschoven, ook lijkt het wel of mijn carbs niet helemaal onder de juiste hoek staan. Ik ben er vandaag zolang mee bezig geweest en kom geen steek verder. Wie o wie in Noord Holland (liefst in de buurt van Hoorn) zou mij hierbij kunnen helpen. Ik kan de motor wel naar een motorzaak brengen maar dan leer ik nog niks.
 
Dan doe ik even mee :$

Beste allen,

Ben in het bezit van een Fazer FZS 1000 uit 2001 (54000 km). Iemand die van een Fazer 600 2002/2004 af wilt en een ruil wil maken?

Zo ja dan stuur ik meer info.

De Fazer 1000 is mij wat te zwaar (qua gewicht) en zoek wat lichters, hij rijdt heerlijk en stuurt enorm fijn maar elke keer als ik dat ding uit de garage moet slepen heb ik moeite met het lopen, ben zelf niet zo heel groot en sterk, en moet achteruit lopen helaas, elke keer weer.

Doet mij ook pijn in het hart, staat ook al te koop op MP, maar misschien is hier nog iemand.

[afbeelding]

heb je wat meer foto's? Staat van onderhoud? misschien wel intresse in een ruil.
 
Wat betreft de mover, ik gebruik eentje van de Ikea :+
Beetje siliconen spray onder spuiten en met 1 vinger schuif je de motor aan de kant

IKEA Nederland | Interieur & meubelen – Online bestellen - IKEA

Wel een gladde beton vloer gebruiken


Jammer. Heb er ook één, en ook een fazer 600 2001 gehad, maar ik merk het verschil in gewicht niet zo (=18kg). Sinds mijn verhuizing zet ik 'm in een vrij krap schuurtje weg met zo'n movertje:
[afbeelding]

Die heb je bij Louis al voor 50€. Daar zet je hem op en dan hoef je hem in ieder geval niet recht te houden. Werkt alleen op strakke ondergrond dus eenmaal buiten de garage moet je hem van het movertje af halen. Misschien het proberen waard voor je hem weg doet. Anyways; succes!
 
en die heb ik :]

Maar de werking is heel simpel ,
Je schuift met je voet het plaatje van de Ikea onder de middenbok "past precies".
Zet je motor op de middenbok, pak het stuur , die trek je naar je toe
Met je anderhand pak je de motor bij het kontje en duw met je lichaam de motor zo opzij.
Wel rustig kracht zetten want ander zit je motor zo tegen de muur :o

Motor niet naar voren duwen, want dan duw je motor van de middenbok af.
Moet de motor wel naar voren dan de motor bij de voorpoten pakken en zachtjes trekken.

Belangrijk is dat er siliconen spray onder het Ikea plaatje zit. ;)

_O- _O- _O- Daar willen we een filmpje van zien...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan