Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, pk's...
De fz1 heeft er 150 en de mt10 160 volgens de specs van Yamaha dacht ik.

Is dat veel verschil? Hangt af van waar in het toerental en hoe gebruik je de motor. Woon-werkverkeer of gewoon in t weekend enkele uren knallen.

Voor mijn gevoel ging de RSV veel harder al weet ik zeker dat de fz1 sneller is.

Vermogensontplooing is wat plezier geeft aan een motor. Zo kan 170pk saai zijn (vfr1200 naar mijn ervaring) en 50pk leuk.
Fz1 mt10 verhaal: met de kwart mijl sprint ontlopen ze elkaar niet gek veel volgens tests, echter is dat continu volgas in de meest optimale hoge toeren. De MT10 trekt verder toch wel nog levendiger en gretiger door zijn toeren heen vooral na 6000. Dat een opgepepte FZ1 daar in de buurt kan komen of zelfs beter in lage toeren is logisch, maar dat kun je met de mt10 op zich ook doen al is dat sowieso een wat duurder totaalplaatje. Het blijven echter heel andere beestjes.
 
Hier ook 12.78 liter op 258 km :}


:t

Dat is nog een normaal verbruik, ik had het over 198kilometer 15,4 liter. Dus 1:12,9
Ik vermoed toch dat hij een tijdje stil heeft gestaan en de carburateurs niet fris zijn, hoewel hij desondanks niet slecht rijd.
 
Misschien eens kijken of je de mengselschroeven een half slagje kunt indraaien.
Scheelt vaak ook al wat en die carburateur fietsen staan meestal redelijk rijk afgesteld.

Ik vind 1 op 13 niet echt zuinig, ligt ook een beetje veel aan je rechterhand natuurlijk.
 
Heeft iemand ervaring met een roltas achter op de FZ1? Ik heb er een besteld (60L) echter is het kontje van de FZ1 vrij smal, geen idee of dat überhaupt wel gaat.

Ik zie op het www wel van die rekken staan maar daar leg je al snel meer dan 100 euro voor neer... Iemand misschien een andere oplossing? Wie weet lukt het wel gewoon hoor maar ben benieuwd:)
 
Heeft iemand ervaring met een roltas achter op de FZ1? Ik heb er een besteld (60L) echter is het kontje van de FZ1 vrij smal, geen idee of dat überhaupt wel gaat.

Ik zie op het www wel van die rekken staan maar daar leg je al snel meer dan 100 euro voor neer... Iemand misschien een andere oplossing? Wie weet lukt het wel gewoon hoor maar ben benieuwd:)

Ik heb zelf een FZS600, maar ook zo'n 60L rollbag van Held. Ik monteer 'm altijd eerst met die twee meegeleverde banden, door ze te zekeren aan bijvoorbeeld de achterbeugel. Daarna doe ik er een bagagespin overheen die ik bevestig op 4 punten. Blijft prima zitten.
 
Kan er iemand eens meten van aan de grond tot zadel hoogte, hoeveel cm dit is ?
Net banden laten wisselen en monteur gaf aan dat hij denkt dat de motor zou verlaagd zijn.
Mij zou het sterk verbazen, maar goed, ik neem aan dat die mens meer moto's in zijn handen krijgt dan ik...
 
Kan er iemand eens meten van aan de grond tot zadel hoogte, hoeveel cm dit is ?
Net banden laten wisselen en monteur gaf aan dat hij denkt dat de motor zou verlaagd zijn.
Mij zou het sterk verbazen, maar goed, ik neem aan dat die mens meer moto's in zijn handen krijgt dan ik...
Dat is 66cm tot het onderste stukje van het zadel bij mijn fazer uit 2002.
 
Heeft iemand ervaring met een roltas achter op de FZ1? Ik heb er een besteld (60L) echter is het kontje van de FZ1 vrij smal, geen idee of dat überhaupt wel gaat.

Ik zie op het www wel van die rekken staan maar daar leg je al snel meer dan 100 euro voor neer... Iemand misschien een andere oplossing? Wie weet lukt het wel gewoon hoor maar ben benieuwd:)


60 liter rol past prima, zorg wel voor een paar spanbanden. De tassen van SW-Motech kan ik ook aanbevelen.
Onderstaande foto is trouwens alle bagage die we mee hadden voor 3 weken camperen :)


https://1drv.ms/i/s!AjQCgaSWluiWgY5pD7Cv368_YUzxZQ
 
Laatst bewerkt:
Mijn vebruik gemiddeld over 6000 km is 1:13,5
Met de Fz1S reed ik alrijd 1:15 ik vind het wel meevallen...
Het is een super brommert!

Ik heb na mijn tripje sauerland dit weekend ook een nieuw record in mijn motor carrière.
Na +/- 30 min autobahn en 115km verder kon er weer 14,5 liter bij _O- :X :]

Het blok is weer lekker los gereden :P
Ben nu door de 50.000km en nog 0,0 olieverbruik of andere kwaaltjes. Top kwaliteit :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb na mijn tripje sauerland dit weekend ook een nieuw record in mijn motor carrière.
Na +/- 30 min autobahn en 115km verder kon er weer 14,5 liter bij _O- :X :]

LOL.. Dat heb ik ook wel eens gedaan. Je ging van pomp naar pomp maar man o man, Wat een lol
 
Zaterdag dus een nieuw setje laten monteren. Roadsmart 3, was op de RSV van Dunlop ook wel tevreden, nu nog iets meer straat/toer gericht. Zal wel voldoende zijn voor een gewoon vlotte rijstijl. (met hier en daar eens een uitschieter)

Wel zalig hoeveel beter de motor nu bochtjes door wil
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met een roltas achter op de FZ1? Ik heb er een besteld (60L) echter is het kontje van de FZ1 vrij smal, geen idee of dat überhaupt wel gaat.

Ik zie op het www wel van die rekken staan maar daar leg je al snel meer dan 100 euro voor neer... Iemand misschien een andere oplossing? Wie weet lukt het wel gewoon hoor maar ben benieuwd:)

Geen FZ1, maar wel met een FZS600.
(zie foto)

full
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend trouwens proefrijden op de verschillende MT's . :]

Bij van Meel motoren in made .

Zaterdag en zondag zelfs .

Ik ga ook ff kijken :t

Ben ook even wezen kijken voor een ritje met de MT10. Uiteindelijk met de MT10-SP en de MT09 gereden.
De demo dag was overigens leuk opgezet :}

Positieve notes:
- De brute gasreactie in het lage / middengebied i.c.m. de gearing en het geluid :} (lekker wheely happy in 2)
- Het geluid van de crossplane :9~
- Rijwielgedeelte. Stuurt erg accuraat en de motor blijft snaar strak volgen als je hem harder een bocht een gooit.
- Verrassend genoeg vond ik de windbescherming best behoorlijk voor een "naked"
- uhhh Het geluid van de crossplane :+


Wat viel tegen:
- Aan/uit reactie. Ik vond dit persoonlijk behoorlijk storend. Wellicht aan te passen met een ECU Flash net zoals bij de FZ1 :?
- Het knetter harde zadel.
- Topvermogen viel erg tegen, mijn aangepast FZ1 voelt absoluut sneller vanaf 7 a 8000rpm tot de begrenzer (niet helemaal eerlijk gezien de FZ1 volledig aangepast is en de MT10 standaard).
- Rij-modi niet tijdens het rijden te wijzigen :?
- Passieve zitpositie door het hoge stuur (kwestie van wennen)

QS vond ik overigens niet echt meerwaarde hebben, bij normale gasstand in het middengebied voelt het schakelen niet vloeiend en bij sportief rijden schakel liever zonder koppeling op door heel snel van het gas te gaan.

De MT09 rijdt overigens ook leuk, lekker gretig blokje. Die fietspomp vering die ze er onder hebben gezet kan alleen écht niet voor een nieuwe motor, je zou er zeeziek van worden :N

Als ik de voors en tegens onder elkaar zet in vergelijking tot de FZ1 dan heb ik niet het gevoel dat ik er veel op voorruit ga als ik de FZ1 in zou ruilen op een MT10. Ik had stiekem gehoopt dat ik enthousiaster zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat contactslot van mijn Fazer blijft toch wel om aandacht vragen. Door eerdere problemen had ik al de gewoonte om em regelmatig te smeren. Maar het ding ging toch steeds stroever.

Er lijkt ook niet zo gek veel aan te doen. Bij mijn vorige motor, de Diversion was simpelweg smeren met een likje slotsray echt ruim voldoende om em weer voor lange termijn en "echt" soepel aan de gang te houden.

Ik had al eens gekeken of het ding eenvoudig was te demonteren, maar dat kun je blijkbaar ook vergeten bij een FZ6 van 2004. Het ding zit vast met anti diefstalbouten en de kabelboom zit er schijnbaar ook aan vast, dus moet je behoorlijk wat monteren als je hem simpelweg eens goed schoon wilt maken. Niet onoverkomelijk, maar je moet er wel echt even mee bezig.

Nu maar weer met een halve bus WD40 gespoeld en dan komt het na verloop van tijd wel weer "los". Niet echt overtuigend. Je moet nog steeds een beetje jutteren om de sleutel te bedienene, maar het gaat niet meer zo ongelooflijk houterig.

Ik heb ook de andere 2 reserve sleutels uitgeprobeerd, maar dat maakt niks uit.

Na zo'n actie smeer ik het slot ook weer met "echte" slotspray. (dus niet de icer).

Is dit echt de enige manier om het spul gangbaar te houden? Ik heb nu wel sinds kort een eigen garage, dus kan em daar droog stallen. Toch, op het werk staat (en uiteraard tijdens het rijden) staat ie wel in weer en wind.

Is het mechanische deel evt. te wisselen of is de enige optie een nieuwe set voor 1200 EUR die ik op de diverse onderdelensites zie? Dat is dan een set met transponder, sleutels, tankdopslot, buddy slot en contactslot. Waarschijnlijk moet dat dan ook nog eens ingelezen worden in de motor ecu?

Het is echt alleen het mechanische deel dat slecht werkt.

Of zal ik het maar blijven doen zoals nu en er eens in de 3-4 maanden een complete spuitbus WD40 door heen blaffen?

Anders weinig te mekkeren. Ik ga nu alweer hard richting de 50.000 en het ding maakt alle vooroordelen waar over de betrouwbaarheid van JApanse motoren en is nog eens leuk om te rijden (in tegenstelling tot de meeste japanse auto's).
 
1ste keer mee op vakantie week Frankrijk FSZ 1000!

Heerlijke fiets! stuurt remt en hangt heerlijk aan het gas!

Wat ik minder vond waren de turbulentie om de helm, bij de Speedtriple geen last van, een keer ander ruitje proberen op de FSZ

Oja dan het benzineverbruik! heel stuk zuiniger dan de Truimph die deed daar 15 a 16 km op liter, de FSZ haalt met gemak 20 km op liter! op de route soleil terug bij 120 constant zowaar 23 km liter!





full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan