Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb afgelopen maand mijn Hornet verkocht en ben nu een beetje aan het orienteren op de FZ6S (vanaf 2004). Wie kan mij vertellen wat de voor/nadelen en de verschillen tussen de S1 en S2 zijn? Qua budget kom ik uit op de S1 maar als de S2 nou duidelijk beter is, is het misschien wel waard om even door te sparen.

En hoe zit het met het benzineverbruik? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de S1 een stukje dorstiger is dan de S2?!?!


Was de S2 niet een geknepen versie van de S1 kwa pk's ?
Anders ff googlen.
 
En we rijden lekker door:

pfei7hautghqi.jpg
 
Ik had nog 2 vragen:

Klopt het dat de inlaattemperatuur-meter van de FZ1 telkens rond de 30 graden aangeeft tijdens het rijden? Ookal is het buiten een stuk koeler?

En ik merk dat de onderkant van m'n benen best wel warm wordt tijdens het rijden. Is daar een tweak/truc manier voor om dat de verminderen? Door bepaalde aurdlow te creëren ofzo?
 
Ik heb afgelopen maand mijn Hornet verkocht en ben nu een beetje aan het orienteren op de FZ6S (vanaf 2004). Wie kan mij vertellen wat de voor/nadelen en de verschillen tussen de S1 en S2 zijn? Qua budget kom ik uit op de S1 maar als de S2 nou duidelijk beter is, is het misschien wel waard om even door te sparen.

En hoe zit het met het benzineverbruik? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de S1 een stukje dorstiger is dan de S2?!?!

Niemand die hier iets over kan zeggen?
 
:^

Van de remmen weet ik niets, maar de S2 heeft iets van 98 pk terwijl de eerste FZ6 20 pk minder had.
Het dashboard van de S2 is een stuk duidelijker, het dashboard dat je op meer modellen van Yamaha terug vond.
Persoonlijk vind ik de S2 een erg mooie motor, het neusje is net iets scherper geworden en de kleurstellingen spraken mij meer aan. Maar dat is persoonlijk.

Benzineverbruik, tja... allebei niet heel bijzonder. Dat is ook afhankelijk van je rijstijl.
Als je echt zuinig wilt rijden dan moet je naar een Honda NC700 of zoiets kijken.

Kijk in ieder geval wel naar ABS.
 
Net het verslag even gelezen, best informatief. Blijkbaar is het eerste model van 2004-2006 geleverd met gewoon 98 pk, dat was de S1. Vanaf 2007 komt dan de S2 met wederom 98 pk maar wordt ook nog een aangepaste S1 met 78 pk geleverd die beginners en heropstappers moet aanspreken.

De S1 en S2 zijn qua vermogen dus gewoon gelijk tenzij je net de 2007 S1 versie hebt.

Verder zijn vooral de remmen van de S2 beter maar zijn het vooral kleine technische en meer optische veranderingen tussen S1 en S2.

Ik ga denk beide modellen maar eens proefrijden. Persoonlijk vind ik de S2 mooier.

Alleen het benzine verbruik is niets over te vinden behalve dat de S1 iets van 1 op 14,7 rijdt. Hij hoeft van mij niet mega zuinig te zijn maar vind dit voor een 600 toch best dorstig.
 
Volgende week ga ik met mijn vriendin op de FZ1 Fazer een paar dagen naar de Eifel. Nu was ik mijn tassen erop aan het zetten en kwam ik erachter dat dit dus niet gaat omdat zij dan haar voeten niet op de stepjes kan doen. Ik moet dus wat anders verzinnen.

Ik heb al een tanktas maar daar kan niet genoeg in. Hoe doen jullie dat?
Weten jullie waar je voor een leuke prijs een topkoffer kan aanschaffen of tassen/kofferset dat wel past?

Heeft iemand toevallig nog wat liggen?

zswpxc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Net het verslag even gelezen, best informatief. Blijkbaar is het eerste model van 2004-2006 geleverd met gewoon 98 pk, dat was de S1. Vanaf 2007 komt dan de S2 met wederom 98 pk maar wordt ook nog een aangepaste S1 met 78 pk geleverd die beginners en heropstappers moet aanspreken.

De S1 en S2 zijn qua vermogen dus gewoon gelijk tenzij je net de 2007 S1 versie hebt.

Verder zijn vooral de remmen van de S2 beter maar zijn het vooral kleine technische en meer optische veranderingen tussen S1 en S2.

Ik ga denk beide modellen maar eens proefrijden. Persoonlijk vind ik de S2 mooier.

Alleen het benzine verbruik is niets over te vinden behalve dat de S1 iets van 1 op 14,7 rijdt. Hij hoeft van mij niet mega zuinig te zijn maar vind dit voor een 600 toch best dorstig.

Ik zat met de S2 zo rond de 1:17. Is natuurlijk erg afhankelijk van hoe je rijdt, ik had naast de S2 nog een buikschuiver dus gebruikte de Fazer voornamelijk als sportievere tourmotor.
 
Ik heb al een tanktas maar daar kan niet genoeg in. Hoe doen jullie dat?
Weten jullie waar je voor een leuke prijs een topkoffer kan aanschaffen of tassen/kofferset dat wel past?

Heeft iemand toevallig nog wat liggen?

[afbeelding]

Zorgen dat je vriendin ook gaat motorrijden, dan heb je ruimte zat :]
Mooie kleurstelling heeft je FZ1 trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds een tijdje een FJR 1300. Hierdoor heb ik een origineel hoog scherm en ook een V Stream voor een FZ1S Fazer (2012) liggen. Iemand interesse?
 
Volgende week ga ik met mijn vriendin op de FZ1 Fazer een paar dagen naar de Eifel. Nu was ik mijn tassen erop aan het zetten en kwam ik erachter dat dit dus niet gaat omdat zij dan haar voeten niet op de stepjes kan doen. Ik moet dus wat anders verzinnen.

Ik heb al een tanktas maar daar kan niet genoeg in. Hoe doen jullie dat?
Weten jullie waar je voor een leuke prijs een topkoffer kan aanschaffen of tassen/kofferset dat wel past?

Heeft iemand toevallig nog wat liggen?

[afbeelding]

Ik heb de tassenset van givi gekocht €160 bij motea.com tassenset incl beugel. Maar weet niet zeker of je de steppies nu nog goed kan gebruiken, lijkt even veel/weinig ruimte als bij jou huidige tassenset...

Ik heb vandaag even 'proef ingepakt' voor 2 weken Noorwegen vertrek volgende week. Wat een spullen zeg! Voor het eerst solo, voor het eerst zonder plan en voor het eerst voornamelijk camperen :X En dat op een nieuwe motor hahaha... Toch wel een beetje stress O-)
Maar gaat vast goedkomen als ik eenmaal onderweg ben.

Krijg morgen nog een grotere roltas te leen van collega, dan past het hopelijk allemaal in 1 tas achterop. Nu alleen tent en slaapmatje in bovenste roltas...



 
Ik heb de tassenset van givi gekocht €160 bij motea.com tassenset incl beugel. Maar weet niet zeker of je de steppies nu nog goed kan gebruiken, lijkt even veel/weinig ruimte als bij jou huidige tassenset...

Ik heb vandaag even 'proef ingepakt' voor 2 weken Noorwegen vertrek volgende week. Wat een spullen zeg! Voor het eerst solo, voor het eerst zonder plan en voor het eerst voornamelijk camperen :X En dat op een nieuwe motor hahaha... Toch wel een beetje stress O-)
Maar gaat vast goedkomen als ik eenmaal onderweg ben.

Krijg morgen nog een grotere roltas te leen van collega, dan past het hopelijk allemaal in 1 tas achterop. Nu alleen tent en slaapmatje in bovenste roltas...

[~[url="http://i1073.photobucket.com/albums/w382/RMarbus/874C3B84-16EB-410C-B219-6803F588D404_zpsd05qwsqd.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1073.photobucket.com/albums/w382/RMarbus/687CD813-2071-403C-B58D-8645F422B122_zpsion2erxx.jpg"]afbeelding~][/URL]

Zorg er dan wel voor dat je gelakte delen goed beschermd zijn. Ik had destijds ook zo'n grote tas achterop. Na de reis door Noorwegen zat er bijna geen lak meer op de kont.
Dit kwam door de combinatie van regen en stof uit de bouwputten.
Maar het is prachtig daar. Geniet ervan en pas op voor Duitse campers......
 
Zorg er dan wel voor dat je gelakte delen goed beschermd zijn. Ik had destijds ook zo'n grote tas achterop. Na de reis door Noorwegen zat er bijna geen lak meer op de kont.
Dit kwam door de combinatie van regen en stof uit de bouwputten.
Maar het is prachtig daar. Geniet ervan en pas op voor Duitse campers......

En voor de Polizei want je hebt jouw DB killer er (nog?) niet inzitten.. Kunnen ze knap lullig over doen.
 
Zorg er dan wel voor dat je gelakte delen goed beschermd zijn. Ik had destijds ook zo'n grote tas achterop. Na de reis door Noorwegen zat er bijna geen lak meer op de kont.
Dit kwam door de combinatie van regen en stof uit de bouwputten.
Maar het is prachtig daar. Geniet ervan en pas op voor Duitse campers......

Ik zag het helaas al op m'n handvatten met ophangen gisteren. Meteen maar beschermfolie gehaald.
Iemand nog een geniaal idee voor de handvatten? Want die gaan niet met het folie omdat ze zo smal en gehoekt zijn... Ik zit nu te denken om ze in isolatietape te wikkelen, met evt laagje Ducktape eroverheen op de hoekjes...

Uitkijken voor Duitse campers check :')
 
Laatst bewerkt:
Ik zag het helaas al op m'n handvatten met ophangen gisteren. Meteen maar beschermfolie gehaald.
Iemand nog een geniaal idee voor de handvatten? Want die gaan niet met het folie omdat ze zo smal en gehoekt zijn... Ik zit nu te denken om ze in isolatietape te wikkelen, met evt laagje Ducktape eroverheen op de hoekjes...

Uitkijken voor Duitse campers check :')

Ik gebruikte altijd dat grijze isolatie materiaal voor verwarmingsbuizen. Daarna aftapen met ductape.
Dit werkt uitstekend als bescherming. Isolatie eerst even met tyraps vastzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan