Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag, ik rij een XJ600S nu las ik op de engelse fora dat de vorkpoten van de oudere Fazers 1 op 1 over te zetten zijn, hetzelfde geldt voor het achterwiel, heeft iemand de 38mm vorkpoten nog over en te koop voor een leuk bedrag?

Zelfde vraag betreffende het achterwiel (FZR600 3HE bike ('89-93?)up 3HE 18x4.00.
 
Fotootje met SBK-stuur.
Beter toch? ;)

ul3lepto7aj6x.jpg


En met de (veel te recht en brede) dragbar/streetbar...

u8vpdw37lvliz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Fotootje met SBK-stuur.
Beter toch? ;)

[afbeelding]

En met de (veel te recht en brede) dragbar/streetbar...

[afbeelding]

Welk stuur is dat nieuwe? Ik zoek eigenlijk ook nog zoiets voor mn Fazer uit '99. Wil een nét sportievere zit, en vind de hoek waarin het standaard stuur naar binnen komt net iets te groot (dus komt te ver naar binnen) waardoor mn handen een beetje scheef op het stuur staan.

Ander nieuws: Delkevic 350mm Oval on FZS600 1999 het is gelukt om de Delkevic uitlaat met 350mm demper te monteren! Klinkt leuk en staat m goed. Had wel een olieleiding geraakt tijdens monteren, dat heb ik weer opgelost met een staalomvlochten remleiding :Y Ook waren er bij het demonteren 2 draadeinden afgebroken, had besloten de draadeinden lekker te laten zitten: gezien de beugels voor de nieuwe pijpen erg ruime gaten hebben (m8 of groter mss) heb ik besloten een m6 koppelmoer te verbouwen: met de slijptol een stuk dunner gemaakt over 2/3e deel van de lengte, zodat ik voldoende lengte heb om het draadeind te pakken. Tikkeltje beun misschien, maar het bespaart me het risico om 18 jaar oude verrotte draadeinden uit het blok te moeten laten boren. Werkte goed, hoeft ook maar met 10nm vast, dus vast = vast :)

Trouwens, de bochten waren nog lekker dan ik dacht:
onderkant en bovenkant.

Iemand nog interesse in de originele demper? Ben van plan m zaterdag naar de stort te brengen.

Klein stukje voorstellen ook nog leuk: Heb nu één jaar mn Fazer als 2e motor (vooral herfst en winter gebruik), ik rijd ook op een S1000RR als het weer wat mooier is. Ik rijd er vooral woon/werk mee.
 
Stuurtje is een ABM Ergonomic Style. (RL KBA 90928 0229)
Ik heb 'm zo smal als mogelijk gemaakt, nu 6cm breder dan het originele stuurtje.
Bevalt me érg goed!

Ik rijd er ook veel woon-werk mee, helaas heb ik er niet zo'n prachtig mooi beest naast! :}

Op zich een prima oplossing, met dat tapeind; zolang het maar stevig genoeg is, maar dat kun je zelf wel aanvoelen.
Uitboren blijft altijd lastig, hoewel met de juiste boor het prima moet gaan. (mocht je hier meer info over willen, doe gerust een PM, ik zit in deze branche...)
Ik vraag me alleen af of die olieleiding genoeg olie doorlaat, maar ik neem aan dat je zelf wel weet hoe groot de doorvoer van de oude leiding is/was. De looks zijn in ieder geval OK! :t
Mooi kort pijpje trouwens!
Mijn Scorpion is juist aan de lange kant. Helaas kan ik er niet veel vanaf snoepen, alleen met een andere tussenpijp.
Of ik moet de demper inkorten, maar dit geluid vind ik wel genoeg zo... *D
 
Laatst bewerkt:
Stuurtje is een ABM Ergonomic Style. (RL KBA 90928 0229)
Ik heb 'm zo smal als mogelijk gemaakt, nu 6cm breder dan het originele stuurtje.
Bevalt me érg goed!

Ik rijd er ook veel woon-werk mee, helaas heb ik er niet zo'n prachtig mooi beest naast! :}

Op zich een prima oplossing, met dat tapeind; zolang het maar stevig genoeg is, maar dat kun je zelf wel aanvoelen.
Uitboren blijft altijd lastig, hoewel met de juiste boor het prima moet gaan. (mocht je hier meer info over willen, doe gerust een PM, ik zit in deze branche...)
Ik vraag me alleen af of die olieleiding genoeg olie doorlaat, maar ik neem aan dat je zelf wel weet hoe groot de doorvoer van de oude leiding is/was. De looks zijn in ieder geval OK! :t
Mooi kort pijpje trouwens!
Mijn Scorpion is juist aan de lange kant. Helaas kan ik er niet veel vanaf snoepen, alleen met een andere tussenpijp.
Of ik moet de demper inkorten, maar dit geluid vind ik wel genoeg zo... *D

Thanks :)

Olieleiding lijkt me in orde: diameter is vergelijkbaar met origineel en route is iets korter. Het is de retourleiding vanaf de kop naar de koeler, dus een kleine restrictie op dat punt lijkt me ook geen issue. Tot nu toe is ie het blijven doen :P

Uitboren kan idd wel, al best wat over gelezen op internet, maar het probleem is dat je zo weinig ruimte hebt. Je moet dus ook meteen het blok uit het frame gaan halen. Had ik weinig zin in ;) Ik denk dat deze oplossing prima volstaat: hoewel de moer dunner is, is het deel schroefdraad wat ie pakt iets groter. Er staan weinig krachten op: M6 op 10Nm vast... Tot nu toe een prima oplossing. Alleen jammer dat ik geen koppelmoeren kon vinden in RVS: deze zijn gegalvaniseerd, maar wat daar van over is na het slijpen...

Is dit het stuurtje? superbike 0229 aluminium - Ik zie ook dat jij rechte mounts hebt, mijne staan naar me toe gericht. Ik zou daar misschien ook nog eens mee kunnen experimenteren: als ik die omdraai, staat mn stuurtje verder van me vandaan :)
 
Olieleiding lijkt me in orde: diameter is vergelijkbaar met origineel en route is iets korter. Het is de retourleiding vanaf de kop naar de koeler, dus een kleine restrictie op dat punt lijkt me ook geen issue. Tot nu toe is ie het blijven doen :P)

Om mezelf even te corrigeren/aan te vullen: het smalste punt in beide olieleidingen is de koppeling met de banjo. Dat is maar een klein gaatje en bij beide leidingen gelijk. Of te wel: no worries :)
 
Volgens mij is dat 'm.
Ik heb de originele mounts, en heb het stuur ook nog redelijk naar me toe staan, dit geeft de meest natuurlijke positie voor je polsen, en de zit blijft lekker rechtop. Erg fijn! Bovendien komen je handen dan niet tegen je spiegels aan....
Voor het evt. uitboren zou je misschien ook de vorkpoten kunnen uitbouwen, of misschien alleen het voorwiel?
Maar als dit goed werkt... prima toch? Als het ooit stuk gaat kun je altijd nog verder hobbyen! :t
Pak voor het uitboren dan in één keer de goede boor, met een prutsboor zou je het materiaal alleen maar kunnen uitharden, en dat wil je niet. Ik kan je wel adviseren indien nodig. (is m'n werk nl...)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat 'm.
Ik heb de originele mounts, en heb het stuur ook nog redelijk naar me toe staan, dit geeft de meest natuurlijke positie voor je polsen, en de zit blijft lekker rechtop. Erg fijn! Bovendien komen je handen dan niet tegen je spiegels aan....
Voor het evt. uitboren zou je misschien ook de vorkpoten kunnen uitbouwen, of misschien alleen het voorwiel?
Maar als dit goed werkt... prima toch? Als het ooit stuk gaat kun je altijd nog verder hobbyen! :t
Pak voor het uitboren dan in één keer de goede boor, met een prutsboor zou je het materiaal alleen maar kunnen uitharden, en dat wil je niet. Ik kan je wel adviseren indien nodig. (is m'n werk nl...)

Voor het uitboren zit het frame gewoon in de weg. Dus voorwiel of poten is niet voldoende. Als ik t ooit zou doen stuur ik je zeker PB: ik denk niet dat ik t zelf kan :)
 
Mijn fazer staat al even te koop en daarom heb ik nu besloten om ook losse delen ervan te kopen. Misschien leuk om je eigen fazer net even iets mooier te maken.

Id4KkA0.jpg


Takkoni demper, past op mijn fzs600 van 2000, maar is eigenlijk gemaakt voor het model 2003. Nieuwprijs is €320, mag weg voor €150 of een goed bod.

Ik heb ook nog een givi kofferset + beugel + sleutel voor een fzs600 bouwjaar +-2000. Heeft een motor vakantie naar Kroatië en terug met gemak overleeft. Fijne en ruime koffer. Mag weg voor €125.

Uiteraard kan ik ook alles erop laten zitten en dat je de hele fazer koopt voor een scherpe prijs ;).

Toch een beetje een dubbel gevoel om het te verkopen, maar ik wil maar een motor aanhouden en dan is bij mij toch de voorkeur op een iets meer sportieve motor gevallen.
 
Mijn fazer staat al even te koop en daarom heb ik nu besloten om ook losse delen ervan te kopen. Misschien leuk om je eigen fazer net even iets mooier te maken.

[afbeelding]

Takkoni demper, past op mijn fzs600 van 2000, maar is eigenlijk gemaakt voor het model 2003. Nieuwprijs is €320, mag weg voor €150 of een goed bod.

Ik heb ook nog een givi kofferset + beugel + sleutel voor een fzs600 bouwjaar +-2000. Heeft een motor vakantie naar Kroatië en terug met gemak overleeft. Fijne en ruime koffer. Mag weg voor €125.

Uiteraard kan ik ook alles erop laten zitten en dat je de hele fazer koopt voor een scherpe prijs ;).

Toch een beetje een dubbel gevoel om het te verkopen, maar ik wil maar een motor aanhouden en dan is bij mij toch de voorkeur op een iets meer sportieve motor gevallen.

Ik heb je een PB gestuurd! :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie run Kim! Mankeert niets aan en lekker aan de rijke kant zoals het hoort bij ivan zijn flash :9. Een MT10 gaat echt niet veel extra leveren en levert standaard waarschijnlijk minder.


Die van mij had ook 155pk op de kruk, en 5 min later bij een andere bank 140 op het wiel. goochelen met testbankcijfers :'). Toch blijf het leuk!

Nog advies gehad van de testbank man?


Lijkt erop dat de fz1 veel sterker kan tot 7000tpm met wat tuning..

Valt tegen, het blok is simpelweg niet gebouwd om onderin veel power te leveren. Het blijft wat dat betreft in de basis een R1 blok wat onderworpen is om toeren te maken.

Je kan wat een heeeeel klein beetje middengebied winnen met velocity stacks maar dan houd het echt wel een beetje op. Het meeste behaal je door die belachelijk standaard (lange) vertanding aan te passen :Y
 
Laatst bewerkt:
Mooie run Kim! Mankeert niets aan en lekker aan de rijke kant zoals het hoort bij ivan zijn flash :9. Een MT10 gaat echt niet veel extra leveren en levert standaard waarschijnlijk minder.


Die van mij had ook 155pk op de kruk, en 5 min later bij een andere bank 140 op het wiel. goochelen met testbankcijfers :'). Toch blijf het leuk!

Nog advies gehad van de testbank man?Valt tegen, het blok is simpelweg niet gebouwd om onderin veel power te leveren. Het blijft wat dat betreft in de basis een R1 blok wat onderworpen is om toeren te maken.

Je kan wat een heeeeel klein beetje middengebied winnen met velocity stacks maar dan houd het echt wel een beetje op. Het meeste behaal je door die belachelijk standaard (lange) vertanding aan te passen :Y

Testbank man heeft em wat minder rijk gezet, wat hem beter laat oppakken.
Tja testbanken kan je niet echt met elkaar vergelijken, je moet gewoon op de bank zien wat de verbeteringen zijn :Y

Ik heb zondag iemand die komt kijken naar FZ.
Heb na al die ingrepen nog altijd het gevoel te weinig kracht onderin te hebben. Gezien ik 10 jaar met een 2 cilinder heb gereden ga ik nadien uitkijken naar een tuono (2 cilinder, niet de V4, die laatst is gewoon te veel voor op straat, in mijn geval toch)
Al kan het wel zijn dat ik eens ga testrijden op een Bandit 1250
 
Ben nog bezig met mijn rijbewijs maar kwam deze fz6 tegen uit België. Van eerste eigenaar met weinig km's.


bpg8OPqM.jpg



Ben er maar naar toe gereden en op mijn trailer gezet. Kan niet wachten om erop te stappen...Nu maar hopen dat ik mijn rijbewijs snel haal.


vbmDAbjh.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan