Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
wie kan mij een tip geven over een paar goede banden voor op mijn Fazer !
ga er een paar nieuwe op laten monteren
voorband is erg zoekerig in bochten ondanks dat de druk ok is
band voelt raar als je er overheen wrijft zit in het midden een hoog punt op
welk merk en type kan ik hier het beste onder hebben
alvast dank
 
wie kan mij een tip geven over een paar goede banden voor op mijn Fazer !
ga er een paar nieuwe op laten monteren
voorband is erg zoekerig in bochten ondanks dat de druk ok is
band voelt raar als je er overheen wrijft zit in het midden een hoog punt op
welk merk en type kan ik hier het beste onder hebben
alvast dank

Continental SportAttack III vind ik erg fijn, ook bij regen veel grip Maar slijten niet overdreven snel (Heb ik op de s1000rr). Maar heb onder de Fazer een Dunlop onder liggen, Roadsmart 3 geloof ik, voldoet ook prima.
 
Wat zijn de ervaringen met een leovince SBK op een Fz1?
Mijn ervaring is dat het er goed uit ziet en een mooi geluid maakt. Eenvoudig te instaleren. Ik raad je wel aan oordoppen te gebruiken en voor een langere reis van meerdere dagen toch weer de originele pijp te monteren. Verder is het voor de duopasagier prettig dat de carbonversie (zoals ik heb) niet heet wordt.

full
 
Banden blijft een persoonlijk iets, maar ik ben erg tevreden over de Bridgestone T30's.
Helemaal mee eens, al heb ik dan de Michelin Pilot Road 4. Het heeft twee nadelen: de voorband cupt, al ondervind ik daar helemaal geen last van, en zonder taartschep zit je met regen op een soort van waterscooter. ;)
 
Banden blijft een persoonlijk iets, maar ik ben erg tevreden over de Bridgestone T30's.

:^
Ik zweer dan weer bij Michelin óf Pirelli's, wil je duurzaamheid én grip dan s Pilot Power voor en Pilot Road achter een hele mooie combinatie.

Ik vindt het overigens wel jammer dat de nieuwe pilot powers een stuk neutraler zijn met insturen dan de oude MPP's B|
 
Laatst bewerkt:
Vandaag en morgen ook weer op de Fazer.
Moet ook wel als je een beetje op tijd thuis wil zijn met die #@$%&-files...
En dan woon ik nog niet eens in het westen... |(
 
Gisteren en vandaag ook gewoon gereden. Morgen niet, maar zaterdag gaat hij mij weer naar het werk brengen. Het is mijn eerste winter met deze fiets, maar met een klein tikkie choke er bij start hij zonder problemen, ook na anderhalve week stilstand buiten (zonder lader etc)!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren en vandaag ook gewoon gereden. Morgen niet, maar zaterdag gaat hij mij weer naar het werk brengen. Het is mijn eerste winter met deze fiets, maar met een klein tikkie choke er bij start hij zonder problemen, ook na anderhalve week stilstand buiten (zonder lader etc)!

Als je accu in orde en vol is, is meer dan een maand geen probleem. Fazer motor is zo makkelijk aan te zwengelen :Y

Tijdje terug problemen gehad met ketting, anderhalf uur met lampen en knipperlicht aan langs snelweg. Weekend erna nog mee staan klooien, meerdere keren gestart en afgezet (<1min lopen). Daarna ook weer starten zonder pijn :)
 
Hoi! Ik heb een paar maanden geleden een ongeluk gehad waarbij er een busje achterop me is geklapt terwijlbl ik stil stond voor een stoplicht. M'n GS500 is hierbij total loss is geraakt. Nu zit ik voor een motor te kijken die me kan voorzien voor woon-werk, tourtochten en in het weekend sportief polderwegen kan pakken.

Kwam zo dus bij de FZ6 (wrs 2006) of GSX650F. Nu vind ik de GSX650F mooier, maar die is weer iets van 40kg zwaarder, geen middenbok standaard, 2e hands duurder en minder vermogen (wat in combi met 40kg zwaarder niet helpt ;)). Neig dus naar de FZ6.

Ga beide wel proefrijden, maar had wat vragen over wat ik over de FZ6 in reviews las.

- Ik lees in veel reviews dat de koppeliing en versnellingsbak slecht zijn. Heel erg 'cluncky'. Iets waar je gewoon mee leert leven of valt het probleem wel mee?
- Heel erg revgevoelig en veel vibraties op snelwegsnelheid. Alweer, klinkt dit bekend of ondervinden jullie daar weinig last van?
- Het scherm schijnt op de pre-2007 versie slecht leesbaar te zijn. Merk je dat echt tijdens het rijden?
- pre-2007 vs de S2. Is het de upgrade waard? Ben zelf fan van de blauwe FZ6, maar kan van de S2 variant vrijwel alleen maar zwarte versies vinden.

Edit:
Om het wat specifieker te maken, zit te kijken naar deze 2 modellen:

Blauwe FZ6 2007: https://www.autoscout24.nl/aanbod/y...ne-blauw-1dc9dec2-8356-44df-94a6-94927a13a67d

Zwarte FZ6 S2 2007:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/y...ne-zwart-ba0d2d57-e058-4720-e053-e350040a718a
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je niet helpen met je vraag, maar zie wel dat je twee keer dezelfde, zwarte, Fazer hebt gelinked. Die staat in Den Haag, Bolman motoren heeft (maandje terug iig) ook een blauwe FZ6 staan (uit 2004, dacht ik me te herinneren). Zag er erg netjes uit, wellicht goed idee om ook meteen te gaan kijken. Prijs was dacht ik 3350.
 
dxPQaBC.jpg


Iemand nog interesse in een mooie fazer?

Heeft recent 2 nieuwe banden (michelin pilot road 4)
led achterlicht, takkoni uitlaatdemper, led achterlicht en een goede topkoffer. incl originele demper en origneel achterlicht. Eventuele losse verkoop van achterlicht/demper is mogelijk.
 
Die van mij staat ook te koop

Fz1s uit 2009


Of voor een goed bod en originele ECU mag de combinatie Ivan geflashte ECU + powercommander ook de deur uit.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje voor de kenners:

Ik ben aan het kijken naar een fazer van 2000 t/m 2003 en heb onlangs op een 2002 model gereden. Hele fijne motor alleen wat achterstallig onderhoud en dus laten staan.

Wat is echter het verschil tussen het '00-'01 model en het '02-'03 model afgezien van de gewijzigde topkuip en de RVS uitlaat bochten?

En heeft het '02-'03 model echt de voorkeur boven het '00-'01 model of zijn ze vergelijkbaar?
 
Vraagje voor de kenners:

Ik ben aan het kijken naar een fazer van 2000 t/m 2003 en heb onlangs op een 2002 model gereden. Hele fijne motor alleen wat achterstallig onderhoud en dus laten staan.

Wat is echter het verschil tussen het '00-'01 model en het '02-'03 model afgezien van de gewijzigde topkuip en de RVS uitlaat bochten?

En heeft het '02-'03 model echt de voorkeur boven het '00-'01 model of zijn ze vergelijkbaar?

Volgens mij is de benzinetank van het 02/03 model ook iets groter.
Koplamp van het 02/03 model is veel beter, of misschien is het beter te zeggen dat het 00 model een slecht zichtbare koplamp heeft. Geeft gewoon weinig licht.
 
Met goede Xenon set of LED lampen is dat redelijk opgelost. Verder is de oude Fazer gevoelig voor roestende uitlaat, maar schijnt dat het iets nieuwere model daar ook last van heeft: pijpen van RVS maar lassen van staal. Beide leuke motoren, oude model is ws goedkoper:)
 
Hoi! Ik heb een paar maanden geleden een ongeluk gehad waarbij er een busje achterop me is geklapt terwijlbl ik stil stond voor een stoplicht. M'n GS500 is hierbij total loss is geraakt. Nu zit ik voor een motor te kijken die me kan voorzien voor woon-werk, tourtochten en in het weekend sportief polderwegen kan pakken.

Kwam zo dus bij de FZ6 (wrs 2006) of GSX650F. Nu vind ik de GSX650F mooier, maar die is weer iets van 40kg zwaarder, geen middenbok standaard, 2e hands duurder en minder vermogen (wat in combi met 40kg zwaarder niet helpt ;)). Neig dus naar de FZ6.

Ga beide wel proefrijden, maar had wat vragen over wat ik over de FZ6 in reviews las.

- Ik lees in veel reviews dat de koppeliing en versnellingsbak slecht zijn. Heel erg 'cluncky'. Iets waar je gewoon mee leert leven of valt het probleem wel mee?
- Heel erg revgevoelig en veel vibraties op snelwegsnelheid. Alweer, klinkt dit bekend of ondervinden jullie daar weinig last van?
- Het scherm schijnt op de pre-2007 versie slecht leesbaar te zijn. Merk je dat echt tijdens het rijden?
- pre-2007 vs de S2. Is het de upgrade waard? Ben zelf fan van de blauwe FZ6, maar kan van de S2 variant vrijwel alleen maar zwarte versies vinden.

Edit:
Om het wat specifieker te maken, zit te kijken naar deze 2 modellen:

Blauwe FZ6 2007: https://www.autoscout24.nl/aanbod/y...ne-blauw-1dc9dec2-8356-44df-94a6-94927a13a67d

Zwarte FZ6 S2 2007:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/y...ne-zwart-ba0d2d57-e058-4720-e053-e350040a718a

Koppeling en versnellingsbak? Mwoah, slecht. Het kan misschien wat subtieler soms, maar het werkt prima en na 48.000 km nog steeds feilloos.

Wat bedoel je met revgevoelig? Ja, onderin komt het best voorruit, maar hee, het is en blijft een licht motortje dat het van zijn toeren moet hebben. Het rode gebied begint bij 13.5 duizend toeren en wil je "echt" voorruit komen, dan zul je het hoger in de toeren moeten zoeken. Rij je laagtoerig, dan heb je een niet al teveel kracht. Vibraties heb ik geen last van. Totaal anders dan mijn eerdere Diversion. Motortje loopt als een turbine.

Wat op de snelweg bij langere ritten een nadeel kan zijn is dat je met de halve kuip maar matig beschut bent. Voor mijn woonwerkritten van max 30 km enkele reis geen probleem. Met langere ritten zou je kunnen overwegen om een motor te kiezen met wat meer kuip. Toch is dat erg individueel.


De snelheidsmeter is meestal nog wel goed te zien. De leds voor grootlicht, knippelicht, etc ook. Maar de toerenteller en koelvloeistoftemperatuur is ruk qua afleesbaarheid. Maar er valt wel mee te leven.

Wat ook wel eens rottig is, het contactslot. Goed geolied houden (met speciale slotolie).

Die S2 heeft ABS, dat is een veiligheidsdingetje dat toch wel de moeite waard kan zijn. Verder zou een S2 wat zuiniger zijn. Ik vind de mijne etoch wel wat dorstig.

Verder heeft mijn S1 mooie aluminiumgrijze wielen. Maar dat zijn ze dus nooit, want ik vind ze lastig schoon te houden. Een paar zwarte wielen zijnd an handiger (in mijn ogen).

De FZ6S is in mijn ogen een heel fijn woonwerkorgel. Leuk toerengeil blokje dat er serieus aan sleurt zolang je het maar boven de 8000 tpm houdt en daaronder heb je een gewillig makkelijker machientje dat je niet zal verrassen. Zitpositie is tamelijk rechtop wat je em ideaal maakt voor meer regionale en korte ritten. Remmerij prima, chassis prima (als je zoals ik van een Diversion komt trouwens meer dan OK, een enorme verbetering).

Ik heb mijn Fazer nu 3 jaar en ik heb er bijna 20.000 km op gereden en ben er zeer tevreden mee. Superbetrouwbare motor met hele prettige eigenschappen voor een hele schappelijke prijs.
 
Hoi! Ik heb een paar maanden geleden een ongeluk gehad waarbij er een busje achterop me is geklapt terwijlbl ik stil stond voor een stoplicht. M'n GS500 is hierbij total loss is geraakt. Nu zit ik voor een motor te kijken die me kan voorzien voor woon-werk, tourtochten en in het weekend sportief polderwegen kan pakken.

Kwam zo dus bij de FZ6 (wrs 2006) of GSX650F. Nu vind ik de GSX650F mooier, maar die is weer iets van 40kg zwaarder, geen middenbok standaard, 2e hands duurder en minder vermogen (wat in combi met 40kg zwaarder niet helpt ;)). Neig dus naar de FZ6.

Ga beide wel proefrijden, maar had wat vragen over wat ik over de FZ6 in reviews las.

- Ik lees in veel reviews dat de koppeliing en versnellingsbak slecht zijn. Heel erg 'cluncky'. Iets waar je gewoon mee leert leven of valt het probleem wel mee?
- Heel erg revgevoelig en veel vibraties op snelwegsnelheid. Alweer, klinkt dit bekend of ondervinden jullie daar weinig last van?
- Het scherm schijnt op de pre-2007 versie slecht leesbaar te zijn. Merk je dat echt tijdens het rijden?
- pre-2007 vs de S2. Is het de upgrade waard? Ben zelf fan van de blauwe FZ6, maar kan van de S2 variant vrijwel alleen maar zwarte versies vinden.

Edit:
Om het wat specifieker te maken, zit te kijken naar deze 2 modellen:

Blauwe FZ6 2007: https://www.autoscout24.nl/aanbod/y...ne-blauw-1dc9dec2-8356-44df-94a6-94927a13a67d

Zwarte FZ6 S2 2007:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/y...ne-zwart-ba0d2d57-e058-4720-e053-e350040a718a


Ga eens FZS 1000 proberen! ik zeg betere motor dan de Fz6!

https://link.marktplaats.nl/m1222827539


:P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan