Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Hallo, de achterrem van mijn FZ6S2 werkt niet meer. Het lijkt of er geen druk op zit. Er zit genoeg remolie in het reservoir en heb ook de rem ontlucht. Heeft iemand enig ervaring hiermee of wat dit kan zijn? Remcilinder/rempomp defect?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Peter :?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, de achterrem van mijn FZ6S2 werkt niet meer. Het lijkt of er geen druk op zit. Er zit genoeg remolie in het reservoir en heb ook de rem ontlucht. Heeft iemand enig ervaring hiermee of wat dit kan zijn? Remcilinder/rempomp defect?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Peter :?

Je zegt dat je hem ontlucht hebt, had je toen wel remdruk?

Wat gebeurt en nu als je de remhendel inknijpt? Heb je druk of kun je hem tot je handvat in knijpen?
 
Laatst bewerkt:
Je zegt dat je hem ontlucht hebt, had je toen wel remdruk?

Wat gebeurt en nu als je de remhendel inknijpt? Heb je druk of kun je hem tot je handvat in knijpen?

Het gaat om de achterrem, dus indrukken tot het handvat wordt sowieso lastig :+

Deed het probleem zich al voor voordat je zelf bent gaan sleutelen of juist daarna? Ik neem aan daarvoor, maar ff checken
 
Vandaag kwam ik terug van ff boodschappen doen, bleek mijn motor omver te zijn gereden 😞 behoorlijke schade aan de linkerkant.. Gelukkig was de man er nog, netjes bezig met een briefje te schrijven om achter te laten, dus samen schadeformulier ingevuld middels de app (echt een aanrader overigens). Morgen even de verzekering bellen hoe verder..

7DD759B4-EA49-4DDE-987F-B52143506BFD.jpeg
 
Vandaag kwam ik terug van ff boodschappen doen, bleek mijn motor omver te zijn gereden 😞 behoorlijke schade aan de linkerkant.. Gelukkig was de man er nog, netjes bezig met een briefje te schrijven om achter te laten, dus samen schadeformulier ingevuld middels de app (echt een aanrader overigens). Morgen even de verzekering bellen hoe verder..
-O--O--O- Balen..
 
Vandaag kwam ik terug van ff boodschappen doen, bleek mijn motor omver te zijn gereden 😞 behoorlijke schade aan de linkerkant.. Gelukkig was de man er nog, netjes bezig met een briefje te schrijven om achter te laten, dus samen schadeformulier ingevuld middels de app (echt een aanrader overigens). Morgen even de verzekering bellen hoe verder..

Bekijk bijlage 1327754
Kak........wel fijn dat de man in kwestie netjes een briefje wilde achter laten. Dan wordt het ik ieder geval door de verzekering vergoed
 
Vandaag kwam ik terug van ff boodschappen doen, bleek mijn motor omver te zijn gereden 😞 behoorlijke schade aan de linkerkant.. Gelukkig was de man er nog, netjes bezig met een briefje te schrijven om achter te laten, dus samen schadeformulier ingevuld middels de app (echt een aanrader overigens). Morgen even de verzekering bellen hoe verder..

Bekijk bijlage 1327754

Ai Ai Ai!!! Wat een lampekap die vent. Hoop voor je dat het snel geregeld is.
Misschien alvast zoeken naar een nieuwe (tweedehands) kuip?
 
Hey Fazerrijders,

Recentelijk heb ik een FZS600 Fazer uit 2001 overgenomen. Er zat een niet geheel legale uitlaat onder, de originele pijp die er bij was heb ik dus inmiddels gemonteerd maar het geluid is nu wel heel tam.

Zodoende ben ik mij aan het oriënteren op een vervangende demper. Nu wil het geval dat ik het mooi zou vinden als deze demper een stuk korter is dan de originele, die op grofweg 50cm zit, puur om de looks. Bij Louis kwam ik in mijn zoektocht de Shark DSX-5 tegen, een mooie demper en met een lengte van 36cm dus ook een stuk korter dan de originele. Helaas zijn de beoordelingen bij die demper wisselend, met name de kwaliteit van de demper is een twijfelgeval.

Bij andere dempers van de meer gerenomeerde merken als Mivv en Bos zijn helaas geen maten te vinden. Zelf heb ik ervaring met Mivv-dempers, welke altijd goed zijn bevallen en zodoende zou een alternatief bijv. de Mivv Oval kunnen zijn, alleen kan ik hier geen maten van vinden.

Zijn er hier mensen met alternatieve dempers die korter zijn dan de standaarddemper, en zo ja, welk merk/model demper zou ik moeten overwegen?

Alvast bedankt!
 
Ben de schuur aan het opruimen en kwam nog wat Fazerspullen tegen die we (toch..) niet meer gaan gebruiken :
VERKOCHT ! Verlaagde Buddyseat Fazer ’98-‘03
https://www.motor-forum.nl/threads/verlaagd-zadel-fazer-600-98-03.438446/
Zijkuipen Zilver Fazer ’02-‘03
https://www.motor-forum.nl/threads/zijkuipen-fazer-600-02-03.438445/
Spiegelverbreders Fazer ’02-‘03
https://www.motor-forum.nl/threads/spiegelverbreders-fazer-600-02-03.438449/
Zijkuipen Geel Fazer ‘98-‘01
https://www.motor-forum.nl/threads/zijkuipen-fazer-600-98-01.438447/

Zelf nog op zoek naar een Monokey kofferdrager(s), liefst van Fivestars zoals ik al heb op Fazer #1, SHAD mag ook (dan wel het type drager dat op de plek van de passagiershandgreep komt, Givi-dragers vind ik niet mooi...)
 
Laatst bewerkt:
Weer terug van vakantie met de FZ1 en weer 3000km bijgeschreven. Bij vertrek met opgepakte motor starten, startmotor draait gewoon normaal niet starten....
Power Commander ertussen uit, geen resultaat.

Accu van de triple ingebouwd, starten lopen. De 7.5 jaar oude yuasa heeft blijkbaar de geest gegeven (wel typisch dat de startmotor wel normaal draaide, waarschijnlijk te weinig amp over voor de injectie).

Ik heb de FZ1 nu al bijna 8 jaar maar het blijft een feestje om mee op pad te gaan :].
Zeker met de nieuwe SKF voorvorkkeeringen, hyperpro en een verse MPP3 CT zijn de bergpassen echt een feest en is de voorkant super scherp en communicatief.
 
Hey Fazerrijders,

Recentelijk heb ik een FZS600 Fazer uit 2001 overgenomen. Er zat een niet geheel legale uitlaat onder, de originele pijp die er bij was heb ik dus inmiddels gemonteerd maar het geluid is nu wel heel tam.

Zodoende ben ik mij aan het oriënteren op een vervangende demper. Nu wil het geval dat ik het mooi zou vinden als deze demper een stuk korter is dan de originele, die op grofweg 50cm zit, puur om de looks. Bij Louis kwam ik in mijn zoektocht de Shark DSX-5 tegen, een mooie demper en met een lengte van 36cm dus ook een stuk korter dan de originele. Helaas zijn de beoordelingen bij die demper wisselend, met name de kwaliteit van de demper is een twijfelgeval.

Bij andere dempers van de meer gerenomeerde merken als Mivv en Bos zijn helaas geen maten te vinden. Zelf heb ik ervaring met Mivv-dempers, welke altijd goed zijn bevallen en zodoende zou een alternatief bijv. de Mivv Oval kunnen zijn, alleen kan ik hier geen maten van vinden.

Zijn er hier mensen met alternatieve dempers die korter zijn dan de standaarddemper, en zo ja, welk merk/model demper zou ik moeten overwegen?

Alvast bedankt!
Heb je al gekeken gekeken voor een Takkoni? Die zie je wel vaker langskomen op Fazers, stuk kleiner en iets goedkoper. Wel leuk geluid wat ik uit de video’s begrijp

Ben de schuur aan het opruimen en kwam nog wat Fazerspullen tegen die we (toch..) niet meer gaan gebruiken :
Verlaagde Buddyseat Fazer ’98-‘03
https://www.motor-forum.nl/threads/verlaagd-zadel-fazer-600-98-03.438446/
Zijkuipen Zilver Fazer ’02-‘03
https://www.motor-forum.nl/threads/zijkuipen-fazer-600-02-03.438445/
Spiegelverbreders Fazer ’02-‘03
https://www.motor-forum.nl/threads/spiegelverbreders-fazer-600-02-03.438449/
Zijkuipen Geel Fazer ‘98-‘01
https://www.motor-forum.nl/threads/zijkuipen-fazer-600-98-01.438447/

Zelf nog op zoek naar een Monokey kofferdrager(s), liefst van Fivestars zoals ik al heb op Fazer #1, SHAD mag ook (dan wel het type drager dat op de plek van de passagiershandgreep komt, Givi-dragers vind ik niet mooi...)
Jammer dat ik niks nodig heb, wel mooie spulletjes! Vooral dat zadel, heb je die zelf op maat laten maken?
 
@PatrickSoler dank voor de suggestie, was ook al een Takkoni tegengekomen inderdaad. De maat die daarbij aangegeven staat is 450mm, dus zo'n 5 centimeter korter. Ik zal hem in m'n achterhoofd houden, de Shark is nog eens 9cm korter dus dat word twijfelen. Jammer dat je ze nergens in real-life kunt bekijken...
 
Foto uit de OP kan trouwens wel verwisseld worden voor deze :
Fazers.jpg

De FZ1 heeft dus het veld geruimd voor een 2e Fazer..
De FZ1n is een fantastische motor, stuurt super en heeft een vet blok maar voor mij een stapje te ver, vond hem na 3 jaar toch te duur om weinig te gebruiken en mooi te laten zijn in de schuur, had naar mijn zin ook te weinig windbescherming op lange ritten en hij lustte ook wel een slokkie meer als de Fazer(s)...
De rode Fazer heb ik nu al 20 jaar (1e eigenaar !) en heb er inmiddels al zeker 8 motoren naast gehad en kan er geen afscheid van nemen, het voelt elke keer weer net alsof je je fijnste spijkerbroek aantrekt..
We wilden het nog op 1 motor houden (we rijden allebei maar niet echt veel.) maar dat plan werd na 2 keer achterop zitten bij elkaar alweer verworpen, dus maar weer een niet te dure (tov de FZ1n..) motor ernaast, dat werd niet geheel verrassend een 2e Fazer en mijn vrouw is nu al weer dikke maatjes met de zilveren *D
 
Foto uit de OP kan trouwens wel verwisseld worden voor deze :
Bekijk bijlage 1328982
De FZ1 heeft dus het veld geruimd voor een 2e Fazer..
De FZ1n is een fantastische motor, stuurt super en heeft een vet blok maar voor mij een stapje te ver, vond hem na 3 jaar toch te duur om weinig te gebruiken en mooi te laten zijn in de schuur, had naar mijn zin ook te weinig windbescherming op lange ritten en hij lustte ook wel een slokkie meer als de Fazer(s)...
De rode Fazer heb ik nu al 20 jaar (1e eigenaar !) en heb er inmiddels al zeker 8 motoren naast gehad en kan er geen afscheid van nemen, het voelt elke keer weer net alsof je je fijnste spijkerbroek aantrekt..
We wilden het nog op 1 motor houden (we rijden allebei maar niet echt veel.) maar dat plan werd na 2 keer achterop zitten bij elkaar alweer verworpen, dus maar weer een niet te dure (tov de FZ1n..) motor ernaast, dat werd niet geheel verrassend een 2e Fazer en mijn vrouw is nu al weer dikke maatjes met de zilveren *D
Eerste eigenaar van een eerste model, dat doe je goed! Maar als je die zilveren Fazer houdt, waarom verkoop je dan die zijkuipen? Als je ze toch hebt zou ik ze lekker monteren, zien er strak uit op de foto! Middagje werk toch of zit er zoveeel werk in?
 
Foto uit de OP kan trouwens wel verwisseld worden voor deze :
Bekijk bijlage 1328982
De FZ1 heeft dus het veld geruimd voor een 2e Fazer..
De FZ1n is een fantastische motor, stuurt super en heeft een vet blok maar voor mij een stapje te ver, vond hem na 3 jaar toch te duur om weinig te gebruiken en mooi te laten zijn in de schuur, had naar mijn zin ook te weinig windbescherming op lange ritten en hij lustte ook wel een slokkie meer als de Fazer(s)...
De rode Fazer heb ik nu al 20 jaar (1e eigenaar !) en heb er inmiddels al zeker 8 motoren naast gehad en kan er geen afscheid van nemen, het voelt elke keer weer net alsof je je fijnste spijkerbroek aantrekt..
We wilden het nog op 1 motor houden (we rijden allebei maar niet echt veel.) maar dat plan werd na 2 keer achterop zitten bij elkaar alweer verworpen, dus maar weer een niet te dure (tov de FZ1n..) motor ernaast, dat werd niet geheel verrassend een 2e Fazer en mijn vrouw is nu al weer dikke maatjes met de zilveren *D

Doe je zeker goed, 20 jaar! Langste is bij mij 7 jaar. Wat staat er op de teller van de rode als ik vragen mag?

Iemand trouwens nog interesse in een MIVV sportdemper? Onlangs via marktplaats gekocht maar merk dat ik toch liever origineel rijdt. Mag van eigenaar wisselen voor €90. Is een ronde sportdemper zonder db-killer.
 
Eerste eigenaar van een eerste model, dat doe je goed! Maar als je die zilveren Fazer houdt, waarom verkoop je dan die zijkuipen? Als je ze toch hebt zou ik ze lekker monteren, zien er strak uit op de foto! Middagje werk toch of zit er zoveeel werk in?

Tsja, daar heb je helemaal gelijk in, eigenlijk in een opwelling gekocht en twijfel na het ernaast houden of ik het toch wel helemaal bij een Fazer vind passen, zelfde geld voor de gouden zijkuipen bij de rode Fazer.
Denk idd dat het met een middagje werk er wel op zit (allebei !) maar als ik nu mag kiezen wat ik met mijn middag doe ga ik liever samen rijden dan alleen sleutelen..
Dus als ik ze zonder verlies kan doorschuiven prima (prijzen heb ik er zelf ook voor betaald), dan koop ik voor dat geld liever wat nuttiger accessoires terug (een mooi kofferrekje voor de zilveren zou bv fijn zijn)
Nu liggen ze los op en voor de werkbank en kan ik mijn r**t niet keren in de schuur, dat irriteert me nog het meest :/
 
Doe je zeker goed, 20 jaar! Langste is bij mij 7 jaar. Wat staat er op de teller van de rode als ik vragen mag?

Iemand trouwens nog interesse in een MIVV sportdemper? Onlangs via marktplaats gekocht maar merk dat ik toch liever origineel rijdt. Mag van eigenaar wisselen voor €90. Is een ronde sportdemper zonder db-killer.

Er staat geloof ik 58.000 op, 1/3 daarvan heb ik in eerste 2 jaar gereden, daarna heb ik een heel aantal jaren vrij intensief op het circuit gereden met andere motoren en de meesten daarvan hadden ook gewoon kenteken dus reed ik er ook mee op straat en was de Fazer 2e motor "voor de boodschappen" of voor mijn vrouw.
Toen is onze dochter geboren en heeft m'n vrouw 10 jaar niet gereden en ik ook maar sporadisch op de Fazer dus liep km-stand jaren lang bijna niet op..
De laatste paar jaar rijd ik alleen nog op straat en ben er inmiddels achter dat de Fazer gewoon een super praktische motor is, misschien niet de mooiste of snelste maar voor mij doet hij alles wat ik wil, rustig samen touren, wat spullen meenemen of continue 200 op de autobahn richting een buitenlandse race, hij kan het allemaal en ook nog eens met relatief gemak en tegen vrij lage kosten :)

Ik rijdt trouwens ook het liefst origineel alhoewel ik wel eens een Laser Duotech heb gehad heb op één van mijn racers en die waren ook niet echt luid (met legale killler dan..)
 
Hey allen :-)
Ik ben sinds kort aan het oriënteren naar een andere motor. En ik ben eigenlijk een beetje verliefd op de look van de fazer, bouwjaar 2002+.
Ik vind die koplampen echt super mooi.
Duuus, ik wou jullie alvast begroeten ;)
Binnenkort op zoek naar een yamaha fazer 600 om een proefritje mee te maken :)
 
Tsja, daar heb je helemaal gelijk in, eigenlijk in een opwelling gekocht en twijfel na het ernaast houden of ik het toch wel helemaal bij een Fazer vind passen, zelfde geld voor de gouden zijkuipen bij de rode Fazer.
Denk idd dat het met een middagje werk er wel op zit (allebei !) maar als ik nu mag kiezen wat ik met mijn middag doe ga ik liever samen rijden dan alleen sleutelen..
Dus als ik ze zonder verlies kan doorschuiven prima (prijzen heb ik er zelf ook voor betaald), dan koop ik voor dat geld liever wat nuttiger accessoires terug (een mooi kofferrekje voor de zilveren zou bv fijn zijn)
Nu liggen ze los op en voor de werkbank en kan ik mijn r**t niet keren in de schuur, dat irriteert me nog het meest :/

Met dit kut weer van vandaag en wat waarschijnlijk in het weekend zal aanhouden heb je een goed excuus om een middagje in je werkplaats te zitten toch ;)
Daarnaast vind ik de kuipen niet misstaan, vind het wel wat hebben. Wordt gelijk een hele andere motor 😎
 
Hey allen :-)
Ik ben sinds kort aan het oriënteren naar een andere motor. En ik ben eigenlijk een beetje verliefd op de look van de fazer, bouwjaar 2002+.
Ik vind die koplampen echt super mooi.
Duuus, ik wou jullie alvast begroeten ;)
Binnenkort op zoek naar een yamaha fazer 600 om een proefritje mee te maken :)

Alvast welkom! Na een proefritje ga je er zeker eentje halen :) Zoek je nog een bepaalde kleur?
 
Terug
Bovenaan Onderaan