Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Iemand ervaring met het installeren van "hot grips"?
En hoe kan ik ze veilig aansluiten, zonder dat ze mijn accu legen.
 
In de op staat geloof ik een link naar hoe je t het best bij een fazer kan doen.
Er is namelijk nog plek in de zekeringkast
 
Oxford hotgrips kunnen direct op de accu gezien de controller en gezekerde kabel (is ook zo bedoeld). ;)

Even een vraagje aan de FZS1000 eigenaren, hoe ervaren jullie het vermogen en met name laag in de toeren?
Heb namelijk een FZS600 gehad en kon er niet aan wennen. Vooral na een haarspeldbocht (berg op) mistte ik gewoon de power om de bocht weer uit te komen die een (laag vermogen) 2 cilinder wel heeft. Ik kan wel een testrit maken maar dat zegt niet zoveel in het vlakke Nederland. Hoor graag jullie mening. :)
 
Misschien een rare vraag, of i.i.g. lastig te beantwoorden, maar wat zou ik ongeveer kunnen vragen voor mijn huidige motor. Zou misschien willen upgraden naar een FZ1 (2006):
Yamaha FZS600 2004 (rood)
72.xxx km
Voor- en achterband nog goed
Grote beurt gehad voor de winter + nieuwe gel accu
Remschijven- blokken officieel aan vervanging toe maar voldoen nog prima
Kofferrek met Givi koffer en zijtassen

motor1.jpg
 
Ik heb een paar weken geleden een Ivan's jetkit laten instaleren op de FZS 1000. Even wennen. Het lijkt net alsof de motor al die tijd op de regenstand heeft gestaan wat nu de sportstand is geworden.
 
Misschien een rare vraag, of i.i.g. lastig te beantwoorden, maar wat zou ik ongeveer kunnen vragen voor mijn huidige motor. Zou misschien willen upgraden naar een FZ1 (2006):
Yamaha FZS600 2004 (rood)
72.xxx km
Voor- en achterband nog goed
Grote beurt gehad voor de winter + nieuwe gel accu
Remschijven- blokken officieel aan vervanging toe maar voldoen nog prima
Kofferrek met Givi koffer en zijtassen

motor1.jpg
Mooie brommert. 2500 Euro moet dat toch minimaal opbrengen
Ik zou een FZ1 uit 2006 laten staan. Minimaal vanaf 2007 i.v.m. problemen met de injectie
 
Ik denk dat 2000 realistischer is. De FZ6 brengt wat meer op en die krijg je boven de 2500 euro al amper weg als particulier. Ik kocht die van mij uit 2005 met 50k op de teller bij een dealer.
 
Vandaag overigens 1 op 17.6 getankt met een woonwerk ritje en heen weer naar de motorbeurs. Met woonwerk haal ik slechts 1 op 15 dus ik denk dat 25 enkele reis gewoon niet ideaal is om lekker op temparatuur te komen. Dat verklaart waarschijnlijk mijn hogere verbruik.
 
Ik denk dat €2500 ook wat te hoog gegrepen is. Ik heb de mijne vorig jaar heel even te koop gezet omdat ik misschien een fzs1000 wilde kopen. Ik vroeg er toen €2300 voor en geen enkele reactie. De mijn is ook van 2002 en had toen maar 17000 op de teller en was klaar om mee weg te rijden, geen onderhoud nodig.
 
Vandaag een testritje gemaakt met mijn actioncam aangesloten aan de chinstrap.
Wat een crappy actioncam heb ik.... maar het ging op zich wel oké!
Ben wel bij dat mijn motor lekker rijdt :-)
WhatsApp Image 2019-02-16 at 16.33.31.jpeg
 
Ik blijf die fz6 erg mooie motoren vinden, die lijnen! Vrijdag eindelijk weer even met mijn fazer op pad geweest, het blijft een fantastische motor. Ik heb vorige week ook een TDM 850 gekocht voor woon-werk verkeer, die is helaas meteen stuk is gelopen. Gelukkig liep de fazer super! Als je dan van 77pk naar 143pk gaat dan heb je die wauw factor wel weer even. Die TDM is overigens ook een hele fijne motor, zo'n tweecilindertje rijdt weer heel anders.

p.s. Die 52 liter topkoffer maakt hem niet mooier, maar het is wel praktisch om een volwaardige kofferbak te hebben.
 

Bijlagen

  • fazer .jpeg
    fazer .jpeg
    496,9 KB · Weergaven: 16
Een paar weken geleden een Ivan's jetkit laten zetten op de FZS 1000. Het lijkt net alsof de motor al die tijd op de regenmodus stond wat nu de sportstand is geworden.
 
De set zelf via e-bay voor 125 euro, en het plaatsen koste ong.300 euro. Je kan het zelf doen als je een beetje handig bent en de ruimte er voor hebt. Het gaat bij deze kit niet zozeer om meer pk's. Er worden een aantal issues aangepakt met als resultaat dat de motor een stuk sneller oppakt vanuit gedeeltelijk gas
open en volledig gas open. Het 'ruige'' gedeelte tussen 4.000 en 6.000 is gladgestreken. Het blok loopt in z'n geheel soepeler. Het beetje luie gevoel van het blok is weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gyss
De set zelf via e-bay voor 125 euro, en het plaatsen koste ong.300 euro. Je kan het zelf doen als je een beetje handig bent en de ruimte er voor hebt. Het gaat bij deze kit niet zozeer om meer pk's. Er worden een aantal issues aangepakt met als resultaat dat de motor een stuk sneller oppakt vanuit gedeeltelijk gas
open en volledig gas open. Het 'ruige'' gedeelte tussen 4.000 en 6.000 is gladgestreken. Het blok loopt in z'n geheel soepeler. Het beetje luie gevoel van het blok is weg.

Ah oke, dat klinkt inderdaad goed. Wel een forse investering als je het niet zelf kunt doen.
 
Ik denk dat €2500 ook wat te hoog gegrepen is. Ik heb de mijne vorig jaar heel even te koop gezet omdat ik misschien een fzs1000 wilde kopen. Ik vroeg er toen €2300 voor en geen enkele reactie. De mijn is ook van 2002 en had toen maar 17000 op de teller en was klaar om mee weg te rijden, geen onderhoud nodig.
Kan begrijpen dat men schrikt van de hoge km-stand en daardoor minder oplevert. Dit had ik zelf ook in het begin maar daarna wel gerustgesteld door een monteur dat het blok nog veel meer aan kan. Via een inkoop website is 1600,- geboden (onder voorbehoud van een bezichtiging) dus zou 2e hands misschien ietsje meer kunnen opbrengen.

Andere vraag. Wie rijdt er een FZS1000 (model 2003)? Ik zie er eentje online staan met ook een hoge km-stand, maar kan een prima vervanging zijn van mijn FZS600. Nagenoeg dezelfde looks, maar wat meer power. Ben benieuwd hoe die bevalt en/of waar ik op moet letten qua aanschaf van dit model?
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je een andere motor en waarom eventueel een FZS1000? Ik ken verder die motor niet en kan je er dus niet mee helpen maar ik denk dat het wel handig is als je duidelijk uitlegt waarom je een andere motor wilt hebben.
 
Vanaf vandaag weer de trotse eigenaar van een Fazer, en dit keer de 1000. *D
Wel ff wennen zo'n bak vermogen als je laatste 'grote' motor maar 50pk had. :9

IMG_20190223_150955.jpg
 
Heee,

Ik ben wellicht van plan om een fazer te kopen.. maar nu heb ik er 1 gevonden uit 2001 maar volgens mij is het de facelift model 2002... maar op de papieren staat volgens de eigenaar echt 2001 ?? Is het model 2002 al in 2001 verkocht of hoe moet ik het zien ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan