Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Ik ben afgelopen dinsdag bij Pajic geweest! Hele toffe ervaring.. resultaat mag er zeker zijn.

Daarbij ben ik ook een heel eind van het aan / uit effect af. *D



1394364
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2019-05-14 at 15.03.19.jpeg
    WhatsApp Image 2019-05-14 at 15.03.19.jpeg
    120 KB · Weergaven: 16
  • WhatsApp Image 2019-05-14 at 20.43.54.jpeg
    WhatsApp Image 2019-05-14 at 20.43.54.jpeg
    152,8 KB · Weergaven: 19
Check ff bij Boonstra, die hebben zeer waarschijnlijk wel de juiste onderdelen.

Misschien ook ff kijken of je de Blue Dot voorrem klauwen kan scoren..


Remmerij is op orde 👍👍de eerste 260 km zitten erop ,het rijd verrassend goed zo’n 400.
 

Bijlagen

  • E9095681-DCBD-46EF-A988-30D9EF7E459D.jpeg
    E9095681-DCBD-46EF-A988-30D9EF7E459D.jpeg
    207,7 KB · Weergaven: 17
Hallo,

Sinds twee maanden in het bezit van een oranje fz6 s2 uit 2009. Tot nu toe veel plezier mee. Nu wil ik er graag de originele dempers vervangen voor sport-dempers. Kunnen jullie mij adviseren welke ik het beste kan kiezen? En waar ik deze kan bestellen. Wil er niet meer aan uitgeven dan 4/500 euro.
 
Voor dat geld heb je heel weinig keuze. Ik denk dat je eigenlijk alleen keuze hebt uit Dominator. Dit is zonder e keur.
 
Bedankt voor de tips! Ik had inmiddels een GPR ghost besteld maar helaas de verkeerde binnen gekregen :(.
Dus eerst de retour zending afronden. De GPR is binnen budget en volgensmij met e-keur. Daarbij vind ik het ook wel mooi dat de originele look van de dempers behouden blijft bij een GPR oplossing.
 
De goden zijn mij goed gezind vandaag!

Op weg naar mijn bestemming voelde ik bij het intrekken van de koppeling een knak in mijn hendel, en ik had meteen erg veel speling. Kon maar 1 ding zijn.. De kabel. Eenmaal aangekomen de kabel strak gesteld, want hij deed t immers nog, en op de terug weg erg voorzichtig gereden en zoveel mogelijk clutchless geschakeld.

Thuis het kabeltje even uit de hendel gewipt, om te beseffen dat ik toch wel érg veel geluk heb gehad!
20190529_121450.jpg


Nieuwe kabel is onderweg.
 
De goden zijn mij goed gezind vandaag!

Op weg naar mijn bestemming voelde ik bij het intrekken van de koppeling een knak in mijn hendel, en ik had meteen erg veel speling. Kon maar 1 ding zijn.. De kabel. Eenmaal aangekomen de kabel strak gesteld, want hij deed t immers nog, en op de terug weg erg voorzichtig gereden en zoveel mogelijk clutchless geschakeld.

Thuis het kabeltje even uit de hendel gewipt, om te beseffen dat ik toch wel érg veel geluk heb gehad!
Bekijk bijlage 1397204

Nieuwe kabel is onderweg.
Altijd leuk :9

Ook is gehad bij m'n eerste motor, midden in het bos. Die was wel in één keer door. Gewoon weer in het (mulle) zand op de startmotor gestart en zonder koppeling naar huis gereden. :)
 
Bedankt voor de tips! Ik had inmiddels een GPR ghost besteld maar helaas de verkeerde binnen gekregen :(.
Dus eerst de retour zending afronden. De GPR is binnen budget en volgensmij met e-keur. Daarbij vind ik het ook wel mooi dat de originele look van de dempers behouden blijft bij een GPR oplossing.
GPR is gewoon E-keur :Y

Op m'n TDM was een enkele GPR wel behoorlijk luid, ondanks E-keur :9
 
Hi beste Fazerrijders,

Sinds twee weken ben ik eigenaar van een FZ6N S2 2008, een hele mond vol! Nou zit ik met een probleempje. Ik krijg mijn seat niet unlocked en ben behoorlijk aan het zoeken geweest. Nou zag ik op de fazer600 forum dat ik het linkerzij paneel moest weghalen maar iemand een idee hoe dit moet?

Groeten,
6Wheels

p.s. foto's van mien brommer met GPR uitlaat:
 

Bijlagen

  • IMG_0621.jpg
    IMG_0621.jpg
    160,6 KB · Weergaven: 17
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Misschien zit er iets onder gepropt zodat het erg klemt ? Als je de sleutel draait en tegelijk op het passagiersdeel duwt ? (zodat ie hopelijk wat ruimte krijgt en wel open gaat ?? zo werkt het iig bij de Fazert van mijn vrouw wel..)
 
Misschien zit er iets onder gepropt zodat het erg klemt ? Als je de sleutel draait en tegelijk op het passagiersdeel duwt ? (zodat ie hopelijk wat ruimte krijgt en wel open gaat ?? zo werkt het iig bij de Fazert van mijn vrouw wel..)

Hm, zou best kunnen ja. Ik las er inderdaad iets over dat dit kan gebeuren wanneer de stock uitlaten vervangen worden door aftermarkets. Ik ga van het weekend maar eens even kijken of ik het kan oplossen. Het contact van de seat is echt niet te draaien en wil het ook niet forceren xD.
 
Heb nu ook een ander pijpje op de 1000, klinkt toch net wel even wat fijner dan de standaard uitlaat. :Y
Installatie was super makkelijk, niks vast gerot (dat heb ik wel is anders gehad :9), alleen de ophangbout zit er een beetje scheef in omdat het bagagerek in de weg zit.

Vrijdag nog even een nieuwe ketting erop en dan maandag op weg naar Italië. :]

 
Hm, zou best kunnen ja. Ik las er inderdaad iets over dat dit kan gebeuren wanneer de stock uitlaten vervangen worden door aftermarkets. Ik ga van het weekend maar eens even kijken of ik het kan oplossen. Het contact van de seat is echt niet te draaien en wil het ook niet forceren xD.

En als je nu de 2 boutjes waar het slotje mee vastzit (13) allebei losmaakt en dan aan de hele unit trekt (12+14 samen naar links trekken ontgrendeld de pal in 8 lijkt me) , misschien ontgrendeld hij dan ??
Kan je vanaf daar weer kijken waarom het niet lekker werkt ?
seat.jpg

Bovenstaande is een Amerikaans model maar zal wel net zoiets zijn ?
 
Heb nu ook een ander pijpje op de 1000, klinkt toch net wel even wat fijner dan de standaard uitlaat. :Y
Installatie was super makkelijk, niks vast gerot (dat heb ik wel is anders gehad :9), alleen de ophangbout zit er een beetje scheef in omdat het bagagerek in de weg zit.

Vrijdag nog even een nieuwe ketting erop en dan maandag op weg naar Italië. :]


Mooi kort pijpje :t
Die moet Italie dan gemakkelijk halen ;)

Ik heb sinds kort ook een andere pijp (Laser Carbon) op de Fazer maar na 20 jaar standaard is het nog wel ff wennen, weet nog niet of het een blijvertje is..
Mijn vrouw heeft precies dezelfde op haar Fazer maar heb het idee dat mijne met DB-killer net zo luid is als die van haar zonder.., misschien tijd om hem eens opnieuw af te vullen met dempingswol ?
 
Mooi kort pijpje :t
Die moet Italie dan gemakkelijk halen ;)

Ik heb sinds kort ook een andere pijp (Laser Carbon) op de Fazer maar na 20 jaar standaard is het nog wel ff wennen, weet nog niet of het een blijvertje is..
Mijn vrouw heeft precies dezelfde op haar Fazer maar heb het idee dat mijne met DB-killer net zo luid is als die van haar zonder.., misschien tijd om hem eens opnieuw af te vullen met dempingswol ?
Dan heeft het dempingswol waarschijnlijk wel z'n beste tijd gehad ja, of het is gewoon een luide demper. GPR op de TDM vondt ook verrassend luid voor een demper met E-keur. Daarvoor zat er nog een Laser duo op zonder DB killers, dat was helemaal luid. Voor even wel leuk maar dat echt luide hoeft voor mij ook niet.

M'n nieuwe Mivv is niet echt veel luider dan de originele uitlaat. Meer gewoon een andere (rauwere) toon, perfect dus.
 
En als je nu de 2 boutjes waar het slotje mee vastzit (13) allebei losmaakt en dan aan de hele unit trekt (12+14 samen naar links trekken ontgrendeld de pal in 8 lijkt me) , misschien ontgrendeld hij dan ??
Kan je vanaf daar weer kijken waarom het niet lekker werkt ?
Bekijk bijlage 1398927
Bovenstaande is een Amerikaans model maar zal wel net zoiets zijn ?

Zodra het wat lekkerder weer is zal ik dit proberen. Bedankt voor de extra info!
 
Mooi kort pijpje :t
Die moet Italie dan gemakkelijk halen ;)

Ik heb sinds kort ook een andere pijp (Laser Carbon) op de Fazer maar na 20 jaar standaard is het nog wel ff wennen, weet nog niet of het een blijvertje is..
Mijn vrouw heeft precies dezelfde op haar Fazer maar heb het idee dat mijne met DB-killer net zo luid is als die van haar zonder.., misschien tijd om hem eens opnieuw af te vullen met dempingswol ?

Laser heeft dacht ik 2 dbkillers. Een legale en eentje voor de sier. Misschien zit ie er bij jou in?
 
Laser heeft dacht ik 2 dbkillers. Een legale en eentje voor de sier. Misschien zit ie er bij jou in?
Volgens mij is dat alleen bij de Laser Hotcam en Laser Duotech ? Hij zit gepopt dus moet hem uitboren om dat te checken.., Ga wel eens kijken hoe oom agent bij de TT reageert, als dat goed gaat zal hij wel acceptabel zijn..??
 
Volgens mij is dat alleen bij de Laser Hotcam en Laser Duotech ? Hij zit gepopt dus moet hem uitboren om dat te checken.., Ga wel eens kijken hoe oom agent bij de TT reageert, als dat goed gaat zal hij wel acceptabel zijn..??

Dat zou heel goed kunnen wat jij over de Hotcam en Duotech zegt. Het is voor mij al weer 12 jaar geleden dat ik op een FZS600 met Laser duotech reed.
Staat er wel een E keur op die pijp? Dat , en het feit dat de killer gepopt zit , zou voldoende moeten wezen om geen bewijs van goed gedrag van oom agent te krijgen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan