Fazerrijders - Hangplek - deel 15

lindseysew

MF veteraan
2 mrt 2013
1.498
32
26
Haaksbergen(Overijssel)
Heeft iemand ook last van z'n linkerhand/pols door de koppeling?
Eerste halfuur geen probleem, maar na een uur... Doet het mij gewoon pijn om te schakelen met mijn linkerhand. Ik heb daarom ook het gevoel dat de koppeling te strak staat. Iemand hier ook last van? Of hoe kan ik het minder strak/zwaar maken?
 

maus73

MF'er
25 mrt 2011
76
0
46
Wijchen
Heeft iemand ook last van z'n linkerhand/pols door de koppeling?
Eerste halfuur geen probleem, maar na een uur... Doet het mij gewoon pijn om te schakelen met mijn linkerhand. Ik heb daarom ook het gevoel dat de koppeling te strak staat. Iemand hier ook last van? Of hoe kan ik het minder strak/zwaar maken?
Had ik ook last van toen ik hm net had gekocht. Kabel gesmeerd en gekeken of de kabel overal vrij loopt. Meer kan je denk ik niet doen. uiteindelijk ben ik eraan gewent geraakt, nu geen last meer.
 

Fazerman

Ex-ZAC#167, Fazer²
28 feb 2002
4.613
58
Nieuwerkerk a/d IJssel
Heeft iemand ook last van z'n linkerhand/pols door de koppeling?
Eerste halfuur geen probleem, maar na een uur... Doet het mij gewoon pijn om te schakelen met mijn linkerhand. Ik heb daarom ook het gevoel dat de koppeling te strak staat. Iemand hier ook last van? Of hoe kan ik het minder strak/zwaar maken?
Geen last, mijn koppeling loopt best licht en ook die van mijn vrouw's Fazer loopt soepel, smeren en kabelloop idd nakijken of daar iets aan schort !
De Fazer laat zich ook prima op/door schakelen zonder koppeling, dat scheelt ook alweer bijna 50%... ;)
Als niks helpt een easy clutch proberen ??
 

Goeroe65

Rookie
10 jan 2017
2
0
En als je nu de 2 boutjes waar het slotje mee vastzit (13) allebei losmaakt en dan aan de hele unit trekt (12+14 samen naar links trekken ontgrendeld de pal in 8 lijkt me) , misschien ontgrendeld hij dan ??
Kan je vanaf daar weer kijken waarom het niet lekker werkt ?
Bekijk bijlage 1398927
Bovenstaande is een Amerikaans model maar zal wel net zoiets zijn ?
Die 2 boutjes waar je het over hebt hebben bij mij een hele vreemde kop. Het lijkt op een imbus met daarin een klein metalen pinnetje. Hoe kan je deze losdraaien? Is hier speciaal gereedschap voor?
 

Deamonicus

Rookie
6 okt 2018
17
3
32
Lisse
Die 2 boutjes waar je het over hebt hebben bij mij een hele vreemde kop. Het lijkt op een imbus met daarin een klein metalen pinnetje. Hoe kan je deze losdraaien? Is hier speciaal gereedschap voor?
Waarschijnlijk een TORX-PIN bout gok ik zo.
M6-Draad-Dia-6-0mm-A2-Beveiliging-Schroeven-Torx-Pin-Knop-Hoofd-Anti-Vandaal-Schroef-Lengte.jp...jpg
Zoiets?
Daar kun je gewoon gereedschap voor kopen voor kopen.
 

6Wheels

Rookie
5 jun 2019
6
2
Ha beste FZ rijders, ik ben op zoek naar een windscherm voor mijn FZ6N. Iemand nog wat liggen of weet waar ik eentje kan vinden? Zoeken via google geeft de site van mlmparts aan, maar de schermpjes die daar te vinden zijn vind ik niet bepaald mooi ogen.

groetjes,
 

6Wheels

Rookie
5 jun 2019
6
2
Eindelijk een update vanuit mij! Ik heb de veiligheidsschroefjes verwijderd en geprobeerd de hele unit naar links te trekken maar dit lukte niet.

Oplossing: met een lange schroevendraaier van onder (tussen de uitlaat en de zadel) de vergrendelpin naar binnen duwen. Deze zat echt keivast maar de kabel was gewoon goed. Daarna heb ik het vergrendelmechanisme ingevet en nu werkt het slot voor de buddyseat weer naar behoren!

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
 

lindseysew

MF veteraan
2 mrt 2013
1.498
32
26
Haaksbergen(Overijssel)

Kammetje

Die hard MF'er
13 apr 2019
766
382
Vraag: je hoort mensen wel eens zeg een dat het raadzaam is om tijdens de winterslaap de vlotters van de carburateurs af te tappen. Dat an sich is eenvoudig maar waar zit de stop Dan wetende dat er geen benzinekraan op de motor zit. Met andere woorden, hoe kun je aftappen als het. Er van bovenaf weer inloopt?

Voelt als een knulige vraag zeker voor een techneut die deze leest maar stel de vraag toch maar.
 

JBi

MF veteraan
24 jan 2012
3.338
235
25
Drenthe
Vraag: je hoort mensen wel eens zeg een dat het raadzaam is om tijdens de winterslaap de vlotters van de carburateurs af te tappen. Dat an sich is eenvoudig maar waar zit de stop Dan wetende dat er geen benzinekraan op de motor zit. Met andere woorden, hoe kun je aftappen als het. Er van bovenaf weer inloopt?

Voelt als een knulige vraag zeker voor een techneut die deze leest maar stel de vraag toch maar.
Er zit wel een benzinekraan op je motor ;)

Zit alleen onderaan de tank zodat je de tank kan verwijderen zonder te legen. Maar ik doe er persoonlijk geen moeite voor, gooi er gewoon ethanol vrije benzine in als ik weet dat de motor langere tijd stil gaat staan (desnoods nog met een beetje brandstof stabilisator). Accu zelfde verhaal, als die kapot gaat koop ik wel een nieuwe..

Wil de motor overigens wel eens pakken als het lekker weer is in de winter, mede daarom ook geen zin in gepruts.