Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Spykes

MF veteraan
9 feb 2003
7.495
36
Kwam net bij het opruimen van de zolder weer de remleidingen en hugger tegen:

Bol d'or Albert

MF veteraan
14 mei 2005
4.054
57
Nijkerk
Bezoek site
Ik speel al een tijdje met de gedachten om ook een fazer aan te schaffen. Nodig heb ik m zeker niet maar gewoon omdat het leuk is. Eigenlijk wil ik dan een FZS 1000 maar dan moet de FJ1200 weg, want die 1000s zijn niet goedkoop. Aan de andere kant wil ik wel een FZS600 erbij, dan kan de FJ1200 gewoon blijven en heb ik weer eens een wat lichtere motor die gewoon lekker voor het grijpen staat. Lekker makkelijk de schuur in en uit rollen, lekker makkelijk in de stad etc. Grootste nadeel van beide fietsen vind ik echter die vreselijk lage ruit. Zijn er eigenlijk goede hogere ruiten verkrijgbaar voor de FZS600?

JBi

MF veteraan
24 jan 2012
3.346
238
25
Drenthe
Ik heb een verhoogde MRA op de 1000, beter als origineel maar fantastisch word het niet naar mijn mening. Hangt natuurlijk ook een beetje af van je lengte.

Mijn 1000 staat ook te koop, maar die gaat idd niet voor een prikkie weg. :9

Plexat

Fz1 is Yammiiieeee!
2 jan 2008
10.462
222
't Gooi
bfgv.nl
Ik speel al een tijdje met de gedachten om ook een fazer aan te schaffen. Nodig heb ik m zeker niet maar gewoon omdat het leuk is. Eigenlijk wil ik dan een FZS 1000 maar dan moet de FJ1200 weg, want die 1000s zijn niet goedkoop. Aan de andere kant wil ik wel een FZS600 erbij, dan kan de FJ1200 gewoon blijven en heb ik weer eens een wat lichtere motor die gewoon lekker voor het grijpen staat. Lekker makkelijk de schuur in en uit rollen, lekker makkelijk in de stad etc. Grootste nadeel van beide fietsen vind ik echter die vreselijk lage ruit. Zijn er eigenlijk goede hogere ruiten verkrijgbaar voor de FZS600?
Hee Albert, long time no see! ;)
Over het ruitje: In de stad en op provinciale wegen voldoet de origine hoogte van het ruitje wat mij betreft prima. Veel FZ1 rijders hebben daarom ook een N(aked), omdat bij wat hogere snelheden de wervelingen van een ruit wat vervelend worden. Eea ligt natuurlijk ook aan je eigen lengte. Een hogere ruit heeft eigenlijk alleen effect bij langere ritten en snelweg km. Daarom heb ik ook een tourruit voor dat soort gevallen. Maar goed, mijn mening is er maar eentje.

Mvg, Will.

Bol d'or Albert

MF veteraan
14 mei 2005
4.054
57
Nijkerk
Bezoek site
Hey Will, das inderdaad lang geleden. Ik ben de XJ's een beetje aan het afbouwen zoals je ziet ;)

En voor de FZS 600, zijn daar ook hogere ruitjes voor? Iemand ervaring met de aliexpress ruitjes?

luc2572

Die hard MF'er
29 nov 2009
530
3
Ik heb op de FZS een hoger ruitje zitten, via marktplaats bij iemand gescoord. Geen idee of het een ali is of niet..
Verder merk je het verschil vooral op de snelweg. (Ik ben 1.80m)