Fazerrijders - Hangplek - deel 15

2dehands zadel gescoord

qORPwzqtV-QIsdJ65xKMuIdvcSdZr5zNutaHpmcYzdEhTkVGwIicSPxo9uVYCS32umXGK87hZhRjtWLue2ZK2lUFPgp55s78ecchsx9lwBwjaPShn2a3V66Jt11tRfmDjOTs0LGfYOFZHjhWYgfyl32ptpPdjJsUdojWk94-VXnutVwvGxmX4Zo3bQ_VewEJWrXV3z5f8Nmn2PkuSXBfIhn1f9-kSDG1LI1k6HiPmWfIVZRhwEk_JTbi0b1wj885c8-yeUklgy_sZ3SjX4r7UHPq8v8Nwh0gVTM7MgbMmlLuqFnItTFbpQdIjx3hS7rN_VFfWc4eWJWv4v2sTLTwq7TxQvEeJSPhxQJZTXiWr2rt84wCtXWTsmO7V8kJS-jmkHs0I3NyjrG4TwvySNe-mwj_l4q4jbmSyZGrzpqWiw71jCcyu_5AUJQhaHRvW2j56IkvbQ5ZW6G8uBf1P_PdvjZ32xSEhR0HLVU4HXUkDhSkAhqQEtVWgHd0xjoTfRURyQwb3DlZMMUxKbj34f3NfLfPVkN6P_Utwaig0yuOf_MFZ1dV3TsNhFACcG5kmArKlZZ-czAMt_yn3Rxc0VTPjWtsL5zbEj8ZuyMcuyzgqDHJH35wPjaxCuDpALkWmWpU3PRhYHdznxsKZzi5jHGjfxS6YjFig8Z-YvAik0se9gi2JGJYUDpMSNd-Dlxv=w1730-h1297-no
 
Welk merk? Hoe bevalt hij?
Ben al tijden op zoek naar een gel zadel voor mijn fzs600
 
Welk merk? Hoe bevalt hij?
Ben al tijden op zoek naar een gel zadel voor mijn fzs600

Is van top sellerie, denk niet dat in deze gel zit. (kan wel als je op de site bestelt) Gezien ik dit 2dehands heb gekocht had ik geen keuze. Voor de 25km van de verkoper tot thuis kan k wel zeggen dat die opstaande rand veel steun geeft en je vaster zit. Zadel voelt 'voller' aan.
 
Goedemiddag,

sind twee weken in het bezit van fazer 600 uit 2003. Gekocht met het probleem dat de draadeinde in de kop afgebroken waren.
Uiteindelijk blok eruitgehaald en opgelost.

Nu heb ik het volgende probleem. Starten gaat prima maar met de koppeling in. Als ik deze los laat in neutraal of in de versnelling zet valt de motor meteen uit. Standaard in of uitgeklapt maakt geen verschil.

iemand tips waar ik nog naar kan kijken?? Alles stekker etc zijn gewoon weer netjes aangesloten.

tips zijn heel erg welkom
 
Goedemiddag,

sind twee weken in het bezit van fazer 600 uit 2003. Gekocht met het probleem dat de draadeinde in de kop afgebroken waren.
Uiteindelijk blok eruitgehaald en opgelost.

Nu heb ik het volgende probleem. Starten gaat prima maar met de koppeling in. Als ik deze los laat in neutraal of in de versnelling zet valt de motor meteen uit. Standaard in of uitgeklapt maakt geen verschil.

iemand tips waar ik nog naar kan kijken?? Alles stekker etc zijn gewoon weer netjes aangesloten.

tips zijn heel erg welkom
Er zit een schakelaar aan de koppelingshandel. Lijkt dat die zijn werk niet helemaal goed doet of verkeerd aangesloten zit. Deed ie het eerst wel goed voordat je het blok eruit hebt gehaald?
 
Als ik het stekkertje bij de hendel loshaal wil de motor helemaal niet starten (volgens mij hoort dat ook zo) dat zou toch beteken dat ie z’n werk doet?

verder vraag ik mij af welke stekker er verkeer kan zitten. Zijn allemaal een eigen kleur en passen geen val alle op een andere stekker.

kan ik net een stukje draad zo’n schakelaar doorlussen om de motor zo voor de gek te houden?
 
Weet niet of de motor het daarvoor goed deed, verkoper gaf aan van wel. Stond zonder uitlaat en wilden niet de buurt wakker maken. Achteraf stom natuurlijk want weet het nu niet 😳
 
Als ik het stekkertje bij de hendel loshaal wil de motor helemaal niet starten (volgens mij hoort dat ook zo) dat zou toch beteken dat ie z’n werk doet?

verder vraag ik mij af welke stekker er verkeer kan zitten. Zijn allemaal een eigen kleur en passen geen val alle op een andere stekker.

kan ik net een stukje draad zo’n schakelaar doorlussen om de motor zo voor de gek te houden?
Klopt. Als je die losmaakt zonder overbruggen is schakeling open, lees mag niet starten. Als je die overbrugd Ziet de motor niet meer of het goed is. Ergo, je kan uitsluiten of het probleem daar zit.
 
Losgemaakt en overbrugt, nu kan ik wel de koppeling loslaten. Morgen maar is even de kabel volgen schoonmaken en kijken of ik het dan weer origineel terug kan zetten.

bedankt voor de tips!!
 
Losgemaakt en overbrugt, nu kan ik wel de koppeling loslaten. Morgen maar is even de kabel volgen schoonmaken en kijken of ik het dan weer origineel terug kan zetten.

bedankt voor de tips!!

Kijk. Zo komen we nog eens ergens... Blijkbaar is die schakelaar niet helemaal jofel.. Ben benieuwd hoe het verder gaat..
 
En sinds vanmiddag ben ik dan ook Fazer eigenaar :) Het is een Fazer 600 uit 2000 geworden :)

Ik zal later even foto's maken, dan kan ik 'm ook hier even showen. Tot nu toe (ik moest zo'n 150km naar huis..) de indruk dat de Fazer precies is wat ik zocht: Een gooi en smijt fiets waarmee ik ook comfortabel afstanden kan rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal
Ben nieuw hier, rijd zelf ook een FZ6 vanuit 2004, kom uit de buurt van Alkmaar.
Gr ✌🏻Sejo
 
Beste Fazerraars, heb net een Fazer FZ-6S aangeschaft uit 2006 en ben nu aan het uitzoeken hoe ik het best mijn Garmin aan kan sluiten op de elektra. Liefst niet direct op de accu. Tips iemand ?
 
Beste Fazerraars, heb net een Fazer FZ-6S aangeschaft uit 2006 en ben nu aan het uitzoeken hoe ik het best mijn Garmin aan kan sluiten op de elektra. Liefst niet direct op de accu. Tips iemand ?

Heb bij mijn Fazer vanmiddag een aansluiting gemaakt. Bij mij is de spanningsbron de accu, maar ik heb hem met een relais en een signaaldraad aangesloten op het contactslot. Zo blijft er geen spanning op m'n aansluit punt staan als ik het contact uit zet. Wel zo prettig :)
 
Heb bij mijn Fazer vanmiddag een aansluiting gemaakt. Bij mij is de spanningsbron de accu, maar ik heb hem met een relais en een signaaldraad aangesloten op het contactslot. Zo blijft er geen spanning op m'n aansluit punt staan als ik het contact uit zet. Wel zo prettig :)

Is de tank er makkelijk af te halen of zit je dan met het injectie systeem ?
 
Is de tank er makkelijk af te halen of zit je dan met het injectie systeem ?

Ik heb zelf een ouder model Fazer, met carburateurs. Ik heb de tank er niet af hoeven halen om de draad naar achter te kunnen leggen. De rest van de bedrading zit achter aangesloten

Zo dus (zie bijlage).

Geel relais had ik toevallig nog liggen, van GM (Opel). Daar vandaan 2 massa draden. Eentje gaat naar de accu, de andere gaat naar de aansluiting vooraan. Een plus naar de accu (logisch), een plus naar de aansluiting (wederom, logsich) en een signaaldraad die bij de zekeringbox op de ignition zit :)

Op de foto zie je zegmaar achter de accu een zwarte draad lopen, die gaat dus naar de voorkant van de motor, naar m'n aansluiting :) Stiekem is dat een hoesje voor de 2 kabels ;)
 

Bijlagen

  • 1c2ab98e-32df-47e0-a958-260298d45e14.jpg
    1c2ab98e-32df-47e0-a958-260298d45e14.jpg
    170,3 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Ohja, ik had de foto's nog niet gepost.

Bij deze, mijn Fazer die ik afgelopen Woensdag heb gekocht :)
 

Bijlagen

  • Fazer4.jpg
    Fazer4.jpg
    82 KB · Weergaven: 17
  • Fazer5.jpg
    Fazer5.jpg
    79,1 KB · Weergaven: 15
Vraagje, ik heb de lagers van mijn voorwiel vervangen omdat deze een flink lawaai begonnen te maken. (na 67.000km)
Nu twijfel ik om op voorhand de achterwiellagers preventief te vervangen, is dit aan te raden of onzin?
 
Vraagje, ik heb de lagers van mijn voorwiel vervangen omdat deze een flink lawaai begonnen te maken. (na 67.000km)
Nu twijfel ik om op voorhand de achterwiellagers preventief te vervangen, is dit aan te raden of onzin?
Is afhankelijk van de staat van de lagers. Weet eerlijk gezegd niet wat de manual erover zegt. Maar als jij je er niet lekker bij voelt moet je het vooral niet laten.
 
Dag allemaal,
Ik ben Marnix, ook nieuw hier. Sinds een paar weken in het bezit van een FZ6 uit 2005 met zo'n 38.000 km.
 

Bijlagen

  • 20200518_104545.jpg
    20200518_104545.jpg
    2,8 MB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan