Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Ja, maar die heb ik hier in bij nr1 motor besteld. Je moet de gaten in de plaatjes wel even opnieuw boren want ze zitten niet op de goede plaats... Ik had trouwens 2 sets besteld maar aan één heb je genoeg. Heb dus nog een set over. Interesse?
 
Je moet er ook een relais op monteren dus . ? Heb jij die van 30 nogwat genomen van nr1 motor ? En waar zit dat relais op de motor ? En heb je daar 1tje van nodig ? Want heb leds besteld voor de voorkant en de achterkant haha
 
Nee ik heb relais besteld bij ALI. €2,51. Had 22/6 besteld en kwam op 1/7. Relais zit achter zwart kapje aan linkerkant. De kant waar ook het slot zit om het zadel mee te ontgrendelen. Het is een klein zwart “doosje”. Eentje is genoeg.
 
Heb trouwens een andere uitlaat gevonden. Het is een Hurricane geworden. Bevalt erg goed.
 

Bijlagen

  • B221F343-A9FA-41EC-8EEE-600E3508C403.jpeg
    B221F343-A9FA-41EC-8EEE-600E3508C403.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 16
Hallo allemaal na een periode van dikke (groene) 900's en duizends en een tijdje motorloosheid, begon het me toch weer te kriebelen.

Ik wilde eens van alle Tupperware af en ben op zoek gegaan naar een naked. uiteindelijk suggereerde marktplaats mij een oranje FZ6N in de buurt..

Het was niet moeders mooiste, daar was de prijs ook naar, ali-express knippers en spiegels en het contactslot haperde wat + wat deukjes en krasjes..

Redelijk kunnen afdingen en eBay, marktplaats en t algehele www afgestruind voor originele delen en een nieuwe slotenset.

In de loop van de week alles binnen gekregen en dus van t weekend aan het sleutelen.

groet,

Lucas
WhatsApp Image 2020-07-19 at 11.54.29.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren helaas voor het eerst mijn motor (FZS-600 2001) op z'n kant gelegd. Vergeten het schijfremslot van het voorwiel te halen, vervolgens rol ik van de stoep af, voorwiel blokkeert en ik kon hem helaas niet meer houden.

De motor draaide op het moment dat hij omviel, zo snel mogelijk motor uitgezet. Er leek wat benzine op de grond te liggen, nadat ik de motor weer rechtop had gezet leek er enkel een kleine kras op de carter te zitten. Voorvork poten en schijfrem gecontroleerd op schade / krommingen maar daar kon ik niks vinden.

Vervolgens de motor starten ging wat moeizaam, ik vermoed dat hij zonder brandstof zat. Na 2 pogingen starte hij weer. Gelijk weer een stukje gereden en merkte geen aanlopende rem of verschil in remmen op het voorwiel.

Zijn er nog andere zaken die aan te raden zijn om te controleren, na een dergelijke val?
 
Gisteren helaas voor het eerst mijn motor (FZS-600 2001) op z'n kant gelegd. Vergeten het schijfremslot van het voorwiel te halen, vervolgens rol ik van de stoep af, voorwiel blokkeert en ik kon hem helaas niet meer houden.

De motor draaide op het moment dat hij omviel, zo snel mogelijk motor uitgezet. Er leek wat benzine op de grond te liggen, nadat ik de motor weer rechtop had gezet leek er enkel een kleine kras op de carter te zitten. Voorvork poten en schijfrem gecontroleerd op schade / krommingen maar daar kon ik niks vinden.

Vervolgens de motor starten ging wat moeizaam, ik vermoed dat hij zonder brandstof zat. Na 2 pogingen starte hij weer. Gelijk weer een stukje gereden en merkte geen aanlopende rem of verschil in remmen op het voorwiel.

Zijn er nog andere zaken die aan te raden zijn om te controleren, na een dergelijke val?
 
Olie vraagje, ik heb een Fazer FZS6 uit 2006 en ik vraag me af of ik de peilstok met peilen helemaal in moet draaien of niet.
 
Ik wil dus een fz6 kopen. Wie kan mijn tips geven waar ik op moet letten... Mijn budget is rond de 2800, wat krijg ik daarvoor terug. Ik wil geen naked maar met kuip.
 
Ik heb laatst de motorolie ververst inclusief filter. Nu heb ik een beetje ruzie met de oliepijl te meten. Het is een FZ6 uit 2006. Bij een koude motor staat hij precies op de max. Wanneer ik het meet na een rit en ongeveer 10/15 min wacht lijkt het olie ver boven de max uit te komen. Heb er voor de zekerheid maar iets uitgehaald. Vind het soms ook maar moeilijk te zien op zo'n pijlstokje... maar hij lijkt me niet dat dit verschil zo groot kan zijn toch?

Google leert mij dat er na een rit juist minder op de pijlstok af te lezen zou moeten zijn omdat dit nog meer iets moet zakken oid. Meer mensen hier last van?
 
Mijn Fazer lekt benzine. Iemand een idee wat hiervan de oorzaak is?

En hoort die schroef zo ver uit te steken?
DSC_2012.JPG
DSC_2013.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst de motorolie ververst inclusief filter. Nu heb ik een beetje ruzie met de oliepijl te meten. Het is een FZ6 uit 2006. Bij een koude motor staat hij precies op de max. Wanneer ik het meet na een rit en ongeveer 10/15 min wacht lijkt het olie ver boven de max uit te komen. Heb er voor de zekerheid maar iets uitgehaald. Vind het soms ook maar moeilijk te zien op zo'n pijlstokje... maar hij lijkt me niet dat dit verschil zo groot kan zijn toch?

Google leert mij dat er na een rit juist minder op de pijlstok af te lezen zou moeten zijn omdat dit nog meer iets moet zakken oid. Meer mensen hier last van?

De FZ6 is een wet sump motorfiets dus zou je zeggen dat de motor een paar minuten uit moet staan voor je kan peilen. Ik heb zelf een FZ6 uit 2006 en een XT660Z uit 2008. De XT660Z is een dry sump motorfiets en dat is echt anders oliepeilen.
 
Dag allemaal. Ben nieuw hier. Heb een FZ6S ABS uit 2008 met nieuwe LED knipper- en remlichten aan de achterkant. Deze krijg ik alleen niet goed ingesteld. De voorste DRL & KNIPPERS / LED werken wel naar behoren.

Normale knipperlichten hebben 2 kabels. Ground 12V en signaal?
Mijn knipperlichten hebben ook nog een remfunctie. In totaal dus drie kabels.


  • Zwart (ground) (hier ligt het probleem)
  • Rood (remsignaal)
  • Geel (knippersignaal)

Als ik de knipperlichten achter normaal koppel dan breekt het relais (denk ik) iedere knipper automatisch af. De "running" lights worden dus niet afgemaakt (deze knipperlichten bewegen naar buiten). Dat komt denk ik omdat de 12V van de knippers vanuit de motor om de seconden "stoppen", terwijl dit setje juist een continue 12V nodig heeft omdat het setje de besturing zelf regelt?

Heb net per ongeluk de 5 en 12V ground aan elkaar gekoppeld. Kortsluiting, dus zekering moeten vervangen.


Ik heb de 12V nu als volgt (zie plaatje). Ik heb het gevoel dat ik iets fout doe.

Qua remlichten werkt alles wel naar behoren. (remmen=lampjes knipperen>schijnen continue)
PS: Zijn er hier leden uit Tilburg?
 

Bijlagen

  • knipperlicht led werkt niet.jpg
    knipperlicht led werkt niet.jpg
    81,5 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is je relais niet geschikt voor ledknippers (lagere weerstand nodig). In Tilburg zit een Louis.nl winkel,daar kun je eendergelijk relais kopen, kost weinig!
Martell (1 van de moderators op dit forum). Zit ook in Tilburg met een motorzaak. Weet alleen niet hoe die zaak heet. Hij kan je ongetwijfeld ook helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan