Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Eens, al vond ik dit wel een dieptechnische vraag. Ik ben ook benieuwd of iemand van hier een dergelijk probleem met de dynamo heeft gehad, dus niet het preventief vervangen, maar echt dat het kapot ging. Ik zal het ook eens vragen in de Fazergroep op FB.
Dit zijn de reacties op fb:
    • Er zijn diverse mensen die al problemen hebben gehad met de stator. Bij lage standen maar veelal bij hoge. RM stators maakt imitatie stators. Je kunt ook gaan voor originele stator van Yamaha, die kost wat meer. €200 om ongeveer €360.
      • En zal hem preventief vervangen. Schade is niet te overzien als het mis gaat.


      • Flywheel Rotor | Yamaha | YZF R1 / FZ1 1000 / FZS1 + FZ8 800 | 2004-2015 | Moto-Electrical

        MOTOELECTRICAL
        Flywheel Rotor | Yamaha | YZF R1 / FZ1 1000 / FZS1 + FZ8 800 | 2004-2015 | Moto-Electrical
      • www.motoronderdelencuijk.nl/.../dynamo-rotor.../...


      dynamo ROTOR yamaha FZ1 2006-2015 (inclusief pakking)

      MOTORONDERDELENCUIJK.NL
      dynamo ROTOR yamaha FZ1 2006-2015 (inclusief pakking)


      Mijne was stuk gedraaid. Blok begon ineens heel erg te gieren. Nieuwe rotor met pakking gekocht. Uitlaat eronder vandaan gehaald en de carter deksel onderop los gehaald. Alles schoongemaakt en weer terug gemonteerd met nieuwe olie en olie filter. Rotor…
      Meer weergeven

      Geen fotobeschrijving beschikbaar.
      • linkie voor de prijs?

      • je kan naar ze bellen ervoor
    • Ik heb hem preventief vervangen. En daarbij ook de lagers....gewoon omdat het kan
      🎉

      En als je het ook gaat doen.. gewoon bij de dealer halen die is het goedkoopst met de originele yamaha rotor.

      https://www.facebook.com/groups/160...90Zo1t2PaGemiZI2RrNcPG3ohkHgh_2yo&__tn__=R]-R
      Ik weet dat ze bij de fzs 1000 veel vervangen werden door die van een r1

      Heb nu 80k gereden nog geen last gehad bj 2009. Bij 40k waren de klepstelen overmatig versleten (0.5mm) ook dit is soms een probleem bij de fz1's.

    • badgepictogram

      2006-2007 modellen dacht ik

 
Laatst bewerkt:
Ik ben opzoek naar de 2 achterkappen voor de Yamaha FZ6(N), gaat om 2004 - 2006. Mogen krassen en wel/geen lak bevatten, ben opzoek naar originele. Mocht iemand iets hebben liggen, dan hoor ik dat graag. Weet iemand toevallig of deze kappen op meerdere versies hetzelfde zijn?

Screenshot 2021-01-05 at 20.29.17.png
 
Laatst bewerkt:
Heeft er soms iemand een Ermax duo cover voor een FZ1N te koop ?
Kleur Midnight Black zou helemaal mooi zijn.

Zelf heb ik te koop een Fazer mono seat.
Custom made. Meer foto's op aanvraag.

€ 100,-

360.jpg


Ook een custom made bestuurders en mono seat.
Echt in nieuwstaat met prachtig stiksel.
Dit is voor een N . Meer foto's op aanvraag.

€ 275,-

360.jpg
 
Hallo Allemaal,

Hier een newbee in de wereld van motoren. Ik heb einde zomer 2020 mijn motorrijbewijs gehaald en onlangs een FZ1N uit 2008 aangeschaft (zie fotos) met 21k op de teller.
De motor is verder heel netjes alleen wil ik een iets sportievere uitstraling.

iemand tips in wat ik kan doen om de motor net een beetje vetter kan maken?
 

Bijlagen

  • AE2F8207-FFC3-4D62-9229-413474FBA895.jpeg
    AE2F8207-FFC3-4D62-9229-413474FBA895.jpeg
    469,9 KB · Weergaven: 20
  • 421D7352-9AF6-4252-A2BD-D2A4A6CE39F9.jpeg
    421D7352-9AF6-4252-A2BD-D2A4A6CE39F9.jpeg
    352,2 KB · Weergaven: 21
Dank je wel Plexat. Welke uitlaat adviseer je? Ik weet niet hoeveel zoeits zou mogen kosten. En ken je een betaalbare aftermarket flyscreen?
Puig maakt vaak wel goede ruitjes. Kwa uitlaat tja.. dat is puur smaak en verschilt nogal ook kwa kosten. Dat is echt aan jezelf en je eigen portomonee lijkt mij.
 
Qua geluid en kwaliteit is de Akra zeker het overwegen waard. Ikzelf heb gekozen voor een carbonuitlaat (en qua prijs voor een Leovince) omdat een carbonuitlaat niet heet wordt en dat vindt de Fraulein, die wel eens achterop zit, wel heel prettig.

Zo zie dat iedereen zijn eigen afweging maakt en is het dus moeilijk het enige juiste advies te geven. Persoonlijke smaak komt daar ook nog eens bij.
 
Persoonlijk vind ik een akrapovic DE uitlaat die eronder hoort. Zijn wel aan de prijs. Maar soms kom je er een tegen op marktplaats. Zoals deze die qua kleur mooi zou staan bij jouw brommert.
≥ Titanium Akrapovic sport demper / uitlaat Yamaha FZ1 - Onderdelen | Yamaha - Marktplaats.nl

Klopt of een Bos demper, geven geen vermogen verlies.
Ja ze zijn lang, vandaar ook de goede demping en lichte vermogen toename.
Heb een gpr demper eronder met een ekeur maar maakt eigenlijk nog teveel herrie.
En met db killer erin een duidelijk vermogen verlies.
Heb vroeger op mijn Fazer een Bos gp1 gehad en daar merkte ik nagenoeg geen verschil in vermogen.
Tuurlijk ik hou ook van een race sound, maar waarschijnlijk word ik oud🙈😆 en wil af en toe ook beschaafd rondrijden.
 
Qua geluid en kwaliteit is de Akra zeker het overwegen waard. Ikzelf heb gekozen voor een carbonuitlaat (en qua prijs voor een Leovince) omdat een carbonuitlaat niet heet wordt en dat vindt de Fraulein, die wel eens achterop zit, wel heel prettig.

Zo zie dat iedereen zijn eigen afweging maakt en is het dus moeilijk het enige juiste advies te geven. Persoonlijke smaak komt daar ook nog eens bij.
Geen verkeerde aanbieding overigens. Persoonlijk vind ik hem wat te lang, maar dat is mijn mening.
Is inderdaad aan de lange kant maar het ziet er stukken beteruit dan de originele pijp. Had zelf ook de carbonvariant eronder hangen. Zag er gewoon het mooiste bij bij mijn rood/zwart/gouden combi. ( zie foto OP)
 
Klopt of een Bos demper, geven geen vermogen verlies.
Ja ze zijn lang, vandaar ook de goede demping en lichte vermogen toename.
Heb een gpr demper eronder met een ekeur maar maakt eigenlijk nog teveel herrie.
En met db killer erin een duidelijk vermogen verlies.
Heb vroeger op mijn Fazer een Bos gp1 gehad en daar merkte ik nagenoeg geen verschil in vermogen.
Tuurlijk ik hou ook van een race sound, maar waarschijnlijk word ik oud🙈😆 en wil af en toe ook beschaafd rondrijden.

Heb je ook de db-killer op onderstaande foto of die uitstekende, dichtere versie?

Tweedehands gekocht, zou met deze db-killer en een db-killer aan de voorzijde een e-keur moeten hebben voor de FZ1, maar hopelijk geen vermogens verlies..

Ja roestige circlip, maar hij was goedkoop en verder netjes. :t
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-01-18 at 11.34.06.jpeg
    WhatsApp Image 2021-01-18 at 11.34.06.jpeg
    97,2 KB · Weergaven: 7
Heb je ook de db-killer op onderstaande foto of die uitstekende, dichtere versie?

Tweedehands gekocht, zou met deze db-killer en een db-killer aan de voorzijde een e-keur moeten hebben voor de FZ1, maar hopelijk geen vermogens verlies..

Ja roestige circlip, maar hij was goedkoop en verder netjes. :t

Ja zo 1, de db killer is een kort trechtertje lijkt het.
En ik merk dat hij duidelijk inhoud, afgelopen zomer weekendje Duitsland gedaan en daar met killer gereden voor de zekerheid.
 
Een vraagje voor de kenners hier, ik rijd een FZS600 uit 2001 en kwam er met het onderhoud achter dat een borgpen van de remklauw achter was dolgedraaid. Gelukkig heb ik deze wel eruit gekregen, maar nu ben ik opzoek naar een nieuw setje borgpennen. Zoals deze:
1611578816046.png


Helaas vooral Engelse websites gevonden waar dit te koop is, dan zijn de verzendkosten duurder dan het product zelf.

Hebben jullie een tip waar ik dit in NL zou kunnen vinden? Waar kopen jullie je onderdelen?
Alvast bedankt voor de reacties!
 
Hallo allemaal,
Sinds november 2020 trotse eigenaar van de onderstaande Fz8 Fazer! Met als oog mn motor rijbewijs hebben op 17 december, helaas lockdown = examen uitgesteld. Nieuw examen 20 januari maar ook helaas ging die van de baan. Komend examen gesteld op 18 maart.... ( I know, veel te ver weg). Maar goed ondertussen al flink aan het kijken naar mogelijke upgrades voor de Fazer, kijkende naar voor nu nog vooral optische updates zoals andere plaathouder, andere uitlaat. Heb gelezen over de rotor die mogelijk vervangen moet worden als preventief onderhoud.
Kleine vraag of er nog meer dingen bij zitten die bekend zijn nog? Verder vooral hier om mee te lezen, te kijken en chillen.
 

Bijlagen

  • IMG_20201101_162454.jpg
    IMG_20201101_162454.jpg
    356,1 KB · Weergaven: 24
  • IMG_20201101_162444.jpg
    IMG_20201101_162444.jpg
    624,9 KB · Weergaven: 24
Hallo allemaal,
Sinds november 2020 trotse eigenaar van de onderstaande Fz8 Fazer! Met als oog mn motor rijbewijs hebben op 17 december, helaas lockdown = examen uitgesteld. Nieuw examen 20 januari maar ook helaas ging die van de baan. Komend examen gesteld op 18 maart.... ( I know, veel te ver weg). Maar goed ondertussen al flink aan het kijken naar mogelijke upgrades voor de Fazer, kijkende naar voor nu nog vooral optische updates zoals andere plaathouder, andere uitlaat. Heb gelezen over de rotor die mogelijk vervangen moet worden als preventief onderhoud.
Kleine vraag of er nog meer dingen bij zitten die bekend zijn nog? Verder vooral hier om mee te lezen, te kijken en chillen.
Mooi ding! vanwaar de keuze voor een fz8 en geen fz1? Die fz8 zie ik over het algemeen voor echt veel geld weg gaan vergeleken met een fz1 :O
 
Zeker! Moet zeggen heb wel gekeken naar de fz1, alleen dacht om mn eerste motor niet direct 1000cc te laten zijn, plus de aanbieding kwam via via voorbij en kon m echt niet laten liggen! Vond m direct van de foto's al perfect namelijk
 
Wie heeft een oplossing voor gebruik van een topkoffer in combinatie met ovale carbon demper op een FZ6 S2?

De zwarte halfronde beugel van het Kappa monokey frame passen niet om de ovale carbon demper helaas.

Afhankelijk van de oplossing komt er een topkoffer + beugel in de verkoop of ovale carbon dempers (incl E-keur en DB-killers). :)
 
heb een van jullie toevallig kennis van het vervangen van de orginele teller van een FZS600 2001 naar een aftermarket ? heb weekje geleden eindelijk mijn fazer naked gemaakt, heb een topic over gemaakt staat op het forum ook, yamaha fzs600 naked conversion.

20210228_112413.jpg


20210228_151636.jpg


IMG-20210306-WA0013.jpeg


IMG-20210306-WA0025.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan