Dit zijn de reacties op fb:Eens, al vond ik dit wel een dieptechnische vraag. Ik ben ook benieuwd of iemand van hier een dergelijk probleem met de dynamo heeft gehad, dus niet het preventief vervangen, maar echt dat het kapot ging. Ik zal het ook eens vragen in de Fazergroep op FB.
- Er zijn diverse mensen die al problemen hebben gehad met de stator. Bij lage standen maar veelal bij hoge. RM stators maakt imitatie stators. Je kunt ook gaan voor originele stator van Yamaha, die kost wat meer. €200 om ongeveer €360.
- En zal hem preventief vervangen. Schade is niet te overzien als het mis gaat.
MOTOELECTRICAL
Flywheel Rotor | Yamaha | YZF R1 / FZ1 1000 / FZS1 + FZ8 800 | 2004-2015 | Moto-Electrical- www.motoronderdelencuijk.nl/.../dynamo-rotor.../...
MOTORONDERDELENCUIJK.NL
dynamo ROTOR yamaha FZ1 2006-2015 (inclusief pakking)
Mijne was stuk gedraaid. Blok begon ineens heel erg te gieren. Nieuwe rotor met pakking gekocht. Uitlaat eronder vandaan gehaald en de carter deksel onderop los gehaald. Alles schoongemaakt en weer terug gemonteerd met nieuwe olie en olie filter. Rotor…
Meer weergeven
- linkie voor de prijs?
- je kan naar ze bellen ervoor
- En zal hem preventief vervangen. Schade is niet te overzien als het mis gaat.
- Ik heb hem preventief vervangen. En daarbij ook de lagers....gewoon omdat het kan
En als je het ook gaat doen.. gewoon bij de dealer halen die is het goedkoopst met de originele yamaha rotor.
https://www.facebook.com/groups/160...90Zo1t2PaGemiZI2RrNcPG3ohkHgh_2yo&__tn__=R]-R
Ik weet dat ze bij de fzs 1000 veel vervangen werden door die van een r1
Heb nu 80k gereden nog geen last gehad bj 2009. Bij 40k waren de klepstelen overmatig versleten (0.5mm) ook dit is soms een probleem bij de fz1's.
2006-2007 modellen dacht ik
- Er zijn diverse mensen die al problemen hebben gehad met de stator. Bij lage standen maar veelal bij hoge. RM stators maakt imitatie stators. Je kunt ook gaan voor originele stator van Yamaha, die kost wat meer. €200 om ongeveer €360.
Laatst bewerkt: