Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Nederland is maar klein, heb zo vaak een 'heel stuk' gereden voor een motor die mij wel aanstond (en nog geen ervaring mee had)

Tot nu toe alleen Zeeland nog niet gehad. :9
 
mogguh fazerzzz

had ff n vraagje aan jullie!

ga misschien voor een fz1 uit 2001, maar ik ben maar 1.70m lang ;)
zou ik goed passen op n fz1 uit 2001? ik hoop en bij de grond te komen met mn tenen, en hoop zo min mogelijk te moeten leunen op mn stuur.
of wel, zo rechtop mogelijk kunnen zitten, zodat de polsen minder worden belast.

hoop dat jullie fazerzzz mij kunnen helpen met mn vragen :)

THX
Ehh, op het gevaar af dat ik zeur, maar in 2001 bestond nog geen FZ1, tot 2006 heten ze FZS1000. Tenminste in Europa wel. In Amerika doen ze dat weer anders....
 
Voor een goede vriend van me (die het veeeel te druk heeft met z'n werk om er zelf achter aan te gaan) ben ik op zoek naar een (complete, goede, nette) linker voorpoot voor zijn FZ1 uit 2007 (hij heeft er nu een goudkleurige USD inzitten)
Eventueel een complete voorvork is ook een optie, liefst de zwarte uitvoering.

Heb al een paar keer gezocht op MP en Ebay, maar ben nog niks fatsoenlijks tegen gekomen.

Hoor graag van jullie, alvast dank,

Menno
 
Iemand die hier toevallig een idee heeft waar ik een fysiek werkplaatshandboek van een fz8 fazer uit 2013 zou kunnen vinden? Heb wel een digitale maar zou het nice vinden om een echt boek ervan te hebben, mits deze er is uiteraard
 

Bijlagen

  • $_86.JPG
    $_86.JPG
    116,1 KB · Weergaven: 4
  • $_86-1.JPG
    $_86-1.JPG
    129,8 KB · Weergaven: 3
  • $_86-2.JPG
    $_86-2.JPG
    28 KB · Weergaven: 3
Ben erg geïnteresseerd in de fz1 of fz8 R of de fz8 s
https://www.huybersmotoren.nl/product/2010-yamaha-fz1-fazer/https://www.huybersmotoren.nl/product/2011-yamaha-fz8-abs-fazer/https://www.huybersmotoren.nl/product/2012-yamaha-fz8r-abs-naked/
Kwam deze 3 tegen bij huybers
Zit er nog een verschil tussen de fz8 s en de R versie buiten de kuip om.
En kom van een VfR uit 1997 af. Denk dan dat de fz8 meer dan genoeg power heeft toch. Of is het echt een tamme motor?
Want het vblok van de VfR vindt ik zalig al onderin je vermogen en koppel
 
De R is gewoon een actiemodelletje van de importeur, wat optische opsmuk en dempertje.

Qua prestaties zal het wel vergelijkbaar zijn, 4 in lijn zal vergeleken met een V4 onderin wel wat minder levendig zijn qua gevoel (maar niet per se langzamer). Hoe een VFR750 zich precies verhoudt met een FZ8 kan ik niet zeggen, heb zelf alleen ervaring met de FZS600/1000 en VFR800 FI/VTEC. V4 vond ik leuker maar een Fazer stuurt veel makkelijker, de VFR's vond ik persoonlijk voelen als een sportieve slagschepen. :9
 
Ben erg geïnteresseerd in de fz1 of fz8 R of de fz8 s
https://www.huybersmotoren.nl/product/2010-yamaha-fz1-fazer/https://www.huybersmotoren.nl/product/2011-yamaha-fz8-abs-fazer/https://www.huybersmotoren.nl/product/2012-yamaha-fz8r-abs-naked/
Kwam deze 3 tegen bij huybers
Zit er nog een verschil tussen de fz8 s en de R versie buiten de kuip om.
En kom van een VfR uit 1997 af. Denk dan dat de fz8 meer dan genoeg power heeft toch. Of is het echt een tamme motor?
Want het vblok van de VfR vindt ik zalig al onderin je vermogen en koppel

Hier ook maar even 😁
A145A7F5-55D9-4B4B-B9DF-9776DB8941DD.jpeg
 
De R is gewoon een actiemodelletje van de importeur, wat optische opsmuk en dempertje.

Qua prestaties zal het wel vergelijkbaar zijn, 4 in lijn zal vergeleken met een V4 onderin wel wat minder levendig zijn qua gevoel (maar niet per se langzamer). Hoe een VFR750 zich precies verhoudt met een FZ8 kan ik niet zeggen, heb zelf alleen ervaring met de FZS600/1000 en VFR800 FI/VTEC. V4 vond ik leuker maar een Fazer stuurt veel makkelijker, de VFR's vond ik persoonlijk voelen als een sportieve slagschepen. :9
Dat dus begint me ook te vervelen rijd heerlijk hoor die VfR maar wat een slagschip en hang toch teveel op mij polsen of ik moet 2 keer het limiet rijden dan is de VfR echt heerlijk
 
Vraag me wel af wat voor Öhlins schokdemper dat dan is, de Yammie TRX kwam ook met Öhlins maar dat was gewoon budget spul. :9

Dat dus begint me ook te vervelen rijd heerlijk hoor die VfR maar wat een slagschip en hang toch teveel op mij polsen of ik moet 2 keer het limiet rijden dan is de VfR echt heerlijk
Meeste motoren rijden wel lekker 2 keer de limiet, daarom heb ik ook geen FZS1000 meer :+
Was gewoon teveel voor in Nederland nmm, zo'n 100pk is prima voor NL en buitenland
 
Vraag me wel af wat voor Öhlins schokdemper dat dan is, de Yammie TRX kwam ook met Öhlins maar dat was gewoon budget spul. :9


Meeste motoren rijden wel lekker 2 keer de limiet, daarom heb ik ook geen FZS1000 meer :+
Was gewoon teveel voor in Nederland nmm, zo'n 100pk is prima voor NL en buitenland
Het is ook geen fz8 geworden :P
 

Bijlagen

  • IMG-20210501-WA0017.jpg
    IMG-20210501-WA0017.jpg
    249,8 KB · Weergaven: 38
Vraagje aan mijn mede Fazer rijders,

Mijn Fazer staat momenteel stil, met o.a doorgerotte uitlaatbochten en een overleden remklauw achter (1 zuiger zit vast gerot en is niet meer in beweging te krijgen). Een gebruikte klauw is moeilijk te vinden, een nieuwe ontzettend duur. Nou hoorde ik dat er ook conversies gedaan worden, waarbij de klauw niet meer onder de remschijf hangt en er dan een klauw van bijvoorbeeld een R6 gebruikt wordt. Dat lijkt mij wel interessant, maar heeft iemand tips? Je moet immers ook een steun maken die de remklauw op zijn plaats kan houden (alsin: niet meedraaien met de schijf).

Het gaat dus om een FZS600 Fazer uit 2000.
 
Vraagje aan mijn mede Fazer rijders,

Mijn Fazer staat momenteel stil, met o.a doorgerotte uitlaatbochten en een overleden remklauw achter (1 zuiger zit vast gerot en is niet meer in beweging te krijgen). Een gebruikte klauw is moeilijk te vinden, een nieuwe ontzettend duur. Nou hoorde ik dat er ook conversies gedaan worden, waarbij de klauw niet meer onder de remschijf hangt en er dan een klauw van bijvoorbeeld een R6 gebruikt wordt. Dat lijkt mij wel interessant, maar heeft iemand tips? Je moet immers ook een steun maken die de remklauw op zijn plaats kan houden (alsin: niet meedraaien met de schijf).

Het gaat dus om een FZS600 Fazer uit 2000.
Ik zou je vraag in het technische topic, of in het streetfighters topic stellen. In de eerste zitten de techneuten met veel kennis en ervaring en in de tweede zitten heel wat knutselaars die van alles en nog wat swoppen.
 
Vraagje aan mijn mede Fazer rijders,

Mijn Fazer staat momenteel stil, met o.a doorgerotte uitlaatbochten en een overleden remklauw achter (1 zuiger zit vast gerot en is niet meer in beweging te krijgen). Een gebruikte klauw is moeilijk te vinden, een nieuwe ontzettend duur. Nou hoorde ik dat er ook conversies gedaan worden, waarbij de klauw niet meer onder de remschijf hangt en er dan een klauw van bijvoorbeeld een R6 gebruikt wordt. Dat lijkt mij wel interessant, maar heeft iemand tips? Je moet immers ook een steun maken die de remklauw op zijn plaats kan houden (alsin: niet meedraaien met de schijf).

Het gaat dus om een FZS600 Fazer uit 2000.
Zoals JBi zegt. De "bluespot" klauw van de FZS1000 is een relatief makkelijke upgrade. Via onderstaande link een heldere en korte uitleg.
https://www.beginnerbiker.com/2014/06/fitted-fazer-1000-blue-spot-rear-brake-calipers/
 
Terug
Bovenaan Onderaan