Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Iemand hier nog interesse in een MIVV GP Titanium demper, Givi kofferset of een FZS1000?
 
Ik speel al een tijdje met de gedachten om ook een fazer aan te schaffen. Nodig heb ik m zeker niet maar gewoon omdat het leuk is. Eigenlijk wil ik dan een FZS 1000 maar dan moet de FJ1200 weg, want die 1000s zijn niet goedkoop. Aan de andere kant wil ik wel een FZS600 erbij, dan kan de FJ1200 gewoon blijven en heb ik weer eens een wat lichtere motor die gewoon lekker voor het grijpen staat. Lekker makkelijk de schuur in en uit rollen, lekker makkelijk in de stad etc. Grootste nadeel van beide fietsen vind ik echter die vreselijk lage ruit. Zijn er eigenlijk goede hogere ruiten verkrijgbaar voor de FZS600?
 
Ik heb een verhoogde MRA op de 1000, beter als origineel maar fantastisch word het niet naar mijn mening. Hangt natuurlijk ook een beetje af van je lengte.

Mijn 1000 staat ook te koop, maar die gaat idd niet voor een prikkie weg. :9
 
Ik speel al een tijdje met de gedachten om ook een fazer aan te schaffen. Nodig heb ik m zeker niet maar gewoon omdat het leuk is. Eigenlijk wil ik dan een FZS 1000 maar dan moet de FJ1200 weg, want die 1000s zijn niet goedkoop. Aan de andere kant wil ik wel een FZS600 erbij, dan kan de FJ1200 gewoon blijven en heb ik weer eens een wat lichtere motor die gewoon lekker voor het grijpen staat. Lekker makkelijk de schuur in en uit rollen, lekker makkelijk in de stad etc. Grootste nadeel van beide fietsen vind ik echter die vreselijk lage ruit. Zijn er eigenlijk goede hogere ruiten verkrijgbaar voor de FZS600?
Hee Albert, long time no see! ;)
Over het ruitje: In de stad en op provinciale wegen voldoet de origine hoogte van het ruitje wat mij betreft prima. Veel FZ1 rijders hebben daarom ook een N(aked), omdat bij wat hogere snelheden de wervelingen van een ruit wat vervelend worden. Eea ligt natuurlijk ook aan je eigen lengte. Een hogere ruit heeft eigenlijk alleen effect bij langere ritten en snelweg km. Daarom heb ik ook een tourruit voor dat soort gevallen. Maar goed, mijn mening is er maar eentje.

Mvg, Will.
 
Hey Will, das inderdaad lang geleden. Ik ben de XJ's een beetje aan het afbouwen zoals je ziet ;)

En voor de FZS 600, zijn daar ook hogere ruitjes voor? Iemand ervaring met de aliexpress ruitjes?
 
Ik heb op de FZS een hoger ruitje zitten, via marktplaats bij iemand gescoord. Geen idee of het een ali is of niet..
Verder merk je het verschil vooral op de snelweg. (Ik ben 1.80m)
 
Vandaag gekocht 527DCDF7-B66C-417A-80AB-840FAE3A4C8C.jpeg
Was met mijn oude Honda cbr 1000f onderweg en m’n kilometerkabel ging stuk even bij motorzaak gestopt.
Na een proefrit deze mee naar huis genomen.
beetje impulsief maar wel leuk.
 
Vandaag gekocht Bekijk bijlage 1445104
Was met mijn oude Honda cbr 1000f onderweg en m’n kilometerkabel ging stuk even bij motorzaak gestopt.
Na een proefrit deze mee naar huis genomen.
beetje impulsief maar wel leuk.

Aparte combinatie zo. Ooit een kapotte tank gehad of een keer een schuiver gemaakt?

Los hiervan. Heeft iemand eens kortere hevels geplaatst op de FZS600 van 2003? Zoja welke zou ik moeten hebben?
 
Aparte combinatie zo. Ooit een kapotte tank gehad of een keer een schuiver gemaakt?

Los hiervan. Heeft iemand eens kortere hevels geplaatst op de FZS600 van 2003? Zoja welke zou ik moeten hebben?
Nee geen schuiver maar was al op zoek naar iets anders en gelijk een goede reden gevonden😇
 
Hoe start bij jullie de jamaha 1000 bj 2005?
Slaat hij snel af?
Of geef je een paar keer gas voor het starten?
Ik heb het idee dat hij wat lastig start en af wil slaan tijdens de koude start.
Als hij warm is dan gaat het soepel.
O ja en ik heb de carburateur versie.
 
Omdat me FZS600 helaas niet meer rijdbaar is heb ik nog een standaard uitlaat over uit bouwjaar 2000.
Iemand die hier nog interesse in heeft? Ligt nu niks te doen in de garage
 
Even een vraagje hoe zien de koffers er uit?
En passen deze op een 2005 model?
En de prijs?
Voor zover ik weet zit er geen verschil tussen de FZS 1000 Fazers dus moet passen lijkt me.
Zijkoffers zijn 36 liter monolock en de topkoffer is iets van 34 liter monokey (dus aparte sleutel daarvoor).

Dacht zo'n 150 euro voor de hele set?

2019-06-11 10.51.01.jpg
2019-06-19 15.15.00.jpg
 
Voor zover ik weet zit er geen verschil tussen de FZS 1000 Fazers dus moet passen lijkt me.
Zijkoffers zijn 36 liter monolock en de topkoffer is iets van 34 liter monokey (dus aparte sleutel daarvoor).

Dacht zo'n 150 euro voor de hele set?

Bekijk bijlage 1446314Bekijk bijlage 1446315
Bedankt voor je reactie
De koffers zijn best wel fors.
ik denk dat ik voor een bagage rol en een tanktas ga.
maar aan de prijs ligt het zeker niet.
 
Hoe start bij jullie de jamaha 1000 bj 2005?
Slaat hij snel af?
Of geef je een paar keer gas voor het starten?
Ik heb het idee dat hij wat lastig start en af wil slaan tijdens de koude start.
Als hij warm is dan gaat het soepel.
O ja en ik heb de carburateur versie.
Het lastig starten is standaard bij de FZS 1000. Meestal 2 of zelfs 3 keer proberen met eventueel inderdaad een beetje gas. Het is normaal bij deze motor.
 
Het lastig starten is standaard bij de FZS 1000. Meestal 2 of zelfs 3 keer proberen met eventueel inderdaad een beetje gas. Het is normaal bij deze motor.
Da
bedankt voor je reactie ik heb de motor pas en dacht misschien carburateur of bougie nakijken of iets dergelijks.
 
Iemand behoefte aan een originele Kuipruit van een FZS600 2002-2003?

Kwam deze net tegen op de zolder maar de motor is al even verkocht.
 
Hallo,

Ik hoop binnenkort mijzelf een fazer rijder te kunnen noemen. Ik ben op zoek naar mijn eerste motor. Ik heb bij TT motoren in Zwolle denk ik een mooie fazer 600 S uit 2006 zien staan. Uiteraard ga ik er nog op proefrijden om te kijken of de motor bij mij past.

Zijn er specifiek aandachtspunten waar ik op moet letten bij aanschaf? Ik ben niet heel technisch onderlegd. Suffe vraag, waar staat de S aanduiding voor?

Groetjes Bas
 
Terug
Bovenaan Onderaan