Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Oké...ik had hem nog niet eerder gezien.
En dit verhaal stond erbij.
Maar hij past heel mooi op mijn FZ400 Fazer...en elke rit is nu genieten van het heerlijke geluid.
Vandaag even de dB-killer aanpassen dat hij makkelijk te plaatsen/verwijderen is.
Nu moet ik hem er met een hamer inmeppen en is hij er denk ik niet meer zo 1,2,3 uit te halen...
Mooi klusje voor de zaterdag.
 
Deze uitlaat is niet officieel verkrijgbaar voor de Fazer.
Degene waar ik hem van gekocht heb, heeft de linkpijp aangepast en passend gemaakt voor de demper.

Ondertussen zijn er meerderen die dit verhaal al ontkracht hebben want ik had hem er namelijk ook onder en was er errug blij mee.
Maakt overigens wel een mooi geluidje....
Fototje van 13 jaar geleden ( tijd vliegt)

 
Ondertussen zijn er meerderen die dit verhaal al ontkracht hebben want ik had hem er namelijk ook onder en was er errug blij mee.
Maakt overigens wel een mooi geluidje....
Fototje van 13 jaar geleden ( tijd vliegt)

Ja ik heb het in de gaten.
Nou ja...voor dat geld waar ik hem voor heb, vind ik het prima.
Maar inderdaad een heerlijk geluid.

Wat zitten er trouwens voor spiegels op?
Zijn niet origineel toch?
 
Ja ik heb het in de gaten.
Nou ja...voor dat geld waar ik hem voor heb, vind ik het prima.
Maar inderdaad een heerlijk geluid.

Wat zitten er trouwens voor spiegels op?
Zijn niet origineel toch?
Klopt. Zijn de spiegels van model 2003 ( Wespenfront) Die waren hoger en gaven een beter zicht. De originele waren een stuk lager. Brommert is trouwens sinds 2008 niet meer de mijne maar dit was mijn eerste liefde
 
Klopt. Zijn de spiegels van model 2003 ( Wespenfront) Die waren hoger en gaven een beter zicht. De originele waren een stuk lager. Brommert is trouwens sinds 2008 niet meer de mijne maar dit was mijn eerste liefde
Dan ga ik daar ook eens naar zoeken...:t
 
Dan ga ik daar ook eens naar zoeken...:t

Was ik ook al aan het doen en wilde dan een linkje sturen. Boonstra heeft er eentje liggen maar die is alleen voor links..B|
Zie ook veel vervangende spiegels maar weet niet of dat wat is. Suc6
 
Oké...ik had hem nog niet eerder gezien.
En dit verhaal stond erbij.
Maar hij past heel mooi op mijn FZ400 Fazer...en elke rit is nu genieten van het heerlijke geluid.
Vandaag even de dB-killer aanpassen dat hij makkelijk te plaatsen/verwijderen is.
Nu moet ik hem er met een hamer inmeppen en is hij er denk ik niet meer zo 1,2,3 uit te halen...

Mooi klusje voor de zaterdag.
Er is een speciale haak om de DB-Killer te verwijderen :
duotech.jpg
 
Hallo Fazerrijders,
Even voorstellen:
Sinds deze week mag ik ook op een Fazer rijden. Mijn 600cc uit 2003 is mijn eerste motor. Ik ben na een lange tijd zonder motor eerst weer wat kilometers aan het maken en spullen aan het kopen voor het basis onderhoud. Er zit nog een kofferrek op, maar die wil ik vervangen voor de originele spoiler en het rubber van mn rechter spiegel. Die spegels werken nog goed dus dat is iets voor de wintermaanden.
IMG-20200416-WA0000.jpeg
 
Er is een speciale haak om de DB-Killer te verwijderen :

Staat mij zelfs iets bij dat hij met 2 killers geleverd werd. 1 om hem streetlegal te maken en eentje om hem een mooi geluid te geven.
Volgens mij kon je met een windhaak ook de killer trekken..
 
Heb een Fazer BJ 2002.
Er zit een opening van een paar mm tussen de einddemper en de uitlaat bocht zelf (originele demper). Deze opening is niet gasdicht. Lijkt mij dat het niet hoort, mis ik ergens een afdichtring?

IMG_20200426_184733.jpg
 
na 4 jaar thundercat vorige week overgestapt naar fz1 fazer 2009
na een eerste langere rit 160km gaf de benzine meter aan reserve dus ging tanken
en ging er 10 liter in
zover ik kan vinden is de tank 18l dus zou er nog 8 liter in moeten zitten

brandstof meter in de war ? iemand bekend met dit probleem ??
 
na 4 jaar thundercat vorige week overgestapt naar fz1 fazer 2009
na een eerste langere rit 160km gaf de benzine meter aan reserve dus ging tanken
en ging er 10 liter in
zover ik kan vinden is de tank 18l dus zou er nog 8 liter in moeten zitten

brandstof meter in de war ? iemand bekend met dit probleem ??

Had ik met mijn 2007 ook. Reserve kwam errug vroeg
 
Mijn FZ6S uit 2006 is de 120000 km van de week gepasseerd! Nog geen grote klachten of problemen met de motor!
Volgende week maar verwennen met een hele grote beurt
 
Hallo allemaal. Het was even zoeken, maar er blijkt een Fazer topic te zijn. Handig :)

Na o.a een VF1000F, VFR750F en 2 Diversions (600 en 900) heb ik momenteel een CBR600F, maar ik wil graag iets meer rechtop zitten. Op langere ritten is dat toch wel prettig. Nou lijkt een Fazer mij wel wat, maar hebben jullie tips voor mij? Waar moet ik vooral op letten? Ik mik dan dus op een Fazer 600, bouwjaren tussen laten we zeggen 1998 en 2001.

Ik heb de OP van dit topic doorgelezen om eerst te kijken of de info niet gewoon daar stond. Ook zoeken op o.a Google leverde niet direct tips op. Vandaar dat ik ze nu hier vraag :)
 
Hi, Welkom,

Je verhaal is herkenbaar, ik ben ook ooit van een CBR naar de Fazer gegaan, ik rij er nu al (bijna) 22 jaar met plezier op !
De Fazer is aardig bullitproof, ze kunnen met gemak over de ton zonder noemenswaardige problemen (wel gewoon onderhoud natuurlijk..)
Ik zou zeggen zoek gewoon een net ding uit in een kleur die je aanspreekt, liefst eentje met onderhoudshistorie ?

Paar tips om te checken buiten de gebruikelijke zaken zoals schade en staat van de slijtdelen :
1e klepstelmoment is bij 42.000km, handig als je zeker weet dat het gedaan is en/of niet binnenkort aan de beurt..
Roest in de tank ? (leeftijd icm lang stilstaan)
Bij eentje die lang stil heeft gestaan zou je ook tegen carburatie problemen aan kunnen lopen (Carburateur revisie/ultrasoon reinigen ?)
De inlaatrubbers kunnen haarscheurtjes vertonen (valse lucht, nieuw setje (origineel) ruim €100)
Yamaha's contactsloten zijn vaak een beetje brak, meest blijft het afdekplaatje van het contactslot na verloop van tijd open staan en kan er vocht inkomen, soms moet je een beetje priegelen/tegen sleutel duwen voor contact aan..
Staat van de uitlaatbochten, die kunnen aardig roesten/rotten, RVS uitlaatbochten zijn een Pré !

Nou, succes met zoeken naar een mooie Fazer !
 
Beste iedereen,

Na de aanschaf van mn motor heb ik al wat kleine dingen gedaan zoals: mn ketting goed schoon gemaakt en weer ingevet en gespannen, bougies vervangen, luchtfilter gewisseld, olie en filter ververst. Ook is het rek voor de topkoffer eraf gegaan en de spoiler is weer terug.

Dit weekend heb ik mn remblokken voor gewisseld, maar nu vallen me 2 dingen op:
-Ik hoor dat mn blokken mn schrijf aanraken (terwijl ik al wat remolie eruit heb laten lopen).
Is dit normaal of moet er nog meer olie uit zolang het maar boven het minimale nivo blijft?


-Ik hoor mn voorremmen licht piepen terwijl er een metalen plaatje tussen mn remblokje en zuiger zit.
Moet ik dan even goed wat keramisch vet aan de achterzijde van mn romblok doen?

Nog een derde vraag over mn bandenspanning:
Er zitten michelin pilot power banden onder, maar wat dan de juiste spanning?
Ik heb nu 2.4 voorzijde en 2.8 achterzijde.
Ik weeg rond de 75 kg en gebruik de motor voor tourritjes en woon-werk ritjes.

Alvast bedankt
 
Beste iedereen,

Na de aanschaf van mn motor heb ik al wat kleine dingen gedaan zoals: mn ketting goed schoon gemaakt en weer ingevet en gespannen, bougies vervangen, luchtfilter gewisseld, olie en filter ververst. Ook is het rek voor de topkoffer eraf gegaan en de spoiler is weer terug.

Dit weekend heb ik mn remblokken voor gewisseld, maar nu vallen me 2 dingen op:
-Ik hoor dat mn blokken mn schrijf aanraken (terwijl ik al wat remolie eruit heb laten lopen).
Is dit normaal of moet er nog meer olie uit zolang het maar boven het minimale nivo blijft?


-Ik hoor mn voorremmen licht piepen terwijl er een metalen plaatje tussen mn remblokje en zuiger zit.
Moet ik dan even goed wat keramisch vet aan de achterzijde van mn romblok doen?

Nog een derde vraag over mn bandenspanning:
Er zitten michelin pilot power banden onder, maar wat dan de juiste spanning?
Ik heb nu 2.4 voorzijde en 2.8 achterzijde.
Ik weeg rond de 75 kg en gebruik de motor voor tourritjes en woon-werk ritjes.

Alvast bedankt
Als in gewoon aanlopen? Als dat praktisch nihil is is dat niet erg. Je remolie moet gewoon op niveau zijn, niet te vol niet te leeg maar gewoon goed..
Ik gebruik altijd een beetje keramisch vet, maar gepiep kan ook van de remblokken zelf komen (inslijten op de schijf of goedkope rommel).
Zet zelf meestal moderne banden op 2.5/2.8 wat voor jou gebruik ook prima is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan